Ratkaistu

Miksi Telia käyttää Suomen Postia kuljetuksissaan?

  • 4 February 2024
  • 21 kommenttia
  • 499 katselukertaa

Kunniamerkki +2

Suomen Postin kuljetusten taso on kilpailujoihinsa varrattuna todella surkeaa = Postimaatti/Noutopiste/Tiski -toimituksissa tuotteet toimitetaan ihan minne sattuu, Asun Suutarilassa ja hyvin usein postit menee Malmille tai Ala-Tikkurilaan, Miksi?  Käyttämäni Kilpi -sovellus estää myös tuntemattomista numeroista toteutetut soitot, onko niin, että Postin toimittajat eivät halua numeroitansa näkyville? Aikas luottamattoman kuvan antaa toimittajasta. Samoin toistuvasti toteutunut, suoranainen “valehtelu” toimituksesta on normaalia = Tapahtui este, toimitusta ei voinut toteuttaa, asiakasta ei tavoitettu tai hän ei ollut kotona = silkkaa valehtelua (antaisin itse henkiökohtaisesti potkut kyseisen kaltaislle työntekijöille). Suomessa toimii muitakin postin toimittajia jotka toimii ihan hyvin; mainittakoon muutama: Post Nord, Budbee ja matkahuolto. Miksi Telia on siis valinnut toimittajkseen Suomen Postin joka näyttää tällä hetkellä olevan ainut vaihtoehto (04.02.2024)?

icon

Ratkaisu jäseneltä Purnipsi 4 February 2024, 18:18

Katso alkuperäinen viesti

21 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Taitaa olla peruja siitä, että Telia on ollut aiemmin Sonera ja sitä aiemmin Tele, ja sitä aiemmin Posti- ja lennätinlaitos (valtionyhtiö). Heillä oli varasto Akaalla, Toijalassa, Satamatiellä. Telia käyttää yhä tuota varastoa. Telian lähettämissä tuotteissa lukeekin lähetyspaikkana Postin sopimusvarasto ja tuo osoite. Google Mapsista kun katsoo tuota varastoa, on vielä nähtävissä postin logo.

Tuo on kyllä harmillista, että Postin toiminnassa on noinkin isoa poikkeavuutta. Omalla paikkakunnallani Posti on kyllä soittanut aina näkyvästä numerosta, jos paketti on ollut kotiinkuljetuksella tilattu. Toimimattomuudesta kannattaa reklamoida postille. Olen Telialta tilannut ja vastaanottanut kymmeniä lähetyksiä, eikä niissä ole ollut toimituksien suhteen haasteita. Mutta kuten kirjoitin, niin on iso miinus, että toimintatavat vaikuttavat Postilla olevan aluekohtaisia.

Sen sijaan eräs iso kuriirifirma teki täydellisen rimanalituksen. Heidän piti noutaa paketti, mutta ei vissiin kiinnostanut lähteä sivuteille perjantaina. Siinä sitten päivystin ihan turhaan, kun nouto oli "päivän aikana" eikä puhelinaspa osannut sanoa mitään.

Telialla on joillain alueilla saatavissa Wolt-toimitus, jos muistan oikein. Olisihan se toki mukava saada muitakin toimitustapoja ja valinnanvaraa.

Kunniamerkki +2

Kiitos @Purnipsi.

Tomitusvarmuus -, toimitustavat taitaa tosiaankin olla alueellisia. Kehua en kuitenkaan voi Postin toimintaa millääm muodoin.

 

__

Muokkaus SannaMKoo: Lisätty käyttäjätägi

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Omien kokemusten perusteella Post Nord on vielä Postiakin huonompi ja hitaampi ja useita samanlaisia mielipiteitä löytyy Googlestakin. Budbee on ainakin itsellä toiminut kyllä parhaiten ja on hyvä liveseuranta, josta oikeasti näkee missä paketti on menossa. Onneksi on kuitenkin joka firman toimittamat paketit päässeet perille ja Posti on ollut ainoa ,joka on hajottanut yhden paketin vuosien aikana. 

