Skip to main content
Ratkaisu

Myydäänkö verkkokaupassa puhelimia mitä ei ole varastossa?

  • August 28, 2025
  • 8 kommenttia
  • 229 katselukertaa

Tilasin 26.08 2025 Samsung Galaxy s25 Edge puhelimen verkkokaupasta, toimitusaika 1 - 2 arkipäivää. Nyt mennyt 2 päivää ja status  aina vaan "keräilyssä". Mitään viestiä asian tiimoilta ei ole tullu. Myyvätkö puhelimia mitä ei olekkaan varastossa kertomatta siitä ostajalle? Tälläkin hetkellä lukee että lähetettävissä heti.

Ratkaisu jäseneltä SannaMKoo

Samsung Galaxy S25 Edge 5G 256GB Icyblue

Viivästys johtuu itse asiassa varastollamme tapahtuneista muutoksista. Saitkohan myös äsken meiltä tekstiviestitse lähetetyn infon tätä koskien? Tekstiviestissä kerrottiin tilauksien myöhästyvän 2-4 päivää, ja lähetämme kuittauksen heti kun tilaus on saatu käsiteltyä. 

Pahoittelut myös vielä näin tätä kautta viivästyksestä! Uuden puhelimen ollessa kyseessä, odotus tuntuu varmasti pitkältä. Ainakin itse aina uusia laitehankintoja tehdessä sormet jo syyhyää päästä testailemaan heti kun Lähetä tilaus -nappi on painettu pohjaan. Toivotaan että saat pian kuittauksen lähetyksestä! Kun laite on saatu postin kuljetukseen, se monesti etenee tosi nopsaa ja on pian jo noudettavissa.

8 kommenttia

Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • August 28, 2025

Se on ihmisen manipulointia kun luvataan 1-2 päivässä. Kun tavaraa ei ole niin helpompi myydä etukäteen muuten ostaisit muualta. 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • August 28, 2025

Tilasin 26.08 2025 Samsung Galaxy s25 Edge puhelimen verkkokaupasta, toimitusaika 1 - 2 arkipäivää. Nyt mennyt 2 päivää ja status  aina vaan "keräilyssä". Mitään viestiä asian tiimoilta ei ole tullu. Myyvätkö puhelimia mitä ei olekkaan varastossa kertomatta siitä ostajalle? Tälläkin hetkellä lukee että lähetettävissä heti.

Tervehdys ​@h3mi69 ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! Kiva että löysit paikalle keskustelemaan. 😊

Varastosaldojen pitäisi kyllä toimia lähestulkoon reaaliaikaisesti, eli jos laite on varastolta loppunut niin sen pitäisi näkyä myös verkkokaupassa. Minkä värin ja muistikoon tilasit jos tarkistan täältä käsin niiden tilanteen?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • August 28, 2025

Tilasin 26.08 2025 Samsung Galaxy s25 Edge puhelimen verkkokaupasta, toimitusaika 1 - 2 arkipäivää. Nyt mennyt 2 päivää ja status  aina vaan "keräilyssä". Mitään viestiä asian tiimoilta ei ole tullu. Myyvätkö puhelimia mitä ei olekkaan varastossa kertomatta siitä ostajalle? Tälläkin hetkellä lukee että lähetettävissä heti.

Tervehdys ​@h3mi69 ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! Kiva että löysit paikalle keskustelemaan. 😊

Varastosaldojen pitäisi kyllä toimia lähestulkoon reaaliaikaisesti, eli jos laite on varastolta loppunut niin sen pitäisi näkyä myös verkkokaupassa. Minkä värin ja muistikoon tilasit jos tarkistan täältä käsin niiden tilanteen?

Samsung Galaxy S25 Edge 5G 256GB Icyblue

__

Muokkaus SannaMKoo: Korjattu lainaus kohdilleen


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • Ratkaisu
  • August 28, 2025

Samsung Galaxy S25 Edge 5G 256GB Icyblue

Viivästys johtuu itse asiassa varastollamme tapahtuneista muutoksista. Saitkohan myös äsken meiltä tekstiviestitse lähetetyn infon tätä koskien? Tekstiviestissä kerrottiin tilauksien myöhästyvän 2-4 päivää, ja lähetämme kuittauksen heti kun tilaus on saatu käsiteltyä. 

