Hei!
Minulla on Telialta kiinteä laajakaista kaapelin kautta, sopimus on määräaikainen vuoden 2026 loppuun asti. Muutama viikko sitten sain Telialta mainospostia, jossa kerrottiin taloyhtiöön tulevan valokuidun kautta taloyhtiölaajakaista, jonka käyttöönoton piti olla noin viikko sitten. Tiedotteessa kerrottiin hinnat sekä siinä oli mukana ohjeet, miten valokuitureititin tulee oikeaoppisesti kytkeä. Tiedotteessa ei sanallakaan mainittu, että olemassaolevat laajakaistayhteydet katkaistaan käyttöönoton yhteydessä.
Toissapäivänä näin kuitenkin kävi ja kaapelinettini on nyt muisto vain. Yhteyden katkaisusta ei tiedotettu minulle mitenkään ja asiakaspalveluchatin kautta asia selvisi vasta toisella yrittämällä. Minua pyydettiin olemaan seuraavana päivänä uudestaan chattiin yhteydessä, jotta liittymäni voidaan vaihtaa kaapelista valokuituun.
Seuraavana päivänä asiakaspalvelijat olivat kuitenkin sitä mieltä, että valokuitu ei ole vielä käytössä ja että kaapelinetin pitäisi edelleen toimia. Kaapelinetistä tehtiin häiriöilmoitus, johon sain erittäin nopeasti vastauksena tekstiviestin: vikaa ei ole, koska kaapeli ei ole enää käytössä vaan taloyhtiössä on nyt vain valokuitu. Tämän jälkeen minulle tehtiin sopimustiivistelmä taloyhtiönetistä, jonka hyväksyin. Samana päivänä sain Telialta uuden tiedotteen, jossa todettiin taloyhtiönetin käyttöönoton viivästyvän ja uuden käyttöönottopäivän olevan mahdollisesti 12.9.
Tilanne on nyt siis se, että toimiva kaapelinettini on katkaistu, tilalle tuleva valokuitu otetaan ehkä käyttöön viikkojen päästä ja bonuksena aiemmin tehty sopimusmuutos kaapelista valokuituun ei enää ole työn alla, vaan omien sivujen mukaan minulla on edelleen sopimus vain kaapelinetistä, jonka määräaikaisuutta makselen vuoden 2026 loppuun (ja mielelläni maksaisinkin, jos se toimisi...), sopimus valokuituyhteydestä siis katosi kuin pieru Saharaan.
Onko minulla nyt käynyt vain aivan käsittämättömän huono tuuri vai onko tällainen toiminta Telialta ihan normaalia? Olisi kiva, jos minulla olisi toimiva netti, mutta sellaista tämä firma ei näy kykenevän myydä - puhelinliittymiä sen sijaan tuputetaan jokaisen asiakaspalvelijan toimesta asiakkaan hermoromahdukseen asti... :)






