Telia rahoituksen kanssa on ongelmia sillä siihen firmaan ei saa yhteyttä tai en ole ainakaan saanut telian asiakaspalvelusta. Mielestäni on outoa ette Telia Fincen asiakaspalvelua ei ole jolle voisi reklamoida paperilaskuista. Telia finacen viimeinen sähköosti lasku oli itselläni 01.03.2021 kopioin laskun ja maksoin heille ilman ongelmaa silloin heillä oli laskussa viitenumero. Kaikki maksut sujui ihan normaalisti kunnes Telia Fincelta tulikin paperilasku postiluukusta vein laskun oman pankkiin ja pyysin tarkistamaan onko tili tai viitenumero muuttunut kyseisellä laskulla Telia Finaceen no ei ollut. Pankin viesti oli maksa kuten olet ennekin maksanut. No Telia Finacelta tulikin uusi paperilasku ja nyt siinä ei oluttkaan viitenumero jonka pankin kautta olin tehnyt E-lasku sopimuksen mutta Telia Finace muutti laskun ehtoja paperilaskussa nyt se olikin viitenumeo sijaan hetu siksi tulee taas paperilaskuja ennen kun pankki taas muuttaa Telia Finacen laskun viitenumerosta hetuksi. Tätä pyöritystä en ymmärrä koska paperilasku joka tulee maksaa minulle 3,90e per lasku. Telia Finland lasku tulee nyt normalisti E-laskuna. Onneksi otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen joka selvitti Telian laskut koska Telialta tuli randomina 97-52 e laskuja vaikka en ollut tilannut palveluita joista nuo isot laskut olivat muodustuneet koska lasku on ollut 2 kertaa samana lukuna laskussa.Kehotan ihmisiä ottamaan rohkesti kuluttaja asiamieheen jos alkaa isoja laskuja tulla vaikka ette ole mitään ylimääräistä tilanneet kannattaa ottaa yhteyttä koska se on kuluttajalle maksuton palvelu.
@Goyahkla kirjoitti:
Telia rahoituksen kanssa on ongelmia sillä siihen firmaan ei saa yhteyttä tai en ole ainakaan saanut telian asiakaspalvelusta. Mielestäni on outoa ette Telia Fincen asiakaspalvelua ei ole jolle voisi reklamoida paperilaskuista. Telia finacen viimeinen sähköosti lasku oli itselläni 01.03.2021 kopioin laskun ja maksoin heille ilman ongelmaa silloin heillä oli laskussa viitenumero. Kaikki maksut sujui ihan normaalisti kunnes Telia Fincelta tulikin paperilasku postiluukusta vein laskun oman pankkiin ja pyysin tarkistamaan onko tili tai viitenumero muuttunut kyseisellä laskulla Telia Finaceen no ei ollut. Pankin viesti oli maksa kuten olet ennekin maksanut. No Telia Finacelta tulikin uusi paperilasku ja nyt siinä ei oluttkaan viitenumero jonka pankin kautta olin tehnyt E-lasku sopimuksen mutta Telia Finace muutti laskun ehtoja paperilaskussa nyt se olikin viitenumeo sijaan hetu siksi tulee taas paperilaskuja ennen kun pankki taas muuttaa Telia Finacen laskun viitenumerosta hetuksi. Tätä pyöritystä en ymmärrä koska paperilasku joka tulee maksaa minulle 3,90e per lasku. Telia Finland lasku tulee nyt normalisti E-laskuna. Onneksi otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen joka selvitti Telian laskut koska Telialta tuli randomina 97-52 e laskuja vaikka en ollut tilannut palveluita joista nuo isot laskut olivat muodustuneet koska lasku on ollut 2 kertaa samana lukuna laskussa.Kehotan ihmisiä ottamaan rohkesti kuluttaja asiamieheen jos alkaa isoja laskuja tulla vaikka ette ole mitään ylimääräistä tilanneet kannattaa ottaa yhteyttä koska se on kuluttajalle maksuton palvelu.
Telia Financen asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät täältä. Sivustolla on myös ohjeistus miten voit lomakkeen kautta lähettää reklamaation (täytetään englannniksi), jos asia ei ole asikaspalvelussa ratkennut toivomallasi tavalla. Meidän asiakaspalvelussa saat myös apua Telia Rahoituksen laskuihin liittyvissä kysymyksissä, eli ensisijaisesti ota aina yhteys ensin meihin.
