Monta viikkoa aikaisemmasta viestistäni (liittyi mobiilivarmenteen kytkemiseen) unohtui ottaa esille seuraava asia.
Viime vuoden Vastaamo tapauksen myötä alettiin puhumaan siitä, että eri sivuilla joissa käsitellään henkilötietoja pitäisi olla vahva tunnistautuminen normaalien tunnusten sijasta.
Kumminkin Telian omille sivuille pystyt kirjaantumaan sisälle vahvan tunnistautumisen sijasta normaaleilla tunnuksilla ja tekemään muutoksia omiin liittymiin. Näin toimin omalta osaltani kun sanoin irti yhden liittymistä sekä vaihdoin toisen liittymän tyyppiä.
Sitä vain, että eikös Teliankin kannattaisi luopua kokonaan tuollaisesta heikosta tunnistautumisesta. Tai sitten tehdä muutoksia systeemeihin. Jos esimerkiksi liittymän omistaja kirjaantunut normaaleilla tunnuksilla sisään vahvan tunnistautumisen sijasta. Ja jos nyt sitten henkilö tekee muutoksia omiin liittymiin niin tällöin vaadittaisiin vahvan tunnistautuminen ennen kuin toimenpide hyväksyttäisiin.
PS. Voisiko Telia ottaa käyttöön vahvassa tunnistautumisessa myös Kansalaisvarmenteen, jolloin pystyisi tunnistautumaan henkilökortin sirulla.
Edit HannaSu: muokattu otsikkoa hieman.