Skip to main content

Moi, mitä ihmettä on tapahtunut Telia Rahoituksen asiakaspalvelulle - onko se yksinkertaisesti lopetettu? Itsepalvelu ei toimi, muutoksia ei voit tehdä itse, olen siis nyt useamman kerran koittanut saada laskut toimimaan kuten kaikki muut laskut e-laskuna. Financen sivuilla oleva numero ei toimi eli tuuttaa heti varattua. Ei siis ota jonoon vaikka palvelun pitäisi olla auki, ei edes tiedotetta. Kirjallisesti ei voi ottaa yhtettä, kun ei ole edes chattia. Reklamaatiolomake on kai ainoa, millä teorissa pääsee eteenpäin.. Teoriasssa, koska vastassa on englanninkielinen lomake (suomessa!!), mikä ei liene edes kuluttasuojan mukaista - ja lomakkeen täyttäminen on tehty  tarpeettoman  muutenkin vaikeaksi, kysytään tietoja kuten hetu, sopimuksen numero ja viimeisimmän laskun numero. Itse rahoitustuote on hyvä, mutta miten voidaan pienellä pilata homma! 

Moi, mitä ihmettä on tapahtunut Telia Rahoituksen asiakaspalvelulle - onko se yksinkertaisesti lopetettu? Itsepalvelu ei toimi, muutoksia ei voit tehdä itse, olen siis nyt useamman kerran koittanut saada laskut toimimaan kuten kaikki muut laskut e-laskuna.

Telia Rahoitusta koskevissa asioissa Telian asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa. Mihin numeroon olet yrittänyt soittaa aiemmin? Jos haluat laskutustavaksi e-laskun, tilaa se verkkopankissasi ensimmäisen laskun saatuasi. Tarkemmat kytkentäohjeet löydät asiakastukisivustoltamme.

Reklamaatiolomake on kai ainoa, millä teorissa pääsee eteenpäin.. Teoriasssa, koska vastassa on englanninkielinen lomake (suomessa!!), mikä ei liene edes kuluttasuojan mukaista - ja lomakkeen täyttäminen on tehty  tarpeettoman  muutenkin vaikeaksi, kysytään tietoja kuten hetu, sopimuksen numero ja viimeisimmän laskun numero. Itse rahoitustuote on hyvä, mutta miten voidaan pienellä pilata homma! 

Oletko siis käyttänyt tätä lomaketta?


Huom. Itse huomasin kun olin tehnyt e-lasku tilauksen Telia rahoituksesta pankkiini niin se meni läpi vasta sitten kun Telia rahoituksen sivuilla valitsin e-laskun paperilaskun sijaan eli katso vielä asetukset Telia rahoituksen sivuilta @Mti 🙂


Financen sivulla kohdassa tuki löytyy numero 020690400, johon koitin soittaa.. ja  kohdassa haluaisin tehdä valituksen taas tämä lomake mistä mainitsin. Eli tämä ei siis ole sama lomake, minkä tuossa laitoit. Joskus aukaisemmin sanottiin, että rahoitus asioissa pitäisi olla suoraan financeen yhteydessä, joten en häirinnyt Telian asiakaspalvelua tästä syystä..  Onkohan rahoituksen sivuilla nyt siis vain vanhaa tietoa? Ja se ongelma on, että minulla on jo voimassa oleva e-lasku rahoitukseen,  mutta jostain syystä laskut eivät tule verkkopankkiin.. Koitin tilata uudestaan, mutta ei onnistu kun on jo voimassa. En voinut kuin poistaa ja tein se nyt kun tämä ei toimi. Financen sivuilla oli taas maksullinen paperilaskupakotus, jota ei voinut muuttaa..


Financen sivulla kohdassa tuki löytyy numero 020690400, johon koitin soittaa.. ja  kohdassa haluaisin tehdä valituksen taas tämä lomake mistä mainitsin. Eli tämä ei siis ole sama lomake, minkä tuossa laitoit. Joskus aukaisemmin sanottiin, että rahoitus asioissa pitäisi olla suoraan financeen yhteydessä, joten en häirinnyt Telian asiakaspalvelua tästä syystä..  Onkohan rahoituksen sivuilla nyt siis vain vanhaa tietoa? Ja se ongelma on, että minulla on jo voimassa oleva e-lasku rahoitukseen,  mutta jostain syystä laskut eivät tule verkkopankkiin.. Koitin tilata uudestaan, mutta ei onnistu kun on jo voimassa. En voinut kuin poistaa ja tein se nyt kun tämä ei toimi. Financen sivuilla oli taas maksullinen paperilaskupakotus, jota ei voinut muuttaa..

