Kysymys

Minulle ei myönnetä Telia Rahoitusta

  • 25 September 2023
  • 10 kommenttia
  • 375 katselukertaa

Kunniamerkki

Miks mulle ei myönnetä teliarahotusta.

 

----

Muokkaus Sakumik: Muokattu hieman otsikkoa


Aihe on suljettu kommenteilta.

10 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Miks mulle ei myönnetä teliarahotusta.

 

----

Muokkaus Sakumik: Muokattu hieman otsikkoa

Tervetuloa Yhteisöön @Pasulii97 ! Syitä tuohon voi olla useampikin. Yleisesti Telia Rahoitusta ei myönnetä, jos asiakkaalta löytyy maksuhäiriömerkintöjä, jokin lasku Telialle on maksamatta rahoitusta ottaessa, tai esimerkiksi asiakas on asunut pidempään ulkomailla, jolloin ei ole tietoja asiakkaan maksukäyttäytymisestä. Tarvittaessa suosittelen vielä ottamaan yhteyttä asiaa koskien asiakaspalveluumme.

Kunniamerkki +1

Minulla kävi sama ongelma. Yritin tilata uutta puhelinta 36kk maksuajalla, mutta jokin (ilmeisesti automaattinen?) järjestelmä määritti minun luottorajakseni 500€.

Koska luottotietoni ovat kunnossa ja minulla ei ole kertaakaan elämäni aikana ollut maksamattomia laskuja koin tämän suorastaan loukkaavana ja tilasin sitten saman puhelimen DNA:n verkkokaupasta 36kk maksuajalla ilman ongelmia.

Ainoa syy minkä tuohon rajaan keksin on se, että olen varsin tuore Telian asiakas (taloyhtiöllä Telian laajakaista johon vaihdoin hiljakkoin) mutta tällaisella kohtelulla pidän kaikki asiakkuuteni nettiä lukuunottamatta muilla firmoilla.

Onko Telialla sitten muita firmoja enemmän luotonväärinkäyttäjiä vai mistä moinen asiakkaiden pois kääntäminen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Minulla kävi sama ongelma. Yritin tilata uutta puhelinta 36kk maksuajalla, mutta jokin (ilmeisesti automaattinen?) järjestelmä määritti minun luottorajakseni 500€.

Koska luottotietoni ovat kunnossa ja minulla ei ole kertaakaan elämäni aikana ollut maksamattomia laskuja koin tämän suorastaan loukkaavana ja tilasin sitten saman puhelimen DNA:n verkkokaupasta 36kk maksuajalla ilman ongelmia.

Ainoa syy minkä tuohon rajaan keksin on se, että olen varsin tuore Telian asiakas (taloyhtiöllä Telian laajakaista johon vaihdoin hiljakkoin) mutta tällaisella kohtelulla pidän kaikki asiakkuuteni nettiä lukuunottamatta muilla firmoilla.

Onko Telialla sitten muita firmoja enemmän luotonväärinkäyttäjiä vai mistä moinen asiakkaiden pois kääntäminen?


Ymmärrän kyllä että tuollainen päätös tuntuu varmasti pahalta. Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun ostoksia tehdään luotolla ensimmäistä kertaa ja arviota päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Itse luottokelpoisuusarvioon vaikuttaa todella moni asia, joten on aika mahdotonta arvioida mikä sinun tapauksessasi tuohon päätökseen vaikutti. Mutta kuten sanottu, arviota päivitetään ajoittain joten aiemmin saamasi päätös voi muuttua myöhemmin jos päätät meiltä tilauksen tehdä. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

En viitsi uutta ketjua aloittaa niin sopii tänne tämä kysymys enkä muista onko tämä täällä jo aikaisemmin sanottu (laiska kun ei jaksa etsiä😅).

 

Itsellä olisi tuote minkä haluaisin ostaa mutta luotto rajaan se ei mahdu joten miten kannattaisi toimia. Pystyykö rahoitukselta jotenkin kysyä rajan nostoa tai kuten mainitsit, se on automaatio, niin vain kokeilla laitta tuote ostoskoriin ja katsoa saako sen jos se siinä tekisi tuon rajan nostin jos hyväksyy. Olen itse huomannut, että se oli jossain vaiheessa noussut ilman mitään mainintaa kun aikaisemmin olin tuotetta ostamassa ja tarkistin rajan mahtuuko sinne.

 

Pystyin tuonne tekemään kyllä onneksi tilaa maksamalla pois ylimääräistä jolloin sain tilaa lisää( saa sentään suurimman osan tuotteesta tällä tavalla kuitenkin osamaksulla, harmi kun tämä ei valitettavasti kaikilta onnistu tietenkään) mutta huomasin maksuun menevän aikaa 2-3 pvä ja kun tarjous tuote ja tiedä onko sitä enää 2-3 jälkeen jäljellä niin olisi kiva jos saisi nostettua rajaa nopeammin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

En viitsi uutta ketjua aloittaa niin sopii tänne tämä kysymys enkä muista onko tämä täällä jo aikaisemmin sanottu (laiska kun ei jaksa etsiä😅).

 

Itsellä olisi tuote minkä haluaisin ostaa mutta luotto rajaan se ei mahdu joten miten kannattaisi toimia. Pystyykö rahoitukselta jotenkin kysyä rajan nostoa tai kuten mainitsit, se on automaatio, niin vain kokeilla laitta tuote ostoskoriin ja katsoa saako sen jos se siinä tekisi tuon rajan nostin jos hyväksyy. Olen itse huomannut, että se oli jossain vaiheessa noussut ilman mitään mainintaa kun aikaisemmin olin tuotetta ostamassa ja tarkistin rajan mahtuuko sinne.

