Skip to main content

Älypuhelin hajoaa ja Soneran asiakkaana hakemaan uutta  Soneran Kampin myymälästä. Kaupat tehdään nopeasti ja sitten kotiin tietoja siirtämään ja sovelluksia lataamaan. Viiden tunnin yrittämisen jälkeen on pakko luovuttaa, puhelin ei toimi.

Seuraavana aamuna samaan paikkaan Help desk- asiantuntijaa tapaamaan. Tunnin yrittämisen jälkeen asiantuntijankin on pakko luovuttaa. Neuvo; puhelin tehdasastuksille, samalla kertoo, että näissä puhelimissa on ollut vastaavia vikoja. Jälleen kaksi yritystä (tehdasasetukset) ja tilanne muuttui vielä huonommaksi - sovellusten lataamattomuuden lisäksi näyttökin "katoaa".

Jälleen (kolmantena päivänä ilman puhelinta) Soneran Kampin myymälään. Ongelman selvitys ja sitten kylmä palaute, puhelin lähetetään ulkopuoliseen huoltoon ja kestää mahdollisesti kaksi viikkoa. Asiakas tyrmistyy, hajonneen puhelimen tilalle ostettiin kiireesti uusi ja nyt pitäisi olla ilman pari viikkoa. Palveluhenkilön mukaan puhelin on "käytetty laite, joka korjataan takuuehtojen mukaisesti". "Asia olisi toisin, jos vika olisi havaittu (puhelin laatikossa) ostohetkellä myymälässä, mutta kun puhelin on viety ulos emme tiedä mitä sille on tapahtunut". Asiakas jättää puhelimen tiskille ja kävelee kilpailijalle, perheen puhelimien operaattori pannaan vaihtoon ja uusi puhelinkin löytyy ilman parin viikon odottelua.

 

 

 

Kiitokset palautteesta @JaakkoVan ja tervetuloa Klaaniin! Sinulla on kyllä ollut nyt poikkeuksellisen huonoa tuuria puhelimien kanssa joten ei ihme että harmittaa. Aika harvoin onneksi tapahtuu noin että puhelin on heti uutena viallinen. Huoltoprosessi on kuitenkin aina sama, oli laite sitten viallinen uutena tai jos se rikkoutuu muutaman käyttöviikon jälkeen. Sonera Kauppa toimittaa viallisen laitteen eteenpäin huollettavaksi ja koko prosessi kestää yleensä sen parisen viikkoa. Asiakas voi toki itsekin toimittaa puhelimen huoltoon mutta saman pituisesta "reissusta" on silti aina kyse.

Ehdotettiinko sinulle Sonera Kaupassa että voisit saada lainapuhelimen siksi aikaa kun oma luuri on huollossa? Sellainen on mahdollista jos asiakkaalla on meidän liittymä ja jos kyseisessä Sonera Kaupassa sillä hetkellä on lainalaitteita saatavilla.

Mukava kuulla että sinulla on kuitenkin nyt toimiva puhelin. Olisiko sinulla antaa jotain kehitysehdotusta tai palautetta muuten kuinka huoltoon liittyvät asiat voitaisiin hoitaa toisin? Sellaista otamme mielellämme vastaan!


Vastaa