@MMALINEN@ kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi semmonen oli laitettu vaikka uus sähköpostiosoitteeni on rahotuksen sivuilla
ja vaikka ei oliskaan niin ei kai telia voi yksipuolisesti päättää ewttä lähettävät paperilaskun kai se on asiakkaan vastuulla että laskutus osoite on oikein
telian chatissä on niin pitkäjono ettei ainakaan vielä viitti jonotella muutenkin jonotus aoka muuttuu kokoajan välillä asiakkaat ennen mua nousee ei hyvä😡>.
Oliko tämä saamasi lasku ensimmäinen rahoituksella ostetun tuotteen lasku? Telia Financen ensimmäinen lasku on aina paperilasku. Tämä ensimmäinen paperilasku on ilmainen, ja se lähetetään asiakkaan Väestörekisterikeskuksesta löytyvään viralliseen kotiosoitteeseen. Ensimmäisen laskun jälkeen laskutustapaa voi muuttaa valitsemalla sähköpostilaskun tai e-laskun. Laskutusosoitetta voi muuttaa Omilla Sivuilla (Minun Telia → Rahoitustuotteet → "Hallinnoi asetuksia").
Ei ollu muuttu paperilaskuksi kun taloyhtiönetti meni elisalle huomasin että oli muutettu laskutusmuodoksi paperi kai tässä on kyse siittä et telia kuvittelee että mulla ei ole sähköpostia kun telian osote poistuu .
Chatissä olis tarvinnu kaikki tiejot osotetiedot laitteen tiedot henkilötiedot sun muun
en lähtenyt ettiin turha toi chatti jos tää on näin vaikeeta
muun tekeen kirjallisen reklamaation periaate syistä ja alan poikotoimaan teliaa ja maksan tyon lopun rahotus laskus kerralla pois reilu satanen voin vielä laittaa vähän extraa että oote tyytyväisiä telialla TÄÄ EI OLE HYTVÄÄ PALVELUA 😡>.
PS.Mitä kautta voi irtisanoa telian asiakkuuden kun lasku on maksettu
@MMALINEN@ kirjoitti:
Ei ollu muuttu paperilaskuksi kun taloyhtiönetti meni elisalle huomasin että oli muutettu laskutusmuodoksi paperi kai tässä on kyse siittä et telia kuvittelee että mulla ei ole sähköpostia kun telian osote poistuu .
Tämän muutoksen ei kyllä pitäisi vaikuttaa rahoitustuotteiden laskutustapaan. Telia Financen laskuilla laskutetaan vain rahoituksella ostetuista laitteista, eikä laskutustapa ole kytkönnäinen esimerkiksi liittymä- ja nettilaskuihin. Olisikohan tässä mahdollisesti voinut käydä niin, että Rahoitusportaalissa tuo sähköpostilaskutuksen osoite on ollut esimerkiksi Telian pp.inet-loppuinen laajakaistasähköposti, joka on poistunut siinä samassa, kun Telian laajakaista on vaihtunut toisen palveluntarjoajan nettiin? Kun sähköposti on poistunut, niin tuo lasku on sittemmin tullut paperitse?
Kävitkö katsomassa, että oliko tuolla rahoitusportaalissa nyt laskutustavaksi valittu sähköpostilasku oikeaan osoitteeseen?
@MMALINEN@ kirjoitti:
Chatissä olis tarvinnu kaikki tiejot osotetiedot laitteen tiedot henkilötiedot sun muun
en lähtenyt ettiin turha toi chatti jos tää on näin vaikeeta
muun tekeen kirjallisen reklamaation periaate syistä ja alan poikotoimaan teliaa ja maksan tyon lopun rahotus laskus kerralla pois reilu satanen voin vielä laittaa vähän extraa että oote tyytyväisiä telialla TÄÄ EI OLE HYTVÄÄ PALVELUA 😡>.
PS.Mitä kautta voi irtisanoa telian asiakkuuden kun lasku on maksettu
Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa.
Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla.
@HannaSu kirjoitti:
Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa.
Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla.
En tiedä oliko mun virhe se että sanoin
Että mun puhelinnumero ei ole se mikä on tiedoissa
Ja olin kyllä kirjautuneena.
Edit HannaSu: korjattu lainausta
Tarkistin mun keskustelu on viesteissä
Eli olen ollu kirjautuneena.
@MMALINEN@ kirjoitti:
@HannaSu kirjoitti:
Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa.
Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla.
