@Vesipoika kirjoitti:
Sain tekstarilla ilmoituksen saapuneesta MMS-viestistä. En kuitenkaan saanut sitä näkyviin, vaikka kuinka yritin Soneran noudattaen yksityiskohtaisia, mutta monimutkaisia ja kömpelöitä ohjeita. Vaikka MMS-viestit ovat poistumassa nykyaikaisten kilpailijoiden alta, toivoisin Soneran jotenkin helpottavan tätä palvelua, kun silläkin vielä on käyttäjiä tai sitten lopettavan koko homman.
Ei viestin lukeminen voi tai oikeammin saa olla moninkertaisten kirjautumisten takana nykypäivänä. Ovatko MMS-viestit muisto sähköisen viestinnän alkuajoilta, kivikaudelta?
Eikö lukemista voi sujuvoittaa? Jopa sumerilaista nuolenpääkirjoitusta osataan tulkita, miksei sitten MMS-viestiä?
Kyllä ne pitäisi tulla puhelimeen samaan paikkaan kun tekstiviestit, jos on asetukset kunnossa ja se puhelin ei ole ihan kivikautinen.
Hei! Jos sait ilmoituksen saapuneesta MMS-viestistä niin voit lukea sen omilta sivuilta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/MMS-viestien-lukeminen-Omilta-Sivuilta?id=1335
Puhelimeen tulee kyllä MMS-viestit perille jos asetukset on kunnossa esim. Android puhelimeen : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/MMS--ja-internetasetukset-(Android)?id=1280
Yritin moniportaisten ohjeiden mukaan, mutta eipä MMS-viestiä löydy. Tekstari saapuneesta viestistä tuli, mutta sitten nousi seinä vastaan. Puhelimeni on iPhone 6 (IOS 9.2) eli ei ihan kivikautta, kuten tämä MMS-palvelu.
Kokeile toimisiko tuon ohjeen mukaan : http://wiki.melberi.com/2013/06/sonera-internet-mms-asetukset-android.html siellä on ohje iPhonellekin. Luin kyllä jostain, että iPhone saattaa tarvita koko puhelimen nollauksen jos ei mms-viestit ala toimimaan. Toivottavasti niin ei tarvitse tehdä. Ongelmia oli ollut muillakin operaattoreilla iPhone 6:n mms-viestien ja yhteyksien kanssa.
Joo, eipä noi MMS viestit tule oikein perille, vaan puhelimeen tuli ilmoitus jostain www.sonera.fi/mms webbisivusta. Jotta viestit pääsisi lukemaan tuon sivun kautta. liittymän numero pitää yhdistää johonkin tunnukseen. Eipähän tuo yhdistäminen oikein sitten toiminut... Kyllä paluu toisen operaattorin leiriin alkaa pikkuhiljaa varmistua, kun nämä palvelut on mitä on... Tuntuu, että Sonera on unohtanut asiakkaan ja asiakas on se riesa joka häiritsee yrityksen sisäisiä prosesseja
@AsiakasY kirjoitti:
Joo, eipä noi MMS viestit tule oikein perille, vaan puhelimeen tuli ilmoitus jostain www.sonera.fi/mms webbisivusta. Jotta viestit pääsisi lukemaan tuon sivun kautta. liittymän numero pitää yhdistää johonkin tunnukseen. Eipähän tuo yhdistäminen oikein sitten toiminut... Kyllä paluu toisen operaattorin leiriin alkaa pikkuhiljaa varmistua, kun nämä palvelut on mitä on... Tuntuu, että Sonera on unohtanut asiakkaan ja asiakas on se riesa joka häiritsee yrityksen sisäisiä prosesseja
Hei AsiakasY! Oliko sinullakin kyseessä iPhone 6 puhelin, jossa mms-viestit eivät toimi? Asetukset pitää laittaa manuaalisesti : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleiset-MMS--ja-internetasetukset?id=1279
Tarkista että puhelimen asetuksista on myös mms-viestit sallittuna. Käynnistä puhelin uudelleen, jos ei toimi sittenkään niin puhelin pitää nollata/hard reset.
iPhone 6:ssa oli ollut ongelmia mms-viesteissä myös DNA:lla ja Elisalla.
