Skip to main content

Hei..Huomasin  vasta tänään, että syyskuussa solmitun sopimuksen tiedot eivät ole niinkuin liikkeessä puhuttu. En nähnyt sopimusta, myyjä luki näytöltä ja minä allerkirjoitin siihen alustaan...tyhmä kun olin. Soitin tänään asiakaspalveluun, sieltä ohjattiin myymälään, josta arogantti nuorimies kertoi "no can do" ja jos haluut voi laittaa reklan netin kautta liikkeeseen. Juu, laitan - mutta miten?? En löydä niin mistään "Asiakaspalaute" osiota. Olettaisin, että palvelun laatu olisi tärkeä, sillä sitä se yhä on suurelle osalle asiakkaista.

Hei @Ruuvaoja2807 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!



 



Heti alkuun on tietysti ikävä kuulla, että sopimuksen kanssa on ollut epäselvyyttä sitä tehdessä. Tämä tulisi myyntitilanteessa käydä läpi ehdottomasti niin, että se on molemmin puolin selvä ja niinkuin sovittu. Toki myös tilausvahvistuksista pitäisi selvitä samat sovitut asiat. 



 



Asiakaspalautteen tällaisesta tilanteesta voi kirjata meille mitä tahansa asiakaspalvelun yhteydenottokanavaa pitkin, josta se sitten otetaan meillä käsittelyyn. Voit esimerkiksi laittaa meille asiasta viestiä 24/7 chat-palvelumme kautta kirjautumalla sisään telia.fi -sivustolle tai jättää yhteydenottopyynnön. Kaikki yhteystietomme löydät kootusti täältä.


Hei! Tottakai olen kirjautunut sivuille ja yritin ensin chattia, mutta Botti ei ymmärtänyt ja en jaksanut vääntää robotin kanssa. Sen jälkeen tein netissä varauksen takaisinsoittoon. Kun soittoa ei kuulunut soitin uudelleen asiakaspalveluun (olin jo siis aamulla soittanut kertaalleen) ja yhdessä totesimme, ettei ole mitään mahdollisuutta Telian sivuilta lähettää viestiä suoraan myymälään, niinkuin sieltä ohjeistettiin. Mene nettiin, valitse valikosta myymälä (Itis) ja laita palaute sitä kautta. Muuta ei ole. On todella turhauttavaa ja erinomaisen huonoa palvelua. Tosin asiakaspalvelusta sain tänään erinomaista palvelua. Ikävää, ettei sitä saa myymälässä kasvotusten. Ja tuon yhteydenottopyyntö ei välttämättä auta yhtään, koska palaute ei välttämättä siirry sieltä eteenpäin...onko näin?


Vielä..vaikka olenkin täällä yhteisössä uusi, osaan kyllä käyttää Telian sivuja ja etsiä yhteystietoja. (käytän jopa googlea päivittäin ja teen työni netissä ja tietokoneella) Tuolta yhteystiedoista ei selviä mihin asiakaspalaute pitää laittaa 😃 . Olisi hienoa, jos ei olisi taas tullut tunne, että  kysyjää pidetään avuttomana. Jos laitan palautetta, haluan sen menevän oikeaan osoitteeseen ja saada sieltä myös vastauksen. 



@Ruuvaoja2807@  kirjoitti:


Hei! Tottakai olen kirjautunut sivuille ja yritin ensin chattia, mutta Botti ei ymmärtänyt ja en jaksanut vääntää robotin kanssa. Sen jälkeen tein netissä varauksen takaisinsoittoon. Kun soittoa ei kuulunut soitin uudelleen asiakaspalveluun (olin jo siis aamulla soittanut kertaalleen) ja yhdessä totesimme, ettei ole mitään mahdollisuutta Telian sivuilta lähettää viestiä suoraan myymälään, niinkuin sieltä ohjeistettiin. Mene nettiin, valitse valikosta myymälä (Itis) ja laita palaute sitä kautta. Muuta ei ole. On todella turhauttavaa ja erinomaisen huonoa palvelua. Tosin asiakaspalvelusta sain tänään erinomaista palvelua. Ikävää, ettei sitä saa myymälässä kasvotusten. Ja tuon yhteydenottopyyntö ei välttämättä auta yhtään, koska palaute ei välttämättä siirry sieltä eteenpäin...onko näin?






Chatissa on alussa chatin botti tarjoamassa opastusta mahdolliseen ongelmaan, mutta sitä kautta pääsee asiakasneuvojan kanssa juttelemaan klikkaamalla kaksi kertaa annetuista vaihtoehdoista "Ei mikään näistä, arvaa uudelleen" -> "Avaa chat asiakaspalvelijalle". Takaisinsoiton tilanteeseen en osaa tarkemmin sanoa, mutta toki lähtökohtaisesti soiton olisi sitä kautta kuulunut tulla.



Monesti myymälässä käydyt asiat ovat helpointa selvittää jälkeen päin samassa myymälässä uudelleen, mutta mikäli näin olit jo tehnyt etkä ole tyytyväinen tuohon lopputulemaan, voidaan asiaan etsiä ratkaisua vielä asiakaspalvelumme kautta ja sieltä voidaan tarvittaessa kontaktoida myymälääkin. Yhteydenottolomake tulee asiakaspalveluumme käsittelyyn ja sitä kautta asiaa voidaan edistää.


Hei @Ruuvaoja2807! Tuossa tulikin hyviä neuvoja Telialaiselta. Täällä Yhteisön julkisella foorumilla ei voi käsitellä asiakkaan tunnistautumista vaativia asioita.



 



Suosittelen jättämään reklamaation näin.. 