Kunniamerkki +2

No joo, mielipiteistä a kokemuksista ei kannattane kiisteltä. Olen saanut postia useasta euroopan maasta, eteläamerikasta ja aasiasta (aasialaisilla posteilla on yleenä tapa “ruttaantua” matkalla ja ei nuo pakkaustavatkaan ole kovin säntillisiä, mutta ainoa yritys joka toistuvasti valehtelee toimituksen osalta on Suomen Posti: Istut kuin “Tatti” tervassa eteisessä toimitusta odottaen; tulee viesti: olemme yrittäneet tavoitella asiakasta, ei ollut kotona, saatavilla, tavoitettavissa ja jopa oli este! Mikä este, oliko liikaa lunta sukkasiltaan kävelyyn vai eikä autolla päässyt ovelle asti?

Ei kai kannata jatkaa tämän aiheen käsittelyä tämän enempää, ei Telia palveluansa näiden keskusteluiden myötä paranna.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Post Nord kun toimii useammassa maassa niin jokaisessa niistä löytyy kasapäin valituksia. Se kun on Tanskan ja Ruotsin Postien ammattitaidottomuus yhdistettynä niin ei vain 1 maan Posti pärjää sille.

https://www.globalteachin.com/postnord-a-case-study-in-incompetence

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

No joo, mielipiteistä a kokemuksista ei kannattane kiisteltä. Olen saanut postia useasta euroopan maasta, eteläamerikasta ja aasiasta (aasialaisilla posteilla on yleenä tapa “ruttaantua” matkalla ja ei nuo pakkaustavatkaan ole kovin säntillisiä, mutta ainoa yritys joka toistuvasti valehtelee toimituksen osalta on Suomen Posti: Istut kuin “Tatti” tervassa eteisessä toimitusta odottaen; tulee viesti: olemme yrittäneet tavoitella asiakasta, ei ollut kotona, saatavilla, tavoitettavissa ja jopa oli este! Mikä este, oliko liikaa lunta sukkasiltaan kävelyyn vai eikä autolla päässyt ovelle asti?

Ei kai kannata jatkaa tämän aiheen käsittelyä tämän enempää, ei Telia palveluansa näiden keskusteluiden myötä paranna.

Tuo tuntuu olevan useiden kuriirien perisynti, että väittävät toimittavansa, mutta eivät toimita. Huhu on, että annetaan liikaa toimituksia, eivätkä kaikkiin ehdi millään annetun ajan sisällä.

Kyllä Telia on paljonkin kehittänyt palveluitaan Yhteisökeskusteluiden pohjalta. Odotellaan, jospa saataisiin Telialaisten vastaus toimitustapoihin. Eivät nyt illalla taida olla linjoilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Postin kotiinkuljetus toimii ainakin minulla, kun tein valtakirjan postille että voivat jättää lähetykset kuistille turvalliseen paikkaan (eräs ystävällinen “postipoika” tämän minulle teki helpoksi). Tämä siis Oulun seutuvilla.

Mutta tehokkain kuljetustapa täällä on Matkahuolto lähellä olevaan toimipisteeseen ja jos se on täynnä niin menee päivän/parin viiveellä toiseen toimipisteeseen joka on seuraavaksi lähimpänä.

Minusta siis Matkahuolto olisi järkevä vaihtoehto Postille, jos se ei käy.

Toki Postnordiakin käytän mutta siinä kestää yleensä aina pitempään.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

Suomen Postin kuljetusten taso on kilpailujoihinsa varrattuna todella surkeaa = Postimaatti/Noutopiste/Tiski -toimituksissa tuotteet toimitetaan ihan minne sattuu, Asun Suutarilassa ja hyvin usein postit menee Malmille tai Ala-Tikkurilaan, Miksi?  Käyttämäni Kilpi -sovellus estää myös tuntemattomista numeroista toteutetut soitot, onko niin, että Postin toimittajat eivät halua numeroitansa näkyville? Aikas luottamattoman kuvan antaa toimittajasta. Samoin toistuvasti toteutunut, suoranainen “valehtelu” toimituksesta on normaalia = Tapahtui este, toimitusta ei voinut toteuttaa, asiakasta ei tavoitettu tai hän ei ollut kotona = silkkaa valehtelua (antaisin itse henkiökohtaisesti potkut kyseisen kaltaislle työntekijöille). Suomessa toimii muitakin postin toimittajia jotka toimii ihan hyvin; mainittakoon muutama: Post Nord, Budbee ja matkahuolto. Miksi Telia on siis valinnut toimittajkseen Suomen Postin joka näyttää tällä hetkellä olevan ainut vaihtoehto (04.02.2024)?

Tervehdys @Stenrse ja tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan! Kiva että löysit paikalle! 