En tiedä oliko mun virhe se että sanoin
Että mun puhelinnumero ei ole se mikä on tiedoissa
Ja olin kyllä kirjautuneena.
Edit HannaSu: korjattu lainausta
Aivan. Voikin olla, että nuo asiakastiedot esimerkiksi tämän puhelinnumeronne osalta haluttiin varmistaa ajan tasalle, kerran jos se oli muuttunut.
Mitä tulee tuohon Telia Financen laskutustapaan, niin sen pääsee tarkistamaan tuolta Rahoitusportaalista. Sieltä voisi katsoa, onhan sähköpostilasku nyt käytössä ja osoite siellä varmasti oikein. 🙂>
Maksoin nyt loppuysumman pois niin voin loppuviikolla sulkee tilin parempi näin kun on asiat tehty niin vaikeeksi muita juttujahan mulla ei telialla enään ollukaan .
@MMALINEN@ kirjoitti:
Maksoin nyt loppuysumman pois niin voin loppuviikolla sulkee tilin parempi näin kun on asiat tehty niin vaikeeksi muita juttujahan mulla ei telialla enään ollukaan .
Telia Rahoituksen luottotilin voi sulkea Omien sivujen kautta. Irtisanominen onnistuu myös lähettämällä kirjallinen irtisanomisilmoitus osoitteeseen: Telia Finland Oyj, PL 0400, 65101 Vaasa.
Laitan vielä tähän tiedoksi tuon Telia Financen sivuilla olevan maininnan siitä, että rahoituksen luottotilin irtisanomisaika on yksi kuukausi, eikä luottotilin sulkemisesta lähetetä erillistä vahvistusta.
Mitä toi irtisanomisaika käytännössä tarkoittaa kun tilissähän ei ole kuukausimaksua eikä vuosimaksua siksi en oikein ymmärrä irtisanomisaikaa .
Kattelin että huhtikuun laskuakaan ei ole tullu sähköpostiin varmaan siksi kun netti vaihtu 8.4 ja rahotuksen lasku tulee myöhemmin
eikä kuitenkaan tullu paperilisää
mikä ei haittaa kun ton rahotuksen laskun ajankohdan tietää aika tarkkaan ja summan ja ne näkyy omilta sivuilta
siksikin kumma miksi sitten toukokuussa menee paperilasku maksu .
@MMALINEN@ kirjoitti:
Kattelin että huhtikuun laskuakaan ei ole tullu sähköpostiin varmaan siksi kun netti vaihtu 8.4 ja rahotuksen lasku tulee myöhemmin
eikä kuitenkaan tullu paperilisää
mikä ei haittaa kun ton rahotuksen laskun ajankohdan tietää aika tarkkaan ja summan ja ne näkyy omilta sivuilta
siksikin kumma miksi sitten toukokuussa menee paperilasku maksu .
Siirtyikö netti tuolloin 8.4 toiselle operaattorille? Ja palatakseni tuohon aikaisempaan kysymykseesi miksi Telia Rahoituksen luottotilillä on irtisanomisaika, niin tuo 1 kuukauden irtisanomisaika on määritelty luotonsaajan sopimusehdoissa.
Netti siirty 8.4 elisalle
sanoo sopimusehdot mitä tahansa niin on se hassua että on irtisanomisaika kun ei ole vuosi eikä kuukausi maksuja vois siltä osin sopimusehtoja muuttaa.
@MMALINEN@ kirjoitti:
Netti siirty 8.4 elisalle
sanoo sopimusehdot mitä tahansa niin on se hassua että on irtisanomisaika kun ei ole vuosi eikä kuukausi maksuja vois siltä osin sopimusehtoja muuttaa.
Jälkilaskutus netistä saattaa kestää hieman pidempään kun yhteys laitettu poikki. Tavallisesti lasku tulee noin kuukauden välein, voit katsoa milloin viimeisin lasku on tullut niin siitä voi hieman päätellä milloin tuo jälkilasku on tulossa.
Kokoajan olen puhunyt rahotuksen laskuista vaikka tähän tavallaan liitty netttiliittymän vaihtuminen eli asia ei liity ,mitenkään nettiyhteyden laskuun vaan rahotuksen
sitten vielä joko olis aika laittaa omateliaan pakolliseksi kirjautumiseksi joku muu kuin telia tunnus koska se ei ole vahva tunnistautuminen ja siksi tietoturvariski eikä chattikään luota siihen vaan kyselee kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä vaikka ne näkee itekin kun on kirjautuneena eli epärehellinenkin näkee ne jos saanu käsiinsä tellia tunnukset .
