Skip to main content

Sain eilen 8.12.tekstiviestin, jonka ymmärsin tarkoittavan, että peruutatte antamanne lupauksen Lidlin lahjakortista, jolla houkuttelitte minua jäämään asiakkaaksenne.

Lupauksenne peruuttamisen syyksi kerroitte teillä olevan niiden lähettämisessä “teknisiä haasteita”.

“Korvaukseksi” tarjoatte alennuskoodeja myymäläänne, joista minua lähinnä oleva sijaitsee 53 kilometrin päässä kotoani.

Minulla ei ole aikomusta lähteä sinne varta vasten ostoksille hankkimaan “alennuksella” tavaroita, joita en tarvitse.

Toivon, että pystytte yhtenä isoimmista valtakunnallisista operaattoreista selättämään tekniset haasteenne ja toimittamaan tavalla tai toisella sen alunperin lupaamanne lahjakortin.

Sitä olen odottanut, se menisi suoraan käyttöön ja olisi oikeasti 73-vuotiaalle henkilölle tarpeen, toisin kuin alennuskupongit, joilla yritätte houkutella asiakkaanne käyttämään lisää rahaa myymälässänne.

Toivoisin sittenkin ymmärtäneeni viestinne sisällön väärin, koska tällainen käänne tuntuu käsittämättömältä teidänkaltaisenne, luotettavana pidetyn toimijan tekemäksi.

En mitenkään usko, että todellakin haluaisitte aiheuttaa tällaisen pettymyksen vanhalle asiakkaallenne.

Sain eilen 8.12.tekstiviestin, jonka ymmärsin tarkoittavan, että peruutatte antamanne lupauksen Lidlin lahjakortista, jolla houkuttelitte minua jäämään asiakkaaksenne.

Lupauksenne peruuttamisen syyksi kerroitte teillä olevan niiden lähettämisessä “teknisiä haasteita”.

“Korvaukseksi” tarjoatte alennuskoodeja myymäläänne, joista minua lähinnä oleva sijaitsee 53 kilometrin päässä kotoani.

Toivoisin sittenkin ymmärtäneeni viestinne sisällön väärin, koska tällainen käänne tuntuu käsittämättömältä teidänkaltaisenne, luotettavana pidetyn toimijan tekemäksi.

Hei @AnneliKau ja tervetuloa Yhteisöön! Selvittelin ensin asiaa ja en löytänyt tällaiseen viittaavaa, että lahjakortteja vaihdettaisiin alennuskoodeihin Telia kauppoihimme. Kertoisitko miten tämä on tekstiviestissä muotoiltu? Lisäksi varmistaisin, että oletko ollut vielä asiakaspalveluumme yhteydessä lahjakorttiasi koskien? Täällä Yhteisössä emme käsittele asiakastietoja, jonka vuoksi en pääse tarkastelemaan sinun lahjakorttisi tilannetta tarkemmin.


Hei Saku, ja kiitos vastauksesta.

Olisin mieluusti laittanut viestiä esim sähköpostilla asiakaspalveluunne, mutta en ole löytänyt siihen kanavaa.

Tässä on kuvakaappaus saamastani tekstarista - miten sinä tämän tulkitset?

 


Hei Saku, ja kiitos vastauksesta.

Olisin mieluusti laittanut viestiä esim sähköpostilla asiakaspalveluunne, mutta en ole löytänyt siihen kanavaa.

Tässä on kuvakaappaus saamastani tekstarista - miten sinä tämän tulkitset?

 

Viestissä ei suoranaisesti sanota, että lahjakortti olisi sinulta peruutettu, jonka vuoksi uskon sen kyllä tulevan vielä. Alennuskoodit ovat todennäköisesti lähetetty sinulle, jos haasteiden vuoksi lahjakortin toimitusajan uskotaan venyvän. Ensisijaisesti suosittelen ottamaan asiakaspalveluumme yhteyttä chatitse tai puhelimitse, mutta meille voi myös lähettää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottopyyntöjen käsittelyaika on keskimäärin 1-3 arkipäivää, eli jos asiallasi on kiire, niin sitten chat tai puhelupalvelu on nopein tapa selvittää asia.


Telian asiakkaalle jäämisestä on voinut saada Lidl-lahjakortin. Etusivulla: https://www.telia.fi/kampanjat/liittymat/erikoisetu

Kun jommankumman liittymän lisää ostoskoriin ja katsoo lisätiedot, on seuraava teksti:

Lisäksi numeronsiirron peruutustilanteissa Rajaton 200 M -liittymään päivittäjälle tarjotaan 30 € arvoinen Lidl-lahjakortti. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi ja käyttämättä jäänyttä lahjakorttia ei hyvitetä. Lahjakortti on voimassa vuoden 2025 loppuun asti. Lahjakortti toimitetaan asiakkaalle postilla 9.2.2024 mennessä, edellyttäen että liittymä on edelleen aktiivinen, sopimus Telian kanssa voimassa eikä liittymällä ole käynnistettyä numeronsiirtoa toiselle operaattorille. Etu koskee numeronsiirron peruutuksia verkkokaupassa, asiakaspalvelussa ja Telia Kaupassa. Etu on voimassa ajalla 1.–31.12.2023. Asiakkaalle voidaan myöntää 12 kk seurantajakson aikana vain yksi lahjakortti per liittymänumero.

---

Tuossa lukee, että lahjakortit lähetetään postitse, ei sähköpostitse taikka tekstiviestitse. Tuossa tekstiviestissä on oltava jostain muusta jouluisesta edusta kyse kuin numeronsiirron peruutuksen lahjakortista.


Hei, kiitos neuvoista ja linkeistä!

Jatkan asian selvittämistä huomenna asiakaspalvelun kanssa.


Hei, kiitos neuvoista ja linkeistä!

Jatkan asian selvittämistä huomenna asiakaspalvelun kanssa.

Selvittelin asiaa ja saamasi viesti ei liity millään tavalla Lidlin lahjakortteihin. Kyse on tosiaan jouluisista etuseteleistä, kuten viestissäkin sanotaan. Olemme lähettäneet sellaisia osalle asiakkaistamme, mutta teknisistä syistä kaikki eivät ole niitä sähköpostitse saaneet. Siitä syystä ne lähetettiin vielä tekstiviestillä. 


Asia on ok nyt kun sen tausta selvisi - en ollut osannut yhdistää sitä etuseteleihin, joita en ollut saanut.

Kiitos asiallisista vastauksista ja hyvää joulun odotusta kaikille!

 

 


Vastaa