Skip to main content
Kysymys

Minun Teliaan ilmestyi aiheettomia veloituksia puhelinliittymään

  • December 19, 2025
  • 3 kommenttia
  • 24 katselukertaa

kustaa1967
Irkkaaja

Kurkkasin Minun Teliasta puhelinliittymäni veloituksia kuluvalta laskutuskaudelta.

Yllätyksekseni liittymälläni on useita kymmeniä tekstiviestejä 18.12.2025 iltapäivällä 12:14 - 18:46 välillä 0,09€ kpl ja yhteensä 4.09€. Viestit ovat lähteneet numeroon 50***. No puhelimessa ei ole mitään merkkiä lähteneistä viesteistä enkä itse ole lähetellyt tekstareita ainakaan pariin vuoteen.

Minun Telia ei ole toiminut mobiilivarmenteella sen paremmin puhelimella kuin tietokoneellakaan pariin päivään ja juuri tälläkin hetkellä Minun Telia antaa vain virheilmoituksen , että jotakin meni vikaan.

Joka tapauksessa veloitukset ovat aiheettomia. Mobiilivarmenteen kanssa on ollut Minun Teliaan kirjautumisongelmia , joten johtuisiko tuo sekoilu siitä , että palvelimenne keksii ihan itse veloituksia , joilla ei ole todellisia laskutettavia tapahtumia perusteena.

Niin ja puhelimessa ei ole haitakkeita , jotka lähettelisivät viestejä.

3 kommenttia

kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • December 19, 2025

Pikkuisen lisävälaistusta em. mysteeriin.

Kirjauduin mobiilivarmenteella Minun Teliaan ja tarkistin puhelinliittymäni veloitukset uudelleen. No minuutilleen samalla kellonajalla kuin kirjauduin löytyy  Minun Teliasta 4 kpl 0,09€ veloitusta tekstiviestiosastolta.

Näyttää vahvasti siltä , että olette alkanut laskuttaa mobiilivarmenteen lähettämistä viesteistä. No tähän asti mobiilivarmenne on ollut ilmainen ja tuo veloittaminen on vika , joka olisi syytä korjata pikaisesti.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • December 19, 2025

Kiitos ​@kustaa1967 asian nostamisesta! Mobiilivarmenteessa on ollut päivityksiä ja eilen sekä tänään on havaittu osalla asiakkaista ongelmia Mobiilivarmenteen käytössä. Kertomasi mukaan vaikkuttaisi tosiaan nyt siltä, että tapahtumista on veloitus syntynyt, vaikka näin ei ole tarkoitus. Mobiilivarmennehan on meidän asiakkaille edelleen täysin maksuton palvelu. 

Minä viestin tästä eteenpäin! Suosittelisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. He voivat tarkistaa nämä veloitukset, ja jos ne ovat tosiaan Mobiilivarmenteesta aiheutuneet, luonnollisesti ne sinulle hyvitetään. 


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • December 19, 2025

Kysyisin vielä , että tuo lyhytnumero 50*** , johon viestit Minun Telian mukaan ovat lähteneet , onko se Telian numero ja käytössä mobiilivarmenteessa????