Ratkaistu

Telia ja Vaihtodiili älykellosta, onnistuuko?

  • 1 April 2023
  • 6 kommenttia
  • 211 katselukertaa

Kunniamerkki +2

Yritin taannoin kaupata älykelloja vaihtodiilinä Telia kaupassa, mutta pitkällisen yrittämisen jälkeen myyjä ei saanut älykelloista irti järjestelmän vaatimia tietoja. Myyjä vain tuskaili ja kehotti myymään ne itse esim Facebookissa. Jäi hieman tympeä fiilis, kun vaihtodiili-laskurissa laitteista olisi saanut kivasti hyvitystä. Jälkeenpäin ajatellen minun olisi ilmeisesti kannattanut jättää laitteet nollaamatta ennen Telia kauppaan tulemista, jotta vaaditut tiedot olisi pystytty tarkistamaan. Laitteet ovat Apple Watch 6, Apple Watch 3 ja Garmin Fenix 5 Plus.

Miten älykelloista olisi mahdollista saada hyvitys? Vai onko tieto, että vaihtodiilinä hyväksytään myös älykelloja, virheellinen?

 

icon

Ratkaisu jäseneltä SonjaMelina 24 April 2023, 08:11

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Onpa ollut kinkkinen ja harmillisesti päättynyt tilanne, sillä kyllä myös älykelloista on mahdollista saada vaihtodiilihyvitys. Kerroit jo etukäteen testanneesi vaihtodiililaskurista mahdollista hyvistyssummaa, niin tarkoitatko nimenomaan tätä suuntaa-antavaa Telian vaihtodiililaskuria?

Osaatko sanoa mitä järjestelmän vaatimia tietoja kelloista jäi puuttumaan? 

Kunniamerkki +2

Katsoin tosiaan tuon vaihtodiililaskurin perusteella että hyvistystä näistä laitteista olisi mahdollista saada.

 

Myyjä ei saanut laitteista irti IMEI-koodia ja/tai sarjanumeroa tai sitä ei hyväksytty järjestelmään. Toisesta Apple Watchista, josta IMEI-koodi/sarjanumero löytyi, ei saatu irti tietoa, ettei se ollut Find my iPhone -tilassa (no eipä ole, kun kytkös on poistettu).

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Olemme laittaneet tästä kyselyä eteenpäin vaihtodiilistä vastaavalle taholla, joten odottelemme vastausta vielä ja palaamme sitten asiaan. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Pahoittelut nyt alkuun @wijulepa, että vastauksemme on viipynyt näinkin pitkään. Harmillisesti ei saatu aivan selvyyttä, mistä vaihdodiilin epäonnistuminen myymälässä johtuu.

Meiltä pitäisi kyllä pystyä löytämään järjestelmän kautta suurin osa älykelloista. On hankala sanoa, miksei kyseinen myyjä onnistunut sitä tekemään, ja tilanne on varmasti ollut kurja sinullekin. 

Mikä tilanne sinulla ja kelloilla on nyt; onko vaihtodiili yhä ajankohtainen, vai oletko saanut laitteet mahdollisesti myyntiin toista kautta?

Kunniamerkki +2

Kiitos vastauksesta. Edelleen olisin aikeissa luopua kelloista, kun niille ei itselleni enää ole käyttöä ja Vaihtodiili tuntuu vaivattomimmalta tavalta.

Olen nyt aktivoinut Apple Watchit uudelleen ja nyt niistä löytyvät sarjanumerot helposti, nollaus on varmasti järkevintä tehdä myymälässä, kun nämä on selvitetty.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Kiitos vastauksesta. Edelleen olisin aikeissa luopua kelloista, kun niille ei itselleni enää ole käyttöä ja Vaihtodiili tuntuu vaivattomimmalta tavalta.

Olen nyt aktivoinut Apple Watchit uudelleen ja nyt niistä löytyvät sarjanumerot helposti, nollaus on varmasti järkevintä tehdä myymälässä, kun nämä on selvitetty.

Hyvä, että nyt sarjanumerot löytyvät. 😊 Toivottavasti vaihtodiilin teko onnistuisi mutkitta tällä kertaa myymälässä. Nollaus kannattaa tosiaan jättää vielä tekemättä, jos myyjän tarvitsee tarkastaa Find my iPhone -tila kellosta.