Skip to main content

 

Yritin vaihtaa sähköpostiosoitetta, jonne Sonera ilmoittaa netistä katsottavasta laskusta, ns. sähköpostilaskua.

 

Kirjauduin "Sonera Tunnuksella" "Omille Sivuille". Valitsin Asiakkuuteni / Laskutustiedot / Muokkaa

Kirjoitin kenttään "Sähköpostiosoite laskua varten" uuden sähköpostiosoitteen, johon laskuilmoituksen haluan. Napautan "Talleta". Seuraus on yllättävä: Sähköpostiosoitekenttään palasi aikaisempi osoite, yläreunaan tuli punainen palkki ilmoituksella "Tarkista tiedot" - ei siis kerrottu mikä ja miten on väärin. Ja mikä uskomattominta, kun vaihdoin Asiakastiedot -sivulle, uusi osoite oli tallettunut sinne!  Kirjauduin ulos ja uudelleen sisään. Tilanne oli tosiaan tämä: asiakkaan yhteystietoihin oli kirjautunut laskutusosoitteeseen kirjoittamani osoite mutta sähköpostilaskun osoitteeksi sitä ei pystynyt tallettamaan.

 

 

 

Otin chatilla yhteyden Soneralle, ja kiitos laittoivat laskuilmoituksen osoitteen laskutustietoihin.

 

Tänään oli muuten sellaistakin aikaa ettei klaaniin päässyt.

 

Ja kuten olen odottanut tapahtuvaksi, nyt on lehdissä kirjoitettu että huijausviestien lähettäjät ovat alkaneet käyttää huijauksiin nettilaskuilmoituksia. Aina kun kätevä toiminta nojaa siihen että sähköpostissa saa napauttaa linkkiä, siinä on ilmeinen huijaustoiminnan paikka.

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa