Skip to main content

Puhelinnumeroni näyttää tarjous hintaa yhteys mukaan keskittäjälle 100M. minulla on jo se liittymä ollut käytössä muutaman vuoden. Ennen on voinut päivittää tarjous hintaan ilman että tilaan uuden liittymän ja sanon vanhan irti. Nyt asiakaspalvelusta ainakin sano että ei onnistu. Miksi asioita ei voisi tehdä helpomman kautta? Silloin ne tarjoukset taisi olla määräaikaisia. Olisin samalla päivittänyt myös puhelinliittymän 5G aikaan, mutta nyt kyllä jäi sen verran huono maku että voisi vaan operaattoria vaihtaa kun ei vanhat asiakkaat näytä paljoa kiinnostavan. Tähän olisi mukava saada Telialta semmoiselta henkilöltä vastaus joka oikeasti tietää.

 

--

Muokkaus SonjaMelina: muokattu otsikkoa

Puhelinnumeroni näyttää tarjous hintaa yhteys mukaan keskittäjälle 100M. minulla on jo se liittymä ollut käytössä muutaman vuoden. Ennen on voinut päivittää tarjous hintaan ilman että tilaan uuden liittymän ja sanon vanhan irti. Nyt asiakaspalvelusta ainakin sano että ei onnistu. Miksi asioita ei voisi tehdä helpomman kautta? Silloin ne tarjoukset taisi olla määräaikaisia. Olisin samalla päivittänyt myös puhelinliittymän 5G aikaan, mutta nyt kyllä jäi sen verran huono maku että voisi vaan operaattoria vaihtaa kun ei vanhat asiakkaat näytä paljoa kiinnostavan. Tähän olisi mukava saada Telialta semmoiselta henkilöltä vastaus joka oikeasti tietää.

Moikka @kimmo93 ja tervetuloa Yhteisöön! :)
Ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on puhelinliittymä ja myös Yhteys mukaan 100M, joka on keskittäjähinnalla vai normaalihinnalla ja siihen haluaisit päivittää keskittäjähinnan?

Liittymien päivitys onnistuu yleensä kyllä ilman että se täytyisi irtisanoa ja avata uusi liittymä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. 


On alan yhteinen toimintatapa, että parhaat tarjoukset (winback) saa vain oikeasti operaattorinvaihtoa uhkaamalla, eli numeronsiirron aktivoinnilla. Sama se kaikilla kolmella, ei lypsävää lehmää kannata teuraaksi laittaa. Ei kukaan anna parempaa tarjousta vanhalle asiakkaalle, vaikka olisit ollut 20 vuotta asiakkaana.

 

Suosittelen tätä foorumia seurattavaksi, jotta pysyy parhaiten perillä kunkin operaattorin winback-tarjouksista: https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/operaattorien-vastatarjoukset-winback-pois-l%C3%A4hteville.70997/


Moikka @kimmo93 ja tervetuloa Yhteisöön! :)
Ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on puhelinliittymä ja myös Yhteys mukaan 100M, joka on keskittäjähinnalla vai normaalihinnalla ja siihen haluaisit päivittää keskittäjähinnan?

Liittymien päivitys onnistuu yleensä kyllä ilman että se täytyisi irtisanoa ja avata uusi liittymä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. 

Kyllä minulla on puhelinliittymä ja myös yhteys mukaan 100M joka on nyt normaali hinnalla. Siihen olisin halunnut päivittää keskittäjähinnan. Ennen ainakin onnistu suoraan chatissä nyt vaan siellä sanottiin että “näin se nyt vain menee” kun totesin että miksi kaikki pitää tehdä vaikeamman kautta. 

 

--

Muokkaus SonjaMelina: muokattu lainausta


Tämä on kyylä niin naurettavaa kuin vaan voi olla. Itse tuolla aikaisemmassa ketjussa juuri valitin hintojen nousua ja etsin tarjousta myös muilta, mutta en ole vielä löytänyt( tämä telian tuli vasta nyt, joten tulisiko muilta sitten kanssa, pitää katsoa.

