Skip to main content

Mobiilivarmenteesta

  • March 24, 2017
  • 8 kommenttia
  • 77 katselukertaa

Nykyinen SIM-korttini ei tue mobiilivarmennetta ja uuden voi toki tilata.  Luin, että varmenteen saa myös Telia-kaupasta.  Saako sieltä myös uuden SIM-kortin, joka käy?

8 kommenttia

Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • March 24, 2017

@Zalika kirjoitti:

Nykyinen SIM-korttini ei tue mobiilivarmennetta ja uuden voi toki tilata.  Luin, että varmenteen saa myös Telia-kaupasta.  Saako sieltä myös uuden SIM-kortin, joka käy?


Hei @Zalika!

 

Kyllä, Telia-kaupassa voidaan aktivoida SIM-kortille mobiilivarmenne-lisäpalvelu (0 € / kk). Nykyajan SIM-kortit sisältävät tuon eID-tunnuksen eli käytännössä saat uuden SIM-kortin (samalla numerolla) kaupassa joka on heti käytettävissäsi. Muistathan ottaa kuvallisen henkilöllisyystodistuksen esim. ajokortin tai passin!

 

Tämän voi tehdä netissäkin itsepalveluna eli käytännössä tilaat uuden SIM-kortin ja aktivoit mobiilivarmenteen siihen kun se saapuu postitse muutamien päivien päästä :)

 

Ota tarvittaessa yhteystiedot talteen vanhasta SIM-kortista mikäli niitä säilytät siellä muistissa.

 

Lisätietoa:

 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • March 24, 2017

Kiitos tiedosta.


Forum|alt.badge.img
  • Savumerkittäjä
  • March 24, 2017

Mulle esitettiin kysymys miksei mobiilivarmenteella pääse kirjautumaan

omille sivuille?

Tästä on varmaan josksu keskusteltu, mutta en muista mikä oli vastaus...


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • March 24, 2017

@KVG61 kirjoitti:

Mulle esitettiin kysymys miksei mobiilivarmenteella pääse kirjautumaan

omille sivuille?

Tästä on varmaan josksu keskusteltu, mutta en muista mikä oli vastaus...


Telialla näyttäisi olevan ongelmia sen käyttöönotossa, mutta tulee varmasti lähiaikoina takaisin. Tällä hetkellä ainakin onnistuu TUPAS-tunnistautumisen Osuuspankin "Tunnistaudu mobiilivarmenteella"-linkin kautta. Helpoin tapa on kuitenkin tällä hetkellä kirjautua Telia-tunnuksilla :)


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • March 24, 2017

@Zalika kirjoitti:

Kiitos tiedosta.


@Zalika Ole hyvä! Tuli vielä mieleen, että asiakaspalvelun kautta voivat veloittaa 5€ normaalitilanteissa mutta eivät aina :)


  • Uusi jäsen
  • December 29, 2017

aktivoin mobiilivarmenteen ja tuimi kuin piti, mutta päivän päästä ei. varmennuskyselyissä on häiriöestokoodo ja ehkä tupeksin sen kanssa. nyt ootan uutta simiä. muka helppoa!


@KVG61 kirjoitti:

Mulle esitettiin kysymys miksei mobiilivarmenteella pääse kirjautumaan

omille sivuille?

Tästä on varmaan josksu keskusteltu, mutta en muista mikä oli vastaus...


 


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • December 29, 2017

@taxfree kirjoitti:

aktivoin mobiilivarmenteen ja tuimi kuin piti, mutta päivän päästä ei. varmennuskyselyissä on  varmennuskyselyissä on häiriöestokoodo ja ehkä tupeksin sen kanssa. nyt ootan uutta simiä. muka helppoa!


Häirinnänestokoodi kenttä tulee tunnistautumistilanteessa jättää tyhjäksi.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • December 29, 2017

@tilasto kirjoitti:

@taxfree kirjoitti:

aktivoin mobiilivarmenteen ja tuimi kuin piti, mutta päivän päästä ei. varmennuskyselyissä on  varmennuskyselyissä on häiriöestokoodo ja ehkä tupeksin sen kanssa. nyt ootan uutta simiä. muka helppoa!


Häirinnänestokoodi kenttä tulee tunnistautumistilanteessa jättää tyhjäksi.


Totta. Häirinnänestokoodi on vapaaehtoinen ja jos sitä ei ole asetettu Mobiilivarmenteeseen (Telia ID), ei tarvitse syöttää sitä.