Näin yleisellä tasolla on hieman haastavaa vastata kysymyksiisi, koska laskutusongelmissa täytyisi päästä kurkkaamaan asikastiedot, ja mitä laskut ovat sisältäneet. Niihin emme tosiaan täällä Yhtesössä päästä tarkistamaan. Mutta yritän vähän avata tätä tilannetta parhaani mukaan. 🙂>
Telia Rahoituksen laskussa ei tilinumeroissa ole tapahtunut muutoksia. Telian E-laskujen kytkennässä käytetään tunnisteena viitenumeroa, mutta Financen (Rahoituksen) laskuissa henkilötunnusta. Laskutuskausi on aina yhden kuukauden mittainen jakso. Laskutuskausi alkaa aina kuun ensimmäisenä päivä ja päättyy kuun viimeisenä päivänä. Laskutusjaksoa tai eräpäivää ei voi muuttaa, vaan se on kaikilla asiakkailla aina sama. Laskut lähetetään kuun 14. tai 15. päivä tai sitä seuraavana arkipäivänä ja eräpäivä sijoittuu siitä sitten kahden viikon päähän.
Jos olet siis saanut paperilaskun sähköpostilaskun sijasta ja summa on ollut suurempi kuin normaalisti sekä saapumispäivä on ollut kuukauden alussa, olisiko kyse kenties maksukehoituksesta? Ne lähetetään aina paperisena. Laskulla on aina eritelty edellisen laskutusjakson kaikki tilitapahtumat, esim. uudet ostot, tehdyt lyhennykset ja mahdolliset muistutusmaksut ja viivästyskorot. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään laskun tulkinnassa, joten otathan yhteyttä esim. chatin kautta niin asia varmasti selviää! 🙂>
No vihon viimein sain e-laskuksi telia finacen oman pankin kautta. Myönnän olevani seniori mutta osaan käyttää tietokonetta ja jaksan tapella pankin kanssa miksei E-lasku ei toimi? Juttelin asiasta telia chatin kanssa tämä chat virkailijakin sanoi että hänelläkin oli samanlaisia ongelmia Telia Finacen kanssa. Tämä telian asiakaspalvelu tämän telia finacen kanssa on kuin terveysviranomaisilla Asterin kanssa. Asteri on terveydenhuollon uusi potilastieto järjestelmä joka ei toimi ainakaan Keskisuomessa. Mieti miten telian tosi seniorit joilla ei ole tietokoneita miten ne asioitaan hoitavat? Onneksi kaikki ikä seniorit eivät ole näin kauhessa asemassa koska lapset hoitavat äitinsä ja isänsä asioita. Voi niitä senioreita joilla ei ole paperilaskut tulevat postiluukusta kun nettiä ei ole tai sitä ei osata käyttää paperilaskusta joutuu maksamaan sen 3.90 ja jos sen pystyy itse viemään pankkiin ottaa pankki omansa palvelu maksun sinulta valittevasti.
@Goyahkla kirjoitti:
No vihon viimein sain e-laskuksi telia finacen oman pankin kautta. Myönnän olevani seniori mutta osaan käyttää tietokonetta ja jaksan tapella pankin kanssa miksei E-lasku ei toimi? Juttelin asiasta telia chatin kanssa tämä chat virkailijakin sanoi että hänelläkin oli samanlaisia ongelmia Telia Finacen kanssa. Tämä telian asiakaspalvelu tämän telia finacen kanssa on kuin terveysviranomaisilla Asterin kanssa. Asteri on terveydenhuollon uusi potilastieto järjestelmä joka ei toimi ainakaan Keskisuomessa. Mieti miten telian tosi seniorit joilla ei ole tietokoneita miten ne asioitaan hoitavat? Onneksi kaikki ikä seniorit eivät ole näin kauhessa asemassa koska lapset hoitavat äitinsä ja isänsä asioita. Voi niitä senioreita joilla ei ole paperilaskut tulevat postiluukusta kun nettiä ei ole tai sitä ei osata käyttää paperilaskusta joutuu maksamaan sen 3.90 ja jos sen pystyy itse viemään pankkiin ottaa pankki omansa palvelu maksun sinulta valittevasti.