Todella harmi kuulla etteivät toimitukset ole kohdallasi sujuneet ongelmitta. Mitä itse omasta kokemuksesta voin sanoa, niin postin työntekijät ja kuljettajat ovat kyllä soittaneet aina näkyvistä numeroista, ja kuulostaakin kummalta ettei kaikkialla näin ole. Ajoittain valitsemani postiautomaatti on saattanut olla täynnä, mutta näitäkin on tapahtunut aika harvakseltaan. OmaPosti-sovelluksesta voit myös määritellä oman noutopisteen, eli pisteen johon paketit automaattisesti toimitetaan. Mutta siellä suunnilla en tosiaan itse asu, eli samoilta nurkilta ei ole kokemusta. Muistaakseni ainakin joskus saapumisilmoituksen yhteydessä on näkynyt syy jos paketti on jouduttu ohjaamaan eri palvelupisteeseen kuin mitä toive oli. Siis tyyliin “Automaatti oli täynnä, ohjattu lähimpään vapaana olevaan pisteeseen..” tms. 

Tällä hetkellä meillä tosiaan toimittaa Posti sekä Wolt Telia Kaupoista. Mutta laitan kyselyä eteenpäin täällä meidän päässä, että olisiko mahdollista toimitustapoja laajentaa esimerkiksi Matkahuoltoon tai Budbeehin. Palailemme siis vielä ketjuun kun saamme vastauksen! 😊

 

Ei kai kannata jatkaa tämän aiheen käsittelyä tämän enempää, ei Telia palveluansa näiden keskusteluiden myötä paranna.

Ehdottomasti täällä kannattaa jatkaa keskusteluja ja avata aiheita ja kirjoittaa palautteita palveluistamme. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun Yhteisöön jätettyjen palautteiden pohjalta olemme palveluitamme kehittäneet. 😊 Tämä on siis oiva kanava sellaiseen, mutta myös kaikenlaiseen muuhunkin keskusteluun! Tervetuloa siis vielä mukaan Yhteisöön!

Käyttäjätaso 7

Itselläni on hyvin vähän kokemusta kotiin toimitettavista tilauksista , kun käytän yleensä toimitusta lähimpään postitoimipaikkaan/pakettiautomaattiin. Hyvin vähän on ollut ongelmia Postin kanssa. Vuosien varrella pari kertaa on Posti vaihtanut pakettiautomaattia , kun se haluamani on ollut täynnä. No ne vaihtoehtoisetkin ovat ihan kävelymatkan päässä , joten itselleni se vaihtuminen ei ole ollut ongelma.

Minulla on puhelimessa Postin appi ja siitä näkee aika hyvin , missä paketti menee.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Itse olen viime vuosien aikana pyrkinyt välttämään Posti Oyj:n palveluja. Kotiintoimitukset eivät pelaa. Kerrankin erästä lähetystä oli ilmeisesti yritetty toimittaa, mutta mitään ilmoitusta ei oltu jätetty mihinkään. Lisäksi kun olen tilannut jotain ulkomailta ja ottanut kotiintoimituksen jossa Posti hoitaa Suomen kuljetuksen osuuden, ei pakettia ole kotiin ilmestynyt vaan se on toimitettu paketiautomaattiin. 

Pakettiautomaatit ovat ilmiesen ruuhkautuneita, kun monesit paketti on sitten toimitettu kaupungin ainoaan Postin toimipisteeseen. Täällä autoiluvastaisessa Vaasan kaupungissa Postin toimipiste on todella huonossa paikassa autoilevalle, kun ei ole parkkitilaa. 

Eikä tuo Postin käsitys Suomen maantiedosta ole ihan hyvällä tasolla. Kun tilasin erään kerran paketin tänne Vaasaan, oli se toimitettu 130 km päähän Kokkolaan johonkin K-kauppaan. En lähtenyt hakemaan ja sain ihme ja kumma lähetettyä palautetta Postin vaikeiden sivujen kautta palautetta ja ohjasivat lähetyksen uudelleen. Paikallisessa FB ryhmässä erään vaasalaisen lähetys olisi ollut noudettavissa Leviltä… Varhain kun aamulla lähtisi liikkeelle, niin päivän aikana voisi ehtiä hakemaan lähetyksen noinkin kaukaa. 