@MMALINEN@ kirjoitti:
Kokoajan olen puhunyt rahotuksen laskuista vaikka tähän tavallaan liitty netttiliittymän vaihtuminen eli asia ei liity ,mitenkään nettiyhteyden laskuun vaan rahotuksen
sitten vielä joko olis aika laittaa omateliaan pakolliseksi kirjautumiseksi joku muu kuin telia tunnus koska se ei ole vahva tunnistautuminen ja siksi tietoturvariski eikä chattikään luota siihen vaan kyselee kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä vaikka ne näkee itekin kun on kirjautuneena eli epärehellinenkin näkee ne jos saanu käsiinsä tellia tunnukset .
Irtisanomisaika antaa aina tietyn pelivaran tehdä vielä muutoksia päätökseen ennen sulkeutumista. Kun lähdet luomaan Telia-tunnusta itsellesi, sinulta vaaditaan verkkopankkitunnistautuminen, jolla halutaan varmistaa se, että Telia-tunnuksen yhdistyy oikeaan asiakkuuteen. Telia-tunnuksesta löydät lisätietoja asiakastuki-sivuiltamme. Minun Teliaan voi kirjautua myös puhelinnumerolla tai laajakaista-liittymän tunnuksella, joka ei ole vahva tunnistautuminen ja tällöin sivuilla näkyy vajaampi käyttäjän näkymä. Itse luodulla Telia-tunnuksella voit siis huoletta kirjautua tai vaihtoehtoisesti myös mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnistautumisella. Haluamme toki myös varmistua siitä, että asiakastietomme ovat ajantasalla ja tämän vuoksi saatamme varmistella yhteystiedot chatissakin. Jos asioit meillä sosiaalisen median kautta esimerkiksi Facebookin tai Twitterin yksityisviestien kautta, varmistamme sinulta tietyt yksilöintitiedot ensin, jotta voimme käydä asiakas- ja liittymätietoja kanssasi läpi.
Laitoin nyt omilta sivuilta irtisanomispyynnön eli laitan ratkastuksi tän keskustelun .
Kun kerta tietoturvaan vedotaan niin voisko tulla kaksivaiheinen tunnistautuminen telian omille sivuille nyt mielestäni se ei ole mahdollista .
@MMALINEN@ kirjoitti:
Kun kerta tietoturvaan vedotaan niin voisko tulla kaksivaiheinen tunnistautuminen telian omille sivuille nyt mielestäni se ei ole mahdollista .
Tällä hetkellä Minun Teliaan pääsee kirjautumaan monella eri tavalla, kuten verkkopankkitunnuksilla, Telia-tunnuksella, laajakaistatunnuksella, puhelinnumerolla sekä Mobiilivarmenteella. 🙂> Omille sivuille kirjautumisessa ei ole käytössä tätä kaksivaiheista tunnistautumista.
Kaksivaiheinen tunnistautuminen vaan parantais todentamista chatissäkin ettei tarvis alkaa kyseleen kaiken maailman juttuja .
@MMALINEN@ kirjoitti:
Kaksivaiheinen tunnistautuminen vaan parantais todentamista chatissäkin ettei tarvis alkaa kyseleen kaiken maailman juttuja .
Chatissa asiakastietoja kysytään silloin, jos keskustelun avaa ilman, että on tunnistautuneena esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla. Asiakaspalvelusta yhteystietoja saatetaan myös kysyä aina välillä, jotta saadaan varmuus siitä, että tiedot ovat ajan tasalla. Näitä ei ole kuitenkaan tarpeen käydä läpi aina joka keskustelussa.
Onko toi tilin sulkeminen pelkkä sulku vai irtisanominen kun ainakin vielä se on siellä tekstillä
Tilisi on suljettu tai sitä ollaan sulkemassa. Joitakin tilin asetuksia ei ehkä voi muokata.
@MMALINEN@ kirjoitti:
Onko toi tilin sulkeminen pelkkä sulku vai irtisanominen kun ainakin vielä se on siellä tekstillä
Tilisi on suljettu tai sitä ollaan sulkemassa. Joitakin tilin asetuksia ei ehkä voi muokata.
Tili suljetaan uusien ostojen osalta. Eli jos sinulla on rahoituksen kautta ostettuja tuotteita, maksetaan luotot ajallaan mutta uusia ostoksia ei voi tehdä ennen kuin asiakastietolomake on täytetty.