Hei @Pundemia ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa että löysit tiesi tänne. 🙂>
Asiakaseduista on keskusteltu paljon, ja aiemmin meillä olikin käytössä ohjelma jossa asiakas sai tasosta riippuen palkinnoksi puheminuutteja, alennusta verkkokaupasta tai jonkun palvelun maksutta. Aika on kuitenkin ajanut ilmaisten minuuttien ohi, joten käytössä on nyt toisenlaiset edut. Tämänhetkisiin asiakasetuihimme kuuluu esimerkiksi pidennetty takuu puhelimille ja tableteille. Normaalisti takuuaika on sen kaksi vuotta, mutta jos olet liittymäasiakkaamme, saat ostamaasi laitteeseen pidennetyn kolmen vuoden takuun. Lisäksi tarjolla on vaihtelevia etuja laitteista, liittymistä ja kanavapaketeista. Linkkasinkin tuohon asiakasetusivun, joten kannattaa se käydä kurkkaamassa.
Asiakasetuja kehitetään jatkuvasti ja asian ympärillä käydään keskusteluita millainen palkitsemistapa olisi paras. Mainitsemasi "halvemmalla kuin mistään muualta" on erittäin hyvä ehdotus myöskin. Viedään terveiset ehdottomasti eteenpäin. Onko sinulla muita kehitysehdotuksia mielessä näiden asiakasetujen suhteen kun nyt olet käynyt katsomassa mitä tällä hetkellä on tarjolla?
Tuo 3 vuoden takuu on mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Harva ihminen pitää samaa puhelinta kolmea vuotta ?. Kehitysideoita olisi varmasti kun perehtyisin enemmän, mutta nuo edut ei kyllä kohtaa minun kanssani mitä nykyään on tarjolla. Olisi kyllä hienoa tuntea sellainen tunne että HIENOA OLLA TELIAN ASIAKAS, TÄMÄ TODELLAKIN KANNATTAA! Se wau-elämys pitäisi saada kaikille maksaville asiakkaille.
@Pundemia kirjoitti:
Tuo 3 vuoden takuu on mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Harva ihminen pitää samaa puhelinta kolmea vuotta ?.
Eikös tuo ole hyvä , että puhelimella on takuu koko käyttöiän. Jos pitää kauemmin , niin sitten takuu umpeutuu ja siitä voi tulla korjauskuluja , koska kyllä niitä ihmisiä , jotka pitävät samaa puhelinta yli 3 vuotta , on aika paljon.
@Pundemia kirjoitti:
Olisi kyllä hienoa tuntea sellainen tunne että HIENOA OLLA TELIAN ASIAKAS, TÄMÄ TODELLAKIN KANNATTAA! Se wau-elämys pitäisi saada kaikille maksaville asiakkaille.
No tuosta voi olla samaa mieltä. Tosin näyttää olevan kaikilla operaattoreilla sama asenne , että asiakasuskollisuudesta ei palkita.
on varmasti niitäkin ihmisiä jotka pitää sen kolme vuotta puhelinta. Mutta kehtaan väittää että se kaksi vuotta on keskimääräinen aika kuluttajilla jotka pitää markkinoita yllä. Joka tapauksessa itselleni Telian ”eduista” ei ole mitään hyötyä.
@Pundemia kirjoitti:
on varmasti niitäkin ihmisiä jotka pitää sen kolme vuotta puhelinta. Mutta kehtaan väittää että se kaksi vuotta on keskimääräinen aika kuluttajilla jotka pitää markkinoita yllä. Joka tapauksessa itselleni Telian ”eduista” ei ole mitään hyötyä.
Tämän artikkelin mukaan älypuhelimien keskimääräinen käyttöikä Euroopassa on kolme vuotta ja ikä on hiljalleen kasvussa. Lähipiirissäni kapuloita vaihdetaan 5..6 vuoden välein.
https://yle.fi/uutiset/3-11141662
@Pundemia kirjoitti:
Tuo 3 vuoden takuu on mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Harva ihminen pitää samaa puhelinta kolmea vuotta ?. Kehitysideoita olisi varmasti kun perehtyisin enemmän, mutta nuo edut ei kyllä kohtaa minun kanssani mitä nykyään on tarjolla.
Se on harmillista kuulla jos nykyiset edut ei miellytä. Puhelinten vaihtoväli riippuu varmasti käyttäjästä ja toiset ilahtuvat kovastikin pidennetystä takuusta. Kaikille sillä ei kuitenkaan ole merkitystä ja sen ymmärrän kyllä.
