Skip to main content

Eli jos tuonne soittaa niin paljonko soitto maksaa minuutissa. Tuo netin teksti ei ole yksityiskohtainen ja selkeä.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Hei @Myynnix 😀

Enpä tahtonut itsekkään löytää, mutta jos soittaa esim matkapuhelimella jossa on ns. puhepaketti niin soitot yritysnumeroihin veloitetaan erikseen. Niin silloin hinnaksi tulee luultavasti tämä (korjatkaa jos olen väärässä) 🤔

 

Matkapuhelumaksu (mpm) 0,165 €/min
 

Tämä on siitä kiinni, millä liittymällä asiakaspalveluun soittaa. Tässä esimerkkejä muutamilla yleisimmillä liittymillä soitettaessa:

Telia Yhteys -liittymät 0,17 €/min
Telia Kotinumero ja Kotipuhe 0,1166 €/puh + 0,0243 €/min
Telia Prepaid 0,08 €/min
Elisa Kotipuhelin, Latausliittymä, Perus, Prepaid, Rajaton 0,169 €/min
Elisa Lankapuhelin 0,06 €/min
Dna Jämpti, Paketti, Rajaton 0,09 €/min
2.10.2023 alkaen 0,169 €/min
Dna Kotiluuri 0,09 €/min

 


No kiitos teille. Tätä hiukan pelkäsinkin ja varmaan syykin siihen ettei kerrota hintaa ihmetyttää. Hinnaltaan on aivan mielettömän kalliita j usei myös odotusajalta saa maksaa ja minuutit kuluu pippeli pom musaa kuunnellessa.  Telialla näyttää olevan ihan omat säännöt kuinka hinnat asiakkaille pitää ilmoittaa. Kuluttaja asiamiehen sivuilla lain tekstiä mukaillen kerrotaan että kuluttajan on saatava selkeästi tietoonsa ennen puhelua jotta ymmärtää miksi maksaa niin paljon. Mielenkiintoista että Prepaidillä minuuttiveloitus on edukas verrattuna laskutus liittymään. 
 


17 senttiä per minuutti, vai …

10.20 euroa per tunti!

 


Tätä hiukan pelkäsinkin ja varmaan syykin siihen ettei kerrota hintaa ihmetyttää.

 

Telialla näyttää olevan ihan omat säännöt kuinka hinnat asiakkaille pitää ilmoittaa. Kuluttaja asiamiehen sivuilla lain tekstiä mukaillen kerrotaan että kuluttajan on saatava selkeästi tietoonsa ennen puhelua jotta ymmärtää miksi maksaa niin paljon. 
 

Meidän asiakastukisivustolla on kerrottu asiakaspalvelun numero, ja tuon numeron alta löytyy linkki palveluhinnastoon, jossa on teksti “Laajemmat hinnastot kaikista palvelumaksuista löydät kuluttajahinnastosta.” Ja tuolla kuluttajahinnaston puolella on sitten kerrottu tarkemmin myös tuon matkapuhelumaksun osuus. Vaatii tietysti useamman klikkauksen, mutta siellä se joka tapauksessa on kerrottu kuten kuuluukin. 


Miksi se on pitänyt tuonne piilottaa ? Reilusti vaan hinta Aspan numeron alle. Näin mm. Finnair kertoo javarmaan moni muukin. Aina kun asioita jemmaillaan monen klikkauksen taakse rupeaa miettimään miksi. Mutta nythän tämä on selvä.


Miksi se on pitänyt tuonne piilottaa ? Reilusti vaan hinta Aspan numeron alle. 

Kuten hinnastosta selviää ja kuten @irritus tuossa aiemmin mainitsi, niin hinta riippuu siitä millä liittymätyypillä asiakas meille soittaa. Ainakin omaan silmään näyttäisi melkoiselta sillisalaatilta jos numeron alle olisi lueteltu kaikki mahdolliset vanhat ja uudet liittymätyypit ja hinnat. Sen vuoksi on selkeämpää että ne on kerrottu tuolla hinnastossa missä kaikki muutkin veloitukset on mainittuna. Mutta makuasioita toki. 


 Mielenkiintoista että Prepaidillä minuuttiveloitus on edukas verrattuna laskutus liittymään. 
 

Kuinkahan kauan kestää kun Telia ilmoittaa noususta sen Prepaid-liittymässäkin (veikkaan joitain päiviä tai korkeintaan viikkoja).

Tänään pinkiltä operaattorilta tuli sen prepaid numeroon viesti, että mpm nousee siinäkin 2.10 alkaen 0.09 -> 0.169€/min 


Kiitos hyvistä vinkeistä ja veikkaan että Prepaid on mun oman liittymän valinta. Irtisanominen on tehty syyskuun loppuun ja katsotaan josko mieli muuttuu ja otetaan jompi kumpi noista 4G hintaista paketeista. Olisi kiva kun liittymiä ei joka vuosi tarvitsisi venkoilla vaan voisi tehdä sitovan sopimuksen vaikka 5 vuodeksi jos saisi varmuuden että hinta on sama. Nyt on trendi eka vuosi halpa ja sitten alkaa hintojen nousu.


Tässä aiheeseen liittyvä uudistus:

 


Vastaa