Mobiilivarmenne lakkasi toimimasta Android 12 asennuksen jälkeen

  • 20 April 2022
  • 19 kommenttia
  • 63 katselukertaa

Heippa pitkästä aikaa. Onko kenellekään tullut vastaan Mobiilivarmenteen toimimattomuus Android 12 asennuksen jälkeen?

Ilmoitus kirjautumispyynnöstä nousee ruudulle komeasti, mutta sitten kun pitäisi tulla tunnusluvun kysely niin ruutu vain välkähtää ja putoaa verkostakin pois.

Laitteena Motorola Edge 20 ja Mobiilivarmenne toimi hyvin ennen päivitystä.

Asia raportoitu laitevalmistajan helppariin.

 

Lähinnä minua kiinnostaa onko kukaan muu törmännyt samaan ja millä laitteella.

 

Mahtavaa kevään jatkoa!


19 kommenttia

Sama ongelma ja puhelin täälläkin. Jää looppiin, jossa välkkyy näyttö ja yhteys menee päälle/pois. Kunnes tulee ilmoitus: Mobiilivarmenne:Aikakatkaisu,25. 

Motorolan helpparista kuittasivat tutkivansa asiaa. Toivottavasti johtaa pikaiseen päivitykseen.

Onneksi pääosaan palveluista pääsee myös pankin sovelluksen avulla. Mutta Mobiilivarmenne on käytettävyydeltään ylivoimainen.

 

Eilen tulla tupsahti turvallisuuspäivitys. Mobiilivarmenne ongelma jatkuu.
Ohjelmistoversio on nyt S1RGS32.53-18-11-2

Sullakaan ei varmaan mobiilivarmenne toimi vieläkään? Nordnettiinhan tuo haluais kirjautua ja kattoa paljon ollaan pakkasella.
Voiko Telia tehdä asialle mitään?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@SKYTRiXSHA  kirjoitti:


Sullakaan ei varmaan mobiilivarmenne toimi vieläkään? Nordnettiinhan tuo haluais kirjautua ja kattoa paljon ollaan pakkasella.
Voiko Telia tehdä asialle mitään?






Näin piensijoittajana voin todeta ettei siellä ainakaan hyviä uutisia pitäisi olla tarjolla 😕. Operaattorin näkökulmasta voidaan asialle hyvin vähän. Laitevalmistaja näyttää olevan ongelmasta tietoinen ja toivottavasti saa piakkoin toimivan ohjelmistoversion jakeluun. 

Toivotaan näin, koitin heiltä kysellä mutta yhteistä säveltä ei löytynyt millään kielellä.

Minulla ei myöskään ole tähän mitään uutta kerrottavaa.

https://forums.lenovo.com/t5/motorola-edge-20/SIM-Toolkit-doesn-t-work-after-update-to-Android-12/m-p/5141494

Täällä nähtävästi lisää keskustelua, Sim Toolkit on rikki.

Päivitys tupsahti taas, mutta ongelma ei korjaantunut.

Ohjelmistoversio on nyt S1RGS32.53-18-11-3

Itkeäkö vaiko nauraa... Seuraava päivitys (S1RGS32.53-18-11-4) ja ei toimi vieläkään!

Älkää erehtykö ostamaan tätä kapulaa!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +19

@maksavaasiakas  kirjoitti:

Itkeäkö vaiko nauraa... Seuraava päivitys (S1RGS32.53-18-11-4) ja ei toimi vieläkään!

Älkää erehtykö ostamaan tätä kapulaa!


Onpa huono juttu ettei valmistaja huolehdi päivitystä kuntoon jotta mobiilivarmenne toimisi myös uudemman Android version kanssa 🤔>

Jah, noh ei mulle tuota(kaan) päivitystä ole edes vielä tullut 😁> Nähtävästi Sim toolkit jne ei ole niin käytössä jenkeissä taikka intiassa, joten ehkä se korjataan loppuvuodesta.

Täälä sama. Ja sama puhelinkin on käytössä.

Jälleen päivitys (S1RGS32.53-18-11-7) ja ei toimi vieläkään!
Seuraava puhelimeni ei ole Motorola.

Moikka @maksavaasiakas,

 

Keskustelin Motorolan teknisen edustajan kanssa juuri ja ratkaisu ongelmalle on löydetty. Itsellä ei ole valitettavasti tarkkaa päivänmäärää antaa, mutta he lupasivat puskea päivityksen niin nopeasti kun pystyvät kuluttajille.

Samaa aspa mulle sanoi kuukausi sitten, luotto lähentelee nollaa.

Juu, en minäkään usko puheisiin. Niin paljon tyhjiä lupauksia on tullut elämässä vastaan, että vain näytöt ratkaisevat.

Onneksi meillä Suomessa pankkitunnuksien kanssa pystyy toimimaan kattavasti erilaisissa vahvaa tunnistautumista edellyttävissä palveluissa. 

Uusi päivitys asennettu S1RG32.53-18-22.

Ja kappas, koodaaja on saanut poikkitaiset bitit jonoon ja mobiilivarmenne toimii taas normaalisti.

Olipa nopeaa! Sitten odottelen vielä itse päivityksen 😁>

Vastaa