Pyrin käyttämään matkahuoltoa. Vielä on ainakin toiminut. Nyt jopa lakon aikanakin eräs lähetys tuli nopeasti perille.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

Suomessa toimii muitakin postin toimittajia jotka toimii ihan hyvin; mainittakoon muutama: Post Nord, Budbee ja matkahuolto. Miksi Telia on siis valinnut toimittajkseen Suomen Postin joka näyttää tällä hetkellä olevan ainut vaihtoehto (04.02.2024)?

Lupasinkin hieman ylempänä palailla vielä ketjuun kun olen saanut meiltä toimituksista vastaavan kiinni ja palautteen hänelle välitettyä! 

Ilokseni voinkin todeta, että meillä on tavoitteena lisätä eri toimitusvaihtoehtoja verkkokauppaamme. Tässä olemmekin päässeet jo mukavasti liikkeelle Woltin toimittaessa pikatoimituksia kaupunkialueella, sekä myös PostNordin valtakunnallisten toimitusten tultua valikoimaan. PostNordin lisäys oli itsellenikin uusi juttu oltuani viime vuoden pois, ja sen tultua nimenomaan juuri viime vuoden puolella yhdeksi vaihtoehdoksi. Asiakastukisivuilta on vielä paremmin lueteltu eri toimitusvaihtoehdot ja missä tilanteissa ovat käytettävissä. PostNordin osalta siis huomioitavaa on, että toistaiseksi sitä kautta ei ole saatavilla kotiinkuljetusta. Tavoitteena on kuitenkin saada kotiinkuljetus mahdolliseksi myös heidän kauttaan.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Ei ole itselläkään luottoa postiin nykyään. Ja tuo valehtelu on  kyllä huonoa ja yleistä tapaa kun en ole tosiaan ainoa tässä tilanteessa. Kesällä ei mitään esteitä ,normaali kerrostalo ja vielä samalla reitillä mistä ajetaan liedosta ( missä yksi postin lajitteluasema mistä pakettini lähti turkuun omalle postipisteelle), ei yhtään koukkaisua mihinkään ja koko päivän kanssa varasin paketin odotteluun kun tuli viesti, että olemme yrittäneet toimittaa paketin, asiakasta ei tavoitettu tai hän ei ollut kotona . Kuski ei vaan viitsi autosta nousta ja vei suoraan postin toimipisteelle.

 

Toinen kerta kun kävin hakemassa automaatista( no sekin oli siirtynyt kauemmaksi kun oma täynnä tietenkin) niin paikanpäällä huomasin, että sain toisen henkilön paketin joten sitä piti alkaa selvittämään missä oma paketti ja miten tämän toisen henkilön paketin kanssa toimitaan.

 

Ja myöskin tuo postin seuranta ei ole vaan nykypäivän tason mukaista. Päivittyy miten sattuu ja parhaiten antaa vaan samalle päivälle tiedon milloin tulee, mutta siinä melkein taas koko päivän odotus. Kyllä nykyään pitäisi olla live seuranta missä paketti liikkuu ja melko tarkkaa arviota milloin paketti perillä ( ja tämä päivittyisi sitä mukaan miten todellisuudessa paketti liikkuu) ja tämä on toiminut Budbeella todella hyvin ja jos on ollut mahdollista saada valikoida kuljetus niin olen aina valinnut tämän, hinta on aina kilpailukykyinen ja vaikka olisi hiukan kalliimpi niin silti ottaisin sen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Valehtelu sen kun saa kummallisempia piirteitä. Viereiseen automaattiin tulossa ollut Telian paketti päätettiinkin yhtäkkiä ohjata Postikonttoriin, koska “Lähetykseen liittyy ominaisuus tai lisäpalvelu, jonka takia sitä ei voi viedä automaattiiin. Siksi viemme sen noutopaikkaan, jossa on henkilökuntaa.” Kun se sitten viimein saapui perille sinne niin minnekäs muuallekaan se toimitettiin kuin konttorin automaattiin. Lähempänä olisi ollut useampi muukin automaatti jos oma olisi ollut täynnä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tervetuloa minunkin puolestani Yhteisöön @Stenrse 😊 Kyselin vähän tähän aiheeseen liittyen ja siksi kirjoittelen tänne nyt.

 

Miksi Telia on siis valinnut toimittajkseen Suomen Postin joka näyttää tällä hetkellä olevan ainut vaihtoehto (04.02.2024)?

Taitaa olla peruja siitä, että Telia on ollut aiemmin Sonera ja sitä aiemmin Tele, ja sitä aiemmin Posti- ja lennätinlaitos (valtionyhtiö).