Olisi kyllä hienoa tuntea sellainen tunne että HIENOA OLLA TELIAN ASIAKAS, TÄMÄ TODELLAKIN KANNATTAA! Se wau-elämys pitäisi saada kaikille maksaville asiakkaille.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Etu/edut pitäisivät olla juurkin tuollaisia wau-elämyksiä. Ja vielä hienompaa olisi jos etu olisi sellainen jonka vuoksi liittymä siirrettäisiin Telialle. Näistä on hyvä keskustella ja aina saa esittää ideoita ja kehitysehdotuksia. Me välitetään niitä sitten eteenpäin asiaa työstävälle taholle.
Onko Telian takuu voimassa ympäri Euroopan? Vanhemmat ihmiset varmasti pitää puhelinta niin kauan kuin pystyy. Mutta kyllä varsinkin nuoremmat vaihtaa puhelinta varmasti about kahden vuoden välein ja minun kaveripiirissä sama homma. Mutta edelleen se on minun POINTTI! on se, että minua nämä edut ei auta.
@Pundemia kirjoitti:
Kehitysideoita olisi varmasti kun perehtyisin enemmän, mutta nuo edut ei kyllä kohtaa minun kanssani mitä nykyään on tarjolla. Olisi kyllä hienoa tuntea sellainen tunne että HIENOA OLLA TELIAN ASIAKAS, TÄMÄ TODELLAKIN KANNATTAA! Se wau-elämys pitäisi saada kaikille maksaville asiakkaille.
Jos tosiaan innostut niin kerro miten tuo wau toteutuisi sinun kohdallasi 🙂> Otamme mielellämme palautetta ja ideoita vastaan. Voit palata vaikka myöhemminkin asiaan, mainitsit että pitäisi perehtyä ensin.
@Pundemia kirjoitti:
Onko Telian takuu voimassa ympäri Euroopan?
Pidennetystä takuusta löytyy lisäinfoa tästä linkistä. Eli takuu noudattaa samoja ehtoja, kuin valmistajan takuu, mutta ei koske akkua tai laitteen mukana tulleita lisätarvikkeita. Laite tulee toimittaa tarvittaessa huoltoon meidän kanavien kautta, jotka sijaitsevat Suomessa.
Itselleni nämä telepalvelut on täysin verrattavissa jonkun bulkkitavaran hankkimiseen. Mahdollisimman edullisesti pitää saada riittävän toimivat yhteydet. Edut ei sinänsä kiinnosta, kun ne on yleensä sellaisia jota ei voi hyödyntää. Joku vuosi sitten Telia tarjosi nopean internet-liittymän kylkiäisenä Xbox pelikonsolia. Eipä itseäni tuo tarjous hyödyttänyt, kun Telia ei kykene toimittamaan nopeaa internet-yhteyttä kotiini. Hajauttaminen on monta kertaa edullsempi kuin keskittäminen.
@AsiakasY kirjoitti:
Edut ei sinänsä kiinnosta, kun ne on yleensä sellaisia jota ei voi hyödyntää.
Hajauttaminen on monta kertaa edullsempi kuin keskittäminen.
Jos kuitenkin miettii niin mitkä olisi sellaisia etuja joita sinä voisit tai haluaisit hyödyntää? Onko se "vain" tuo edullisempi hinta mistä kirjoitit?
Kustannustehokas paketti on se tärkein. Eli riittävän hyvällä tasolla toimiva liittymä järkevään hintaan. En ota halvinta operaattoria, jos se ei toimi riittävän hyvin vaikka etuina olisi suurinpiirtein kuu taivaalta. Sinänsä operaattorilla ei ole väliä, eli en ole mitenkään lojaali asiakas. Mutta jos totean jonkun toimijan riittävän hyväksi, niin kynnys vaihtaa toiseen kyllä kasvaa. Eli se hyvä asiakaskokemus on se paras etu ja sitä ei millään maksullisilla lisäpalvelujen tuputtamisella paranneta.
@AsiakasY kirjoitti:
Kustannustehokas paketti on se tärkein. Eli riittävän hyvällä tasolla toimiva liittymä järkevään hintaan. En ota halvinta operaattoria, jos se ei toimi riittävän hyvin vaikka etuina olisi suurinpiirtein kuu taivaalta. Sinänsä operaattorilla ei ole väliä, eli en ole mitenkään lojaali asiakas. Mutta jos totean jonkun toimijan riittävän hyväksi, niin kynnys vaihtaa toiseen kyllä kasvaa. Eli se hyvä asiakaskokemus on se paras etu ja sitä ei millään maksullisilla lisäpalvelujen tuputtamisella paranneta.
Kiitos. Toimivuus on se kaiken perusta, tätä on helppo kompata. Jos palvelu ei toimi niin se ei toimi.
Haluatko avata tuota asiakaskokemusta, sisältääkö se mielestäsi muuta kuin sen että palvelut toimivat riittävän hyvällä tasolla? Jos kyllä niin mitä muuta se mielestäsi sisältää?
@Merja_J tuossa jo jakoihin linkin meidän asiakasetusivulle ja tässä toinen vinkki Minun Teliaan, sieltä löytyy sinulle räätälöityjä etuja. Sivu siis huomioi mitä palveluita sinulla jo on tai ei ole.
Kyllähän se hyvä asiakaskokemus lähtee siitä, että palvelut toimii sen verran hyvin, että ei ärsytä. Ja jos ongelmia tulee, niin asiakaspalvelun kanssa asiointi on vaivatonta ja nopeaa. Lisäksi asiakaspalvelun asenne ja osaaminen pelastavat paljon. Se, että aletaan ensimmäisenä syyttämään asiakkaan laitteitta ja vedotaan toimitusehtoihin, romauttaa hyvän asiakaskokemuksen.
Kivoja yllätyksiä esimerkiksi Elisalla on antaa ilmaisia digitaalisia kirjoja esim syntymäpäivänä. Onhan tässäkin taustalla palvelun myynti, mutta sitä ei tuoda aggressiivisesti esille. Telialta tuli alennuskoodi verkkokauppaan, eli olisi pitänyt tilata jotain turhaa jotta koodin olisi saanut hyödynnettyä. Eli oli 0-arvoinen lahja. Laitetarjoukset ovat hieman ongelmallisia, kun pyrin käyttämään laitteet loppuun ja kun tulee uuden laitteen hankinta eteen ei sopivaa tarjousta välttämättä olekkaan. Pienistä asioista se asiakaskokemus syntyy.
@AsiakasY kirjoitti:
Kyllähän se hyvä asiakaskokemus lähtee siitä, että palvelut toimii sen verran hyvin, että ei ärsytä. Ja jos ongelmia tulee, niin asiakaspalvelun kanssa asiointi on vaivatonta ja nopeaa. Lisäksi asiakaspalvelun asenne ja osaaminen pelastavat paljon. Se, että aletaan ensimmäisenä syyttämään asiakkaan laitteitta ja vedotaan toimitusehtoihin, romauttaa hyvän asiakaskokemuksen.
Kiitos paljon. Hyviä asioita, joita myös meillä arvostetaan ja joiden eteen teemme töitä, että nämä myös toteutuvat. Töitä toki varmasti riittää, jatkuvaa parantamistahan asiakaskokemuksen parantaminen on. Te asiakkaat loppujen lopuksi määrittelette onnistumisen 🙂>
@AsiakasY kirjoitti:
Kivoja yllätyksiä esimerkiksi Elisalla on antaa ilmaisia digitaalisia kirjoja esim syntymäpäivänä. Onhan tässäkin taustalla palvelun myynti, mutta sitä ei tuoda aggressiivisesti esille. Telialta tuli alennuskoodi verkkokauppaan, eli olisi pitänyt tilata jotain turhaa jotta koodin olisi saanut hyödynnettyä. Eli oli 0-arvoinen lahja. Laitetarjoukset ovat hieman ongelmallisia, kun pyrin käyttämään laitteet loppuun ja kun tulee uuden laitteen hankinta eteen ei sopivaa tarjousta välttämättä olekkaan. Pienistä asioista se asiakaskokemus syntyy.
En kiistä vaan haluan haastaa, että eikös esim. noissa digitaalisissa kirjoissa ole se probleema, että osalle ne toimii ja osalle ei? Kysyin toki, että mitä asiakasetuja haluaisit nähdä, mietin tässä nyt siis vain ääneen, että miten tuosta saisi sellaisen, joka sopisi "kaikille".
Onhan noissa digitaalikirjoissa omat ongelmansa, en kiellä sitä. Mutta eri alennuskoodien tarjoaminenkin on ongelmallista, koska juuri sillä hetkellä ei välttämättä ole tarvetta hankkia laitetta. Ehkäpä toimivin etu voisi olla, että liittymäasiakkaat saisi aina jonkun vakioalennuksen. Toisen se voidaan helposti tulkita Suomessa kytkykaupaksi. Itse asiassa millaisia etuja pitäisi olla on oikeasti vaikea kysymys. Mutta esim Elisan tuplalaajakista on mielenkiintoisesti toteutettu, eli sisältää kiinteä ja mobiililaajakaistan melko sopivaan hintaan.