Kyseessä on Sony Xperia Z1 compact. Käytin välissä "dataliittymän" korttia puhelimessa, mutta oikean kortin takaisin laittaessani tuli puhelimeen uudestaan Soneran asetukset. VOi olla, että en tallentanut asetuksia ihan loppuun saakka. Mutta pointti on se, että viestiä on käytänössä mahdoton lukea internetistä, koska pitää tehdä kaikenmaailman linkityksiä jotka eivät edes toimi
Laita ne asetukset manuaalisesti kuntoon puhelimessa, niin ei tarvitse yrittää netissä käydä katsomassa. https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/MMS--ja-internetasetukset-(Android)?id=1280
@AsiakasY kirjoitti:
Kyseessä on Sony Xperia Z1 compact. Käytin välissä "dataliittymän" korttia puhelimessa, mutta oikean kortin takaisin laittaessani tuli puhelimeen uudestaan Soneran asetukset. VOi olla, että en tallentanut asetuksia ihan loppuun saakka. Mutta pointti on se, että viestiä on käytänössä mahdoton lukea internetistä, koska pitää tehdä kaikenmaailman linkityksiä jotka eivät edes toimi
Ahaa, nyt voin neuvoa paremmin. Minulla sama puhelin :smileyhappy: Ensiksi tarkista viesteistä asetuksista, että sinulla on automaattinen MMS-lataus käytössä. Sitten puhelimen asetukset -> lisää -> Internet-asetukset -> Lataa Internet-ja MMS-asetukset. Käynnistä puhelin sitten vielä uudelleen. Pitäisi toimia tuon jälkeen, voit kokeilla vaikka lähettämällä itsellesi MMS-viestin.
Joo, jotain mätää näissä MMS viesteissä on. Nimittäin vanhemmilla Nokia C3-01, jossa MMS asetukset tarkistettu ja muutenkin tarkistettu 100% oikein kaikki asetukset. Viestit eivät vain tule perille, ja tonne nettiinkin kestää muutaman päivän, että on luettavissa. Itse olen toivon ainakin menettänyt, niin moneen otteeseen ajettu hardreset luuriin ja sen jälkeen kokeiltu niin automaattista asetusten hakua että manuaalista. Tuloksetta.
@Purnipsi kirjoitti:
Joo, jotain mätää näissä MMS viesteissä on. Nimittäin vanhemmilla Nokia C3-01, jossa MMS asetukset tarkistettu ja muutenkin tarkistettu 100% oikein kaikki asetukset. Viestit eivät vain tule perille, ja tonne nettiinkin kestää muutaman päivän, että on luettavissa. Itse olen toivon ainakin menettänyt, niin moneen otteeseen ajettu hardreset luuriin ja sen jälkeen kokeiltu niin automaattista asetusten hakua että manuaalista. Tuloksetta.
Hei! Noihin vanhempiin puhelimiin pitää tilata asetukset tekstiviestillä numerosta 15400 ja tallentaa sitten ne.
@kiisseli67 kirjoitti:
@Purnipsi kirjoitti:
Joo, jotain mätää näissä MMS viesteissä on. Nimittäin vanhemmilla Nokia C3-01, jossa MMS asetukset tarkistettu ja muutenkin tarkistettu 100% oikein kaikki asetukset. Viestit eivät vain tule perille, ja tonne nettiinkin kestää muutaman päivän, että on luettavissa. Itse olen toivon ainakin menettänyt, niin moneen otteeseen ajettu hardreset luuriin ja sen jälkeen kokeiltu niin automaattista asetusten hakua että manuaalista. Tuloksetta.