Me ollaan tosiaan wanha lennätinlaitos (😀) mutta se ei ole syynä siihen, että olemme käyttäneet ja käytämme edelleen Postia. Posti on ollut meidän kumppani jo todella pitkään ja se valikoitui kumppaniksi, koska heillä oli ja on valtakunnallinen “toimituspeitto” sekä kyky nopeisiin toimituksiin. Tapauksesta riippuen vaikka uuden laitteen kun tilaa niin se on jo seuraavana päivänä hyppysissä.

Me seuraamme dataa muun muassa siitä kuinka moni lähetys ohjautuu johonkin toiseen pisteeseen. Käymme myös keskustelua Postin kanssa siitä kuinka uudelleenohjauksia voisi minimoida. Seuraamme myös dataa asiakastyytyväisyydestä mitä tulee toimituksiin. Asiakaskokemus on meille tärkeä asia.

Posti on iso toimija ja jotain voi ikävä kyllä joskus tapahtua ja ne kaikki on tottakai harmillisia tapauksia, jos jotain tapahtuu, mutta isossa kuvassa asiakkaamme pitävät toimituksistamme ja ovat tyytyväisiä. Ja hyvä niin.

Kuten ketjussa on jo kerrottu niin meillä on tällä hetkellä muitakin toimitustapoja ja tuomme saataville niitä vielä lisää, jotta jokainen asiakas löytäisi omiin tarpeisiin sekä tilanteisiin sopivan toimitustavan.

Kunniamerkki +2

Ja juuri, kun pääsin kehumasta tiettyä toimittajaa niin, 

Arvioitu toimituspäivä
Tila
  • xxxxx xxxxx xxxxx Black
    1
    05.02.2024

    PostNord lähetyksen seuranta

    Tilaus vastaanotettu

    Keräilyssä

    Tilaus on pakattu ja odottaa noutoa

    Kuljetuksessa

    Toimitettu

 

Eli, lähetys on jämähtänyt “jonnekin” Vantaalle.

Toimitusreitti

  • VANTAA

    05 helmik. 10:38

    FI

    Paketti on ohjattu noutopisteeseen.

Ei pitäisi kehua koskaan mitään koska se tuntuu iskevän omille koiville, vaikkakin ensimmäistä kertaa.ko. yrityksen toiminnassa.

Kunniamerkki +2

Suomessa toimii muitakin postin toimittajia jotka toimii ihan hyvin; mainittakoon muutama: Post Nord, Budbee ja matkahuolto. Miksi Telia on siis valinnut toimittajkseen Suomen Postin joka näyttää tällä hetkellä olevan ainut vaihtoehto (04.02.2024)?

Lupasinkin hieman ylempänä palailla vielä ketjuun kun olen saanut meiltä toimituksista vastaavan kiinni ja palautteen hänelle välitettyä! 

Ilokseni voinkin todeta, että meillä on tavoitteena lisätä eri toimitusvaihtoehtoja verkkokauppaamme. Tässä olemmekin päässeet jo mukavasti liikkeelle Woltin toimittaessa pikatoimituksia kaupunkialueella, sekä myös PostNordin valtakunnallisten toimitusten tultua valikoimaan. PostNordin lisäys oli itsellenikin uusi juttu oltuani viime vuoden pois, ja sen tultua nimenomaan juuri viime vuoden puolella yhdeksi vaihtoehdoksi. Asiakastukisivuilta on vielä paremmin lueteltu eri toimitusvaihtoehdot ja missä tilanteissa ovat käytettävissä. PostNordin osalta siis huomioitavaa on, että toistaiseksi sitä kautta ei ole saatavilla kotiinkuljetusta. Tavoitteena on kuitenkin saada kotiinkuljetus mahdolliseksi myös heidän kauttaan.

 

Mielipiteeni liittyi lähinnä Postin toimintaan lähetyksissään; toimittavat minne sattuu ja valehtelevat kotitoimitusten onnistumattomuuksissa. Ihan kiva kun vaihtoehtoja lisätään mutta mitä Wolt tekee Telian listoilla??