Kyllä nuo kaikki "edut" on rakennettu sen pohjalle, että ostetaan lisää tai että "etuajat" unohtuu ja hinnat nousee. Sain taannoin taloyhtiökaistaan liittyvän tarjouksen että siirtämällä puhelinliittymän Telialle saan lisänopeuden pykälää edullisemmin, vuodeksi. Ei edes puhelinliittymän tarjousajaksi vaan puolet siitä. Oikea etu olisi jos tuo hinta olisi voimassa niin kauan kuin puhelinliittymäkin on telialla.
En myöskään tarvitse ja täten osta lisäksi liikkuvaa laajakaistaa edullisemmin, kotona on kiinteä ja tien päällä tarvittaessa jaan puhelimen netin. Oikea etu olisi joku data-sim kylkiäisenä vaikkapa gigan ilmaisella kuukausittaisella paketilla kiinteän kylkeen. Tuon gigan jälkeen joku pakettihinnoittelu tms asiakkaan suostumuksella/tilauksella eikä omin luvin.
Ei nämä niin vaikeita ole jos tulokulmaksi ottaa asiakkaan sitouttamisen eikä kynimisen.
@Poksuvau kirjoitti:
Kyllä nuo kaikki "edut" on rakennettu sen pohjalle, että ostetaan lisää tai että "etuajat" unohtuu ja hinnat nousee. Sain taannoin taloyhtiökaistaan liittyvän tarjouksen että siirtämällä puhelinliittymän Telialle saan lisänopeuden pykälää edullisemmin, vuodeksi. Ei edes puhelinliittymän tarjousajaksi vaan puolet siitä. Oikea etu olisi jos tuo hinta olisi voimassa niin kauan kuin puhelinliittymäkin on telialla.
En myöskään tarvitse ja täten osta lisäksi liikkuvaa laajakaistaa edullisemmin, kotona on kiinteä ja tien päällä tarvittaessa jaan puhelimen netin. Oikea etu olisi joku data-sim kylkiäisenä vaikkapa gigan ilmaisella kuukausittaisella paketilla kiinteän kylkeen. Tuon gigan jälkeen joku pakettihinnoittelu tms asiakkaan suostumuksella/tilauksella eikä omin luvin.
Ei nämä niin vaikeita ole jos tulokulmaksi ottaa asiakkaan sitouttamisen eikä kynimisen.
Katsoisin etujen olevan enemmänkin mahdollisuus tutustua palveluun tai tuotteeseen jota itsellä ei ole vielä käytössä ennemmin ollut. Lähetämme myös muistutustekstiviestejä ennen etukauden päättymistä ja laskulla on myös aina merkitty ajankohta mihin saakka etu on voimassa. Näin se pysyy muistissa ehkä paremmin ja palvelun ja tuotteen voi sitten irtisanoa haluteessan, jos sitä ei etujakson jälkeen enää halua käyttää.
Taloyhtiönetin käyttäjille on tällä hetkellä tarjolla muutamia asiakasetuja.
Meillä on aikoinaan ollut Tuplanetti valikoimissa, missä tarjottiin sekä kiinteä netti että mobiilinetti kimppahintaan. Tietysti tätä tuotetta on nyt suoraan hankala verrata tämän päivän asiakasetuun kun aikojen saatossa on yhteysnopeudet sekä hinnat muutenkin muuttuneet. Mutta käytännössähän kyse on samasta edusta kuin mikä nyt asiakasetuna tarjotaan kiinteän kaistan asiakkaille.
@Katjane kirjoitti:
@Poksuvau kirjoitti:
Kyllä nuo kaikki "edut" on rakennettu sen pohjalle, että ostetaan lisää tai että "etuajat" unohtuu ja hinnat nousee. Sain taannoin taloyhtiökaistaan liittyvän tarjouksen että siirtämällä puhelinliittymän Telialle saan lisänopeuden pykälää edullisemmin, vuodeksi. Ei edes puhelinliittymän tarjousajaksi vaan puolet siitä. Oikea etu olisi jos tuo hinta olisi voimassa niin kauan kuin puhelinliittymäkin on telialla.
En myöskään tarvitse ja täten osta lisäksi liikkuvaa laajakaistaa edullisemmin, kotona on kiinteä ja tien päällä tarvittaessa jaan puhelimen netin. Oikea etu olisi joku data-sim kylkiäisenä vaikkapa gigan ilmaisella kuukausittaisella paketilla kiinteän kylkeen. Tuon gigan jälkeen joku pakettihinnoittelu tms asiakkaan suostumuksella/tilauksella eikä omin luvin.
