Hei aansu ja tervetuloa Klaaniin!
Kilpailu -ja kuluttajaviraston sivuilla lukee seuraavaa :
Palautusoikeus
Tuotteen ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä, eikä sopimusta voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi yleensä perua, vaikka tulisikin katumapäälle. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Ostoksen voi vaihtaa tai palauttaa vain silloin, jos:
- Yritys on myöntänyt tuotteelle vaihto- ja palautusoikeuden. Tällaisen oikeuden myöntäminen on liikkeelle vapaaehtoista, joten se voi määritellä palautuksen ja vaihdon ehdot, esimerkiksi 8 tai 30 päivän palautusoikeuden. Kauppa voi vaatia myös esittämään kuitin silloin, kun tuotteen ostajalle on annettu oikeus vaihtoon tai palautukseen.
Jos yrityksellä ei ole (vapaaehtoista) tuotteen vaihto- tai palautusoikeutta ja kuluttaja on epävarma ostoksesta, voi ehdottaa avokaupan tekoa. Avokaupassa myyjä myöntää ostajalle tiettyyn päivämäärään mennessä oikeuden palauttaa tuote kauppaan tai vaihtaa se toiseen. Jos myyjä suostuu avokauppaan, ehdot kannattaa merkitä selvästi ostokuittiin.
@kiisseli67 kirjoitti:Hei aansu ja tervetuloa Klaaniin!
Kilpailu -ja kuluttajaviraston sivuilla lukee seuraavaa :
PalautusoikeusTuotteen ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä, eikä sopimusta voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi yleensä perua, vaikka tulisikin katumapäälle. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Ostoksen voi vaihtaa tai palauttaa vain silloin, jos:
- Yritys on myöntänyt tuotteelle vaihto- ja palautusoikeuden. Tällaisen oikeuden myöntäminen on liikkeelle vapaaehtoista, joten se voi määritellä palautuksen ja vaihdon ehdot, esimerkiksi 8 tai 30 päivän palautusoikeuden. Kauppa voi vaatia myös esittämään kuitin silloin, kun tuotteen ostajalle on annettu oikeus vaihtoon tai palautukseen.
Jos yrityksellä ei ole (vapaaehtoista) tuotteen vaihto- tai palautusoikeutta ja kuluttaja on epävarma ostoksesta, voi ehdottaa avokaupan tekoa. Avokaupassa myyjä myöntää ostajalle tiettyyn päivämäärään mennessä oikeuden palauttaa tuote kauppaan tai vaihtaa se toiseen. Jos myyjä suostuu avokauppaan, ehdot kannattaa merkitä selvästi ostokuittiin.
Tässä tapauksessa suosittelen @aansu ottamaan yhteyttä liikkeeseen josta ostit puhelimen niin asia ratkeaa alta aikayksikön :)
Juu, suosittelen ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselemään sieltä.
Onko luuri ostettu jostain kaupasta vai Sonera Kaupasta? Soneran liikkeissä nimittäin ei ole palautusoikeutta, eikä pääsääntönä yksikään liike suostu vaihtamaan puhelinta toiseen / purkamaan kauppaa jos puhelin on jo otettu käyttöön.
@kjns kirjoitti:
Juu, suosittelen ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselemään sieltä.
Onko luuri ostettu jostain kaupasta vai Sonera Kaupasta? Soneran liikkeissä nimittäin ei ole palautusoikeutta, eikä pääsääntönä yksikään liike suostu vaihtamaan puhelinta toiseen / purkamaan kauppaa jos puhelin on jo otettu käyttöön.
Ja niitä harvoja poikkeuksia mm. Gigantti.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.