Skip to main content

Kilpailutin eilen eri operaattoreiden matkapuhelinliittymiä.
Tehtyäni numeronsiirtotilauksen Telialle, nykyinen operaattorini teki kilpailevan jatkotarjouksen, minkä vahvistin.

Telialta tuli tekstiviesti "peruimme siirron pyynnöstäsi. jne..."

No tänään tuli sähköposti: "laskutussähköpostiosoitteen vahvistus. Saat tämän viestin, sillä olet lisännyt sähköpostiosoitteesi laskutustietoihisi. Vahvista klikkaamalla jne..."

 

Eikö nyt menekään jakeluun että tilaus on peruttu ?
Ei anna hyvää kuvaa, että tiedustellaan peruutuksen jälkeen laskutusosoitetta.


@  kirjoitti:


Kilpailutin eilen eri operaattoreiden matkapuhelinliittymiä.
Tehtyäni numeronsiirtotilauksen Telialle, nykyinen operaattorini teki kilpailevan jatkotarjouksen, minkä vahvistin.



Telialta tuli tekstiviesti "peruimme siirron pyynnöstäsi. jne..."

No tänään tuli sähköposti: "laskutussähköpostiosoitteen vahvistus. Saat tämän viestin, sillä olet lisännyt sähköpostiosoitteesi laskutustietoihisi. Vahvista klikkaamalla jne..."



 



Eikö nyt menekään jakeluun että tilaus on peruttu ?
Ei anna hyvää kuvaa, että tiedustellaan peruutuksen jälkeen laskutusosoitetta.






Laskutussähköpostin vahvistusviesti kuuluu tilausprosessiin ja tilaus on tässä tapauksessa ehtinyt edetä siihen vaiheeseen, jossa tämä vahvistusviesti tulee lähetettäväksi. Ensimmäinen viesti viittaa selkeästi siihen, että numeronsiirto on peruttu onnistuneesti. Tätä kautta emme pääse asiakastietoihin käsiksi, mutta halutessasi siirron onnistunut peruuntuminen voidaan vielä vahvistaa asiakaspalvelumme kautta.



@SaJoonas  kirjoitti

Laskutussähköpostin vahvistusviesti kuuluu tilausprosessiin ja tilaus on tässä tapauksessa ehtinyt edetä siihen vaiheeseen, jossa tämä vahvistusviesti tulee lähetettäväksi. Ensimmäinen viesti viittaa selkeästi siihen, että numeronsiirto on peruttu onnistuneesti. Tätä kautta emme pääse asiakastietoihin käsiksi, mutta halutessasi siirron onnistunut peruuntuminen voidaan vielä vahvistaa asiakaspalvelumme kautta.


Ymmärrän että kuuluu tilausprosessiin.

Mutta tilaus ei kerinnyt vartissa menemään yhtään mihinkään.

Koska seuraavaksi olisi tullut viesti koska liittymä aukeaisi .

Teidän asianne on varmistaa että tilaus on peruuntunut, ei minun.

Ja tilausvaiheessakaan en antanut lupaa markkinointiin, joten voisitteko lopettaa roskapostin lähettämisen.

Tilauksen peruuntuessa myös se sähköposti, mikä on ilmoitettu ja minkä haluatte vahvistettavan, pitää teidän poistaa tiedoistanne, eikä käyttää sitä mainostarkoituksiinne. Varsinkaan kun olen kieltänyt erikseen roskapostauksenne.


Hei,



 



monesti viestien yms. lähettäminen on pitkälle automatisoitua. Kun sopimus oli kerran tehty, ehti tuo prosessi lähteä käyntiin, kuten @SaJoonas tuossa kirjoitti. En pitäisi tuota viestiä roskapostina tai mainoksena, sillä kuitenkin sen tarkoitus oli vain kertoa, missä tilanteessa tilaus on. Olet sen jo perunut, joten siitä ei tarvinne välittää. Yhtä lailla ennen vanhaan jos teit sopimuksen ja heti peruutit sen, ehti sopimusvahvistukset yms. lähteä paperiseen postitukseen.



