Skip to main content

telia rahoituksen laskutusmaksu

  • May 17, 2021
  • 24 kommenttia
  • 175 katselukertaa

 En voi ymmärtää miksi semmonen oli  laitettu  vaikka uus  sähköpostiosoitteeni on  rahotuksen sivuilla

ja vaikka ei oliskaan niin  ei kai telia  voi  yksipuolisesti päättää  ewttä lähettävät paperilaskun  kai se on asiakkaan vastuulla että laskutus osoite on oikein 

 telian chatissä on  niin  pitkäjono  ettei ainakaan vielä viitti jonotella muutenkin  jonotus aoka muuttuu   kokoajan välillä  asiakkaat ennen mua nousee ei hyvä😡>.

24 kommenttia

HannaSu
Telialainen
  • Telialainen
  • May 17, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

 En voi ymmärtää miksi semmonen oli  laitettu  vaikka uus  sähköpostiosoitteeni on  rahotuksen sivuilla

ja vaikka ei oliskaan niin  ei kai telia  voi  yksipuolisesti päättää  ewttä lähettävät paperilaskun  kai se on asiakkaan vastuulla että laskutus osoite on oikein 

 telian chatissä on  niin  pitkäjono  ettei ainakaan vielä viitti jonotella muutenkin  jonotus aoka muuttuu   kokoajan välillä  asiakkaat ennen mua nousee ei hyvä😡>.


Oliko tämä saamasi lasku ensimmäinen rahoituksella ostetun tuotteen lasku? Telia Financen ensimmäinen lasku on aina paperilasku. Tämä ensimmäinen paperilasku on ilmainen, ja se lähetetään asiakkaan Väestörekisterikeskuksesta löytyvään viralliseen kotiosoitteeseen. Ensimmäisen laskun jälkeen laskutustapaa voi muuttaa valitsemalla sähköpostilaskun tai e-laskun. Laskutusosoitetta voi muuttaa Omilla Sivuilla (Minun Telia → Rahoitustuotteet → "Hallinnoi asetuksia").


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 17, 2021

Ei ollu      muuttu paperilaskuksi kun   taloyhtiönetti meni  elisalle huomasin että oli  muutettu  laskutusmuodoksi paperi   kai tässä on  kyse siittä et telia  kuvittelee että  mulla ei ole sähköpostia  kun  telian osote poistuu  .


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 17, 2021

 Chatissä  olis  tarvinnu  kaikki  tiejot osotetiedot    laitteen tiedot  henkilötiedot sun muun 

  en lähtenyt ettiin   turha toi  chatti  jos   tää on näin vaikeeta

 muun tekeen kirjallisen reklamaation periaate syistä  ja alan  poikotoimaan teliaa   ja maksan   tyon lopun  rahotus laskus kerralla pois reilu  satanen  voin vielä laittaa vähän extraa  että oote tyytyväisiä telialla   TÄÄ EI OLE HYTVÄÄ PALVELUA 😡>.

PS.Mitä kautta voi irtisanoa telian asiakkuuden kun  lasku on maksettu 


HannaSu
Telialainen
  • Telialainen
  • May 17, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Ei ollu      muuttu paperilaskuksi kun   taloyhtiönetti meni  elisalle huomasin että oli  muutettu  laskutusmuodoksi paperi   kai tässä on  kyse siittä et telia  kuvittelee että  mulla ei ole sähköpostia  kun  telian osote poistuu  .


Tämän muutoksen ei kyllä pitäisi vaikuttaa rahoitustuotteiden laskutustapaan. Telia Financen laskuilla laskutetaan vain rahoituksella ostetuista laitteista, eikä laskutustapa ole kytkönnäinen esimerkiksi liittymä- ja nettilaskuihin. Olisikohan tässä mahdollisesti voinut käydä niin, että Rahoitusportaalissa tuo sähköpostilaskutuksen osoite on ollut esimerkiksi Telian pp.inet-loppuinen laajakaistasähköposti, joka on poistunut siinä samassa, kun Telian laajakaista on vaihtunut toisen palveluntarjoajan nettiin? Kun sähköposti on poistunut, niin tuo lasku on sittemmin tullut paperitse?

 

Kävitkö katsomassa, että oliko tuolla rahoitusportaalissa nyt laskutustavaksi valittu sähköpostilasku oikeaan osoitteeseen?


HannaSu
Telialainen
  • Telialainen
  • May 17, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

 Chatissä  olis  tarvinnu  kaikki  tiejot osotetiedot    laitteen tiedot  henkilötiedot sun muun 

  en lähtenyt ettiin   turha toi  chatti  jos   tää on näin vaikeeta

 muun tekeen kirjallisen reklamaation periaate syistä  ja alan  poikotoimaan teliaa   ja maksan   tyon lopun  rahotus laskus kerralla pois reilu  satanen  voin vielä laittaa vähän extraa  että oote tyytyväisiä telialla   TÄÄ EI OLE HYTVÄÄ PALVELUA 😡>.

PS.Mitä kautta voi irtisanoa telian asiakkuuden kun  lasku on maksettu 


Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa. 

