Telia Rahoitus ja kadonnut lasku

  • 30 March 2023
  • 1 kommentti
  • 85 katselukertaa

Kunniamerkki

Tilasin tuotteen Telian verkkokaupasta helmikuun puolivälissä. Tilatessa annettiin tieto, että ensimmäinen lasku tulee paperisena noin kuukauden päästä ja sen jälkeen on valittava e-lasku tai muuten tulee jatkossa paperilaskuun laskutuslisä. OK, tähän asti kaikki ihan selvää. Tuote tuli ja olen siihen tyytyväinen. Laskua ei vaan kuulunut. Kun kuukausi oli kulunut, otin yhteyttä Teliaan, muistaakseni oma Telia chatin kautta. Minulle sanottiin, että laskut ovat juuri muodostumassa ja minun lasku tulee kyllä postissa ja että eräpäivä on maaliskuun lopussa. 

Laskua ei vaan näkynyt tämän viikon alkupuolellakaan ja silloin kirjoitin verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostin ja kysyin laskun perään ja pyysin jos vaikka saisin sen sähköpostilla, kun ei sitä muuten ollut tullut. Vastasivat vaan, että eivät voi lähettää sähköpostilla. Ei muuta neuvoa, mistä laskun löytäisin. toissapäivänä kirjoitin taas sinne Oma Telian chattiin ja kyselin tämän laskun perään. Sielläkään eivät vastanneet siihen, että missä se lasku on tällä hetkellä, mutta neuvoivat Telia Rahoituksen sivut. Samalla alkoivat kauppaamaan liittymiä. Siinä vaiheessa suutuin ja lopetin chatin. Löysin sitten sieltä Telia Rahoituksen sivuilta sen laskun ja maksoin saman tien. Kun tulin töistä kotiin,niin nyt oli posti tuonut myös sen paperisen laskun. Lasku tuli siis 28.3.2023 ja eräpäivä oli 29.3.2023.

Koko ajan olen yrittänyt kysyä missä lasku on, jotta pääsisin sitä maksamaan enkä ole saanut vastausta ennen kuin vasta 28.3.2023 siellä chatissa kertoivat tuosta Telia Rahoituksen sivuista. Tästä ei ole siinä paperilaskussakaan mitään mainintaa, ei kerrottu myöskään tilausta tehdessä. Telian verkkosivuilla on kyllä kohta Telia Rahoitus, mutta siellä kerrotaan vaan rahoituksen ehdot, ei sitä miten ja mistä nuo sivut löytyy ja että laskukin löytyy sieltä. 

Nyt on siis onneksi ensimmäinen erä saatu maksettua ajallaan ja seuraavia varten tein omassa nettipankissa e-laskutilauksen, mutta meni kyllä täpärälle, kun ei laskua vaan näkynyt eikä kuulunut eikä asiaa kerrottu, että mistä sen laskun löytää. Paperilaskukin kyllä sitten tuli lopulta, mutta yksi päivä ennen eräpäivää. Kyllähän sen pitäisi tulla reilusti aikaisemmin. 

Minusta tämä on tehty turhan hankalaksi ja alkuviikosta jo aloin todella stressaantumaan, että kun haluan maksaa laskuni ajoissa niin miten tässä käy, kun en vaan saa sitä laskua käsiini. Asiakaspalvelu on huonoa, kun ei voitu heti ensimmäisellä yhteenottokerrallani kertoa näistä Telia Rahoituksen sivuista, että sieltä se löytyisi.  En yhtään ihmettele, jos joillekin tulee vaikka luottotietomerkintä, kun lasku piilotetaan näin ja paperilaskukin tulee noin myöhään.

Vaikka olenkin tilaamaani tuotteeseen tyytyväinen, en kyllä ihan vähällä toista kertaa tilaa Telian verkkokaupasta, ainakaan osamaksulla. Ja jos minä otan chatissa yhteyttä laskuun liittyvässä asiassa, niin ei hemmetti silloin pidä alkaa siinä kauppaamaan uusia liittymiä.


Aihe on suljettu kommenteilta.

1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hei @DR2023 ja ensiksikin lämpimästi tervetuloa Yhteisön jäseneksi! Toivottavasti viihdyt parissamme ja löydät täältä itsellesi kiinnostavia keskusteluja ja artikkeleja. 😊

Sitten tähän Telia Rahoitukseen: Kurjaa, että paperilasku saavutti sinut noinkin viime tinkaan. Sitä en osaa sanoa, mistä tämä johtuu - liekö kirje vain harmillisesti viivästynyt postissa, tätä emme voi tietää. 🤔 Normaalisti kirjeen pitäisi olla perillä muutaman arkipäivän kuluessa lähettämisestä.

Kuten kirjoititkin, ensimmäinen lasku lähetetään aina paperiversiona kotiosoitteeseen, jonka jälkeen laskun lähetystavaksi voi valita joko sähköposti- tai e-laskun. Laskut muodostetaan aina kuun puolivälissä, jolloin maksun eräpäiväksi tulee kuun vaihde.

En tiedä, miksi asiakaspalvelumme ei vinkannut noista Telia Rahoituksen sivuista jo ensimmäisellä yhteydenottokerralla, se olisi ollut ehdottomasti oleellinen tieto. Tähän muuten lisävinkkinä, että sivuille pääsee kirjautumaan myös Minun Telian sovelluksen kautta klikkaamalla Laskut -välilehteä.

Hyvä että pääsit kuitenkin lyhentämään laskuasi. Seuraava lasku lähetetään sinulle ensi kuussa toivomallasi laskutuskanavalla.