Koitetaas hieman harvinaisempaa aihetta (kts. otsikko).
Alla on melko tavanomainen edunvalvontavaltuutuksen valtuutus-osio koskien valtuuttajan omaisuutta ja terveyspuolen asioita.
Usein noita sulkeisiin laitettuja täsmennyksiäkään ei ole eriteltyinä.
Operaattorithan tunnetusti (esim. vakuutusyhtiöiden tapaan) ovat “hieman” hankalia tapauksissa, missä toisen puolesta pitäisi jotain tehdä… 😁
Jos allaoleva henkilö NN on edunvaltuutuksessaan ilmaissut asiat oheiseen tyyliin, niin onnistuuko valtuutetun hallinnoida tuon tiimoilta myös näitä operaattorien (Telia) sopimuksia - siis muuttamaan ja irtisanomaan niitä (puhelinliittymä, laajakaistaliittymä, TeliaPlay...) VAI tarviaanko operaattoriakin varten joku nimenomainen lauseke mukaan, jotta hommat kakistelematta onnistuisi? Oletetaan tietysti, että edunvalvonta olisi tullut voimaan.
Entä jos valtuutusta ei ole - pitääkö hakea yleista edunvalvontaa, jotta saa liittymäsopimuksen irti toisen puolesta?
“Valtuutus
Valtuutan NN.n edustamaan minua päävaltuutettuna omaisuuttani koskevissa ja muissa taloudellisissa asioissani (mm. pankkitilien käyttämistä, sijoitus-, vakuutus- ja eläkeasioiden hoitamista sekä taloyhtiön yhtiökokouksessa toimimista) sekä sellaisissa henkilöäni koskevissa asioissa (mm. sairaus, henkisen toiminnan häiriintyminen, heikentynyt terveydentila), joiden merkitystä en kykene ymmärtämään sillä hetkellä, jolloin valtuutusta on käytettävä.”
Mites on?
Mielestäni tällainen asia voisi olla selvitettynäkin jossain Telian “yleisissä asiainhoito -osiossa” - en tiedä vaikka näin olisikin… 😊
Toivottavasti ette nyt kehota ottamaan yhteyttä Telian lakiosastolle…
