Skip to main content

Kun numero siirtyy toiselle operaattorille, niin siirron ja irtisanomisen hoitaa uusi operaattori, eikö vain? Saimme toiselta operaattorilta hyvän tarjouksen ja olimme siirtämässä sinne puhelin- ja nettiliittymiä. Telia tuli kuitenkin sen verran vastaan, että päädyimme jäämään Telialle. Puhelinliittymien osalta siirto meni ok. Nyt nettilaskua tulikin sekä Telialta että uudelta operaattorilta, jolle emme koskaan siirtyneet. Ja Telian mukaan sen liittymän irtisanominen olisi pitänyt hoitaa itse. Määräaikaisuutta tms. ei ollut. Onko todellakin näin? Ja jos on:

- miksi telian myyjä ei informoi asiasta. Annetaan ymmärtää, että kaikki hoituu heidän puolestaan.

- mistä asiakas tietää, että yhden liittymän kohdalla menetellään näin, toisen liittymän kohdalla noin.

 

Menihän se pieleen muutenkin, mutta muiden osalta asiat saatiin kuntoon säätämällä ja soittelemalla. Iritsanomisasia raivostuttaa, eikö tässä todellakaan ole Telialla mitään vastuuta?


@Kishikooo@  kirjoitti:


Kun numero siirtyy toiselle operaattorille, niin siirron ja irtisanomisen hoitaa uusi operaattori, eikö vain? Saimme toiselta operaattorilta hyvän tarjouksen ja olimme siirtämässä sinne puhelin- ja nettiliittymiä. Telia tuli kuitenkin sen verran vastaan, että päädyimme jäämään Telialle. Puhelinliittymien osalta siirto meni ok. Nyt nettilaskua tulikin sekä Telialta että uudelta operaattorilta, jolle emme koskaan siirtyneet. Ja Telian mukaan sen liittymän irtisanominen olisi pitänyt hoitaa itse. Määräaikaisuutta tms. ei ollut. Onko todellakin näin? Ja jos on:



- miksi telian myyjä ei informoi asiasta. Annetaan ymmärtää, että kaikki hoituu heidän puolestaan.



- mistä asiakas tietää, että yhden liittymän kohdalla menetellään näin, toisen liittymän kohdalla noin.



 



Menihän se pieleen muutenkin, mutta muiden osalta asiat saatiin kuntoon säätämällä ja soittelemalla. Iritsanomisasia raivostuttaa, eikö tässä todellakaan ole Telialla mitään vastuuta?






Hei @Kishikooo ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön! Mukavaa, että löysit tänne. 😁> Täältä usein löytää vastauksia asiakkaita eniten puhuttaviin kysymyksiin ja pääsee lukemaan esimerkiksi laite-esittelyjä sekä muita artikkeleja.



 



Numeronsiirrossa sinulta ei vaadita toimenpiteitä, vaan operaattorit hoitavat liittymän siirron keskenään. Liittymää ei tarvitse irtisanoa erikseen, sillä irtisanottua liittymää ei ole mahdollista siirtää.



 



Onkohan tässä mahdollisesti käynyt niin, että tuo nettiliittymän siirto on jostain syystä epäonnistunut, ja teille on avattu tuonne toiselle operaattorille kokonaan uusi nettiliittymä? Tässä tapauksessa, jos uusi liittymä on avattu uudelle operaattorille, niin se tulisi irtisanoa olemalla yhteydessä tähän palveluntarjoajaan. Katsoitteko tuosta meiltä lähteneestä nettilaskusta, onko lasku tullut miltä ajalta? Laskutus toimii näiden osalta takautuvasti.



@Kishikooo@  kirjoitti:

- miksi telian myyjä ei informoi asiasta.

Oikeastaan homma meni pieleen jo toisen operaattorin myyjältä. Hän ei selkästi kertonut teille, että nettiliittymä avattiin uudelle puhelinnumerolle eikä numeronsiirtona.

