Skip to main content

Hei vain. Siirsin joulukuussa numeron Telialle. Myynnin yhteydessä vakuutettiin, että kaikki palveluni menee samalle laskulle (Laajakaista, puhelin, Cmore). No sitten liittymä siirtyi ja Omilla sivuilla näkyi melkein joka tuotteelle erillinen laskutustapa erikseen ja selvitin asiaa chatissa, jossa jälleen kerrottiin että kyllä yhteislasku on käytössä. Tänään sain sitten tekstiviestin laskusta Minun Teliassa, no lasku siellä olikin. Oli myös toinen lasku CMoresta jossa oli merkitty laskutustavaksi paperilasku(!) ja sen mukainen ylimääräinen veloitus. Vuosien asiakkuuden aikana minulla ei ole ollut käytössä paperilaskua enkä sellaista ole missään yhteydessä pyytänyt. Otin sitten yhteyttä jälleen asiakaspalveluun josta hyvitettiin 4,90€ paperilaskusta ja jälleen luvattiin laittaa palvelut samalle laskulle.

 

Pyysin sitten, että virheen selvityksen kulut hyvitettäisiin puhelinlaskulle (eli soitto asiakaspalveluun) niin sain vastaukseksi, että ei käy. “Chatti on auki ja tämä puheluhan on tosi halpa”. Pieni ele olisi jättänyt asian hoitamisesta positiivisen maun, mutta nyt joudun maksamaan kulut siitä, että monimutkaisen asian hoidossa valitsin asiointitavaksi puhelun, jossa pääsen selittämään tilanteen ymmärrettävästi auki. Annettiin myös ymmärtää että poikkeuksellisesti tullaan vastaan papaerilaskun hyvityksessä.

 

Olen aiemmin todennut chatin sopivan vain yksinkertaisimpien asioiden hoitoon, ensinnäkin viestittelyn hitauden ja yleisen kommunikoinnin hankaluuden takia.

 

Lainaan vielä kuluttajavirastoa Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen.” Onko tämä tosiaan kierrettävissä käskemällä ihmiset chattiin?

 

 

Kiitos @Poksuvau myös minun puolestani, kun jaksoit viedä tämän maaliin asti ja kertoa, miten asiat etenee tai ei etene.

Minulle jäi ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta hyvä, että löytyi selvä syy sille, miksi et ole aiemmin saanut vastauksia. Vaikka vika on ei_toivottavaa niin se on silti konkreettinen asia, joka voidaan korjata. Toisaalta olen pahoillani, että siellä on vika ollut ja siksi et ole vastauksia saanut. On kuitenkin ehdottoman hyvä asia, että kertomasi perusteella vaikuttaisi olevan asiat kunnossa.

Toivon, että tästä eteenpäin asiakkuutesi sujuu kitkattomasti 😊

Eipä mitään. Mutta loppupeleissä aika mystiikan verhon taakse jäi tapahtumat, eli eihän tuossa selvää syytä ole. On myönnetty jokin virhe, mutta historiaa lukien tämä kyseinen virhe on sattunut kohdalleni aiemminkin ja tässäkin tapauksessa useammin kuin kerran. Tilanne jättää väkisinkin kysymyksiä kuten mikä virhe siellä sattuu tällä osumatarkkuudella juuri minulle?

 

Mutta jääköön sisäisten selvitysten salaisuudeksi kun, eihän niiden lopputuloksia saa tietoon tai edes sitä että tehdäänkö niitä ylipäätänsä. Pahoittelut kyynisyydestä, mutta omat kokemukset ja Yhteisöstäkin luetut tapahtumat ei varsinaisesti luo järin luotettavaa kuvaa Telian sisäisistä prosesseista.

 

Ja edit: Niin toivon minäkin. Nyt kun en tee mitään muutoksia mihinkään eikä Telian puolelta tarjota/myydä mitään uutta niin luulen, että tämäkin korttitalo pysyy pystyssä.