 

Kunnes löysin tämän tarjouksen( kuva liitteenä) tarjous voimassa 30.9 asti

 

Kokeilin heti ottaa verkkokaupan kautta, mutta tilaus epäonnistui ja pyydettiin ottamaan chattiin yhteys. Otin chattiin yhteyden ja sieltä sanottiin en saa tuota tarjousta, hän ei voi tehdä sitä minulle.  Tietenkin kun lukee ehtoja huolella niin tämähän on juuri tyypillinen winback, ainoastaan sitä ei sanota ja tekstin alkumuoto antaa ymmärtää tarjouksen saa jos pitää liittymän telialla( eli päivittää liittymä ja päivitys ilmainen).

 

Myöskin asiakaspalvelija sanoi, että jokaiselle voi olla eri tarjous( näin niitä asiakkaita kohdellaan tasa arvoisesti, joo monta liittymää etu on eri/tai keskittäjä etu mikä mainittaisiin ja se mainitaan reilusti ja minullakin jo muuta telialta joten täytän eri ehtoja) ja tälläinen ehto pitäisi lukea siellä ehdoissa, eli maininta et juuri sinä saa, lähde pois, tarjotaan voi joillekin( vähän sarkastiseen sävyyn näin).

 

Joten ehtojen mukaan minun kuuluu saada tuo ( tai saisin sen ainoastaan kuluttamalla toisen operaattorin aikaa ja teidän uudelleen yhteyden otto aikaa ja kilpailluttaa tuo) muuten täytän kaikki ehdot ja sen voisi asiakaspalvelija tehdä minuuteissa, mutta ei, pitää näitä winback harrastaa.

 

Joten ihan rehellinen kysymys, jos täytän kaikki muut ehdot( luin lisäehdot) niin miksi ei aikuisten oikeasti voida antaa tuota tarjousta ihmiselle joka hakee uutta hintaa kun vanha nousee ja aletaan tehdä tälläistä winback systeemiä missä hinnat piilotetaan ihmisiltä, jaotellaan asiakkaat eri arvoisiksi ja kulutetaan toisen operaattorin aikaa ja tämän jälkeen kulutetaan omien työntekijöiden aikaa

 

( nyt chatissa tästä keskusteltu 20 min ja vältellään suoraa vastausta tietenkin kun hankala aihe, ok päivitys, samalla toisella välilehdellä vihdoin myönsi winback tarjous on, tuli vaan pien vale, tai oikeastaan onko pomo noin pyytänyt sanoa tai ei ole tietoa tai käyttää väärää ilmaisua, sanoi: tämä on winback tarjous numeronsiirtäjille, meillä asiakaspalvelussa on erinlaiset päivityshinnat. Tuo sinun saamasi linkki tai tarjous on jonkun toisen asiakkaan henkilökohtainen etu. Minä, Jos kerran tuo sivu löytyy netistä avoimesti, eikä siinä missään lue henkilön nimeä ehdoissa, sekä tarjouksen voi ostaa verkkokaupasta niin se ei ole silloin niin sanotusti henkilökohtainen, henkilökohtainen on kun soittavat takaisin ja tekevät tarvittavat päivitykset, nyt se on avoin verkkokaupan tarjous, joten tarkkuutta asiakaspalvelijan sanoihin) kun joutuvat uudelleen soittamaan asiakkaan takaisin, kun tämä olisi ollut minuutissa ohi ja kaikki tyytyväisiä.

 

PS olisin ottanut tarjouksen jopa ilman lahjakortti ja sanoin sen, ihan vaan uusi hinta, ei tarvitse edes teidän kauppaan annettua 50 euroa antaa, mutta ei, pitää tehdä numeron siirto. On rehellisesti kyllä surkeaa tämä palvelu. Täytän tarjouksen ehdot täysin kuten monet muutkin( mutta ei olla Telian arvoisia asiakkaita kun ei haluta kikkailla tällä tavalla, mutta vain winback ehto puuttui, muuta syytä ei ole tarjouksen kieltämiseen. 

 

PS otin ehdoistakin varmuuden vuoksi kuvakaappauksen jos sitä mennään muuttamaan ja piilotetaan telian puolelta niin näkyy systeemi. Jätän vielä pois, tulisi liika pitkä viesti.  Muuten asiallinen työntekijä, ei vaan voi avoimesti näköjään sanoa kaikkea, ohjeistus näköjään hankala. Vihdoin lopussa vastasi, mutta jäi silti vajaaksi. Parhaansa yritti kun kerran asiakkaiden oikea kohtelu tehty hanklaksi ja avoimesti ei voi puhua heti.


