Osalle asiakkaistamme riittäisi varmasti kuntoluokitukseltaan hieman heikompikuntoisempikin puhelin, mutta toistaiseksi mennään tällä olemassaolevalla valikoimalla. Tarve on kuitenkin tunnistettu ja kysyntää varmasti on monen kuntoisille puhelimille ja muillekin laitteille.
Hyvä että olet pitänyt keskustelua yllä ja kysellyt asian perään. Vinkkasin tästä keskustelusta kierrätyspuhelimista vastaavalle taholle ja heilläkin se on siis tiedossa että valikoman kasvattamista toivotaan kovasti. Kierrätysaikakautta kun eletään niin itsellä on ainakin kovat toiveet ja odotukset että valikoma laajenisi. Jäädään kuitenkin vielä odottamaan mitä ensi vuosi tuo tullessaan.
Niitä käytettyjä puhelimia pitäisi ensin jonkun myydä Telialle, niitä kun ei voi tilata tukkurilta rahtikonteittain kuten uusia.
Sivuhuomiona Gigantti tarjoaa juuri nyt -150€ joka omppuluurista, myös 500€ malleista.
Edellinen työsuhdepuhelin oli leasing-sopimuksella Telialta ja sen verran isossa organisaatiossa olen töissä, että pelkästään sieltä palautuu paljon käyttökelpoisia puhelimia. Toki meillä käyttöaika oli kolme vuotta ja oma Iphone 12 mini oli jo hieman menettänyt akkukapasiteettiä, mutta päälle päin virheetön. Ei tainnut edes pudota kertaakaan ja oli suojakotelossa.
Nykyinen puhelin onkin sitten Iphone 15 ja se on ohjemoitu yrityspuhelimeksi, eli puhelimen ylläpitoon on tullut “ulkopuolista” kontrollia. Mutta kai tuonkin saa käännettyä pois päältä kun leasingaika on ohi.
Osalle asiakkaistamme riittäisi varmasti kuntoluokitukseltaan hieman heikompikuntoisempikin puhelin, mutta toistaiseksi mennään tällä olemassaolevalla valikoimalla. Tarve on kuitenkin tunnistettu ja kysyntää varmasti on monen kuntoisille puhelimille ja muillekin laitteille.
Hyvä että olet pitänyt keskustelua yllä ja kysellyt asian perään. Vinkkasin tästä keskustelusta kierrätyspuhelimista vastaavalle taholle ja heilläkin se on siis tiedossa että valikoman kasvattamista toivotaan kovasti. Kierrätysaikakautta kun eletään niin itsellä on ainakin kovat toiveet ja odotukset että valikoma laajenisi. Jäädään kuitenkin vielä odottamaan mitä ensi vuosi tuo tullessaan.
No, eiköhän se ensi vuosi tuo tullessaan ihan samaa, kuin 2021, 2022 ja 2023, sekä 2024, milloin olen tätä TÄYSIN SAMAA ASIAA pitänyt esillä.
Ja mikä on muuttunut 4 vuoden aikana: EI YHTIKÄS MIKÄÄN.
KOKO yhtälö ja hinnoittelunne on aivan pähkähullu... Oliko esim. Recycled iPhone 12 kalliimpi, mitä nyt black fridayn tarjous uudesta iPhone 13:sta. Vai oliko uusi 12 sitten 13:a kalliimpi. Jokatapauksessa, olette aivan täysin hukassa tämän asian kanssa.
Minusta tällainen asiakkaan toiveen täydellinen toteuttamatta jättäminen kertoo äärettömästä ylimielisyydestä. Tarjosin teille kuitenkin helppoa ratkaisuakin asiaan, alkakaa Recycledin osalta yhteistyöhön swappiem tms kanssa.. Hoitakaa valikoimat KUNTOON.
Minua ei ainakaan teidän nk. "lupaukset" ole lämmittäneet enää vuosikausiin. Paljon puhetta, tekoja tasan nolla.
Puhelinpalvelussa ruuhkaa, soitat milloin vain. Joka kerta kysellään uudestaan samat osoitteet ja mailit, vaikka olen sata kertaa sanonut, etten HALUA NIITÄ KERTOA JOKA KERRALLA.
JA sitten kaiken huippuna tämä Recycled - pelleily.
No, onneksi muitakin operaattoreita on. Tässä on yritetty olla lojaali, mutta jossain se raja menee. Huonommaksi ei ainakaan voi mennä.
Minusta tällainen asiakkaan toiveen täydellinen toteuttamatta jättäminen kertoo äärettömästä ylimielisyydestä. Tarjosin teille kuitenkin helppoa ratkaisuakin asiaan, alkakaa Recycledin osalta yhteistyöhön swappiem tms kanssa.. Hoitakaa valikoimat KUNTOON.
Ja olet selvittänyt Swappielta, että heitä tämä yhteistyö kiinnostaisi? Kauheasti on asioita, jotka pitäisi vaan tehdä ilman ajastustakaan niiden mahdollisuudelle. Mikä ihme siinä sitten on, että se käytetty omppuluuri pitää saada juuri Telialta? Itse olen Telian asiakkana ostanut 3 edellistä puhelintani uutena Gigantista, DNAlta ja Elisalta, koska muualta ei vaan ole saanut haluamaani mallia.
