Skip to main content

Sain tekstarilla ilmoituksen saapuneesta MMS-viestistä. En kuitenkaan saanut sitä näkyviin, vaikka kuinka yritin Soneran noudattaen yksityiskohtaisia, mutta monimutkaisia ja kömpelöitä ohjeita. Vaikka MMS-viestit ovat poistumassa nykyaikaisten kilpailijoiden alta, toivoisin Soneran jotenkin helpottavan tätä palvelua, kun silläkin vielä on käyttäjiä tai sitten lopettavan koko homman. 

 

Ei viestin lukeminen voi tai oikeammin saa olla moninkertaisten kirjautumisten takana nykypäivänä. Ovatko MMS-viestit muisto sähköisen viestinnän alkuajoilta, kivikaudelta?

 

Eikö lukemista voi sujuvoittaa? Jopa sumerilaista nuolenpääkirjoitusta osataan tulkita, miksei sitten MMS-viestiä?


@AsiakasY kirjoitti:


Eli:
- Asetukset näyttäisivät oleva nunnossa
- Laite kyllä näyttää olevan verkossa
- Liittymässä ei ole estoja
- ei ole multi sim
- GPRS verkon toimivuutta en pysty toteamaan, koska GSM tilassa alueella on EDGE.



 



Vikailmoitus tehty eilen.



 



Onneksi kopion tekstin, kun tämä palsta alkoi valittamaan jostain Todennuslipukkeesta. Mistähän sellaisenkin sitten saisi....






Hyvä juttu, vikailmoitus siis.



 



Ja huom, huonolla tuurilla Omilla Sivuilla ei näy estoa mutta keskuksessa sellainen on päällä (harvinainen skenaario mutta ainakin teoriassa mahdollinen) joten vikailmoitus on tässä kohtaa ehdottoman hyvä tapa edetä kun ns. kotikonstit on kokeiltu.



 



En muuten muista, että oletko kokeillut toisella puhelimella?


Kokeileppa vielä tämäkin, kun joku oli saanut näin toimimaan mms-viestit suoraan puhelimeen :



 



Luulin kaikkea kokeilleena että pitää vaan hyväksyä ettei Z1 compactiin saa MMS:ää, mutta saipas! Mobiiliverkon asetuksista muutin ”ensisijainen verkkotila” -kohdan arvon LTE (ensisijainen)/WCDMA/GSM —> WCDMA (ensisijainen)/GSM ja nyt pelittää.


Verkkoasetuskin on juurikin noin. Mutta ongelma ehkä ratkesi vikailmoituksen perusteella. Vikapalvelu oli yrittänyt soittaa, mutta oli myös lähettänyt tekstarin. Viestissä oli mielenkiintoinen lause: "Olen nyt vaihtanut MMS-viestien toimittamisen netistä suoraan puhelimeenne." WTF ??? Nyt kyllä viestit tulevat suoraan puhelimeen, mutta miksiköhän ne on sitten aiemmin ohjautuneet suoraan nettiin?


Jouduin ihan kysymään vikapalvelun puolelta, että mitä syitä voi olla, että aiemmin on ohjautunut menemään suoraan nettiin. Ainoa, mitä keksittiin, oli että joskus menneinä vuosina olisi ollut käytössä puhelin, joka ei tue mms-viestejä, ja tuolloin olisi tehty tämä ohjaus. Ja nyt jäänyt virheellisesti vielä voimaan vanha valinta. Tämä on nyt spekuloimista, mutta ainoa vähänkään järkevän oloinen selitys tähän kohtaan :robotsurprised:


Nyt mitä olen ollut Soneran asiakkaana, en ole kertaakaan käyttänyt liittymää "perinteisessä" kännykässä vaan aina MMS-viesti kelpoisessa puhelimessa. Muutaman kerran tätä liittymää on kokeiltu mokkulassa. En myöskään ole pyytänyt ohjaamaan MMS-viestejä suoraan nettiin. Taitaa jäädä mysteeriksi tämän ongelman synty...


Näin tässä joutuu myöntämään, mysteeri-kategoriaan menee :smileysurprised: Sen verran erikoinen tilanne kyseessä.


Vastaa