Puhelinnumeroni näyttää tarjous hintaa yhteys mukaan keskittäjälle 100M. minulla on jo se liittymä ollut käytössä muutaman vuoden. Ennen on voinut päivittää tarjous hintaan ilman että tilaan uuden liittymän ja sanon vanhan irti. Nyt asiakaspalvelusta ainakin sano että ei onnistu. Miksi asioita ei voisi tehdä helpomman kautta? 

Moikka @kimmo93 ja tervetuloa Yhteisöön! :)
Ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on puhelinliittymä ja myös Yhteys mukaan 100M, joka on keskittäjähinnalla vai normaalihinnalla ja siihen haluaisit päivittää keskittäjähinnan?

Liittymien päivitys onnistuu yleensä kyllä ilman että se täytyisi irtisanoa ja avata uusi liittymä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. 

Kyllä minulla on puhelinliittymä ja myös yhteys mukaan 100M joka on nyt normaali hinnalla. Siihen olisin halunnut päivittää keskittäjähinnan. Ennen ainakin onnistu suoraan chatissä nyt vaan siellä sanottiin että “näin se nyt vain menee” kun totesin että miksi kaikki pitää tehdä vaikeamman kautta. 

Selvittelen tätä ensi viikolla kun tuotevastaavat ovat paikalla. Palaan ketjuun kun saan vähän kättä pidempää! 


Hyvä kirjoitus @peekotu , tuo on ihan pöhkö systeemi, johon operaattorit ovat tilan itse ajaneet. Kaikki toimivat samalla lailla parhaiden tarjousten osalta. Tuon sivun tarjoukset toimivat heti, kun on numeronsiirto aktiivinen. Pitää siis kuluttaa toisen operaadon aikaa ja vaivaa.


Telia näköjään pitää asiakaspalvelun  salailua(kun joutuu 20 min saamaan yksinkertaista vastausta kysymykseen ja kokeillaan kierrellä asiaa ja silti jää vajaaksi ja väärää tietoa) ja winback systeemiä parhaana tapana palvella asiakkaita ja omien asiakaspalvelijoiden/myyjien sekä toisen operaattorin ja itse asiakkaan aikaa parhaalla tavalla kuluttamalla turhaan, kun ei keksi vastinetta kirjoitukselle? Eli onko tässä mitään järkeä, miksei vaan lopeteta tätä winback systeemiä ja palvella asiakkaita?

 

PS unohdin kokonaan yhden asiakaspalvelijan vastauksen sitten lopussa ( tuon aikaisemman tekstin lisäksi mitä joutui 20 min odottamaan, että saa totuuden, osittain) syy miksi tämä on hyväksyttävää on kun kuulemma kaikki muutkin tekee tätä. Joo totta, mutta jos muut hyppää sillalta niin itsekin on pakko hypätä. Näinhän se menee, ei ajatella itse ja omia asiakkaita vaan jos muut palvelee huonosti ja tekee väärin niin tottakai mekin saadaan.


Oletin telian vastaavan,mutta näköjään tämä on haluttu ominaisuus heiltä ja näin asiakkaita palvellaan laadukkaasti ja mitään muusta ei tarvitse tehdä.   Tämä tietenkin käy yksiin , että kaikissa kanavissa tätä kokeillaan piilotella ja toimia salassa ja suoraan sanota mitään kun asiakaspalvelijoilta kysytään.     Laitetaan nyt oikein kysymysmerkki tähän perään ja kysytään uudestaan, onko tämä oikea ja paras systeemi palvella asiakkaita ja aiotaanko tälle tehdä jotain?

 

PS ei ole ensimmäinen kerta kun laittaa asiallista palautetta tänne niin ei mitään vastata, pitäisi varmaan alkaa kiroilemaan ja haukkumaan kovemmilla sanoilla täällä niin saisi huomion paremmin. Ja laitoin myös soittopyynnön tuonne myyntipuolelle niin tietäisi lähteäkö pois telialta tai jääkö niin ei heitäkään kiinnosta soittaa takaisin, kovaa myyntityötä kyllä, nyt ei toimi mikään, ehkä silloin parasta vaan vaihtaa palvelua.  
 