Pahoittelut myös vielä näin tätä kautta viivästyksestä! Uuden puhelimen ollessa kyseessä, odotus tuntuu varmasti pitkältä. Ainakin itse aina uusia laitehankintoja tehdessä sormet jo syyhyää päästä testailemaan heti kun Lähetä tilaus -nappi on painettu pohjaan. Toivotaan että saat pian kuittauksen lähetyksestä! Kun laite on saatu postin kuljetukseen, se monesti etenee tosi nopsaa ja on pian jo noudettavissa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 2, 2025

Viikko jo mennyt tilauksesta eikä puhelin vieläkään lähtenyt liikkeelle, mitään virallista tiedotusta en ole löytänyt Telian sivuilta että niillä olisi ongelmia lähetyksien kanssa. Mitä katsonut verkkokaupasta eri puhelimien toimitusaikoja niin kaikissa lukee “ Lähetettävissä: Heti, Toimitus: 1-2 arkipäivää “. Minkään kohdalla en ole huomannut että lukisi esim. “ Tällä hetkellä toimitusaikaa ei voida vahvistaa varastotilanteen takia” …..


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • September 2, 2025

Viikko jo mennyt tilauksesta eikä puhelin vieläkään lähtenyt liikkeelle, mitään virallista tiedotusta en ole löytänyt Telian sivuilta että niillä olisi ongelmia lähetyksien kanssa. Mitä katsonut verkkokaupasta eri puhelimien toimitusaikoja niin kaikissa lukee “ Lähetettävissä: Heti, Toimitus: 1-2 arkipäivää “. Minkään kohdalla en ole huomannut että lukisi esim. “ Tällä hetkellä toimitusaikaa ei voida vahvistaa varastotilanteen takia” …..

Minä päivänä teit tilauksesi ja tarkalleen mihin aikaan ja minkä toimituskumppanin valitsit? Voin selvitellä laitepuolemme kanssa tätä asiaa jonkin verran. Älä laita mitään muuta tietoa tilauksesta, kuten tilausnumeroa. 

Kaikille tilauksen laittaneille on lähtenyt tämä tekstiviesti meiltä: “Hei! Tilauksesi toimitus Telia verkkokaupasta viivästyy 2–4 arkipäivää varastollamme tehtyjen muutosten vuoksi. Saat meiltä uuden viestin kun tilauksesi on käsitelty. Pahoittelemme viivästystä ja kiitämme kärsivällisyydestäsi. T. Telia”


  • Savumerkittäjä
  • September 2, 2025

Itse tilasin saman puhelin ja sama ongelma. Olisi jäänyt tilaamatta, jos olisin tiennyt toimituksen viivästyvän näin paljon 😕

 

Kannattaisi tiedottaa asiasta oston yhteydessä jo, vieläkin luvataan 1-2 päivän toimitusta ja sanotaan että heti lähetettävissä. 

 

Ja ei ole itsellä ainakaan tullut mitään viestiä asiasta.


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 2, 2025

Itse tilasin saman puhelin ja sama ongelma. Olisi jäänyt tilaamatta, jos olisin tiennyt toimituksen viivästyvän näin paljon 😕

 

Kannattaisi tiedottaa asiasta oston yhteydessä jo, vieläkin luvataan 1-2 päivän toimitusta ja sanotaan että heti lähetettävissä. 

 

Ja ei ole itsellä ainakaan tullut mitään viestiä asiasta.

Tarkennatko vielä, että mikä päivä teit tilauksen? Ja puhelin oli siis tämä kyseinen Samsung Galaxy s25 Edge? Harmittaa varmasti viivästys tämän lähetyksen osalta, niin meitäkin - tosin ei samalla tapaa kuin sinua. Selvittelemme niin pitkälle kuin voimme ilman asiakastietoja.