Mobiilivarmenteen rekisteröinti ei onnistu

  • 24 September 2021
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Olin mobiilivarmenteen käyttäjä siirtyessäni Telialle. Varmenne toimi alkuun, mutta lakkasi sitten.

Uudelleen aktivointi/rekisteröinti ei toiminut. Asiakaspalvelu ilmoitti, että minulla on sim, johon ei saa varmennetta. No ainakin se oli Telian sim. Tilasin uuden. Nyt koetin uudelleen ja ihan sama juttu, ei anna rekisteröidä varmennetta. Kyllä ottaa pannuun, minulla on muutakin tekemistä kuin lähteä johonkin teliakauppaan. Miksi ylipäätään pitäisi lähteä tämmöisen takia, pitää sen hoitua muutoinkin. Kertokaas nyt joku miten sen saa toimimaan? Oli Elisalla aikanaan luotu.

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu


6 kommenttia


@LasseA51  kirjoitti:

Olin mobiilivarmenteen käyttäjä siirtyessäni Telialle. Varmenne toimi alkuun, mutta lakkasi sitten.

Uudelleen aktivointi/rekisteröinti ei toiminut. Asiakaspalvelu ilmoitti, että minulla on sim, johon ei saa varmennetta. No ainakin se oli Telian sim. Tilasin uuden. Nyt koetin uudelleen ja ihan sama juttu, ei anna rekisteröidä varmennetta. Kyllä ottaa pannuun, minulla on muutakin tekemistä kuin lähteä johonkin teliakauppaan. Miksi ylipäätään pitäisi lähteä tämmöisen takia, pitää sen hoitua muutoinkin. Kertokaas nyt joku miten sen saa toimimaan? Oli Elisalla aikanaan luotu.

 


Heippa @LasseA51 ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! Kiva että löysit paikalle keskustelemaan. 

 

Onhan sinulla nyt käytössäsi sellainen SIM-kortti, jossa on numerosarjan perässä teksti "EID"? Toki jos nyt vastikään sen tilasit, niin mitä suuremmalla todennäköisyydellä se sellainen on, mutta hyvä varmistaa kuitenkin.

 

Tässä kohtaa tosiaan mobiilivarmenteen uudelleenrekisteröinti tulisi tehdä. Tässä vielä ohje mobiilivarmenteen käyttöönottoon. Kokeile nyt käyttöönottoa vielä kertaalleen, jos se ei vieläkään onnistu niin odota viisi minuuttia, käynnistä puhelin uudelleen ja kokeile sitten vielä kerran. Tuleeko sinulle jonkinlainen herja kun yrität rekisteröintiä tehdä, vai mitä tarkemmin ottaen tapahtuu?

 

 

MOLEMMAT kortit on EID- kortteja ja juu, yritin nyt tällä uudella kortilla ja käyttäytyy aivan samoin, ei onnistu. Nyt vaihtui puhelinkin. Tällä alueella ei toimi mikään muu kuin Telia edes jotenkin joten kai tämän kanssa on sitten elettävä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +12

@LasseA51  kirjoitti:

MOLEMMAT kortit on EID- kortteja ja juu, yritin nyt tällä uudella kortilla ja käyttäytyy aivan samoin, ei onnistu. Nyt vaihtui puhelinkin. Tällä alueella ei toimi mikään muu kuin Telia edes jotenkin joten kai tämän kanssa on sitten elettävä.


Kerrotko vielä tarkemmin mitä rekisteröinti-tilanteessa tapahtuu, eli missä kohtaa ongelma tulee vastaan? Saatko jonkin virheilmoituksen? Koitetaan täällä vielä selvitellä, jos löydettäisiin ratkaisu. 

Tunnistautuminen ei onnistu. Koitettu Telian selaimella ja Chromella ja kahden pankin tunnuksilla. Asiakaspalvelu sanoi, että edelliseen korttiin ei saa varmennetta vaikka se siis toimi siinä pitkään. 

Kunniamerkki +8

@LasseA51  kirjoitti:

Tunnistautuminen ei onnistu. Koitettu Telian selaimella ja Chromella ja kahden pankin tunnuksilla. Asiakaspalvelu sanoi, että edelliseen korttiin ei saa varmennetta vaikka se siis toimi siinä pitkään. 


Onnistuuko rekisteröinti, jos tunnistautumisvaiheessa suljet tunnistautumisen jälkeen pankkisovellukset heti? Olemme törmänneet pariin tapaukseen, jossa mobiilivarmenteen pop-up jää pankkisovelluksen taakse näkymättömiin.

Parannettu 4GLTE pois päältä ja Chromella. Tiedä sitten johtuuko tuosta mutta onnistui ilman muuta jumppaamista. Hyvä näin ja kiitoksia!

Vastaa