 


Oletin telian vastaavan,mutta näköjään tämä on haluttu ominaisuus heiltä ja näin asiakkaita palvellaan laadukkaasti ja mitään muusta ei tarvitse tehdä.   Tämä tietenkin käy yksiin , että kaikissa kanavissa tätä kokeillaan piilotella ja toimia salassa ja suoraan sanota mitään kun asiakaspalvelijoilta kysytään.     Laitetaan nyt oikein kysymysmerkki tähän perään ja kysytään uudestaan, onko tämä oikea ja paras systeemi palvella asiakkaita ja aiotaanko tälle tehdä jotain?

 

PS ei ole ensimmäinen kerta kun laittaa asiallista palautetta tänne niin ei mitään vastata, pitäisi varmaan alkaa kiroilemaan ja haukkumaan kovemmilla sanoilla täällä niin saisi huomion paremmin. Ja laitoin myös soittopyynnön tuonne myyntipuolelle niin tietäisi lähteäkö pois telialta tai jääkö niin ei heitäkään kiinnosta soittaa takaisin, kovaa myyntityötä kyllä, nyt ei toimi mikään, ehkä silloin parasta vaan vaihtaa palvelua.  
 

Ei ole syytä alkaa haukkumaan, me luemme kyllä kaikki viestit ja vastamme ja autamme täällä sen puitteissa, mitä pystytään 😊

Asiakaspalvelija on kohdallasi kertonut aivan oikein, että kun kyseessä on esimerkiksi toisen asiakkaan henkilökohtainen linkki, eikä tätä voi toinen asiakas käyttää. Järjestelmä tunnistaa asiakkaan mahdollisen käynnissä olevan numeronsiirron ja vain tällöin asiakas pystyy edun itselleen päivittämään. On myös mahdollista, että joitakin erikoisetuja tarjotaan eri asiakkaille eri tilanteissa riippuen asiakkuuden kestosta ym.


Kiitos vastauksesta, mutta ei vastattu kysymykseen mitä kysyin. Ensinnäkin, jos se on henkilökohtainen etu niin tämä pitäisi mainita siinä jos se kerran netistä löytyy, Ei missään kohdassa sanottu, että tämä etu on vain jollekin tietylle henkilölle jos se on henkilökohtainen. Toisekseen miksi yksinkertaiseen kysymykseen pitää 20 min odottaa vastausta ja asiakaspalvelija kiertää aihetta ja puhu suoraan winback systeemistä.

 

Jos en olisi inttänyt niin ei tätä olisi mainittu, jotenkin tuntuu vaikka tämän aika moni tietää ( palstalainen ja enemmän netistä lukevat ihmiset, mutta todella moni varmaan tästä tiedä ja varmaan ei halutakaan tietää, niin tätä systeemiä kokeillaan vähän piilotella mistä puhutaan, koska ei tämä ole oikeaa asiakaspalvelua.

 

Ymmärrän myös tuon joillekin eri tarjouksia koska näistä puhutaan avoimesti ja ne ovat reiluja, kuten keskittäjä etu tai ollut monta vuotta asiakkaana. Mutta tarjous vain siitä hyvästä kun käytetään toista operaattoria vähän niin kuin kiristys keinona ja tuhlataan kaikkien aikaa kun leikitään vaihda numeroa. Koska tässä tarjouksessa ei ole kyse mistään muusta ehdosta kuten toisissa mitkä sontaan suoraan.

 

Mutta tämä on tosiaan toissijaista koska koko aihe koski tuota winback systeemiä ja onko se reilu ja onko tämä hyvää asiakaspalvelua ja miksi tälläistä leikkiä pitää leikkiä. Kun olisi helppo vaan antaa tuo tarjous (kun se kerran on olemassa ja suostuisi jopa ottamaan sen ilman lahjakorttia ja kaikki voittaisivat. Mutta ei pitää ekana ottaa ( juuri kysyin elisan pisteellä tarjousta olisi 21,90, hiukan korkeampi, mutta halvempi kuin nykyinen ja nykyinenkin vielä nousee ja saisi kanssa 50 lahjakortin. Tässä on se vaara vaan, ettei jaksakaan palata sitten tuohon 19,90 halvempaan vaan jättää vaan siirron voimaan koska on helpompaa ).

