Skip to main content

lasku maksettu mutta näkyi avoimena lyhyen aikaa.

olin jo maksanut laskun noin kaksi viikkoa sitten. päätin kuitenkin logata teliaan ja tarkistaa tilanne, jos nyt näin oikein niin lasku oli avoin. tarkastin pankista että lasku oli maksettu, siis kuitti. mutta kun loggasin uudestaan niin se näkyi maksettuna. mistään pankkiviiveestä ei voi olla kyse koska kaksi loggausta tapahtui alle tunnin sisään ja laskukin oli jo maksettu kaksi viikkoa sitten.

en rupea tekemään mitään vikailmoituksia, mutta laskutus ei saisi toimia näin epämääräisesti. mutta jos tällainen rupee toistumaan niin valituksia alkaa satelee. onko muilla ollut vastaavaa?

jos laskun maksaa pankissa niin silloin on muutaman päivän viive.

 

--

Muokkaus PihlaHei: muokattu otsikkoa “lasku maksettu mutta näkyi avoimena lyhyen aikaa” kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.

 

Moikka @lasselusse! Olin yhteydessä meidän häiriöpuoleen ja näyttäisi nyt siltä, että kyseessä on yleinen häiriö tähän liittyen. Me tartutaan tähän nyt saman tien ja viedään asiaa eteenpäin, jotta homma saadaan korjattua mahdollisimman pian. Hyvä, kun ilmoitit tästä meille tänne. 😊


Mulle kävi näin, menin Telian sivuille ja katsoin laskuja, yksi oli kaksi päivää yli eräpäivän avoin. Menin pankkiin katsomaan, siellä luki, että osa E-laskujen maksuista on palautettu. Telian lasku oli maksettu, mutta sitten oli maksu palautettu tilille takaisin.

Sitä kun alkoi maksamaan Telian sivulta, ensin piti olla se vahva tunnistautuminen Teliaan, sitten siitä vahva  tunnistautuminen pankkiin ja maksaminen, sitten piti tunnistautua että joku OP-rahoitus saa periä maksun minun tililtä. Sitten tuli jokin sininen palkki, josta ei päässyt ulos kuin sammuttamalla selaimen.

 


Mulle kävi näin, menin Telian sivuille ja katsoin laskuja, yksi oli kaksi päivää yli eräpäivän avoin. Menin pankkiin katsomaan, siellä luki, että osa E-laskujen maksuista on palautettu. Telian lasku oli maksettu, mutta sitten oli maksu palautettu tilille takaisin.

Sitä kun alkoi maksamaan Telian sivulta, ensin piti olla se vahva tunnistautuminen Teliaan, sitten siitä vahva  tunnistautuminen pankkiin ja maksaminen, sitten piti tunnistautua että joku OP-rahoitus saa periä maksun minun tililtä. Sitten tuli jokin sininen palkki, josta ei päässyt ulos kuin sammuttamalla selaimen.

 

Maksutapahtuman edetessä valitset ensin oman pankkisi. Seuraavana avautuu maksunvälityspalvelun sivu, joka on OP:n värein oleva näkymä ja siitä “Jatka” -napin kautta ohjaudut oman pankkisi sivuille suorittamaan maksun loppuun. Tuo mainitsemasi sininen palkki on vieraan kuuloinen, en heti hoksaa mikä se voisi olla. Ilmestyikö se siinä vaiheessa kun olit vielä oman verkkopankkisi puolella, vai maksutapahtuman jälkeen? Lukiko siinä palkissa jotain, ja osaisitko kuvailla tätä palkkia hieman tarkemmin? 


Vastaa