Skip to main content

Haluan antaa palautetta aika törkeästä puhelinmyyjästä, soitti tänään 16.8.2016 klo 15.23 numerosta +358 333911912. Ilmoitti soittelevansa, koska muutan asuntoon, johon kuuluu jo valmiiksi Soneran laajakaista ja kyseli onko tarvetta mukana kulkevalle netille (ja tikulle) sen lisäksi. Kysyessäni taloon jo valmiiksi kuuluvasta netistä vastauksena naureskelua ja "mutta eihän se talon netti sulla mukana kulje" tjsp. No sitten ilmoitin, että tarkoitus on käydä Soneran sekä muiden operaattoreiden liikkeissä tämän mukana kulkevan netin tiimoilta koska sen kuitenkin tulen tarvitsemaan, ja etten vielä tässä puhelimessa aio mitään ostopäätöksiä tehdä. Vastauksena sain, että onko tämä nyt vaan tekosyy sanoa ei ja että Soneran netti on Turussa (mihin siis muutan Oulusta) nopein, jos jäisin Ouluun niin nopein olisi DNA... Lopulta sanoin, että aion kuitenkin liikkeessä vielä jokatapauksessa käydä ja puhelu loppui myyjän osalta nauruun ja sanoihin "no en kyllä usko että käyt mutta hyvää päivänjatkoa vaan." Puhelun jälkeen mieleeni nousi useampia huomautuksia:

1. Puhelinmyyjän työnkuvaan ei käsittääkseni kuulu naureskella asiakkaan kysymyksille.

2. Mihin mahtaa perustua väite, että Sonera olisi DNA'ta nopeampi Turussa? Nopealla googlettelulla en löytänyt väitteelle minkäänlaista tukea, mutta Kuluttajansuojalaista löysin kyllä kiellon antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja.

3. Puhelinmyyjän asia ei ole myöskään arvailla, menenkö liikkeeseen asioimaan vai onko kyseessä tekosyy päästä myyjästä eroon. 

 

Puhelun jälkeen selvitin, että numero ei ilmeisesti(?) ole varsinaisesti Soneran vaan erillisen puhelinmyyntilafkan, joka myy Soneran tuotteita. Jos olisin antanut asian olla, olisi paha maku jäänyt suuhun kuitenkin juuri Sonerasta, vaikka näin ei asian kuuluisi olla. Ei kai ole reilua, että puhelinmyyjä kiukuttelee saamatta jääneiden provikoiden takia toisen yrityksen maineen kustannuksella. Omiin ostopäätöksiini tämä nyt ei tule vaikuttamaan, mutta palaute toivottavasti menee perille. Kiitos.

Hyvä, että laitoit tuon numeron mukaan niin menee se palaute perille.



Alihankintaa tekevien firmojen "pitäisi noudattaa" Soneran laatutasoa, mutta näin ei valitettavasti aina ole. Näiden palautteiden avulla Sonera saa huonot asiakaskokemukset perille firmalle josta sinuun on oltu yhteydessä ja toivottavasti tuokin myyjä saa noottia toiminnastaan.



@hanerr kirjoitti:


Haluan antaa palautetta aika törkeästä puhelinmyyjästä, soitti tänään 16.8.2016 klo 15.23 numerosta +358 333911912. Ilmoitti soittelevansa, koska muutan asuntoon, johon kuuluu jo valmiiksi Soneran laajakaista ja kyseli onko tarvetta mukana kulkevalle netille (ja tikulle) sen lisäksi. Kysyessäni taloon jo valmiiksi kuuluvasta netistä vastauksena naureskelua ja "mutta eihän se talon netti sulla mukana kulje" tjsp. No sitten ilmoitin, että tarkoitus on käydä Soneran sekä muiden operaattoreiden liikkeissä tämän mukana kulkevan netin tiimoilta koska sen kuitenkin tulen tarvitsemaan, ja etten vielä tässä puhelimessa aio mitään ostopäätöksiä tehdä. Vastauksena sain, että onko tämä nyt vaan tekosyy sanoa ei ja että Soneran netti on Turussa (mihin siis muutan Oulusta) nopein, jos jäisin Ouluun niin nopein olisi DNA... Lopulta sanoin, että aion kuitenkin liikkeessä vielä jokatapauksessa käydä ja puhelu loppui myyjän osalta nauruun ja sanoihin "no en kyllä usko että käyt mutta hyvää päivänjatkoa vaan." Puhelun jälkeen mieleeni nousi useampia huomautuksia:



1. Puhelinmyyjän työnkuvaan ei käsittääkseni kuulu naureskella asiakkaan kysymyksille.



2. Mihin mahtaa perustua väite, että Sonera olisi DNA'ta nopeampi Turussa? Nopealla googlettelulla en löytänyt väitteelle minkäänlaista tukea, mutta Kuluttajansuojalaista löysin kyllä kiellon antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja.



3. Puhelinmyyjän asia ei ole myöskään arvailla, menenkö liikkeeseen asioimaan vai onko kyseessä tekosyy päästä myyjästä eroon. 



 



Puhelun jälkeen selvitin, että numero ei ilmeisesti(?) ole varsinaisesti Soneran vaan erillisen puhelinmyyntilafkan, joka myy Soneran tuotteita. Jos olisin antanut asian olla, olisi paha maku jäänyt suuhun kuitenkin juuri Sonerasta, vaikka näin ei asian kuuluisi olla. Ei kai ole reilua, että puhelinmyyjä kiukuttelee saamatta jääneiden provikoiden takia toisen yrityksen maineen kustannuksella. Omiin ostopäätöksiini tämä nyt ei tule vaikuttamaan, mutta palaute toivottavasti menee perille. Kiitos.






Kiitokset palautteesta ja tervetuloa Klaaniin @hanerr!  Laitoin tämän heti eteenpäin ulkoisista kumppaneistamme vastaavalle taholle. Tässä on nyt kyllä peiliin katsomisen paikka ehdottomasti. Hyvä että otit yhteyttä ja ilmoittelit asiasta niin saadaan välitettyä viesti oikeaan paikkaan.


Vastaa