 

Joten kysytään uudestaan taas koska tähän ei vastattu mitään, vaikka ystävällisesti palattiin keskusteluun, tuntuu vain kun ei löydy järkevää perustelua toiminnalle niin ei kannata vastata, koska jos annatte todella hyvän perustelun tälläiselle edes takaisin numeron siirto toiminnalle( muuta kuin chatin, koska muutkin tekee sitä vastaus) niin olisin tyytyväinen ja oppisin lisää teidän toiminnasta miten asiakkaita huomioidaan ( eikä haitata toisen operaattorin työ aikaa, tuntuu vähän kiusalta, vaikka hekin tekee sitä, ei tee siitä hyväksyttävää. Voisi nousta tässä käyttäytymisessä toisten yläpuolelle), voisin alkaa päättää menenkö muualle tai jäänkö tänne telialle.

 

Miksi tälläistä winback systeemiä pitää pitää yllä, onko tämä hyvää asiakaspalvelua kenellekään( myöskään toiselle operaattorille tulevat haitat ja ajan kulutukset, menee siinä teidän aikaakin aivan turhaan myös koska siinä joudutte tekin tekemään taas päivityksiä edes takaisin, joten kaikkien asiakkaan, toisen operaattorin ja myös teidän aikaa menee aivan hukkaan), onko tämä avointa tiedotusta kun tuntuu tässä piilotellaan tarjouksia ja ei puhuta suoraan winback systeemistä, koko sanaa (vaikka on yleinen käytäntö tietäjien joukossa) niin ei mainita missään teidän nettisivuilla. Tuossakin kun lukee tarjouksen sanotaan pidä liittymäsi ja jää asiakkaaksemme ja saat tämän tarjouksen ja alhaalla lukee Etu koskee vain nykyisen liittymän päivityksiä ja saa vain tämän sivun kautta.

 

Joten jos tuotakin tulkitaan noiden ehtojen mukaan, ei siinä sanota missään pitäisi irtisanoa ekana liittymä ja siirtää toisaalle ja palata takaisin. Joten jos minä päivitän minun tällä hetkellä olevan liittymän toiseksi liittymäksi teillä täytän tämän ehdon ja koska jään teille asiakkaaksi täytän myös tämän ehdon joten tarkasti kun lukee tarjouksen teillä ei olisi edes mahdollisuutta tuota tarjousta minulta evätä. Tässä kuvana ehdot mitkä täytän tuo tulkinnan mukaan täysin.

 

 

 


Kiitos vastauksesta, mutta ei vastattu kysymykseen mitä kysyin. Ensinnäkin, jos se on henkilökohtainen etu niin tämä pitäisi mainita siinä jos se kerran netistä löytyy, Ei missään kohdassa sanottu, että tämä etu on vain jollekin tietylle henkilölle jos se on henkilökohtainen. Toisekseen miksi yksinkertaiseen kysymykseen pitää 20 min odottaa vastausta ja asiakaspalvelija kiertää aihetta ja puhu suoraan winback systeemistä.

 

Joten kysytään uudestaan taas koska tähän ei vastattu mitään, vaikka ystävällisesti palattiin keskusteluun, tuntuu vain kun ei löydy järkevää perustelua toiminnalle niin ei kannata vastata, koska jos annatte todella hyvän perustelun tälläiselle edes takaisin numeron siirto toiminnalle( muuta kuin chatin, koska muutkin tekee sitä vastaus) niin olisin tyytyväinen ja oppisin lisää teidän toiminnasta miten asiakkaita huomioidaan ( eikä haitata toisen operaattorin työ aikaa, tuntuu vähän kiusalta, vaikka hekin tekee sitä, ei tee siitä hyväksyttävää. Voisi nousta tässä käyttäytymisessä toisten yläpuolelle), voisin alkaa päättää menenkö muualle tai jäänkö tänne telialle.

 

Kilpailuttaminen on harmillisen yleistä operaattorialalla ja sitä tapahtuu myös muilla aloilla. Kehitämme jatkuvasti palveluitamme, jotta ne vastaisivat asiakkaidemme toiveita niin ominaisuuksiltaan kuin myös hinnoittelultaan. Myös tämä palaute on viety eteenpäin.

