Skip to main content
Kysymys

Telia kaupan myyjä myynyt vanhukselle turhan liittymän

  • May 17, 2025
  • 2 kommenttia
  • 130 katselukertaa

Isovanhemmalleni myytiin hiljattain 5G-liittymä Telia kaupassa vaikka hänellä ei edes ole 5G puhelinta. Telian kaupan myyjä vakuutti että liittymä kyllä toimii hänen puhelimella, mutta myyjä ei edes tarkastanut että hänen puhelin toimii 5G-verkossa.

Aiemmin hänellä oli käytössä 4G-liittymä jonka kuukausimaksu oli 20 euroa, uuden 5G-liittymän kuukausimaksu on 30 euroa kuukaudessa vaikka hän ei pysty hyödyntämään 5G-verkkoa. Myyjä ei myöskään tarkastanut että toimiiko 5G hänen osoitteellaan (ei toimi koska hän asuu kaukana tukareista). Lisäksi tämä 5G-liittymä on määräaikainen, mikä sitoo hänet maksamaan enemmän palvelusta mitä hän ei pysty käyttämään.

Kun kyselin asiasta lisää isovanhemmaltani hän kertoi että myyjä ei varmistanut että hän ymmärsi mitä sopimusta hän oli tekemässä. Hän ei myöskään ollut tietoinen että hänelle oli myyty 5G-liittymä.

 

2 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • May 17, 2025

Noita on vähän väliä joka operaattorilla, onneksi ei sentään myynyt tonnin 5G-puhelinta ja paria kanavapakettia päälle. Ei muuta kuin reklamaatiota tekemään niin provikoita huijaava myyjä saa kenkää ja liittymän vaihdettua takaisin järkevään.  

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/reklamaatio


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • May 17, 2025

Isovanhemmalleni myytiin hiljattain 5G-liittymä Telia kaupassa vaikka hänellä ei edes ole 5G puhelinta. Telian kaupan myyjä vakuutti että liittymä kyllä toimii hänen puhelimella, mutta myyjä ei edes tarkastanut että hänen puhelin toimii 5G-verkossa.

Aiemmin hänellä oli käytössä 4G-liittymä jonka kuukausimaksu oli 20 euroa, uuden 5G-liittymän kuukausimaksu on 30 euroa kuukaudessa vaikka hän ei pysty hyödyntämään 5G-verkkoa. Myyjä ei myöskään tarkastanut että toimiiko 5G hänen osoitteellaan (ei toimi koska hän asuu kaukana tukareista). Lisäksi tämä 5G-liittymä on määräaikainen, mikä sitoo hänet maksamaan enemmän palvelusta mitä hän ei pysty käyttämään.

Kun kyselin asiasta lisää isovanhemmaltani hän kertoi että myyjä ei varmistanut että hän ymmärsi mitä sopimusta hän oli tekemässä. Hän ei myöskään ollut tietoinen että hänelle oli myyty 5G-liittymä.

 

Hei ​@amakinen ja tervetuloa Yhteisöön. Mukavaa että löysit tiesi tänne! Toivottavasti viihdyt kanssamme pidempäänkin 👋🏼

Tällaiset asiakaskokemukset ovat kyllä todella harmillisia kuulla. Näin ei saisi toimia😔 5G on toki tulevaisuutta ja onhan se tärkeää että liittymät ovat ajanmukaiset, mutta kuuluvuus täytyisi ehdottomasti tarkistaa, ja myös se tukeeko puhelin nopeampaa yhteyttä. Muuten tällaiset päivitykset on turhia. 

Se mikä pisti silmään niin kerroit että liittymä on määräaikainen. Pääsääntöisesti meidän liittymät eivät ole määräaikaisia, toki poikkeuksiakin voi kampanjoissa olla. Yleensä etuhinta määräytyy tietyksi ajaksi, esim. 24kk ajanjaksolle, mutta se ei kuitenkaan tee liittymästä määräaikaista. Se vain tarkoittaa sitä että edullisempi hinta on voimassa tietyn aikaa. Esimerkiksi täällä on lista 5G-liittymistä ja noista mikään ei ole määräaikainen. 

Suosittelenkin että varmistat nyt isovanhempasi kanssa tuon sopimuksen tai pyydät häntä katsomaan mikä liittymä hänelle on vaihdettu. Sen jälkeen voisitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja päivittää liittymän takaisin 4G-liittymäksi. Muutoksen voi toki tehdä myös Minun Telia -sivujen kautta jos se on mahdollista. Kirjautuminen onnistuu verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella. Jos kaipaatte ohjeita, niin meidän asiakastuen sivustolta löytyy hyvät ohjeet liittymän päivittämiseen. 

Haluatko vielä kertoa missä Telia Kaupassa isovanhempasi vieraili, voimme näin kohdistaa palautteen oikealle taholle.