Skip to main content

Laitanpa tännekin saman, minkä kirjoitin blogikommentiksi.

 

Puhelimen vaihtumisen vuoksi tilasin nano-sim -kortin. Ja kun menin aktivoimaan mobiilivarmennetta uudelle kortille käyttööni niin "sim-korttisi ei tue jne....". Linkkikin aktivointisivulle piti pyytää chatin kautta kun sitä ei löytynyt omilta sivuilta mistään.

 

Kun omilta sivuilta liittymän alta tilaa uuden sim-kortin niin voi valita tavallisen tai nanokokoisen kortin mutta mitään mainintaa tilaussivulla ei ole mobiilivarmenteesta eikä siitä että tilattava kortti ei sitä tue.

 

No, nyt on sitten uusi nanokortti tilauksessa varmennesivun kautta mutta turhaa - asiakkaiden maksamaa - kulua tästä Soneralle tulee kun toisen kerran nanokortti pitää tilata. 

 

Olisiko syytä tehdä jotain sim-kortin tilauslomakkeelle?

https://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/esittelyssa/id?someid=1070

Tuossa on tuo linkki, jonka kautta voi pankkitunnuksien avulla saada mobiilivarmenteen sim-korttiin. Linkki oli kyllä tuolla blogikirjoituksessakin.

https://www4.sonera.fi/OmatSivut/sid/entry.do

Tuossa toinen linkki.


Kyllä se sitten löytyi, tosin chatin avustuksella. Minulle oli jäänyt mielleni jokin aiempi kirjoitus jossa mainittiin että omien sivujen kautta sen voi määrittää käyttöön. Kritiikkini koskee sitä, että omien sivujen kautta voi tilata sim-kortin mutta ei sellaista joka tukee mobiilivarmennetta. Ja tätä puutetta ei edes kerrota.


Toki voisi olla helpomminkin tuo mobiilivarmenteella varustettu kortti esillä. Kaikki eivät kumminkaan tule sitä käyttämään, olisiko se syynä ettei kaikki simmit ole valmiiksi varmennetta tukemassa. Kuluja tulee varmasti siitäkin että on noita tavallisia sim-kortteja vielä varastossa. Kait ne pikkuhiljaa muuttuvat uusiksi. Itse sain puhelimen mukana tuon id-sim-kortin, kun päivitin liittymän samalla.


Kiitos huomiostasi ! Lähetin tästä eteenpäin tiedustelua, josko saatais ID -kortit myös Omilta Sivuilta tilattaviksi, mikäli ei mahdollista, niin tuotaisiin sinne tekstiä aiheesta. :)


Vastaa