Hei vain. Siirsin joulukuussa numeron Telialle. Myynnin yhteydessä vakuutettiin, että kaikki palveluni menee samalle laskulle (Laajakaista, puhelin, Cmore). No sitten liittymä siirtyi ja Omilla sivuilla näkyi melkein joka tuotteelle erillinen laskutustapa erikseen ja selvitin asiaa chatissa, jossa jälleen kerrottiin että kyllä yhteislasku on käytössä. Tänään sain sitten tekstiviestin laskusta Minun Teliassa, no lasku siellä olikin. Oli myös toinen lasku CMoresta jossa oli merkitty laskutustavaksi paperilasku(!) ja sen mukainen ylimääräinen veloitus. Vuosien asiakkuuden aikana minulla ei ole ollut käytössä paperilaskua enkä sellaista ole missään yhteydessä pyytänyt. Otin sitten yhteyttä jälleen asiakaspalveluun josta hyvitettiin 4,90€ paperilaskusta ja jälleen luvattiin laittaa palvelut samalle laskulle.
Pyysin sitten, että virheen selvityksen kulut hyvitettäisiin puhelinlaskulle (eli soitto asiakaspalveluun) niin sain vastaukseksi, että ei käy. “Chatti on auki ja tämä puheluhan on tosi halpa”. Pieni ele olisi jättänyt asian hoitamisesta positiivisen maun, mutta nyt joudun maksamaan kulut siitä, että monimutkaisen asian hoidossa valitsin asiointitavaksi puhelun, jossa pääsen selittämään tilanteen ymmärrettävästi auki. Annettiin myös ymmärtää että poikkeuksellisesti tullaan vastaan papaerilaskun hyvityksessä.
Olen aiemmin todennut chatin sopivan vain yksinkertaisimpien asioiden hoitoon, ensinnäkin viestittelyn hitauden ja yleisen kommunikoinnin hankaluuden takia.
Lainaan vielä kuluttajavirastoa “Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen.” Onko tämä tosiaan kierrettävissä käskemällä ihmiset chattiin?