Hyvä kuulla, että e-laskun kytkentä onnistui. Sen olen todennut itse myös käteväksi tavaksi vastaanottaa laskut. Mielellään totta kai neuvotaan ja autetaan kytkemisen kanssa asiakaspalvelustamme, jos siinä apuja tarvitaan. Yleisesti suosimmekin sähköisiä laskutapoja, mutta tarvittaessa se paperilaskukin onnistuu.
No aion jatkaa edelleen koska Telia rahastaa asiakaspalvelusta ja sama vaikka pyytää asiakasta hoitamaan asiansa "chat palvelussa ilmaiseksi" miten asiakas toimii jos netti ei toimi? Ja tietysti se chat palvelukin maksaa olettaen ettei telian verkossa ole vikaa ja pääsette nettiin koska maksatte telialle laajakaistasta. Kysynkin ihan miten jatkossa aiotte hoitaa asiakaspalvelunne että se olisi maksuton. Ja vielä minulle ei kukaan sanonut telialta 5kk miten tuo telia finace lasku muutetaan paperilaskutuksesi kuunes telia olin telian expres pisteellä jossain telian express pisteen arvonassa. Palveluneuvoja halusi katsoa liittymääni ja huomasi mikset ole tehnyt muutoksia telia finacen laskutukseen? Kysyin mitä muutoksia nyt sinulle tulee paperilasku josta maksat ylimääräista 3.90 per lasku. Siksi ajattelin koska olin maksanut heille aikasemmin paperilaskulla niin lähetetään niin lisää kyllä se ne maksaa kiltisti. Telia voisi olla asiakasyställinen yhtiö ja poistaa turhat asiakasmaksut ja palvella omia asiakkaitaan ilmaiseksi. Voimia niille joilla on vaikeuksia telia asiakaspalvelun kanssa. PS. mistä näkee käydyt chat keskustelut?
@Goyahkla kirjoitti:
No aion jatkaa edelleen koska Telia rahastaa asiakaspalvelusta ja sama vaikka pyytää asiakasta hoitamaan asiansa "chat palvelussa ilmaiseksi" miten asiakas toimii jos netti ei toimi? Ja tietysti se chat palvelukin maksaa olettaen ettei telian verkossa ole vikaa ja pääsette nettiin koska maksatte telialle laajakaistasta. Kysynkin ihan miten jatkossa aiotte hoitaa asiakaspalvelunne että se olisi maksuton. Ja vielä minulle ei kukaan sanonut telialta 5kk miten tuo telia finace lasku muutetaan paperilaskutuksesi kuunes telia olin telian expres pisteellä jossain telian express pisteen arvonassa. Palveluneuvoja halusi katsoa liittymääni ja huomasi mikset ole tehnyt muutoksia telia finacen laskutukseen? Kysyin mitä muutoksia nyt sinulle tulee paperilasku josta maksat ylimääräista 3.90 per lasku. Siksi ajattelin koska olin maksanut heille aikasemmin paperilaskulla niin lähetetään niin lisää kyllä se ne maksaa kiltisti. Telia voisi olla asiakasyställinen yhtiö ja poistaa turhat asiakasmaksut ja palvella omia asiakkaitaan ilmaiseksi. Voimia niille joilla on vaikeuksia telia asiakaspalvelun kanssa. PS. mistä näkee käydyt chat keskustelut?
Se on kyllä totta, että chattia varten tarvitaan jonkinlainen nettiyhteys. Jos oma yhteys ei juuri sillä hetkellä toimi, voit yhdistää tietokoneen tai puhelimen tilapäisesti johonkin toiseen yhteyteen, jos sellainen on saatavilla. Jos taas olet siinä hetkessä ainoastaan sen yhden toimimattoman yhteyden varassa, on helpoin keino soittaa asiakaspalveluun. Puhelumaksu on ainoastaan matkapuhelinmaksun (mpm) verran, ja hinnastossa tällä hetkellä tuo on 0,09 €/min eli esim. 10 min puhelun kustannukseksi kertyy alle 1 €. Muutoinhan asiakaspalveluun on monta eri yhteydenottovaihtoehtoa.
Aiemmat chat-keskustelut löydät kirjautumalla telia.fi sivustolle osiosta Minun Telia -> Laskut ja viestit.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.