@Yaria meillä on telkkareille mahdollista tilata asiakaspalvelun kautta palautukseen liittyvä nouto kotoa. Harmi, jos tämä tieto ei ole saavuttanut sinua silloin, kun tilanne on ollut päällä.
@AaTanja Ei pidä paikkaansa. Olen odottanut nyt 17 vuorokautta peruutus ilmoituksen tekemisestä.
Viimeksi viikko sitten asiakaspalvelija väitti selvittävänsä asiaa, mutta Telia-laitteet ilmoitus tekstiviestillä:
"Hei, laitepuolelta tuli ilmoitus että posti ei hae pelituolia kotoota vaan jos haluat sen palauttaa niin viet lähimpään postiin. Sopimustunnus 653309 PL 1000 33901 Tampere Pakkaa laite huolellisesti alkuperäispakkaukseen."
@AaTanja Viime keskiviikkona:
"Hei Jari, pelituolisi palautukseen liittyvä kysely on edelleen käsittelyssä. Ilmoitan sinulle heti, kun saan vastausta. Ystävällisin terveisin Marjo,Telia Asiakaspalvelu"
Tämä on tilanne nyt. Pelituoli on täällä edelleen. On ollut 20vrk, koska noutoa ei suostuta järjestämään ja itse hajonneella selällä ja olkapäällä en kanna sitä minnekään.
Asiakaspalveluun äsken n. 20. soitto. Eivät voi tehdä mitään, vaan odottavat sormi hanurissa, eikä kukaan ota vastuuta mistään. Odottavat muka vastausta laitepuolelta, jossa myöskään eivät voi tehdä mitään, tai eivät halua.
Postista suoraan asiakaspalautuksen noutoa ei henkilöasiakas voi tehdä. Olen nimittäin 3 kertaa soittanut Postinkin asiakaspalveluun. Telian on Postin asiakaspalvelun mukaan tilattava se asiakaspalautuksen nouto!
Reklamaatiota lähti nyt ihan Telian johtoportaaseen asti.
Edit HannaSu: muokattu viestistä s-postiosoite pois.
Älkää hyvät ihmiset tilatko Telialta kotiintoimituksella yhtään mitään, mitä ette itse voi tarvittaessa Postin toimipisteeseen kantaa!
@Yaria kirjoitti:
@AaTanja Ei pidä paikkaansa. Olen odottanut nyt 17 vuorokautta peruutus ilmoituksen tekemisestä.
Viimeksi viikko sitten asiakaspalvelija väitti selvittävänsä asiaa, mutta Telia-laitteet ilmoitus tekstiviestillä:
"Hei, laitepuolelta tuli ilmoitus että posti ei hae pelituolia kotoota vaan jos haluat sen palauttaa niin viet lähimpään postiin. Sopimustunnus 653309 PL 1000 33901 Tampere Pakkaa laite huolellisesti alkuperäispakkaukseen."
Harmillista kuulla, että tilauksen palauttamisessa on ilmennyt tällaisia haasteita. Niin kuin kollega tuossa aiemmin mainitsi, meillä on TV-tuotteiden osalta mahdollisuus tilata asiakaspalvelumme kautta paketille noutopalvelu, jolloin palautukseen lähtevä tuote tullaan hakemaan sinulta kotoa. Noutoaika näiden osalta sovitaan ajalle ma-pe klo 8:00-16:00. Olen kanssasi samaa mieltä, että tämä noutopalvelu olisi hyvä laajentaa koskemaan kaikkia vähänkin painavempia tuotteita. Laitoin tämän keskusteluketjun eteenpäin, jotta saadaan palaute ja tärkeä kehityskohde välitettyä oikeille tahoille!
Ikävä kyllä tämä palaute ja "tärkeä kehityskohde" ei auta nyt minua, eikä ketään muutakaan millään tavoin.
Telian ei pitäisi edes myydä laitteita, joiden lainmukaisia 14vrk asiakaspalautuksia se ei kykene hoitamaan!
Kai täysin normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu ihminen tajuaa, että ilman omaa autoa se 30kg pelituoli ei liiku mihinkään sen enempää kuin televisiokaan. ?♂️>
Yhteisön modejen ompeluseuran suojatyöpaikassa tämä asiani ei etene mihinkään, mutta tämä kaikki varoituksena kaikille muille Telian laitemyynnistä! Älkää ostako Telialta!
@Yaria kirjoitti:
Ikävä kyllä tämä palaute ja "tärkeä kehityskohde" ei auta nyt minua, eikä ketään muutakaan millään tavoin.
