Minun Telian Mobiilipalveluiden laatu -sivun kehittäminen

  • 11 April 2023
  • 5 kommenttia
  • 147 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulle tuli mieleen, kun Omilla Sivuilla seikkailin, että tuota mobiilipalveluiden laatu -sivua voisi hieman kehittää. On hienoa, että tällainen sivu on olemassa, mutta mielestäni parilla muutoksella saisi siitä entistäkin paremman. Eli tarkoittaa kuvakaappauksen mukaista sivua:

 

 

Puhelinliittymissä on myös tekstiviestien ja puheluiden onnistumisprosentit.

Mielestäni onnistumisprosenttien kohdassa voisi olla myös tieto ajankohdasta, jolloin Telian suunnalta yhteydessä on havaittu ongelma. Tällaista on joskus puheluiden kanssa ollut, että puhelu katkeaa tai on mykkä. Se auttaisi asian selvittelyssä, että onko esim. VoWIFI - > mobiiliverkko -vaihdoksen epäonnistuminen vai mikä.

Sama voisi olla nettiyhteyksissä, eli aikaleima tuohon hetkeen, kun ongelma on olluit.

Huippunopeuden lisäksi olisi hyvä saada keskiarvonopeus aktiivisten datasiirtojen osalta. Tai jokin graafi, joka osoittaisi päivittäisen vaihtelun, tuntitarkkuudella, se olisi hienoa. Keskiarvossa saattaisi vääristää yöaika.

Tuota voisi lisätä myös tietoa käytetystä päätelaitteesta, se oletettavasti Telian suuntaan näkyy jo muutenkin, koska verkko saa laitteen IMEI-tunnuksen tietoonsa ja sen perusteella tietokannasta etsittäneen laitteen merkki ja malli.

 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Minulle tuli mieleen, kun Omilla Sivuilla seikkailin, että tuota mobiilipalveluiden laatu -sivua voisi hieman kehittää. On hienoa, että tällainen sivu on olemassa, mutta mielestäni parilla muutoksella saisi siitä entistäkin paremman. Eli tarkoittaa kuvakaappauksen mukaista sivua:

 

 

Puhelinliittymissä on myös tekstiviestien ja puheluiden onnistumisprosentit.

Mielestäni onnistumisprosenttien kohdassa voisi olla myös tieto ajankohdasta, jolloin Telian suunnalta yhteydessä on havaittu ongelma. Tällaista on joskus puheluiden kanssa ollut, että puhelu katkeaa tai on mykkä. Se auttaisi asian selvittelyssä, että onko esim. VoWIFI - > mobiiliverkko -vaihdoksen epäonnistuminen vai mikä.

Sama voisi olla nettiyhteyksissä, eli aikaleima tuohon hetkeen, kun ongelma on olluit.

Huippunopeuden lisäksi olisi hyvä saada keskiarvonopeus aktiivisten datasiirtojen osalta. Tai jokin graafi, joka osoittaisi päivittäisen vaihtelun, tuntitarkkuudella, se olisi hienoa. Keskiarvossa saattaisi vääristää yöaika.

Tuota voisi lisätä myös tietoa käytetystä päätelaitteesta, se oletettavasti Telian suuntaan näkyy jo muutenkin, koska verkko saa laitteen IMEI-tunnuksen tietoonsa ja sen perusteella tietokannasta etsittäneen laitteen merkki ja malli.

 

Etsiskelin tuota mobiilipalvelujen laatua myös Minun Telia mobiiliappista. No en löytänyt. Jos se siellä on , niin aika hyvin on piilotettu.

Selainversiosta kyllä löytyy.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulle tuli mieleen, kun Omilla Sivuilla seikkailin, että tuota mobiilipalveluiden laatu -sivua voisi hieman kehittää. On hienoa, että tällainen sivu on olemassa, mutta mielestäni parilla muutoksella saisi siitä entistäkin paremman. Eli tarkoittaa kuvakaappauksen mukaista sivua:

 

 

Puhelinliittymissä on myös tekstiviestien ja puheluiden onnistumisprosentit.