Hei! Noihin vanhempiin puhelimiin pitää tilata asetukset tekstiviestillä numerosta 15400 ja tallentaa sitten ne.
Hei! Ja kiitti vinkistä. Sain tosin korjattua ongelman ihan tuolta omilta sivuilta, tunnisti jopa laitteen oikein.
Oudointa on se, että tasan 3kk sitten yritin korjata tätä ongelmaa täsmälleen samalla tavalla, kuin nyt. Eli poistin kaikki mahdolliset yhteysosoitteet, käynnistin puhelimen uudelleen ja sitten tilasin asetukset tuolta Omilta Sivuilta. Silloin en saanut millään multimediaviestejä toimimaan, valitti vain tuntematonta verkkovirhettä. Jätin sen silloin sikseen.
Nyt kokeilin samaa toimenpidettä, toisella yrityskerralla laite lähti hakemaan viestejä, joita olikin kertynyt aika iso määrä. Loppujen lopuksi aika outoa, kun olen aina yrittänyt samoja keinoja, ja ei ennen kuin nyt alkanut toimimaan. :smileyfrustrated:
Oikeassa olet. Jotain häikkää noissa mms-viesteissä välillä on. Miehen puhelimeen piti jokunen viikko sitten laittaa käsin asetukset uusiksi, vaikka aiemmin olivat toimineet :smileysurprised: Itsellä piti taas ottaa tuo automaattinen mms-lataus, jotta sai viestit ladattua puhelimeen. En kuitenkaan pidä sitä päällä koko aikaa :smileyvery-happy:
Joo nuo kaikki on tsekattu. En ole vielä itselleni kokeillut lähettää viestiä. Mutta edelleenkin kritisoin tuota Sonera toteutusta niiden viestin osalta, jotka menevät johonkin Soneran internet-sivuille. Kun tälle sivulle pääse ilman jotain helekkarin liittymän sitomista tjsp. No, onneksi Whatsup-palvelu pelaa hyvin...
Eletään kivikautta aina vain! Yritin yhdistää liittymäni saman tunnuksen ja salasanan taakse uusimman MMS-viestin lukemista varten, mutta ei vain onnistu, aina on jossain virhe. Kirjauduin sitten mobiilinumeroiden puolelle, mutta ei sieltäkään pääse omaan numeroon tulleeseen viestiin. Ehdotan, että tuo MMS-palvelu lopetetaan toimimattomana ja aikansa eläneenä. Grrrrrr!!! Älköön kukaan lähettäkö minulle MMS-viestejä, kun niitä ei pysty ottamaan vastaan.
Totean lisäksi, että Soneran tunnusten yhdistämisen pitäisi ohjeen mukaan sujua näppärästi, mutta ei vain suju. Liikaa häslinkiä tunnusten ja niiden salasanojen kanssa eikä mikään kelpaa paitsi pankkitunnukset eikä niilläkään saa asiaa hoidetuksi. Ovat IT-kaverit osanneet tehdä yksinkertaisesta asiasta monimutkaisen, mutta siitä kai heille maksetaan.
Joo, eipä noi MMS-viestit vieläkään eksy puhelimeeni eikä tuonne nettisivulle pääse tekemään jotain ihme numeron yhdistämistä. Eikä nyt pitäisi olla edes IT-taidoista kyse, koska osaan kyllä käyttää SAPIa, TeamCenteriä ja luonnollisesti monenlaisia webbipohjaisia ohjelmia unohtamatta normaaleja Office-ohjelmia. Mutta nyt ilmeisesti olen kohdannut sovelluksen jota taidoillani en osaa käyttä. Onneksi tulee käytettyä Whatsuppia, mutta kaikki eivät halua käyttää näitä palveluja. Vastasin lähettäjälle, että Soneran verkossa ei voi lähettää MMS-viestejä ja vikailmoitusta lähti. Toivottavasti ratkaisuna on jokin muu kuin operaattorin vaihto...
