Skip to main content

Jo viikkoja yrittänyt selvitellä, miks toimiva Mobiilivarmenne lopetti toimintansa kun Sonerasta tuli Telia..
Uudelleen aktivointi ei toimi, ainakaan Telian nettisivulta, kun ei tule sitä ensimmäistä "aktivointikoodia" luuriin vaikka nettisivulla pitää antaa luurin numero..
Parikertaa jo käynyt selvittelemässä myymälässä, tuloksetta vaikka kaikki olis kunnossa ja aktivoituna..? Ei vaan kelpaa mihinkään..??

Käytössä on "rootattu" Samppa S3-luuri, jossa liittymän ns.päänumero-sim ja lisäksi SonyPadissa rinnakkais-sim..

Sain aktivoitua mobiilivarmenteen uudestaan toimintaan kun oli rinnakkais-sim pois toiminnasta eli padi pimeänä ja homman teki Samppaluurissa pikkunäytöllä Telian sivulla..
Muistaakseni aikaisemminkin oli jotain "röpötystä" aktivoinnissa, mut sitten lähti toimintaan..

Jotenkin ihan "järkeväkin" turvallisuusasia, että aktivointi tehdään laitteella, eikä nettisivulla, vaikka mahdollisuus oliskin "tampioitu" sinne.
..siis Telian Nettisivun Mobiilivarmenne-aktivointi ei ole toimiva.. Olisi Vikailmoituksen paikka !

Puhelin on iphone 6s.. Mobiilivarmennetta ei ole saatu aktivoitumaan koska puhelimeen ei tule sitä kohtaa mihin laitetaan se aktivointikoodi. Tunnistus onnistuu kyllä mutta ei mobiilivarmenteen aktivointi. Vaikuttaa hyvin vahvalti siltä että ongelma on nyt telian sivuilla. Käyttöjärjestelmä win10. Telefinlandin aikoihin milloin otin mobiilivarmenteen käyttöön, ei ollut mitään ongelmia!

 

Liittymä vaihdettiin ja sim mutta homma ei onnaa. Välillä tulee virheilmoitus että kyseessä on repaid liittymä tai on toisen operaattorin kortti kyseessä. Kehoittaa vaihtamaan liittymää. Tämä kaikkihan on telian asiakaspalvelussa jo tiedossa ja numero minkä sain on myös telialta joka on uusi numero. 040 alkuinen..

 

Juuri äsken kokeilin elisan liittymällä miten onnistuyu mobiilivarmenteen käyttöön otto. Ei mitään ongelmia!

 

Että sillee!!!

 

 


Oletin, että uudelle sim-kortille oli aktivoitu mobiilivarmenne Telia Kaupassa samalla @jahome? Vai teetkö sen aktivoinnin itsepalveluna netissä, jossa siis ilmoittaa tuota virheilmoitusta? Voihan se olla, että on jäänyt johonkin jumiin.



 



Suosittelen olemaan yhteydessä Telian asiakaspalvelun tekniseen tukeen esim. palvelupyyntö-lomakkeella, jos tässä tapauksessa tuo virheilmoitus ei poistu. Täällä Yhteisössä ei voi käsitellä asiakastietoja vaativia juttuja :smileyhappy:


@jahomeToivoisin sinun olevan tosiaan Häiriöilmoituksiin (tekninen asiakaspalvelu) yhteydessä, koska ilmeisesti liittymäsi tarvitsisi tarkempaa tarkistelua. @Sekunti laittanut hyvät linkit eli siitä klikkailemaan ja tekemään liittymästäsi mobiilivarmenteen osalta vikailmoitusta.

 

 


Olen nyt viikon yli koittanut saada mobiilivarmenetta toimimaan uudessa numerossa ja sim kortissa. Kohta missä pyydetään kontrollinumeron laittamista niin puhelimeen ei tule kohtaa mihin se laitetaan. Vikatyypit soneralla ovat nyt mielestään löytäneet ongelmaan ratkaisun, eli mene telian pisteeseen. No näillä tiedoilla ja ohjeilla en mene toteamaan sitä että homma ei edelleen tule kuntoon. Siitä lähtien kun telefinlandian sivut uusittiin ja soneratelia yhdistyi, sivut ei ole olleet ajan tasalla. Uskon hyvin vahvasti että ongelma on edelleen telian sivuissa, mutta miten ammattitaidottomia on teliasivujen koodaajat kun eivät pysty selvittämään vikaa aiheuttavaa tekijää kun kyse on mobiilivarmenteesta!

Edit NikoNo: Yhdistetty samaa aihetta koskevaan keskusteluun



@jahome kirjoitti:


Olen nyt viikon yli koittanut saada mobiilivarmenetta toimimaan uudessa numerossa ja sim kortissa. Kohta missä pyydetään kontrollinumeron laittamista niin puhelimeen ei tule kohtaa mihin se laitetaan. Vikatyypit soneralla ovat nyt mielestään löytäneet ongelmaan ratkaisun, eli mene telian pisteeseen. No näillä tiedoilla ja ohjeilla en mene toteamaan sitä että homma ei edelleen tule kuntoon. Siitä lähtien kun telefinlandian sivut uusittiin ja soneratelia yhdistyi, sivut ei ole olleet ajan tasalla. Uskon hyvin vahvasti että ongelma on edelleen telian sivuissa, mutta miten ammattitaidottomia on teliasivujen koodaajat kun eivät pysty selvittämään vikaa aiheuttavaa tekijää kun kyse on mobiilivarmenteesta!

Edit NikoNo: Yhdistetty samaa aihetta koskevaan keskusteluun






Auttaisiko tämäkään asiaan : 



TOIMIIKO TELIA MOBIILIVARMENNE KAIKISSA PUHELINMALLEISSA?



Mobiilivarmenne toimii useimmilla nykyisillä puhelimilla, joissa on vuoden 2016 alun jälkeen hankittu tai uusittu SIM-kortti. Puhelimen ei tarvitse olla älypuhelin.
Voit kokeilla rekisteröintiä Telia.fissä. Järjestelmä kertoo, onko puhelimesi SIM-kortti oikeanlainen.



Kokeile rekisteröitymistä


@@jahom, pahoittelen mutta ilman asiakastietojasi emme pääse täällä ratkomaan liittymäsi vikatilannetta. Laittaisitko meille täältä häiriöilmoituksen, jotta saisimme liittymästäsi häiriöilmoituksen tutkintaamme. Ikävää, ettei tilanne ole ratkennut ensimmäisellä yhteydenotollasi.


Vastaa