@Purnipsi@  kirjoitti:

Hei,

 

monesti viestien yms. lähettäminen on pitkälle automatisoitua. Kun sopimus oli kerran tehty, ehti tuo prosessi lähteä käyntiin, kuten @SaJoonas tuossa kirjoitti. En pitäisi tuota viestiä roskapostina tai mainoksena, sillä kuitenkin sen tarkoitus oli vain kertoa, missä tilanteessa tilaus on. Olet sen jo perunut, joten siitä ei tarvinne välittää. Yhtä lailla ennen vanhaan jos teit sopimuksen ja heti peruutit sen, ehti sopimusvahvistukset yms. lähteä paperiseen postitukseen.


Ei ehkä noita liittymäsopimukseen tehtyjä "prosesseja" tarvitse pitää roskaposteina niin, mutta sen jälkeen on   tullut jatkuvalla syötöllä tarjouksia yms.  tiedotteita, vaikka siis peruutin sen numeronsiirron jo viime maanantaina 3.2.

Tänään pe 7.2. tuli sitten postissa sim korttikin...
Lisäksi sivuilla "asiakasnumero". Miksi, kun en ole ollut asiakkaana vuoden 2013 jälkeen.
Enkä näillä kokemuksin tule ikinä olemaankaan

Saatekirjeessä on kyllä asiakaspalvelun puhelinnumero mihin soittaa jos kysyttävää mutta en soita varsinkaan yritysnumeroihin. Eipä kannata olla Telian kanssa missään tekemisissä edes kokeilun vuoksi.



@  kirjoitti:






Ei ehkä noita liittymäsopimukseen tehtyjä "prosesseja" tarvitse pitää roskaposteina niin, mutta sen jälkeen on   tullut jatkuvalla syötöllä tarjouksia yms.  tiedotteita, vaikka siis peruutin sen numeronsiirron jo viime maanantaina 3.2.



Tänään pe 7.2. tuli sitten postissa sim korttikin...
Lisäksi sivuilla "asiakasnumero". Miksi, kun en ole ollut asiakkaana vuoden 2013 jälkeen.
Enkä näillä kokemuksin tule ikinä olemaankaan

Saatekirjeessä on kyllä asiakaspalvelun puhelinnumero mihin soittaa jos kysyttävää mutta en soita varsinkaan yritysnumeroihin. Eipä kannata olla Telian kanssa missään tekemisissä edes kokeilun vuoksi.






Jos olet saanut markkinointiviestejä tekstiviestillä tai sähköpostitse, joita et enää halua jatkossa, voit ottaa ne pois käytöstä kirjautumalla telia.fi Omille sivuille -> Omat tiedot ja asetukset. Tarvittaessa nämäkin voidaan tarkistaa asiakaspalvelustamme. Tilauksesta on siis ehtinyt SIM-korttikin lähteä ja tälle sinulla ei tässä tapauksessa ole käyttöä, kun tilaus on peruttu. Voit siis hävittää SIM-kortin.



 



Asiakasnumero muodostuu viimeistään tilausvaiheessa ellei selllaista ole jo ennestään. Asiakaspalveluumme on useita eri tapoja ottaa yhteyttä kuten esimerkiksi 24/7 chat-palvelu, jos soittaminen ei ole itselle se paras ratkaisu. Löydät kaikki yhteydenottokanavamme kootusti verkkosivuiltamme



@JoonasLam@  kirjoitti:

Jos olet saanut markkinointiviestejä tekstiviestillä tai sähköpostitse, joita et enää halua jatkossa, voit ottaa ne pois käytöstä kirjautumalla telia.fi Omille sivuille -> Omat tiedot ja asetukset.


Montakohan kertaa ne pitää kieltää tai ottaa pois käytöstä.



@  kirjoitti:



@JoonasLam@  kirjoitti:







Jos olet saanut markkinointiviestejä tekstiviestillä tai sähköpostitse, joita et enää halua jatkossa, voit ottaa ne pois käytöstä kirjautumalla telia.fi Omille sivuille -> Omat tiedot ja asetukset.






Montakohan kertaa ne pitää kieltää tai ottaa pois käytöstä.






Kyllä kerta pitäisi riittää. Tätä kautta ei tosiaan päästä tarvittaviin asiakastietoihin käsiksi, joten otatko yhteyttä esimerkiksi chatin kautta, niin katsotaan että esto on varmasti päällä.


Vastaa