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Itselläkin kokemukset PostNordista ovat juuri tuota luokkaa, että kestää vikko saada paketti Suomen sisällä eteenpäin. Wolt toimittaa isoimmissa kaupungeissa Telia kaupoista tavaraa suoraan kotiin jos tulee kiire saada vaikkapa rikkinäisen tilalle uusi ja löytyy hyllystä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Valehtelu sen kun saa kummallisempia piirteitä. Viereiseen automaattiin tulossa ollut Telian paketti päätettiinkin yhtäkkiä ohjata Postikonttoriin, koska “Lähetykseen liittyy ominaisuus tai lisäpalvelu, jonka takia sitä ei voi viedä automaattiiin. Siksi viemme sen noutopaikkaan, jossa on henkilökuntaa.” Kun se sitten viimein saapui perille sinne niin minnekäs muuallekaan se toimitettiin kuin konttorin automaattiin. Lähempänä olisi ollut useampi muukin automaatti jos oma olisi ollut täynnä.

Minulla samankaltainen tapaus tosin eri toimijalta: Mimoto. “Lähetykseen liittyy ominaisuus tai lisäpalvelu, jonka takia sitä ei voi viedä automaattiin. Siksi viemme sen noutopaikkaan, jossa on henkilökuntaa.”

No se tuli tänään Postiin n.30 km:n päähän ja itse paketissa ei ollut mitään ominaisuutta tai lisäpalvelua, joka olisi estänyt sen toimittamista automaattiin lähelle 🤷🏻

Postin omia juttuja joita saa siis ihmetellä 😯

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Postin omia juttuja joita saa siis ihmetellä 😯

Todellakin. Kävin vielä ennen saapumisilmoitusta kysymässä, että mistä ihmeestä on kyse, niin heidän mukaansa se on joko lähetetty kirjattuna tai maksettu 2 viikon säilytysajasta, kun automaatissa se on vain 1 viikko. Eipä sitten ollut kumpaakaan. Kai muistit laittaa OmaPostissa palautetta asiasta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Omien kokemuksieni perusteella valitsen aina Budbeen, jos se vain toimitusvaihtoehdoista löytyy. Jos jotain taas tarvitsee heti ja toimitusvaihtoehtona löytyy, niin mikään ei ole parempi kuin Wolt. Postipaketin hinnalla tunnin sisällä tilauksesta kotiovelle. Mutta tuosta on kokemuksia vain yhden, tässä nimeltä mainitsemattoman yrityksen toimituksista. On aika harvinainen vaihtoehto, ilmeisesti kuitenkin nyt myös Telialla. Yleensä Budbeellakin kotiintoimitus on saman hintainen kuin Postilla toimitus pakettiautomaattiin. Korkeintaan parin euron ero. Sovelluksesta näkee myös reaaliajassa missä paketti ja kuski liikkuvat.

Postin toimitukset, myös kotiintoimitukset, ovat kyllä parantuneet huomattavasti viimeisten vuoden-kahden aikana, mutta aikaskaala on edelleen pitkä verrattuna Budbeehin, jolla tilatessa ei tarvitse koskaan varata koko päivää tai iltaa odotteluun. Hyvä että on kilpailua, niin Postin on ollut pakko parantaa palveluaan… Budbeen automaatteja on vähemmän, mutta koskaan automaattiinkaan tilattuna ei ole siirtynyt muualle. Postilla näin tapahtuu edelleen.

Samaa tai huonompaa tasoa on PostNord, jolla ehkä useammiten noutopiste vaihtuu hankalampaan paikkaan. Matkahuoltoa tulee harvemmin käytettyä mihinkään pieneen tilaukseen. UPS on kuitenkin kaikkein surkein ja toimii yhtä “hyvin”, kuin 20 vuotta sitten. Toimituksen aikaskaala voi olla jopa pari päivää tai viikko. On myös enemmän sääntö kuin poikkeus, ettei pakettia edes yritetä toimittaa kotiin, vaan viedään suoraan noutopisteeseen. Ainoa näistä myös, joka ilmoittaa jopa normaalin talven sääolosuhteet liian vaikeiksi edes yrittää kotiintoimitusta.

Kunniamerkki +2

Vielä lisäys aiheeseen: PostNord.

Laitoin viestiä sunnuntaina 11. helmikuuta 2024 klo 06.01;

 asiakaspalvelu.fi@postnord.com.

Vastaus tuli maanantaina 12. helmikuuta 2024 klo 16.16.

Lisäsivät postin noutoaikaa 15.helmikuuta 2024 saakka ja noutokoodi tuli

maanantaina 12. helmikuuta 2024 klo 17.14.

Eli kannattanee olla yhteydessä tuon asiakaspalvelun kautta (vaikkei sitä juurikaan mainosteta). 

Vastaa