 

Pystyin tuonne tekemään kyllä onneksi tilaa maksamalla pois ylimääräistä jolloin sain tilaa lisää( saa sentään suurimman osan tuotteesta tällä tavalla kuitenkin osamaksulla, harmi kun tämä ei valitettavasti kaikilta onnistu tietenkään) mutta huomasin maksuun menevän aikaa 2-3 pvä ja kun tarjous tuote ja tiedä onko sitä enää 2-3 jälkeen jäljellä niin olisi kiva jos saisi nostettua rajaa nopeammin.

Jokaisella henkilöllä on oma luottoraja, jota ei voi manuaalisesti muuttaa järjestelmän antamaa rajaa suuremmaksi. Telia Rahoituksen asiakastukisivulta löytyy tästä kattavasti tietoa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Kiitos vastauksesta. Kävin sivuilla ja ei tosiaan pysty itse mitenkään( tai muutkaan vaikuttamaan rajaan). Pitää vaan odotella jos se muuttuu taas jossain vaiheessa ( kuten kävi jossain vaiheessa itselläni kun huomasin asian).

 

Harmi, olisi kätevämpää jos pystyisi heiltä kysymään jos rajaa voisi nostaa ja heidän järjestelmä( mikä ikänä onkin ) sitten tarkistaisi voiko noston tehdä. Tällöin olisi sama järjestelmän antama tieto ja ei olisi asiakaspalvelijoiden määrittämä summa, mutta sitä voisi edes vähän laittaa asiakasystävälliseksi myös tuon mahdollisuuden itse pyytää tarkastamaan sitä rajaa. Katsotaan milloin ylimääräinen maksu menee läpi ja onko tuotetta silloin vielä tallella( tai onko tämä vaan hyvä asia koska estäisi paremmin ainakin yllätys ostokset ja laittaisi oikeasti miettimään tarvitseeko ostaa, ehkä näin parempi).😄

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Pari viikkoa sitten kävin Telia-kaupassa ostamassa tyttärelle puhelimen. Sen hinta meni parikymppiä yli minulla olleen luottorajan kun pohjalla oli aiempia ostoksia, mutta myyjä kysyi, saako hän kokeilla nostaa luottorajaani. Annoin luvan ja homma hoitui muutamassa minuutissa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Oho, voiko tosiaan noin tehdä. Juuri tuota ihmettelin edellä olevassa viestissä ja kysyin tuota mahdollisuutta ja ehdotin, että tuollaisen toimenpiteen pystyy tekemään, näin  ei pitänyt pystyä tekemään( ei ohjesivujen puolella mainita eikä telia vastannut , että näin onnistuu). Onko vaan liikkeessä tai mahdollista kysyä itse telia rahoituksen puolelta tai telian chatista. Olisin noin tehnyt enkä maksanut sinne tilaa ostokselle.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Oho, voiko tosiaan noin tehdä. Juuri tuota ihmettelin edellä olevassa viestissä ja kysyin tuota mahdollisuutta ja ehdotin, että tuollaisen toimenpiteen pystyy tekemään, näin  ei pitänyt pystyä tekemään( ei ohjesivujen puolella mainita eikä telia vastannut , että näin onnistuu). Onko vaan liikkeessä tai mahdollista kysyä itse telia rahoituksen puolelta tai telian chatista. Olisin noin tehnyt enkä maksanut sinne tilaa ostokselle.

Liikkeessä ei pystytä manuaalisesti muuttamaan luottorajaasi. Jos ostamasi laite ylittää luottorajan, voidaan toki kokeilla hakea uusi luottopäätös jonka järjestelmä automaattisesti vielä tarkistaa. Esimerkki: Olet ostanut luotolla 400 euron puhelimen, ja ostat kylkeen läppärin jolloin luottoraja nousisi 1500 euroon. Myyjä voi laittaa sen sinulle tilaukseen, mutta yhtä lailla sen luottopäätöksen tekee järjestelmä. Toivottavasti tämä selvensi kuviota 😁

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Kiitos vastauksesta. Kävin sivuilla ja ei tosiaan pysty itse mitenkään( tai muutkaan vaikuttamaan rajaan). Pitää vaan odotella jos se muuttuu taas jossain vaiheessa ( kuten kävi jossain vaiheessa itselläni kun huomasin asian).

 

Harmi, olisi kätevämpää jos pystyisi heiltä kysymään jos rajaa voisi nostaa ja heidän järjestelmä( mikä ikänä onkin ) sitten tarkistaisi voiko noston tehdä. Tällöin olisi sama järjestelmän antama tieto ja ei olisi asiakaspalvelijoiden määrittämä summa, mutta sitä voisi edes vähän laittaa asiakasystävälliseksi myös tuon mahdollisuuden itse pyytää tarkastamaan sitä rajaa. Katsotaan milloin ylimääräinen maksu menee läpi ja onko tuotetta silloin vielä tallella( tai onko tämä vaan hyvä asia koska estäisi paremmin ainakin yllätys ostokset ja laittaisi oikeasti miettimään tarvitseeko ostaa, ehkä näin parempi).😄

Kiitos vastauksesta , juuri tätä hain ja kysyin miten toimii mutta ei vastattu ja tätä ei mainita myöskään missään ohjesivuilla. Mutta hyvä nyt selvisi ja tämän ohjeen voisi laittaa johonkin myös, ja jatkossa vastata myös kattavammin heti kun kysytään( tai kuvaillaan ) ja aiemmassa viestissä hain juuri tätä samaa asiaa kun  kuvailin miten toimii tai ei toimi.