Skip to main content

Hei,

Sirullisella henkilökortilla tunnistautuminen Telian sivustolle ei jostain syystä tällä hetkellä toimi. Esimerkiksi suomi.fi sivustolle tunnistautuminen samalla kortilla toimii ongelmitta.

 

Virheeksi selaimen konsolissa tulee: 

https://tunnistus.telia.fi/uas/authn/.

400 Bad Request

https://tunnistus.telia.fi/uas/template/default/resource/script/jquery-1.8.2.min.js?locale=fi

404 Not Found

https://www.telia.fi/login/tupas/tunnistus?error=access_denied

/login/tupas/tunnistus?error=access_denied

 

Eli kirjautuminen ei älykortilla tällä hetkellä toimi.

Löyhästi samaan aiheeseen liittyen myös pankkitunnuksilla kirjautuminen yskii. Antaa ilmoituksen , että kirjautuminen epäonnistui , mutta toisella yrityksellä pääsee yleensä sisään.

Samaa vikaa on ollut aiemminkin ja välillä toimii , mutta välillä ei.

Onko tuota jatkunut jo pidemmän aikaa ja onnistuuko kirjautuminen yleensä toisella yrittämällä? Lähinnä pohdiskelen onko suurta päänvaivaa aiheuttava ongelma, jota olisi syytä tutkia tarkemmin. Tällä hetkellä meillä ei tosiana ole tiedossa olevaa häiriötä pankkitunnuksilla kirjautumiseen liittyen. 


Löyhästi samaan aiheeseen liittyen myös pankkitunnuksilla kirjautuminen yskii. Antaa ilmoituksen , että kirjautuminen epäonnistui , mutta toisella yrityksellä pääsee yleensä sisään.

Samaa vikaa on ollut aiemminkin ja välillä toimii , mutta välillä ei.

Onko tuota jatkunut jo pidemmän aikaa ja onnistuuko kirjautuminen yleensä toisella yrittämällä? Lähinnä pohdiskelen onko suurta päänvaivaa aiheuttava ongelma, jota olisi syytä tutkia tarkemmin. Tällä hetkellä meillä ei tosiana ole tiedossa olevaa häiriötä pankkitunnuksilla kirjautumiseen liittyen. 

En tarkkaan osaa sanoa kuinka kauan pankkitunnuksilla on tuota ongelmaa ollut , mutta ainakin jonkun viikkoa. Käyn kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa Minun Teliassa ja ei se ongelma minulle ole , kun sinne kuitenkin olen joka kerta lopulta päässyt.

Sen sijaan kummastelen tuollaista kommenttia , että pitäisiköhän tutkia jotakin. Palvelu on teidän ja te vastaatte sen toimivuudesta. Minä vain ilmoitin , että se ei aina toimi.


En tarkkaan osaa sanoa kuinka kauan pankkitunnuksilla on tuota ongelmaa ollut , mutta ainakin jonkun viikkoa. Käyn kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa Minun Teliassa ja ei se ongelma minulle ole , kun sinne kuitenkin olen joka kerta lopulta päässyt.

Sen sijaan kummastelen tuollaista kommenttia , että pitäisiköhän tutkia jotakin. Palvelu on teidän ja te vastaatte sen toimivuudesta. Minä vain ilmoitin , että se ei aina toimi.

Kiitos lisätiedoista ja ilmoituksesta. Siksi kyselin ja yritin kartoittaa tilannetta, koska tällaista ei meillä tällä hetkellä ole tiedossa. Voi siis olla kyse vain harmillisista “yksittäistapauksista”. Jos tuota tapahtuisi jatkuvasti, eikä kirjautuminen onnistuisi ollenkaan pankkitunnuksilla, tai muuta vastaavaa, olisi erittäin tärkeää saada häiriö tutkintaan ja korjaukseen mahdollisimman tarkoin tiedoin.

Suosittelen ehdottomasti tekemään asiasta häiriöilmoitusta, jotta saadaan tutkittua onko kirjautumisessa olemassa kuvailemasi laajempi häiriö. Jotta asia saadaan selvitykseen, on tärkeää että otat ylös käyttämäsi selaimen/selaimet, käyttämäsi pankki jota käytät kirjautumiseen ja ajankohdat koska kirjautuminen epäonnistuu. Ilmoituksen voit jättää yhteydenottolomakkeen tai asiakaspalvelun kautta.


Minun Telia huoltokatko 03.10.2024 00:28:49 vaikuttaa hieman venähtäneen. OmatSivut herjaavat tänään 6.10. tällaista:

Tunnistautuminen epäonnistui

Pankkitunnistautuminen on tarkoitettu liittymien omistajille eli henkilöille, joiden nimissä liittymäsopimukset ovat. Lue, miten kirjaudut liittymän käyttäjänä Minun Teliaan:

Yritin kirjautumista henkilökortilla Firefoxilla ja Vivaldilla, sekä normaali- että private browsing tiloissa.