Ei nämä niin vaikeita ole jos tulokulmaksi ottaa asiakkaan sitouttamisen eikä kynimisen.
Katsoisin etujen olevan enemmänkin mahdollisuus tutustua palveluun tai tuotteeseen jota itsellä ei ole vielä käytössä ennemmin ollut. Lähetämme myös muistutustekstiviestejä ennen etukauden päättymistä ja laskulla on myös aina merkitty ajankohta mihin saakka etu on voimassa. Näin se pysyy muistissa ehkä paremmin ja palvelun ja tuotteen voi sitten irtisanoa haluteessan, jos sitä ei etujakson jälkeen enää halua käyttää.
Minä kutsuisin tuollaista tutustumisjaksoksi tai kokeilujaksoksi. Ehkä joillekin se on etu, että pääsee irtisanomaan palveluita tutustumisjakson päätteeksi tai että saa lisää maksullisia palveluita käyttöönsä. Nämä on varmaan samoja tyyppejä jotka Telia TV:n asiakaskyselyssä mielummin ottaa 90 vrk tallennustilan kahden vuoden sijaan.
No oli miten oli, nykyiset "edut" eivät ole houkuttelevia tai tuo lisäarvoa siten, että olisi syytä keskittää palveluita teille.
Käytän vielä esimerkkinä omia puhelinliittymiänne. Niissä on sellainen oikea etu verrattuna kilpailijoihin, että vastaaja sekä mobiilivarmenne ovat ilmaisia.
@Poksuvau kirjoitti:
Käytän vielä esimerkkinä omia puhelinliittymiänne. Niissä on sellainen oikea etu verrattuna kilpailijoihin, että vastaaja sekä mobiilivarmenne ovat ilmaisia.
Aivan totta, eli uniikit edut ja tuotteet olisivat siis sellaisia, jotka tuntuvat erityisesti asiakaseduilta. Hyvä pointti tämä! Kiitos sinulle siitä. 🙂>
No minä näkisin edukseni ainakin sen että saisin teiltä laitteet halvemmalla kuin muualta 🙂>
Hyvä kysymys @Pundemia, tuota samaa olen minäkin usein miettinyt että pitkäaikaisilla asiakkailla olisi joitain etu hintoja. Itse olen ollut Telian asiakas 15 vuotta ja maksan perheeni kanssa reilut 200 euroa kuukaudessa Telialle kaikista palveluista niin olisi kiva saada joskus myös joitain erikoisalennuksia.
Edit HannaSu: lisätty käyttäjän tägäys.
@Pundemia kirjoitti:
No minä näkisin edukseni ainakin sen että saisin teiltä laitteet halvemmalla kuin muualta 🙂>
Kiitos palautteesta @Pundemia ja @Kari2015. Mielestäni tämä voisi olla ihan hyvä idea, jos sen toteutus olisi tulevaisuudessa mahdollista. 😁>
Niin kuin tässä ketjussa oli aiemmin nostettu esille, niin meiltä löytyy kyllä vaihtelevia laitetarjouksia meidän liittymäasiakkaille jo tälläkin hetkellä. Etu tosin koskee vain tiettyjä laitteita, eikä ole sovellettavissa koko laitevalikoimaan. Tässä yleisessä hinnoittelussa on toki varmasti vaikutusta myös laitevalmistajien puolelta. Olemme joskus aikaisemmin muistuttaneet asiakkaitamme esimerkiksi synttärionnitteluilla sähköpostitse.
@HannaSu kirjoitti:
Niin kuin tässä ketjussa oli aiemmin nostettu esille, niin meiltä löytyy kyllä vaihtelevia laitetarjouksia meidän liittymäasiakkaille jo tälläkin hetkellä. Etu tosin koskee vain tiettyjä laitteita, eikä ole sovellettavissa koko laitevalikoimaan. Tässä yleisessä hinnoittelussa on toki varmasti vaikutusta myös laitevalmistajien puolelta. Olemme aiemmin muistuttaneet asiakkaitamme esimerkiksi synttärionnitteluilla sähköpostitse.
Minulle ei kyllä tullut minkäänlaista alennuskoodia maanantaina verkkokauppaan syntymäpäivän johdosta Telialta, muistaakseni ennen on tullut. Niin onkohan tuo etu vielä voimassa?
Asiakkaana olen ollut jo 21 vuotta 🙃>