 

Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 17, 2021

 


@HannaSu  kirjoitti:

 

Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa. 

 

Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla. 


En tiedä oliko mun virhe se että sanoin

Että mun puhelinnumero ei ole se mikä on tiedoissa

Ja olin kyllä kirjautuneena.

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 17, 2021

Tarkistin mun keskustelu on viesteissä

Eli olen ollu kirjautuneena.


HannaSu
Telialainen
  • Telialainen
  • May 17, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

 


@HannaSu  kirjoitti:

 

Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa. 

 

Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla. 


En tiedä oliko mun virhe se että sanoin

Että mun puhelinnumero ei ole se mikä on tiedoissa

Ja olin kyllä kirjautuneena.

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta


Aivan. Voikin olla, että nuo asiakastiedot esimerkiksi tämän puhelinnumeronne osalta haluttiin varmistaa ajan tasalle, kerran jos se oli muuttunut. 

 

Mitä tulee tuohon Telia Financen laskutustapaan, niin sen pääsee tarkistamaan tuolta Rahoitusportaalista. Sieltä voisi katsoa, onhan sähköpostilasku nyt käytössä ja osoite siellä varmasti oikein. 🙂>


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 17, 2021

Maksoin nyt loppuysumman  pois niin voin loppuviikolla sulkee tilin parempi näin kun on asiat tehty niin vaikeeksi muita juttujahan mulla ei telialla enään ollukaan  .


HannaSu
Telialainen
  • Telialainen
  • May 17, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Maksoin nyt loppuysumman  pois niin voin loppuviikolla sulkee tilin parempi näin kun on asiat tehty niin vaikeeksi muita juttujahan mulla ei telialla enään ollukaan  .


Telia Rahoituksen luottotilin voi sulkea Omien sivujen kautta. Irtisanominen onnistuu myös lähettämällä kirjallinen irtisanomisilmoitus osoitteeseen: Telia Finland Oyj, PL 0400, 65101 Vaasa. 

 

Laitan vielä tähän tiedoksi tuon Telia Financen sivuilla olevan maininnan siitä, että rahoituksen luottotilin irtisanomisaika on yksi kuukausi, eikä luottotilin sulkemisesta lähetetä erillistä vahvistusta.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 17, 2021

Mitä toi irtisanomisaika  käytännössä tarkoittaa  kun   tilissähän ei ole kuukausimaksua   eikä vuosimaksua siksi en oikein ymmärrä  irtisanomisaikaa .


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 17, 2021

Kattelin  että huhtikuun laskuakaan  ei ole  tullu sähköpostiin varmaan siksi kun   netti vaihtu 8.4   ja rahotuksen lasku tulee myöhemmin 

   eikä kuitenkaan  tullu paperilisää

  mikä ei haittaa kun    ton rahotuksen  laskun ajankohdan tietää  aika tarkkaan ja summan  ja ne näkyy  omilta sivuilta 

siksikin kumma miksi  sitten toukokuussa menee paperilasku maksu .


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • May 18, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Kattelin  että huhtikuun laskuakaan  ei ole  tullu sähköpostiin varmaan siksi kun   netti vaihtu 8.4   ja rahotuksen lasku tulee myöhemmin 

   eikä kuitenkaan  tullu paperilisää

  mikä ei haittaa kun    ton rahotuksen  laskun ajankohdan tietää  aika tarkkaan ja summan  ja ne näkyy  omilta sivuilta 

siksikin kumma miksi  sitten toukokuussa menee paperilasku maksu .


Siirtyikö netti tuolloin 8.4 toiselle operaattorille? Ja palatakseni tuohon aikaisempaan kysymykseesi miksi Telia Rahoituksen luottotilillä on irtisanomisaika, niin tuo 1 kuukauden irtisanomisaika on määritelty luotonsaajan sopimusehdoissa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 18, 2021

Netti siirty  8.4 elisalle 

sanoo sopimusehdot mitä tahansa niin on se  hassua että   on irtisanomisaika  kun ei ole vuosi eikä kuukausi maksuja  vois siltä osin sopimusehtoja muuttaa.

 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • May 18, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Netti siirty  8.4 elisalle 

sanoo sopimusehdot mitä tahansa niin on se  hassua että   on irtisanomisaika  kun ei ole vuosi eikä kuukausi maksuja  vois siltä osin sopimusehtoja muuttaa.

 


Jälkilaskutus netistä saattaa kestää hieman pidempään kun yhteys laitettu poikki. Tavallisesti lasku tulee noin kuukauden välein, voit katsoa milloin viimeisin lasku on tullut niin siitä voi hieman päätellä milloin tuo jälkilasku on tulossa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 18, 2021

Kokoajan  olen puhunyt  rahotuksen laskuista  vaikka  tähän   tavallaan liitty netttiliittymän vaihtuminen  eli   asia ei liity ,mitenkään nettiyhteyden laskuun  vaan  rahotuksen 

sitten vielä joko olis aika   laittaa omateliaan pakolliseksi kirjautumiseksi  joku muu kuin  telia tunnus koska se ei ole vahva tunnistautuminen  ja siksi  tietoturvariski eikä chattikään  luota siihen   vaan kyselee kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä vaikka    ne    näkee     itekin kun on kirjautuneena  eli  epärehellinenkin näkee ne jos saanu käsiinsä tellia tunnukset .