 

Joten jos tuotakin tulkitaan noiden ehtojen mukaan, ei siinä sanota missään pitäisi irtisanoa ekana liittymä ja siirtää toisaalle ja palata takaisin. Joten jos minä päivitän minun tällä hetkellä olevan liittymän toiseksi liittymäksi teillä täytän tämän ehdon ja koska jään teille asiakkaaksi täytän myös tämän ehdon joten tarkasti kun lukee tarjouksen teillä ei olisi edes mahdollisuutta tuota tarjousta minulta evätä. Tässä kuvana ehdot mitkä täytän tuo tulkinnan mukaan täysin.

 

 

 

 

Varmistaisin myös mistä olet päässyt tuohon Telia.fi -näkymään? Tämän ei pitäisi olla julkinen näkymä eikä se löydy Telia.fi -sivustolta ilman henkilökohtaisesti toimitettua linkkiä.


Ei täältä parempaakaan vastausta saa näköjään kuin kilpailuttaminen, mutta muuhun ei vastatakaan joten jätetään aihe tähän. Samalla hyvä aika lähteä pois telialta ja samalla yhteisöstä kun nykyään on vaikea saada rehellisiä vastauksia aiheisiin ja keskustelut jäävät todella vajaaksi. Olisiko se niin, etä pitää TeroRe laittaa pois haluavalle. se yksityis viestiTelian tapa tuotu tännekin asiakaspalvelijoille kun tuntuu, ettei vastauksia avata yhtään mistään opita ja samat aiheet ja ongelmat vuosi kausia ja mitään tehdä. Yleinen telian palvelu asenne tännekin pesiytynyt, aikaisemmin ( tai oliko vaan omasta mielestä) oli enemmän vastauksissa sisältöä. 

 

Olisi kiva tuoda myös enemmän aina kiitoksia ja hyvistä asioista keskustella( jos on sattunut minulle hyvää palvelua olen sen tuonut myös esille tai palvelun kuvauksessa kokeillut ottaa myös jotain positiivista mukaan) mutta kun ajatellaan asiakaspalvelua niin hyvän asiakasapalvelun pitäisi olla itsessään selvyys eikä siitä välttämättä tarvitse hakea kiitosta kun tämä on vakio asetelma. Jos tekee jotain asian eteen ylimääräistä silloin voi antaa erikoiskiitokset.

 

Taas jos alkaa palsta täyttymään pelkistä moitteista ja valituksista, mihin täällä kääntynyt, eikö silloin kannattaisi telialla herätä ja miettiä miksi näin on. Jostain se kumpuaa ja kyllä se vaan on , että telian asiakaspalvelu kaikissa kanavissa on mennyt niin paljon huonompaan suuntaan, että väkisin se alkaa näkymään enemmän ja enemmän negatiivisina aihealueina.

 

No  menee vähän ohi aiheen mutta alkaa tympiä kun vedotaan kaikkiin ei voida keskustella tai haluta avata päätöksiä tai muuten vaan hiljaa niin ei siitä kyllä asiat parane, joten jatketaan muualle( no valokuitu tulee taloyhtiön puolesta telialat joten sitä nyt en lopeta tietenkään, toimii hyvin ja siihen tyytyväinen joten vielä jää telian asiakkuuksia jäljelle hiukan).

 

Vastaus tietenkin teidän kysymykseen, mutta samalla huvittava huomio tähän tieto taidosta täällä. Kai te tiedätte, kaikki mikä laitetaan nettiin näkyy siellä kaikille ellei se ole jossain salasanan takaisilla sivuilla. Joten ette te voi olettaa tuon sivun mistä otin kuvan olevan yksityinen sivu( kuten sanoin ei siellä lue kenenkään nimeä joten se ei ole yksityinen tarjous silloin) vaan sivu muiden joukossa. Jos te todella haluatte antaa vain yksityisen tarjouksen niin miksi tarjous ei sitten tule asiakkaan minun telian palveluun tai hänelle sähköpostiin tai soitatte hänelle henkilökohtaisesti, mikä vain näistä olisi henkilökohtainen eikä tämä.

 

Tuo sivu on saatu kun kysyy vaan mistä voi saada hyvän tarjouksen telialta, kyllä ihmiset näitä linkkaa sitten ja kun lukee sivua tarkkaan niin pää sivulta saa käsityksen(kuten selitin ja tähänkään ei mitään kantaa, sivun tekstien mukaan täytän ehdot, joten tarjous kuuluu minulle tai poistakaa sivu, tai kirjoittakaa ehdot sillä tavalla, että ei jää mitään epäselvyyksiä kenelle se kuuluu. Nyt se on väärin ja voisin viedä tuon vaikka kuluttaja viran omaiselle luettavaksi mainokseksi ja katsoa saateko te noin tehdä, helpompi vaan lähteä), että hyvä tarjous, ei kenenkään henkilökohtaista nimeä muka kenelle kuuluu ja minä saan myös tarjouksen koska pääsen sitä teidän verkkokaupassa hakemaan ja viime hetkellä sanotaan ota yhteys chattiin ja chat kieltää tarjouksen ilman syytä ja 20 min jälkeen vasta saan oikean syyn. Joten joo tarjous katosi sanotaan mukavammin, harmitukseen.

 

 


Ei täältä parempaakaan vastausta saa näköjään kuin kilpailuttaminen, mutta muuhun ei vastatakaan joten jätetään aihe tähän.

Niinkuin varmasti tiedät niin winback-tarjoukset on vaikea aihe keskustella julkisesti.

Kuten @SakuMik tuossa kirjoitti niin se on tämän toimialan tapa toimia. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että se on hölmö systeemi. Sen verran voin paljastaa, että tähän on osaltamme tulossa muutos. Millainen, en voi vielä kertoa ja siitä pahoittelut. Jäähän kuulolle.

Mitä tulee tuohon henkilökohtaiseen tarjoukseen webissä niin kyselen siitä vähän ja palaan, kun tiedän enemmän.


Kiitos rehellisestä vastauksesta ja edes vähän yritit avata asiaa paremmin, mutta kun ei voi niin harmi. Tuo juuri, ettei voi julkisesti keskustella tekee tästä todella väärän tavan toimia ja tulee salailua ja asiakkaat ovat ymmällään. Ymmärrän jossain tapauksissa missä on toinen yritys osapuolena ja asia lukeutuu sopimussalaisuuteen ja ei voi heidän asioita sanoa ( näitäkin käytetään ihan liika helpolla) mutta asia mikä koskee vain omaa yritystä ja omia asiakkaita niin silloin salailu ei ole terveellistä bisnes toiminta mallia ja hyvä, että kokeilette muuttua. Jonkun on oltava se isompi henkilö ja muuttaa systeemiä terveelliseksi ja asiakas lähtöiseksi toimintatavaksi.

 

Koska oltiin rehellisiä ja yritettiin paremmin ja vastattiin suoraan kysymykseen suoralla vastauksella, jään nyt vielä tänne yhteisöön sentään keskustelemaan ja koitan myös ( jos tulee ja toivon mukaan tulee, muissakin kanavissa) tuoda enemmän positiivisia asioita esiin ja annankin tässä heti ensimmäiseksi kiitokset TeroRe suorasta ja rehellisestä vastauksesta. Joten kiitos siitä ja toivotan hyvää jatkoa ja parempaa toimintamallia tulevaisuudessa. Winback asia omalta osalta ohi. PS vielä jatkoa odotan hiukan tuohon jatkoselvitykseen kun otit sen puheeksi, kiitos.


Tässä keskustelussa jaettu tarjoussivu (kuvankaappaus sen yläreunasta sekä hinnoista) on tosiaan tarjous, jos peruuttaa liittymän siirron meiltä jonnekin toisaalle. Se on julkisessa netissä oleva sivu, kyllä, mutta se on myös piilossa oleva sivu, sinne ei pääse mitenkään muutoin kuin suoralla linkillä viestistä, jonka lähetämme asiakkaalle silloin, jos liittymä on siirtymässä meiltä pois. Se, että jos linkkiä jaetaan netissä niin on sitten asia erikseen, siihen en ota kantaa.

Kuten siellä sanotaan niin “Pidä liittymäsi Telialla..”, sieltä kun lähtee etenemään eli tekemään päivitystä eteenpäin niin sivu tunnistaa, että siellä taustalla on siirto käynnissä. Jos on niin päivitys onnistuu, jos ei niin se epäonnistuu ja oletan, että tästä kertomasi perusteella @peekotu sinullakin oli kyse.

