Skip to main content

Sonera Vahti

  • February 23, 2016
  • 17 kommenttia
  • 27 katselukertaa

Hei. Olen kiinnostunut sonera vahti palvelusta. Palveluhan on ollut markkinoilla jo jonkin aikaa, silti siitä tuntuu löytyvän todella huonosti käyttäjäkokemuksia.
Onko klaanilaisilla kokemuksia vahdista ?

Soneralle: Onko lähiaikoina vahtiin tulossa samanlaista kampanjaa joka oli 2014 jolloin valituista laitteista sai -30% alennuksen ?

17 kommenttia

RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • February 25, 2016

Onko meillä täällä Klaanilaisia joilla käyttökokemusta Vahdista löytyy? :) 

 

Tarjouksista ei tässä vaiheessa ole tietoa. :) 


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • February 26, 2016

Kerrostalossa nykyään asun niin ei tarvetta. Asuessani rivitalossa oli vartiointiliikkeeltä vastaava palvelu, oli hieman kalliimpi kuin Soneran vahti mutta kuuluihan siihen se että tarvittaessa vartija tuli paikalle jos oli vaikka matkoilla ja murtauduttu asuntoon tms.

 

Vähän huonosti mielestäni markkinoitu tätä palvelua, sivuiltakin täytyy oikein vartavasten kaivaa tieto Vahti palvelusta..


  • Morsettaja
  • April 27, 2016
Tämänkin Tuotteen myyminen loppui.... Sääli sinänsä potentiaalia oli ihan hirveästi. Monesti pyysin, että pääsisin tätä kehiittämään eteenpäin.

Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • April 29, 2016

No näinhän siinä kävi. Palvelun uusmyynti päättyi 31.3. Nykyiset asiakkaat voivat kuitenkin jatkaa käyttöä normaalisti mutta uusia tilauksia ei voi enää tehdä.


  • March 15, 2017

Sonera vahdin myynnin lopettaminen on huono asia, koska Sonera voi lopettaa sen toiminnan kokonaan. Mutta Sonera ei varmaankaan lopeta palvelun käyttöä, ennenkuin käyttäjät ovat maksaneet laitteet kokonaan. Jos Sonera tekee tämän lopetan Soneralta kaikki puhelimen, liikkuvan netin, laajakaistan, sonera viihdepalvelun ym. kaikki Soneraan olevat toiminnat.

Minusta ei ole oikein, jos Sonera tekee vahti palvelun lopetuksen 1-2 vuoden kuluttua.

Sopimushan on vahdin käytöstä Soneran kanssa toistaiseksi voimassa, jolloin sen voi irtisanoa.

En tiedä paljonko on Sonera vahdin käyttäjiä Suomessa, ilmeisesti liian vähän Soneran mielestä, koska eivät jatkaneet palvelun myyntiä.

Toivottavasti jokainen vahdin käyttäjät tekevät omat johtopäätökset, niinkuin minä teen,

jos palvelu loppuu lähi vuotena.

Minusta tämä vahti palvelu on ollut hyvä kodin vahtina, niin en ymmärrä miksi sen myynti piti lopettaa. Minulta on tutut kyselleet mistä saa tämän vahti palvelun, jonka ovat todenneet hyväksi, kun olen esitellyt heille tätä.

En tiedä tekeekö Sonera uuden vahti palvelun, jos lopettavat nykyisen. Jos tekevät, niin entiset laitteet pitäisi käydä uuteen systeemiin, koska asiakkaat ovat ne ostaneet itselleen.

Toivoisin, että joku Soneralta vastaisi näihin minun kommentteihin, kiitos.


RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • March 16, 2017

Moikka  ja tervetuloa Klaaniin! 

Mitään päätöksiä palvelun lopettamisen suhteen ei ole tehty, ja mikäli jotain muutoksia tämän suhteen tulee niin niistä kyllä tiedotetaan varmasti hyvissä ajoin. :) Laitan viestisi tiedoksi myös eteenpäin. 

 

 


  • March 16, 2017

Kiitos vastauksesta RaMaria, mutta niinkuin sanoit, niin muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin (myös lopettamisesta). Se ei auta Sonera vahdin käyttäjiä, koska he ovat jo rahat menettäneet maksaessa laitteet itselle. Mutta jos Sonera jatkaa uudistetulla vahdilla, johon laitteet käyvät, sitten asia on ok. 


RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • April 13, 2017

Tilanteeseen päivitystä:

Vahti-palvelu tulee päättymään 19.6.2017 vähäisen käyttäjämäärän vuoksi. 

Vahdin käyttäjät voivat käyttää palvelua normaalisti lopetusajankohtaan saakka. Tulemme toki hyvittämään asiakkaillemme omaksi ostettujen Vahti –laitteiden arvon takaisin tuossa lopetuksen yhteydessä.


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • April 14, 2017

Jos kyseistä palvelua jää kovasti kaipaamaan, niin useilta vartiointiliikkeiltä löytyy vastaavia/laajempia ratkaisuja suunnilleen samalla rahalla.


  • April 17, 2017

Niinhän siinä kävi, niinkuin minä kirjoitin. Onkohan tässä Telialla sormensa pelissä?????

Tämä on ollut Soneralla tiedossa jo silloin, kun myynti lopetettiin. Telia ei varmaankaan ole ollut halukas jatkamaan Sonera Vahti palvelua (koska nimi on Sonera Vahti), eikä Telialla ole omaa Vahti-palvelua. Sonera on jo tiennyt aikoja sitten, että Sonera nimi jää pois ja tulee vain Telia. Odotan mielenkiinnolla millaisen hyvityksen saan maksetuista laitteista?

Telian pitää maksaa koko laitteet asiakkaalle mitä hän on maksanut lopettamiseen asti.  

Mihinkähän laitteet pitää palauttaa, toivottavasti Telia ilmoittaa hyvissä ajoin palautus osoitteen. Mikäli en saa hyvitystä lopettamiseen asti maksamaani hyvitystä, niin tulee kaikkien meillä olevien Telia liittymien ym. palveluiden vaihto toiseen operaattoriin.

Toivoisin, että Telia hyvittää laitteet kokonaan, niin voin hyvillä mielin jatkaa Telian palveluiden käyttöä. Toivottavasti toisetkin vahti-palvelun käyttäjät ovat samaa mieltä ja tekevät omat ratkaisunsa, jos hyvitystä ei tule laitteista.

Kaikki hyvä lopetetaan, miksi????????

 


  • April 17, 2017

No ei varmaankaan yhtä hyviä, koska muilta puuttuu esim. älypistoke.

Palvelun käyttö hinta on muilla huomattavasti kalliimpi (Sonera vahti 14,90 €/kk).

 


IlariJR
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • April 18, 2017

Nykyiset asiakkaat voivat käyttää palvelua normaalisti lopetusajankohtaan 19.6. saakka ja hyvitämme omaksi ostettujen Vahti-laitteiden arvon lopetuksen yhteydessä :)


  • Morsettaja
  • July 14, 2017

@IlariJR kirjoitti:

Nykyiset asiakkaat voivat käyttää palvelua normaalisti lopetusajankohtaan 19.6. saakka ja hyvitämme omaksi ostettujen Vahti-laitteiden arvon lopetuksen yhteydessä :)

 

Koskahan mahtaa palautukset näkyä tilillä :D 


 


VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • July 17, 2017

Minäpä otan tämän heti selvitykseen ja palaan asiaan välittömästi, kun tiedän enemmän.


  • Uusi jäsen
  • July 21, 2017

Moinen asia kiinnostaa kanssa, eli koska rahat kilahtaa tilille.


  • August 2, 2017

Sonera vahti palvelu lopetettiin 19.6.2017 ja nyt on jo elokuu, eikä vieläkään ole palautettu laitteiden hintaa takaisin. Miten hyvitykset maksetaan näin hitaasti, mitä jos asiakas ei maksa laskuja ajallaan tulee heti muistutus.

Voisiko joku Telialta ilmoittaa milloin todella rahat tulevat tilille, että voi ostaa uudet laitteet muualta.

 


IlariJR
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • August 2, 2017

Moi ja @P3zku! Kesälomien vuoksi vastaus on hieman viivästynyt, mutta nyt saimme lisätietoa.

Kaikille asiakkaille on lähetetty palvelun lopetuksesta kirje, jossa hyvitykseen oikeutettuja on pyydetty olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme ja ilmoittamaan tilinumeronsa 15.6. mennessä.

 

Suurin osa asiakkaista onkin ollut yhteydessä ja saaneet palautukset tililleen. Oletteko saaneet tällaisen kirjeen ja olleet meihin yhteydessä?