 



Palvelupyyntö
1. Siirry osoitteeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto
2. Jos et ole kirjautunut sisään, niin kirjaudu sisään Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai puhelinnumerolla (viesti SALASANA numeroon 15400)
3. Jos lomake ei näy varmista että selaimen asetukset, laajennukset ja ohjelmistot (mm. mainosten esto) eivät estä näyttämästä sivun sisältöä. Tarvittaessa vaihda selainta tai lisää sivu ohjelmiston valkoiselle listalle.



 



 



Telian asiakaspalvelu on sinuun yhteydessä muutaman päivän sisällä. Pääsetkö näillä tiedoilla eteenpäin?



 



Tämä on mielestäni nopein tapa hoitaa omia asioita tai chätissä :) 



@Ruuvaoja2807@  kirjoitti:


Vielä..vaikka olenkin täällä yhteisössä uusi, osaan kyllä käyttää Telian sivuja ja etsiä yhteystietoja. (käytän jopa googlea päivittäin ja teen työni netissä ja tietokoneella) Tuolta yhteystiedoista ei selviä mihin asiakaspalaute pitää laittaa 😃 . Olisi hienoa, jos ei olisi taas tullut tunne, että  kysyjää pidetään avuttomana. Jos laitan palautetta, haluan sen menevän oikeaan osoitteeseen ja saada sieltä myös vastauksen. 






Tarkoitus ei ole tietystikään vähätellä ketään. Yhteystietoja linkkasin ja avasin siinä mielessä, että tarvittaessa jokin muukin lukija voisi niistä hyötyä, mikäli tätä keskustelua lukee myöhemmin. Telia Kauppoihin ei ole suoria yhteystietoja ja esimerkiksi juuri reklamaatiot voi jättää asiakaspalveluumme, josta ne käsitellään ja tarvittaessa ohjataan myös oikeaan paikkaan.


Olin tästä yhteydessä jo pariin otteeseen asiakaspalveluun: hekään eivät tienneet, että palautelomake on hävinnyt ja yhdessä pohtivat siellä miten se palaute sinne myymälään menisi - ja kyllä, kysyin palautteen lähettämistä muuta kautta eli yhteydenotto- ja palvelypyyntönä; koska he eivät voineet tehdä asialle mitään, koska kyseessä on myymäläkohtainen palaute ja silloin tuota teidän kummankin neuvomaa reittiä yhteydenotto ei mene suoraan oikealle taholle. Eli palaute menee asiakaspalveluun, joka ei voi asialle mitään. tehdä. Mutta, annetaan tämän olla; kirjoitan kirjeen, vien sen huomenna myymälänvastaavalle henkilökohtaisesti ja otan kuittauksen. Kirjattua kirjettähän tällä hetkelle ei viitsi lähettää ;)  ja nyt googlettamaan uutta operaattoria.    


Oh-hoh! Mielestäni liittymäasioiden hoitaminen pitäisi onnistua myymälässä paikan päällä aina @Ruuvaoja2807. Tässä on hyvä esimerkkitapaus, jotta näin ei pääsisi käymään. Mutta asiasta kolmanteen...



 



Oli kyllä vaikeassa paikassa tuo lomake! Näin siis tein...



 



1. https://www.telia.fi/kauppiashaku



2. Laitan hakuun "Itäkeskus"



3. Valitsen "Listanäkymä"



4. Napsautan linkkiä "Katso kaupan tiedot"



5. Valitse välilehdestä "Ota yhteyttä"



 



Pikalinkki:



https://iframe.myymalakartta.retail.telia.fi/kauppiaat/helsinki_itakeskus?



 



Voisiko tätä nostaa paremmin esille Telian sivuilla @JoonasLam?



 





 



 



 



Lisäksi mielestäni tuolta palvelupyynnön kautta pitäisi ohjautua myös myymälän suuntaan palaute Telian asiakaspalvelusta mikäli näin olet sen pyytänyt.



 


Kiitos @Sekunti tuosta vinkistä ja ohjeesta! Tämä meni itsellänikin ohitse aiempia neuvoja antaessa ja siitä oma käteni pystyyn virheen merkiksi. Siitä myös samaa mieltä, että liikkeessä asian tulisi hoitua ja mielellään kerralla kuntoon, kuten muissakin yhteydenottokanavissa on tarkoitus. Varmistukseksi tosiaan se vielä, että kaupan tiedoissa näkyvä puhelinnumero 0200 20010 (mpm/pvm) on Telia Kauppojen vaihteen numero, jota kautta voi myös ottaa yhteyttä, vaikkei suoraa numeroa liikkeeseen olekaan. 



 



Tuo on lomake on kieltämättä muutaman mutkan takana ja viedään siitä palaute eteenpäin. Toivottavasti @Ruuvaoja2807 saat palautteen kuitenkin tämän myötä eteenpäin ja asiaan löydettäisiin tyydyttävä ratkaisu.


Itse en tuollaisesta lomakkeesta ole kuullutkaan. Ole  ajatellut, että kauppoihin ei ole mitään väylää olla yhteydessä.



@Purnipsi@  kirjoitti:


Itse en tuollaisesta lomakkeesta ole kuullutkaan. Ole  ajatellut, että kauppoihin ei ole mitään väylää olla yhteydessä.






@Purnipsi, en minäkään. Siksi rupesin penkomaan Telian Kauppiashakua kun rupesi vaivaamaan ?


Voi kiitos @Sekunti, tuota hän siellä myymälässä varmasti tarkoitti..Nyt säästyi paljon aikaa :)

Mukavaa iltaa!

 


Vastaa