Skip to main content
Ratkaistu

Sirukortilla tunnistautuminen Telia.fi sivustolle ei toimi

  • 2 November 2023
  • 53 kommenttia
  • 1250 katselukertaa

Hei,

Sirullisella henkilökortilla tunnistautuminen Telian sivustolle ei jostain syystä tällä hetkellä toimi. Esimerkiksi suomi.fi sivustolle tunnistautuminen samalla kortilla toimii ongelmitta.

 

Virheeksi selaimen konsolissa tulee: 

https://tunnistus.telia.fi/uas/authn/.

400 Bad Request

https://tunnistus.telia.fi/uas/template/default/resource/script/jquery-1.8.2.min.js?locale=fi

404 Not Found

https://www.telia.fi/login/tupas/tunnistus?error=access_denied

/login/tupas/tunnistus?error=access_denied

 

Eli kirjautuminen ei älykortilla tällä hetkellä toimi.

53 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Löyhästi samaan aiheeseen liittyen myös pankkitunnuksilla kirjautuminen yskii. Antaa ilmoituksen , että kirjautuminen epäonnistui , mutta toisella yrityksellä pääsee yleensä sisään.

Samaa vikaa on ollut aiemminkin ja välillä toimii , mutta välillä ei.

Onko tuota jatkunut jo pidemmän aikaa ja onnistuuko kirjautuminen yleensä toisella yrittämällä? Lähinnä pohdiskelen onko suurta päänvaivaa aiheuttava ongelma, jota olisi syytä tutkia tarkemmin. Tällä hetkellä meillä ei tosiana ole tiedossa olevaa häiriötä pankkitunnuksilla kirjautumiseen liittyen. 

Käyttäjätaso 7

Löyhästi samaan aiheeseen liittyen myös pankkitunnuksilla kirjautuminen yskii. Antaa ilmoituksen , että kirjautuminen epäonnistui , mutta toisella yrityksellä pääsee yleensä sisään.

Samaa vikaa on ollut aiemminkin ja välillä toimii , mutta välillä ei.

Onko tuota jatkunut jo pidemmän aikaa ja onnistuuko kirjautuminen yleensä toisella yrittämällä? Lähinnä pohdiskelen onko suurta päänvaivaa aiheuttava ongelma, jota olisi syytä tutkia tarkemmin. Tällä hetkellä meillä ei tosiana ole tiedossa olevaa häiriötä pankkitunnuksilla kirjautumiseen liittyen. 

En tarkkaan osaa sanoa kuinka kauan pankkitunnuksilla on tuota ongelmaa ollut , mutta ainakin jonkun viikkoa. Käyn kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa Minun Teliassa ja ei se ongelma minulle ole , kun sinne kuitenkin olen joka kerta lopulta päässyt.

Sen sijaan kummastelen tuollaista kommenttia , että pitäisiköhän tutkia jotakin. Palvelu on teidän ja te vastaatte sen toimivuudesta. Minä vain ilmoitin , että se ei aina toimi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

En tarkkaan osaa sanoa kuinka kauan pankkitunnuksilla on tuota ongelmaa ollut , mutta ainakin jonkun viikkoa. Käyn kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa Minun Teliassa ja ei se ongelma minulle ole , kun sinne kuitenkin olen joka kerta lopulta päässyt.

Sen sijaan kummastelen tuollaista kommenttia , että pitäisiköhän tutkia jotakin. Palvelu on teidän ja te vastaatte sen toimivuudesta. Minä vain ilmoitin , että se ei aina toimi.

Kiitos lisätiedoista ja ilmoituksesta. Siksi kyselin ja yritin kartoittaa tilannetta, koska tällaista ei meillä tällä hetkellä ole tiedossa. Voi siis olla kyse vain harmillisista “yksittäistapauksista”. Jos tuota tapahtuisi jatkuvasti, eikä kirjautuminen onnistuisi ollenkaan pankkitunnuksilla, tai muuta vastaavaa, olisi erittäin tärkeää saada häiriö tutkintaan ja korjaukseen mahdollisimman tarkoin tiedoin.

Suosittelen ehdottomasti tekemään asiasta häiriöilmoitusta, jotta saadaan tutkittua onko kirjautumisessa olemassa kuvailemasi laajempi häiriö. Jotta asia saadaan selvitykseen, on tärkeää että otat ylös käyttämäsi selaimen/selaimet, käyttämäsi pankki jota käytät kirjautumiseen ja ajankohdat koska kirjautuminen epäonnistuu. Ilmoituksen voit jättää yhteydenottolomakkeen tai asiakaspalvelun kautta.

Vastaa