@AsiakasY kirjoitti:
Joo, eipä noi MMS-viestit vieläkään eksy puhelimeeni eikä tuonne nettisivulle pääse tekemään jotain ihme numeron yhdistämistä. Eikä nyt pitäisi olla edes IT-taidoista kyse, koska osaan kyllä käyttää SAPIa, TeamCenteriä ja luonnollisesti monenlaisia webbipohjaisia ohjelmia unohtamatta normaaleja Office-ohjelmia. Mutta nyt ilmeisesti olen kohdannut sovelluksen jota taidoillani en osaa käyttä. Onneksi tulee käytettyä Whatsuppia, mutta kaikki eivät halua käyttää näitä palveluja. Vastasin lähettäjälle, että Soneran verkossa ei voi lähettää MMS-viestejä ja vikailmoitusta lähti. Toivottavasti ratkaisuna on jokin muu kuin operaattorin vaihto...
No jopas menee hankalaksi. Eli olet varmaankin tekstarilla lähettänyt viestin SALASANA numeroon 15400? Tuota paluuviestillä tulevaa salasanaa tarvitaan siinä yhdistämisessä. Vai tökkääkö se itse yhdistämisvaiheessa nyt johonkin? Tuleeko jokin virheilmoitus vai kuinka?
Salasant on tilattu ja syötetty käsittääkseni oikeaan paikkaan. Mutta ei tapahdu mitään, ei tule edes virheilmoitusta. Ei vaan lähe toimimaan. Ja miksei ne viestit voi tulla suoraan puhelimeen? Puuttuuko liittymästäni jokin ominaisuus? Ärsyttää...
@AsiakasY kirjoitti:
Salasant on tilattu ja syötetty käsittääkseni oikeaan paikkaan. Mutta ei tapahdu mitään, ei tule edes virheilmoitusta. Ei vaan lähe toimimaan. Ja miksei ne viestit voi tulla suoraan puhelimeen? Puuttuuko liittymästäni jokin ominaisuus? Ärsyttää...
Hei AsiakasY! Vieläkö sinulla on puhelimena Sony Xperia Z1 Compact? Jos on niin laita mms -asetukset näin : asetukset - lisää - Internet-asetukset Lataa Internet- ja MMS-asetukset ja valitse operaattori Sonera.
Sitten paina tekstiviesti kuvaketta eli viestinvälitys - kolmea pistettä oikealta ylhäältä - asetukset - selaa alaspäin ja ota Automaattinen MMS-lataus käyttöön.
Joko nyt onnistuisi mms -viestit?
Olen tehnyt noin. Ja puhelin ja käyttäjä on kumpikin uudelleenkäynnistetty asetusten muutosten jälkeen.
@AsiakasY kirjoitti:
Olen tehnyt noin. Ja puhelin ja käyttäjä on kumpikin uudelleenkäynnistetty asetusten muutosten jälkeen.
Tarkista asetukset vielä manuaalisesti näin : asetukset - lisää - matkapuhelinverkot - Tukiasemien nimet - Sonera MMS - Nimi : Sonera MMS - Yhteysosoite : wap.sonera.net - sitten seuraavaksi laitetaan vielä MMSC : http://mms.sonera.fi:8002/ - MMS-välityspalvelin : 195.156.25.33 - MMS-portti : 80 - MCC : 244 -MNC : 91 - Yhteysosoitteen tyyppi : mms - APN-protokolla : IPv4 - Palveluntarjoaja : Määrittelemätön.
Noilla asetuksilla minulla toimii, kun vain otan sen automaattisen MMS- latauksen käyttöön sieltä viestinvälityksestä.
Jos ei toimi noiden asetusten tallentamisen ja puhelimen uudelleen käynnistyksen jälkeen, niin jää tarkistettavaksi vielä tälläinen asia :
Huom! Ongelmatilanteissa tarkista että liittymälläsi on jokin tiedonsiirtopalvelu tai että liittymälläsi ei ole multimediaviestiestoa tai tiedonsiirtoestoa. Käytössäsi olevan palvelun voit tarkistaa Omilta Sivuilta.