Mielestäni onnistumisprosenttien kohdassa voisi olla myös tieto ajankohdasta, jolloin Telian suunnalta yhteydessä on havaittu ongelma. Tällaista on joskus puheluiden kanssa ollut, että puhelu katkeaa tai on mykkä. Se auttaisi asian selvittelyssä, että onko esim. VoWIFI - > mobiiliverkko -vaihdoksen epäonnistuminen vai mikä.

Sama voisi olla nettiyhteyksissä, eli aikaleima tuohon hetkeen, kun ongelma on olluit.

Huippunopeuden lisäksi olisi hyvä saada keskiarvonopeus aktiivisten datasiirtojen osalta. Tai jokin graafi, joka osoittaisi päivittäisen vaihtelun, tuntitarkkuudella, se olisi hienoa. Keskiarvossa saattaisi vääristää yöaika.

Tuota voisi lisätä myös tietoa käytetystä päätelaitteesta, se oletettavasti Telian suuntaan näkyy jo muutenkin, koska verkko saa laitteen IMEI-tunnuksen tietoonsa ja sen perusteella tietokannasta etsittäneen laitteen merkki ja malli.

 

Etsiskelin tuota mobiilipalvelujen laatua myös Minun Telia mobiiliappista. No en löytänyt. Jos se siellä on , niin aika hyvin on piilotettu.

Selainversiosta kyllä löytyy.

Ahaa, appia en katsonut kun en niistä välitä. Olisihan hyvä sovelluksen käyttäjillekin saada nuo tiedot näkyville.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

 

Puhelinliittymissä on myös tekstiviestien ja puheluiden onnistumisprosentit.

Mielestäni onnistumisprosenttien kohdassa voisi olla myös tieto ajankohdasta, jolloin Telian suunnalta yhteydessä on havaittu ongelma. Tällaista on joskus puheluiden kanssa ollut, että puhelu katkeaa tai on mykkä. Se auttaisi asian selvittelyssä, että onko esim. VoWIFI - > mobiiliverkko -vaihdoksen epäonnistuminen vai mikä.

Sama voisi olla nettiyhteyksissä, eli aikaleima tuohon hetkeen, kun ongelma on olluit.

Huippunopeuden lisäksi olisi hyvä saada keskiarvonopeus aktiivisten datasiirtojen osalta. Tai jokin graafi, joka osoittaisi päivittäisen vaihtelun, tuntitarkkuudella, se olisi hienoa. Keskiarvossa saattaisi vääristää yöaika.

Tuota voisi lisätä myös tietoa käytetystä päätelaitteesta, se oletettavasti Telian suuntaan näkyy jo muutenkin, koska verkko saa laitteen IMEI-tunnuksen tietoonsa ja sen perusteella tietokannasta etsittäneen laitteen merkki ja malli.

 

Kiitos parannusehdotuksesta! Tarkentavat kellonajat olisivat kyllä hyvä lisäys tuohon osioon, toivottavasti sellaiset saataisiin. Tästä on nyt laitettu viestiä eteenpäin, kuten myös Minun Telia -sovelluksen osalta, josta @kustaa1967 vinkkasi. Palaillaan siis kun saamme vastauksen! 😊

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Saimmekin tähän jo kommenttia asiantuntevalta taholta; toive kellonajoista on nyt kuultu ja otettu ylös, mutta ei voida luvata, että saataisiin toteutettua. Mobiiliapplikaation osalta näitä tietoja ei ole mahdollista saada ainakaan nopealla aikataululla. 

Käyttäjätaso 7

Mobiiliapplikaation osalta näitä tietoja ei ole mahdollista saada ainakaan nopealla aikataululla. 

Hyvä kun asia on kuitenkin noterattu ja laitettu työlistalle? Minusta mobiiliappissa pitäisi olla samat asiat kuin selainversiossa.

Vastaa