Telia rahoituksen sivuilla sanotaan, jos sinulla on vanha e-laskusopimus pankkiin niin se pitää poistaa ja tilata uusi e-lasku parin pankkipäivän kuluttua. Sitten pitäisi e-lasku onnistua pankissa ja muuttaa rahoituksen sivuilta paperilasku e-laskuksi. Toki ensimmäinen rahoituksen lasku saapuu aina paperisena ja veloituksetta.


Financen sivulla kohdassa tuki löytyy numero 020690400, johon koitin soittaa.. ja  kohdassa haluaisin tehdä valituksen taas tämä lomake mistä mainitsin. Eli tämä ei siis ole sama lomake, minkä tuossa laitoit. Joskus aukaisemmin sanottiin, että rahoitus asioissa pitäisi olla suoraan financeen yhteydessä, joten en häirinnyt Telian asiakaspalvelua tästä syystä..  Onkohan rahoituksen sivuilla nyt siis vain vanhaa tietoa? Ja se ongelma on, että minulla on jo voimassa oleva e-lasku rahoitukseen,  mutta jostain syystä laskut eivät tule verkkopankkiin.. Koitin tilata uudestaan, mutta ei onnistu kun on jo voimassa. En voinut kuin poistaa ja tein se nyt kun tämä ei toimi. Financen sivuilla oli taas maksullinen paperilaskupakotus, jota ei voinut muuttaa..


Tuossa @kiisseli67 ennättikin antamaan hyviä käytännön neuvoja e-laskun kytkemiseen uudelleen, samoin moderaattori @SakuMik eilen illalla. Eli tosiaan yhtenä päivä kun poistaa Telia Financen voimassaolevan e-laskun verkkopankista ja aikaisintaan seuraavana päivänä kytkee uuden e-laskusopimuksen sieltä tarvittavine tietoineen voimaan, niin muutoksen tulisi astua voimaan. Näin siis ei ole käynyt kohdallasi?

Telia Rahoituksen laskuasioissa auttaa meidän asiakaspalvelumme, juurikin numero johon olet soittanut eli 020 690 400. Ikävää, jos olet saanut tietää, että pitäisi olla erikseen Telia Rahoitukseen yhteydessä. Telian oma asiakaspalvelu mm. puhelimitse ja myös chatissa auttaa. Jotta pääset asioimaan chatin kautta, niin se onnistuu kirjautumalla omiin tietoihisi telia.fi/kirjaudu. Tämän jälkeen chat ilmestyy oikeaan alalaitaan. Siellä botti kyselee alkuun kartoittavia kysymyksiä, mutta pääset siitä juttelemaan myös ihmiskollegalle. Samaan paikkaan ohjaa asioimaan myös Rahoituksen sivujen yhteystiedot.

Mitä englanninkieliseen lomakkeeseen Telia Rahoituksen sivuilla tulee, niin laitan tästä viestiä ja kyselyä eteenpäin asianosaisille, jotka vastaavat Telia Rahoituksen sivujen ylläpidosta. Kuulostaa kieltämättä hankalalta ja haastavalta saada sitä kautta yhteyttä. 


Reklamaatiolomake on kai ainoa, millä teorissa pääsee eteenpäin.. Teoriasssa, koska vastassa on englanninkielinen lomake (suomessa!!), mikä ei liene edes kuluttasuojan mukaista - ja lomakkeen täyttäminen on tehty  tarpeettoman  muutenkin vaikeaksi, kysytään tietoja kuten hetu, sopimuksen numero ja viimeisimmän laskun numero. Itse rahoitustuote on hyvä, mutta miten voidaan pienellä pilata homma! 

Palaan vielä erikseen tähän lomakeasiaan, kun sain siihen jo lisäinfoa. Meillä on pyrkimys saada lomake suomeksi, ja tällä hetkellä siihen pystyy suomeksikin vastaamaan. Eli jos tulee tilanne eteen, että joutuu sitä nimenomaista Telia Rahoitus -reklamaatiolomakkeella olemaan yhteydessä, niin suomeksi onnistuu. Kieltämättä tuohan se omat haasteensa, kun kysymykset on esitetty englanniksi, ja jo toiveena on siis saada tuo suomen kielelle.

Ensisijaisesti kuitenkin suosittelen olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun 😊


Vastaa