 

Telian myyjällä ei ole käytettävissään kristallipalloa, mistä hän näkisi mitä kaikkia sopimuksia olet tehnyt toisen operaattorin kanssa. Jos et kertonut Telian myyjälle uudesta nettiliittymäsi puhelinnumerosta, ei hän myöskään ole pystynyt neuvomaan, mitä uuden numeron suhteen tulisi tehdä. Ilmeisesti tässä tapauksessa sinun olisi pitänyt peruuttaa uutta puhelinnumeroa koskeneen liittymän tilaus uudelta operaattorilta.

 


@Kishikooo@  kirjoitti:

- mistä asiakas tietää, että yhden liittymän kohdalla menetellään näin, toisen liittymän kohdalla noin.

Kun liittymälle tehdään numeronsiirto, uusi operaattori hoitaa tämän liittymän irtisanomisen puolestasi.

 

Kun avaat liittymän kokonaan uudella puhelinnumerolla, tämä ei vaikuta vanhoihin liittymiisi millään tavoin. Mikäli samassa yhteydessä jokin vanhoista liittymistäsi jää tarpeettomaksi, se tulee irtisanoa erikseen.


Puhelinliittymistä sovittiin joskus tammi-helmikuussa ja nettiliittymä jäi odottamaan määräaikaisuuden päättymistä ja huhtikuuta. Kuitenkin ennen sitä Telia oli jo yhteydessä ja tietysti omasta mielestämme homma toisen operaattorin kanssa ei edes ollut edennyt mihinkään. Ja Telian myyjä oli kyllä tietoinen, että puhelinliittymien lisäksi oli kyse myös nettilittymästä. Toki hän tiesi asian, koska nimenomaan teki tarjouksen halvemmasta liittymästä, ettemme siirtyisi pois Telialta. 

 

Asiakkaan silmin minusta tässä ei ole mitään eroa noihin puhelinliittymien siirtymisiin. Saatiin tarjoukset nimenomaan siksi, että olimme siirtymässä pois Telialta. Emmekö voisi myös olettaa, ettei meille avata uutta puhelinnumeroa vaan liittymä olisi siirtynyt aikanaan sellaisenaan. Varsinkin kun se jäi odottamaan määräaikaisuuden päättymistä? 


Tässä ei siis ole mitään selkeää toimintatapaa; liittymän siirto epäonnistuu, niin avataanpa uusi. Kumpikaan myyjä ei vaivaudu selittämään / varmistamaan / kysymään. 



@Kishikooo@  kirjoitti:

Emmekö voisi myös olettaa, ettei meille avata uutta puhelinnumeroa vaan liittymä olisi siirtynyt aikanaan sellaisenaan.


Valitettavasti ette. Osa operaattoreista ei edes ota numeronsiirtoja vastaan niin kutsuttuihin dataliittymiinsä. Mikäli kyse oli E/S-operaattorista, heidän mobiililaajakaista- sekä laiteliittymiinsä tulee aina uusi puhelinnumero.

 

Koska en ole nähnyt laskujanne ja tilausvahvistuksianne, en toki pysty sanomaan mitä oikein tapahtui. Mutta epäilen vahvasti, että toinen operaattori ei edes tehnyt numeronsiirtoa nettiliittymästä, vaan raa'asti avasi uuden numeron. 

 


@Kishikooo@  kirjoitti:

liittymän siirto epäonnistuu, niin avataanpa uusi


Numeronsiirron epäonnistuminen johtaa uuden sopimuksen purkautumiseen.

 

Lue toiselta operaattorilta nettiliittymästä saamasi tilausvahvistus läpi ja tarkasta onko siinä tuiki tuntematon puhelinnumero vai todellakin vanha tuttu Telian nettiliittymän puhelinnumero.

 


@Kishikooo@  kirjoitti:

Kumpikaan myyjä ei vaivaudu selittämään / varmistamaan / kysymään.


Tämä on valitettavaa ja etenkin nk. ständimyyjillä ei usein ole mitään muuta kuin oma myyntitilasto mielessä myynnin aikana.

 

Minulle myytiin kerran ständiltä liittymä, jota operaattorilla ei ole edes olemassa! Reklamaatioksihan se sitten meni, mutta Telia hyvitti junaliput myyntipisteelle ja takaisin. Itse liittymä jäi käyttöön sellaisena kuin Telia sen toimitti hinnankorotukseen saakka.


Vastaa