Telian ei pitäisi edes myydä laitteita, joiden lainmukaisia 14vrk asiakaspalautuksia se ei kykene hoitamaan!
Kai täysin normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu ihminen tajuaa, että ilman omaa autoa se 30kg pelituoli ei liiku mihinkään sen enempää kuin televisiokaan. ?♂️>
Ymmärrän harmituksen, ja tässä varmastikin voisi olla meillä kehittämisen varaa, jotta saadaan tuotteiden palauttamisesta asiakkaille vaivattomampaa.
Jos Telia meinaa saada jo kaksi vuotta putkeen laskeneen tuloksen edes pysymään vakiona, kannattaisi tällaisissa asioissa otta lusikka siihen kauniiseen käteen siellä terävässä päässä.
Miksi myytte tuotteita, joille ette pysty hoitamaan kuljetuksia? On täysin ymmärrettävää, että kaikilla ei ole autoa käytettävissä ja autottomien määrä tulee vain kasvamaan. Jos kerran Telia tarjoaa kotiinkuljetuksia, niin kyllä sitä kuuluu tarjota myös palautukseen. Se on sitä asiakaspalvelua. Voivottelu ja pahoittelu ei sitä ole.
Ratkaisu tapaukseen!
Katsotaan moderoidaanko tämä pois ja lakaistaan asia piiloon maton alle. Haaste Yhteisölle heitetty.
Ratkaisu ei ole Telian asiakaspalvelu puhelimitse, chatin kautta, sähköpostitse, eikä taatusti Telia Yhteisö.
Mutta, suosittelen Telia Yhteisön käyttöä kanavana sille, että voitte varoittaa muita Telian asiakkuudesta.
Kun asiakaspalvelu ei toimi, ottakaa yhteyttä ja reklamoikaa suoraan Telian johtoryhmälle. Pommittakaa niitä ihmisiä joilla on enemmän pelissä, kuin anonyymillä asiakaspalvelulla.
Johtoryhmän nimet löytyvät googlettamalla ja sähköpostiosoitteiden muoto myös, joka on kansainvälinen.
Katsotaan tullaanko tuo moderoimaan pois, mutta googlettamalla selviää johtoryhmän sähköpostiosoitteet.
Reklamaatio kannattaa tehdä aina Kilpailu- ja kuluttajaviraston Reklamaatioapurilla. Tästä jää merkintä KKV:lle, ja kun tapauksia tulee tarpeeksi, on Telia pakotettu asiakaspalvelunsa kehittämiseen.
Ongelmani asiakaspalautuksesta ratkesi vuorokaudessa reklamoimalla suoraan johtoryhmään!
Ohi asiakaspalveluiden, jossa asiaani käsiteltiin 20 vuorokautta päätymättä yhtään mihinkään.
@Yaria kirjoitti:
Ratkaisu tapaukseen!
Katsotaan moderoidaanko tämä pois ja lakaistaan asia piiloon maton alle. Haaste Yhteisölle heitetty.
Ei me sensuroida täältä kommentteja, emme harrasta sellaista 🙂> Kunhan keskustelu on asiallista ja asiakas- tai muita tietoja ei jaeta niin kaikki keskustelut/kommentit on ok.
@Yaria kirjoitti:
Ongelmani asiakaspalautuksesta ratkesi vuorokaudessa reklamoimalla suoraan johtoryhmään!
Ohi asiakaspalveluiden, jossa asiaani käsiteltiin 20 vuorokautta päätymättä yhtään mihinkään.
Ok, hyvä, että ratkesi. Pahoittelut, että meni näin kauan ja pahoittelut, että tämä meni näin.
Tiedoksesi, että veimme painavien/isojen laitteiden palautuksen ja niihin liittyvän toimintamallin tarkasteluun myös täältä Yhteisön kautta, kuten lupasin. En tarkoita juuri tätä sinun tapausta vaan tarkoitan toimintamallin tarkastelua yleisellä tasolla, josko tähän tulisi jatkossa muutos. Palaamme asiaan, jos tähän tulee muutos tai jos tähän liittyen tulee muutoin kerrottavaa.
Kiitos, kun toit tämän asian esille.
On äärrimmäisen ikävää, että tällaiset Telian mittakaavaassa pienet asiat pitää hoitaa "yläkierteellä". Toivottavasti Telia johtoryhmän jäsenet ymmärtävät millä tasolla toiminta on, kun joutuvat tällaisia loppupeleissä pieniä asioia hoitamaan. Aikamoinen politbyroo tuo Suomen Telian johtoryhmä on, kun on 13 jäsentä, ei ihme että toiminta on jähmeää koko firmassa.