JoonasLam
Telialainen
  • Telialainen
  • May 18, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Kokoajan  olen puhunyt  rahotuksen laskuista  vaikka  tähän   tavallaan liitty netttiliittymän vaihtuminen  eli   asia ei liity ,mitenkään nettiyhteyden laskuun  vaan  rahotuksen 

sitten vielä joko olis aika   laittaa omateliaan pakolliseksi kirjautumiseksi  joku muu kuin  telia tunnus koska se ei ole vahva tunnistautuminen  ja siksi  tietoturvariski eikä chattikään  luota siihen   vaan kyselee kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä vaikka    ne    näkee     itekin kun on kirjautuneena  eli  epärehellinenkin näkee ne jos saanu käsiinsä tellia tunnukset .


Irtisanomisaika antaa aina tietyn pelivaran tehdä vielä muutoksia päätökseen ennen sulkeutumista. Kun lähdet luomaan Telia-tunnusta itsellesi, sinulta vaaditaan verkkopankkitunnistautuminen, jolla halutaan varmistaa se, että Telia-tunnuksen yhdistyy oikeaan asiakkuuteen. Telia-tunnuksesta löydät lisätietoja asiakastuki-sivuiltamme. Minun Teliaan voi kirjautua myös puhelinnumerolla tai laajakaista-liittymän tunnuksella, joka ei ole vahva tunnistautuminen ja tällöin sivuilla näkyy vajaampi käyttäjän näkymä. Itse luodulla Telia-tunnuksella voit siis huoletta kirjautua tai vaihtoehtoisesti myös mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnistautumisella. Haluamme toki myös varmistua siitä, että asiakastietomme ovat ajantasalla ja tämän vuoksi saatamme varmistella yhteystiedot chatissakin. Jos asioit meillä sosiaalisen median kautta esimerkiksi Facebookin tai Twitterin yksityisviestien kautta, varmistamme sinulta tietyt yksilöintitiedot ensin, jotta voimme käydä asiakas- ja liittymätietoja kanssasi läpi. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 19, 2021

Laitoin nyt  omilta sivuilta  irtisanomispyynnön  eli  laitan ratkastuksi tän keskustelun .


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 20, 2021

Kun kerta tietoturvaan vedotaan niin  voisko  tulla kaksivaiheinen tunnistautuminen    telian   omille sivuille  nyt mielestäni se ei ole mahdollista  .


HannaSu
Telialainen
  • Telialainen
  • May 20, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Kun kerta tietoturvaan vedotaan niin  voisko  tulla kaksivaiheinen tunnistautuminen    telian   omille sivuille  nyt mielestäni se ei ole mahdollista  .


Tällä hetkellä Minun Teliaan pääsee kirjautumaan monella eri tavalla, kuten verkkopankkitunnuksilla, Telia-tunnuksella, laajakaistatunnuksella, puhelinnumerolla sekä Mobiilivarmenteella. 🙂> Omille sivuille kirjautumisessa ei ole käytössä tätä kaksivaiheista tunnistautumista. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 20, 2021

Kaksivaiheinen tunnistautuminen  vaan  parantais   todentamista  chatissäkin  ettei tarvis  alkaa kyseleen  kaiken maailman juttuja .


HannaSu
Telialainen
  • Telialainen
  • May 20, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Kaksivaiheinen tunnistautuminen  vaan  parantais   todentamista  chatissäkin  ettei tarvis  alkaa kyseleen  kaiken maailman juttuja .


Chatissa asiakastietoja kysytään silloin, jos keskustelun avaa ilman, että on tunnistautuneena esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla. Asiakaspalvelusta yhteystietoja saatetaan myös kysyä aina välillä, jotta saadaan varmuus siitä, että tiedot ovat ajan tasalla. Näitä ei ole kuitenkaan tarpeen käydä läpi aina joka keskustelussa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • June 21, 2021

Onko  toi tilin sulkeminen pelkkä  sulku vai irtisanominen  kun ainakin vielä se on siellä tekstillä

Tilisi on suljettu tai sitä ollaan sulkemassa. Joitakin tilin asetuksia ei ehkä voi muokata.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • June 21, 2021

@MMALINEN@  kirjoitti:

Onko  toi tilin sulkeminen pelkkä  sulku vai irtisanominen  kun ainakin vielä se on siellä tekstillä

Tilisi on suljettu tai sitä ollaan sulkemassa. Joitakin tilin asetuksia ei ehkä voi muokata.


Tili suljetaan uusien ostojen osalta. Eli jos sinulla on rahoituksen kautta ostettuja tuotteita, maksetaan luotot ajallaan mutta uusia ostoksia ei voi tehdä ennen kuin asiakastietolomake on täytetty.