Puhelimen asetukset ovat samat kuin viestissäsi. Illalla alkoi toimimaan tuo netin kautta viestien lukeminen, ilmeisesti tunnuksen aktivointi ja yhdistaminen ei tapahdu ihan reaaliajassa... Aikaisemmin tämä yhdistäminen ei sitten onnistunut niin ei millään.
En ole tilannut liittymään tiedonsiirto estoa ja puhelimen netti 3G yhteydllä toimii normaalisti. Miksi tämäkin on näin vaikeaa?
@AsiakasY kirjoitti:
Puhelimen asetukset ovat samat kuin viestissäsi. Illalla alkoi toimimaan tuo netin kautta viestien lukeminen, ilmeisesti tunnuksen aktivointi ja yhdistaminen ei tapahdu ihan reaaliajassa... Aikaisemmin tämä yhdistäminen ei sitten onnistunut niin ei millään.
En ole tilannut liittymään tiedonsiirto estoa ja puhelimen netti 3G yhteydllä toimii normaalisti. Miksi tämäkin on näin vaikeaa?
Lähtökohtaisesti MMS-viestit tulevat suoraan puhelimeen ja ne kyllä toimii kuin junan vessa. Syitä miksi viesti ei tule puhelimeen:
- Laitteessa ei ole asetukset kunnossa
- Laite ei ole verkossa, ja se on poissa verkosta tarpeeksi kauan jolloin viesti lopulta toimitetaan nettiin katsottavaksi
- Liittymän määrityksissä on sellainen moodi että saapuvat viestit menevät aina nettiin (en ole täysin varma oliko tällaista enää, ennen ainakin oli)
- Liittymässä/palvelussa on ko liittymässä joku vika
- Tämäkin on mahdollinen skenaario: Sulla on Multi-SIM ja sulla on se ns. pääkortti suljettuna, eli käytät vain rinnakkaiskorttia. Siinä ei MMS-viestit toimi ollenkaan, ne toimii vain pääkortilla
Kertomasi perusteella kaksi ekaa skenaariota on poissuljettuja, joten seuraavaksi pitää tsekata nuo muut. Otahan yhteys vikapalveluun niin ne tsekkaa sen sun liittymän.
Sen jälkeen homma on bueno ja viestit alkavat paukkumaan niin kuin pitää :)
@AsiakasY kirjoitti:
Puhelimen asetukset ovat samat kuin viestissäsi. Illalla alkoi toimimaan tuo netin kautta viestien lukeminen, ilmeisesti tunnuksen aktivointi ja yhdistaminen ei tapahdu ihan reaaliajassa... Aikaisemmin tämä yhdistäminen ei sitten onnistunut niin ei millään.
En ole tilannut liittymään tiedonsiirto estoa ja puhelimen netti 3G yhteydllä toimii normaalisti. Miksi tämäkin on näin vaikeaa?
Nyt ei tule enää muuta mieleen kuin asuinalueesi mahdollinen toimimattomuus GPRS-yhteyden suhteen.
Multimediaviestit käyttävät GPRS-tiedonsiirtoa eli 2G:tä (ja 3 G:täkin, mutta 2G:llä ovat toimineet vanhemmissakin puhelimissa ja alueilla jossa on ollut katkoksia 3G:n suhteen).
Eli:
- Asetukset näyttäisivät oleva nunnossa
- Laite kyllä näyttää olevan verkossa
- Liittymässä ei ole estoja
- ei ole multi sim
- GPRS verkon toimivuutta en pysty toteamaan, koska GSM tilassa alueella on EDGE.
Vikailmoitus tehty eilen.
Onneksi kopion tekstin, kun tämä palsta alkoi valittamaan jostain Todennuslipukkeesta. Mistähän sellaisenkin sitten saisi....