Minun Telia huoltokatko 03.10.2024 00:28:49 vaikuttaa hieman venähtäneen. OmatSivut herjaavat tänään 6.10. tällaista:

Tunnistautuminen epäonnistui

Pankkitunnistautuminen on tarkoitettu liittymien omistajille eli henkilöille, joiden nimissä liittymäsopimukset ovat. Lue, miten kirjaudut liittymän käyttäjänä Minun Teliaan:

Yritin kirjautumista henkilökortilla Firefoxilla ja Vivaldilla, sekä normaali- että private browsing tiloissa.

Sirullisella henkilökortilla ei tosiaan pysty tällä hetkellä kirjautumaan, ja sama häiriö estää myös mobiilivarmenteen aktivoinnin henkilökortilla. Häiriö on parhaillaan tutkinnassa ja korjataan kuntoon mahdollisimman pikaisesti! 

Muilla tunnistautumistavoilla Minun Teliaan pitäisi pystyä kirjautumaan normaalisti.


Tänään onnistui vihdoin Omille Sivuille kirjautuminen henkilökortilla ja sain laskuni noudettua.


Ja taas mennään, 23.12.2024 klo 10.40

 


Kello 11.30 palattiin lokakuiseen virheilmoitukseen:

Tunnistautuminen epäonnistui

Pankkitunnistautuminen on tarkoitettu liittymien omistajille eli henkilöille, joiden nimissä liittymäsopimukset ovat. Lue, miten kirjaudut liittymän käyttäjänä Minun Teliaan:


Nyt pääsin kirjautumaan Telian sivuille sisään. Laskut ja viestit -osio herjaa Oho jokin meni vikaan. Laskumappi sen sijaan toimii.

Onko tämä nyt samaa vai eri vikaa, kuin mitä 17.12.2024 häiriötiedote kertoo?

Minun Telia, Minun Telia Yrityksille ja Telia Tili -kirjautuminen voi epäonnistua ajoittain

Häiriön alkamisaika: 17.12.2024 08:00:00

Minun Telia, Minun Telia Yrityksille ja Telia Tili -kirjautuminen voi epäonnistua ajoittain. Jos kohtaat virheilmoituksen, kokeilethan kirjautumista myöhemmin uudelleen.

Itsepalvelussa liittymien hallinnassa ja tietojen latautumisessa voi myös esiintyä häiriötä.

Pahoittelemme häiriötä.

 

Omien Sivujen häiriöiden johdosta Telian tulisi harkita laskutuksen siirtämistä 14 vrk maksuajasta 60 vrk maksuaikaan. Ehkä silloin Telia ehtisi aina korjata Omat Sivut ennen kuin laskujen eräpäivät alkavat paukkua.


Nyt pääsin kirjautumaan Telian sivuille sisään. Laskut ja viestit -osio herjaa Oho jokin meni vikaan. Laskumappi sen sijaan toimii.

Onko tämä nyt samaa vai eri vikaa, kuin mitä 17.12.2024 häiriötiedote kertoo?

Minun Telia, Minun Telia Yrityksille ja Telia Tili -kirjautuminen voi epäonnistua ajoittain

Häiriön alkamisaika: 17.12.2024 08:00:00

Minun Telia, Minun Telia Yrityksille ja Telia Tili -kirjautuminen voi epäonnistua ajoittain. Jos kohtaat virheilmoituksen, kokeilethan kirjautumista myöhemmin uudelleen.

Itsepalvelussa liittymien hallinnassa ja tietojen latautumisessa voi myös esiintyä häiriötä.

Pahoittelemme häiriötä.

 

Sivuille kirjautuminen on tuottanut haasteita ajoittain, kuten tuo häiriöilmoituskin sen kertoo. Nyt näyttäisi kirjautuminen olevan kunnossa, kun sitä myös testailin hetki sitten. Laskut ja viestit -osio sen sijaan herjailee edelleenkin. Laitoin tästä nyt viestiä eteenpäin. 

Ja kyllä, häiriö on sama kuin tuo jonka linkkasit. Siinä näkyykin päättymisajankohtana tämä päivä ja kellonaika puolenpäivän tietämillä. 


Tuossa reilu puoli tuntia sitten ​@irritus tuli meille kuittaus, että häiriö on korjattu Minun Telia -sovelluksen liittymien ja laskujen osalta. Osa sivulla olevista toiminteista toimi, mutta näissä herjasi häiriötä. Nyt onneksi siis palvelu toimii kuten kuuluukin! 


Vastaa