Skip to main content

Viihdepaketista tuli 'laajakaistalasku' postitse. Yllättävää, kun sekä sähköpostin tilausvahvistuksessa että omilla sivuilla lukee "Valitsemasi laskutustapa: sähköinen laskutus".

 

Asiakaspalvelusta kysyin asiasta:

 "Se näkyy olevan ensimmäinen laajakaistalasku...ensimmäinen lasku tulee asiakkaalle aina paperisena."

 

En löytänyt sopimusehdoista veloitusperustetta käyttännölle, mutta ehkäpä täältä selviää mistä tuollainen kohta löytyy?

Moikka @mohmoo ja tervetuloa mukaan Klaaniin!



 



 



Kyllähän homma on niin, että jos sähköinen laskutus on kytketty tilauksen yhteydessä, myös ensimmäinen laskukin lähtee sähköisesti. Onkohan asiakaspalvelija tässä nyt jotain sekoittanut, rahoituslaskuista ensimmäinen lähtee paperisena, kunnes itsepalveluna kytkee jonkin muun laskutusvaihtoehdon.



Jokin kummallisuus tässä kuitenkin on, jos sähköinen laskutus oli jo kytketty.



 



Melkeinpä suosittelisin olemaan yhteydessä meidän Omilla Sivuilla Chatin (kysy meiltä) kautta ja varmistamaan että sähköinen laskutus tosiaan on voimassa, kuten pitääkin. :)



@RaMaria kirjoitti:

Melkeinpä suosittelisin olemaan yhteydessä meidän Omilla Sivuilla Chatin (kysy meiltä) kautta ja varmistamaan että sähköinen laskutus tosiaan on voimassa, kuten pitääkin. :)


Vastaus oli tuolta chatista. Ja siellä omilla sivuilla lukee "Laskutustapa: Sähköpostilasku". Olen kyllä havaitsevinani, ettei siinä kyllä täsmennetä mikä sähköposti on kyseessä, mutta sangen onnistuneesti tilasuvahvistus sähköpostiin saapui. En oikeastaan ole niinkään kiinnostunut siitä, että miten tulevaisuudessa laskut tulevat, koska suljin tuon tilauksen jo, mutta kiinnostaisi tietää pitääkö tuo lisämaksu maksaa ja miksi?

 

"

- Minkähän vuoksi sain sonera viihde laskun paperisena + 2,90€ 'postitse lähetetty lasku', vaikka asetuksissa ja tilaustiedoissa sähköpostilasku valittuna
- Se näkyy olevan ensimmäinen laajakaistalasku...ensimmäinen lasku tulee asiakkaalle aina paperisena.

"



@mohmoo kirjoitti:



@RaMaria kirjoitti:



Melkeinpä suosittelisin olemaan yhteydessä meidän Omilla Sivuilla Chatin (kysy meiltä) kautta ja varmistamaan että sähköinen laskutus tosiaan on voimassa, kuten pitääkin. :)






Vastaus oli tuolta chatista. Ja siellä omilla sivuilla lukee "Laskutustapa: Sähköpostilasku". Olen kyllä havaitsevinani, ettei siinä kyllä täsmennetä mikä sähköposti on kyseessä, mutta sangen onnistuneesti tilasuvahvistus sähköpostiin saapui. En oikeastaan ole niinkään kiinnostunut siitä, että miten tulevaisuudessa laskut tulevat, koska suljin tuon tilauksen jo, mutta kiinnostaisi tietää pitääkö tuo lisämaksu maksaa ja miksi?



 



"



- Minkähän vuoksi sain sonera viihde laskun paperisena + 2,90€ 'postitse lähetetty lasku', vaikka asetuksissa ja tilaustiedoissa sähköpostilasku valittuna
- Se näkyy olevan ensimmäinen laajakaistalasku...ensimmäinen lasku tulee asiakkaalle aina paperisena.



"






Tästä olisi helpointa olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä, niin pystyvät tarkistamaan vielä tilanteen. Paperilaskusta toki kuuluukin mennä 2,90e maksu, mutta asiakaspalvelu voisi tarkistaa, että onko tässä tapahtunut virhe. Laskut kuuluu lähettää sähköpostilla jos asiakas on näin halunnut.


eikös eka lasku ole AINA   ILMANEN    kun tulee väkisin paperisena  jos  ei näin ole niin  toi ilmotus kyllä  pitää muuttaa  eli  jos kyseessä eka lasku niin  tilanteessa on kullä tapahtunu virhe



@MMALINEN kirjoitti:


eikös eka lasku ole AINA   ILMANEN    kun tulee väkisin paperisena  jos  ei näin ole niin  toi ilmotus kyllä  pitää muuttaa  eli  jos kyseessä eka lasku niin  tilanteessa on kullä tapahtunu virhe






Ei se ensimmäinen lasku ole ilmainen. Asiakkaalta kysytään aina tilausvaiheessa, että missä muodossa haluaa laskun, jolloin voi heti valita maksuttoman sähköisen laskun.


Kyllä se silloin pitää olla, jos on pyytänyt sähköisen laskun ja siitä huolimatta lähetetään joku lasku paperisena.


Tämän vuoksi kannattaakin meidän aspaan olla yhteydessä. Jos tässä tosiaan on tullut jokin virhe, niin luonnollisesti silloin laskun toimitusmaksu hyvitetään. 🙂


Samasta aiheesta kyselen eli jos rahoituksessa on valinnut laskun toimitustavaksi sähköpostilaskun niin tuleeko siitä sähköpostiin vahvistus että laskun toimitustapa vaihdettu? Itellä kans eka rahoituslasku tuli paperisena (niinkuin pitääkin) ja vaihdoin heti sähköpostilaskuksi mutta mitään vahvistusta ei ole laskutustavan muutoksesta tullut, mutta odotellaan nyt tokaa erää kuinka tulee..(mutta jos tulee oikein lähetettynä sähköpostiin niin toivoisin että Sonera jatkossa lähettäisi sähköpostiin vahvistuksen että laskutustapa vaihdettu ettei tarvitse arvailla että onko muutos tullut perille, eli kehitysidea tässä kans, kiitos)

Siitä ei erikseen tule mitään sähköpostivahvistusta, jos ottaa sähköpostilaskutuksen käyttöön. Se on silloin aktivoitu, kun omien sivujen kautta näkyy sähköpostilaskutus kytkettynä. Tuo on kyllä hyvä kehitysehdotus, että tuosta voisi tulla vielä vahvistusviesti sähköpostiin. Laitan tämän idean eteenpäin.


Vastaa