Moi @petriaks! Siellä on nähtävästi yöllä ollut vikaa tai ruuhkaa verkkokaupan puolella, pahoittelut! Nyt näyttäisi toimivan normaalisti. Onnistuuko tilaus, jos kokeilet vielä uudestaan?
Toisaalta Telian verkkosivut eivät ole ainoat jotka kaatuivat tai kävivät hitaaksi jonkin aikaa reippaasta käyttäjämäärästä, mutta tänä vuonna ei niin köpelösti mennyt Black Friday -kampanja. Tekniikka ei ole aina pettämätön. Lisäksi esimerkiksi Gigantin sivuilla jaettiin vuoronumeroita niin jonottaminen kesti jopa 15 minuuttia eivätkä kaikki edes saaneet ostettua tuotteita kun menivät kuumille kiville :smileyhappy:
No Giganttiin pääsin 20 minuutin jonotuksen jälkeen minkä jälkeen toimi moitteetta ja kaikki muutkin palvelut ovat toimineen kohtuullisesti ensimmäisen ryysiksen jälkeen. Nyt olen 8h parinkymmenen minuutin välein yrittänyt Telian kauppaa, mutta ei koskaan pääse ostoksen loppuun asti kun tulee network error. En tiedä mahtaako tuo nettiyhteys olla sitten yhtä laadukas. :(
Kurja hommahan tuo tosiaan oli. Tällä hetkellä sivut vaikuttavat toimivan ainakin minulla.
Joo, sivut toimii, mitään ei tosin tilaamaan pysty vaan tulee ilmoitus että
TILAUSTA KÄSITELLÄÄN
Palvelussa on ruuhkaa. Pääset jatkamaan tilausta hetken kuluttua.
Tätä se on nyt ollut viimesen tunnin, sitä edeltävä aika tuolta puoli seitsemästä asti meni että ylipäätää pääsi halutun tuotteen sivuille ja sai sen lisättyä ostoskoriin. Ja sitten pari h että sai ostoskorin auki. Saas nähdä kauanko menee että saa tavaran oikeasti ostettua. Aloin tosin jo epäillä tämän tarjouksen mielekkyyttä, ehkä olisi järkevämpää maksaa se satku lisää ja tilata sieltä mistä se oikeasti on mahdollista eikä tuhlata aikaansa tässä piinassa.
Ainii, kertokaa nyt hyvät ihmiset mistä saa ostoskorin auki muuta kuin sitä kautta että lisää jonkun tuotteen sinne? Ei kai se nyt muuten ole niin ongelma olisi, mutta kun tänään tuo tuotteiden sivujen aukeaminen oli vähintäänkin arveluttavaa, ja ostoskoriin lisääminen kyseenalaista, puhumattakaan siitä että se ostoskorin avautuminen olikin sitten jo ala-arvoista.
@hazaal, ostoskoriin tosiaan pääsee siten, että valitsee sinne tuotteen. Tämän jälkeen klikkaa kohtaa "Kassalle" ja kunkin tuotteen (jos useampi) rivillä on oikealla ruksi, jota klikkaamalla tuote poistuu korista.
Jep jep, kuten sanottu, tuon siis ymmärsin itsekkin. Vielä kun korjaatte tuon...
TILAUSTA KÄSITELLÄÄN
Palvelussa on ruuhkaa. Pääset jatkamaan tilausta hetken kuluttua.
...niin voitaisiin tehdä kauppoja.
Saitko @hazaal tilauksen onnistumaan?
Siellä on ollut huipputarjousten vuoksi aika paljon ruuhkaa, mutta ainakin tällä hetkellä näyttäisi sivut pelaavan ihan ok.
Juuri äsken kokeilin, sama viesti, eli ei onnistu tilaus. En taida enää jaksaa vääntää, vaan tilaan saman tuotteen muualta ~50€ kalliimmalla. Kieltämättä olisi ollut hyvä tarjous, mutta eipä siitä paljon iloa ole kun sivut eivät toimi. Tuntipalkoille ei tässä olisi myöskään päässyt, sen verran paljon on ollut odottelua ja uudelleen naputtelua, mm. tuo salasanan vaihto on täysin käsittämätön case Telialla, vai enkö vain löydä kohtaa mistä se vaihdetaan. Nyt en ymmärrä miten sen voi tehdä muuten kuin luomalla uuden tunnuksen. Toki mobiilivarmennetta käyttämällä pääsee sisään, mutta aina ei jaksaisi hakea kännyä kartanon etelä siivestä tms.
Yllättävän vaikeaa, ja ei, osaamisesta ei pitäisi olla kiinni. Olen ollut www sivujen kanssa tekemisissä Mosaic ja Netscape ajoista asti, kaikki tekniikat ovat tuttuja ja käytännössä kaikki hankinnat olen tehnyt jo useita vuosia vain netistä. Kokemusta on useista kymmenistä nettikaupoista jo pelkästään tänä vuonna, Alibaba, AliExpress, Ebay, Amazon, Verkkokauppa, Elisa, Multitronic, Jimms jne vain muutamia mainitakseni, ja jokainen niistä pesee Telian sivuston niin ostamisen helppouden kuin käyttökokemuksen puitteissa. Nyt minulla on Telian epäselvään sivustokokonaisuuteen about neljä käytäjätunnusta - yhdellä pitäisi pärjätä! Mutta ei, salasanan vaihtohan ei onnistu. Ymmärrän kyllä salasanan ja eri vaihtokäytäntöjen tärkeyden, mutta joku tolkku pitäisi siinäkin olla, kyseessä ei kuitenkaan ole mikään Pentagonin administratorin tunnus.
Kaiken kaikkiaan, Danny Thomasia lainatakseni, pitäkää tunkkinne! Palaan asiaan (mielenkiinnosta) mahdollisesti ensi vuonna Black Fridayna, josko olette saaneet siihen mennessä järkeistettyä sivustoanne, tai ylipäätään ne toimimaan. Siihen saakka aijon pysyä hyväksi havaituilla sivustoilla jotka eivät tuhlaa aikaani, jonka muuten arvostan huomattavasti korkeammalle kuin jokun viidenkymmenen euron säästö usean tunnin tappelusta.
Kiitos ja näkemiin.
Ainii, ei jotain huonoa että ei hyvääkin - Liigan osalta palvelunne on Huomattavasti parempi kuin Ruudun monta vuotta kestänyt räpellys. Jotain pientä sanomista sielläkin on hetkittäin ollut, mutta ei mitään fataalia. Kaiken kaikkiaan siitä on jäänyt hyvä maku suuhun, enkä tunne maksavani turhasta.
Kiitokset tuosta Liigaan liittyvästä palautteesta, kiva kuulla että homma on toiminut hienosti!
Mitä laitetta yritit tilata verkkokaupasta? Juuri testailin itse ja sain jonkun läppärin laitettua ostoskoriin ja pääsin maksuvaiheeseen, mutta en viitsinyt viedä tilausta loppuun saakka. Missä vaiheessa ongelmat siis ilmenee?