Mukava kuulla, jos pystyin edes vähän vaikuttamaan fiilikseesi 😊 Minulla on aina ollut tavoitteena avoimuus, mutta kieltämättä se on tapauksesta riippuen vaikeaa. Tiedoksesi kuitenkin, että Yhteisössä yhtenä tavoitteenamme on jakaa tietoa ja keskustella. Siinä rajoissa, kuin se kulloinkin on mahdollista.


Se tässä lähinnä ihmetyttää, että miksi tämä olisi joku syy vaihtaa Telialta Elisalle tai DNAlle, jotka molemmat tekevät myös tismalleen samaa eivätkä ole yhtään sen avoimempia sen suhteen? Sen vielä ymmärtäisi jos toisilla operaattoreilla asiat olisivat jotenkin paremmin. 

Eikö ne sitä paitsi ole Telialla rescue, winback on sitten Elisan puolella, vai muistanko väärinpäin.


Puhelinnumeroni näyttää tarjous hintaa yhteys mukaan keskittäjälle 100M. minulla on jo se liittymä ollut käytössä muutaman vuoden. Ennen on voinut päivittää tarjous hintaan ilman että tilaan uuden liittymän ja sanon vanhan irti. Nyt asiakaspalvelusta ainakin sano että ei onnistu. Miksi asioita ei voisi tehdä helpomman kautta? Silloin ne tarjoukset taisi olla määräaikaisia. Olisin samalla päivittänyt myös puhelinliittymän 5G aikaan, mutta nyt kyllä jäi sen verran huono maku että voisi vaan operaattoria vaihtaa kun ei vanhat asiakkaat näytä paljoa kiinnostavan. Tähän olisi mukava saada Telialta semmoiselta henkilöltä vastaus joka oikeasti tietää.

Mä luulen, että se on nykyisin normaali alan käytäntö. Vaihdoin Telialta viimeksi ja soitin heidän viestin perään. Sain linjan päähän oikein mukavan asiakaspalvelijan, jonka kanssa saatiin hyvä tarjous minulle ja pääsin jatkamaan Telian asiakkaana. Voisiko prosessissa olla, joku nappi, jolla saisi saman tarjouksen ilman ylimääräistä vaivaa? Tietysti se voisi olla kätevä, mutta tällä hetkellä en usko näkeväni sellaista. Onneksi näitä ei niin turhan usein joudu kuitenkaan kilpailuttamaan, niin homma on vielä ihan siedettävä.


Ennen noita rescue tarjouksia sai tarjota aspassakin lähdöllä uhkaileville. Ilmeisesti tähän on sitten tullut joku muutos kun itse sain aspasta vain listahinnan ja tuon täällä näkyneen tarjouksen puolivälistä hinnan. Onneksi tuli luettua tätä ketjua ja laitettua siirto käyntiin itsekin. Saa nähdä antaako automaatti tai takaisinsoittelija paremman vai pitääkö vaan perua siirto pettyneenä. 


Ennen noita rescue tarjouksia sai tarjota aspassakin lähdöllä uhkaileville. Ilmeisesti tähän on sitten tullut joku muutos kun itse sain aspasta vain listahinnan ja tuon täällä näkyneen tarjouksen puolivälistä hinnan. Onneksi tuli luettua tätä ketjua ja laitettua siirto käyntiin itsekin. Saa nähdä antaako automaatti tai takaisinsoittelija paremman vai pitääkö vaan perua siirto pettyneenä. 

Niin tuntui saavan ja myös mobiililaajakaistoista. Nyt pitää mennä ihan päätyyn asti, jos haluaa yhden kahvipaketin/kk alennuksen, mitä laskeskelin.


Nyt kävin taas chatissä onnea kokeilemassa. Ilmeisesti se on joku myyntipalvelun chätti jonne se ensin yhdistää. Sieltä ei taaskaan herunut jatkatarjouksia. Sieltä sitten asiakaspalvelija yhdisti oikeaan asiakaspalveluun. Sieltä sitten sai jatkotarjouksen mobiililiittymään ja puhelin liittymään vuoden jatkon samalla tarjous hinnalla.