Tarjoan helppoa ratkaisua sinulle: lopetat vuosien turhan odottelun ja huutelun perään ja ostat käytetyt luurit sieltä mistä niitä saa, esim sieltä Swappielta. Näin voit pysyä Telian asiakkaana tai vaihtaa ihan mille vaan operaattorille täysin riippumatta kuka myy mitäkin puhelinta.
Mistä tiedämme, että haluaako nuo Swappiet, Fonumit yms firmat tehdä edes yhteistyötä operaattoreiden kanssa? Periaatteessahan operaattorista tulee sitten kilpailija. Ei hinta varmasti voi olla yhtä edullinen operaattorin myymänä kuin suoraan Swappien. Tuskin Telialla on omaa pajaa, jossa noita laitteita valmistelevat vaan on ulkoistettu jonnekin puolelle maailmaa. Jos Telialta ei ole saatavissa sopivaa kierrätettyä laitetta, niin onneksi on vaihtoehtoja. Telialla oli vastikään muutosneuvottelut ja mitä niistä on tietoa ollut julkisuudessa, niin Telia yrittää keskittyä ydinliiketoimintaansa. Kierrätettyjen puhelimien myynti ei sitä varmasti ole, jos sitä ei sitten osta palveluna jostain muualta, kuten Swappielta. Kuten @elo420 kirjoitti, niin valintoja on. Itse olen Telialta ostanut perheenjäsenen puhelimen uutena, koska tarjous oli niin hyvä. Muutoin on laitteet tullut useasti ostettua muualta, koska joko muisti/väri/tyyppi saatavuutta ei ole juuri hankintahetkellä ollut.
Osoitteiden ja mailien kysely johtuu siitä, että puhelun aikana varmistetaan ainakin kahdella eri tavalla, että soittaja olet juuri sinä, eikä joku muu. Yllättävän usein eri rekistereihin jää vanhoja tietoja. Nyt ei sentään Omat Sivut kysele joka kirjautumiskerta sähköpostin ja puhelinnumeron varmistamista, sen on Telia saanut korjattua.
Mistä tiedämme, että haluaako nuo Swappiet, Fonumit yms firmat tehdä edes yhteistyötä operaattoreiden kanssa? Periaatteessahan operaattorista tulee sitten kilpailija. Ei hinta varmasti voi olla yhtä edullinen operaattorin myymänä kuin suoraan Swappien. Tuskin Telialla on omaa pajaa, jossa noita laitteita valmistelevat vaan on ulkoistettu jonnekin puolelle maailmaa. Jos Telialta ei ole saatavissa sopivaa kierrätettyä laitetta, niin onneksi on vaihtoehtoja. Telialla oli vastikään muutosneuvottelut ja mitä niistä on tietoa ollut julkisuudessa, niin Telia yrittää keskittyä ydinliiketoimintaansa. Kierrätettyjen puhelimien myynti ei sitä varmasti ole, jos sitä ei sitten osta palveluna jostain muualta, kuten Swappielta. Kuten @elo420 kirjoitti, niin valintoja on. Itse olen Telialta ostanut perheenjäsenen puhelimen uutena, koska tarjous oli niin hyvä. Muutoin on laitteet tullut useasti ostettua muualta, koska joko muisti/väri/tyyppi saatavuutta ei ole juuri hankintahetkellä ollut.
Osoitteiden ja mailien kysely johtuu siitä, että puhelun aikana varmistetaan ainakin kahdella eri tavalla, että soittaja olet juuri sinä, eikä joku muu. Yllättävän usein eri rekistereihin jää vanhoja tietoja. Nyt ei sentään Omat Sivut kysele joka kirjautumiskerta sähköpostin ja puhelinnumeron varmistamista, sen on Telia saanut korjattua.
"osta muualta".
Tulee jotenkin *******n tyhmä fiilis, kun lukee näitä kommentteja. Ikäänkuin en tietäisi, että sen saa hankittua muualtakin. Mutta kun ette tunnu ymmärtävän, että joillekin se on tärkeää, että se OMA OPERAATTORI tarjoaisi kaikki tällaiset palvelut. Tai edes YRITTÄISI TARJOTA. No, se ainakin on tullut selväksi, että telia ei edes yritä. "keskittyy ydinliiketoimintaan". Mikähän se on... Katvealueeton verkkopalvelu? Ei toteudu tänä päivän. Nopea ja hyvä asiakaspalvelu...? Ei toteudu. No, antaa olla.
Taitaa olla ymmärryksessä puutteita jossain ihan muualla. Operaattorit ovat pörssiyhtiöitä, jotka eivät voi muuttaa toimintaansa joka kerta, kun YKSI asiakas kokee jonkun olevan maailman tärkein asia. Näin ei tee yksikään muu operaattori missään maailmassa niin on aika epärealistista odottaa sitä Suomen Telialta. Yhdelläkään operaattorilla ydinliiketoiminta ei myöskään ole jonkun vanhan romun kierrätys vaan mobiili- ja muut tietoverkot ja siksi sitä varten on juurikin näitä erillisiä firmoja.
Oma mielipide on, ettei omppuromua tarvitsisi myydä kenellekään, mutta vähemmän yllättäen Telia ei lopettaisi sen myymistä vaikka kuinka vaatisin. Eivät myöskään ota myyntiin vaikkapa luomukaurahiutaleita, vaikka minulle olisi kuinka tärkeää saada ostaa niitä lähikaupan sijaan omalta operaattoriltani.
Itse ainakin arvostan jos Telia käyttää varoja ennemmin katvealueiden poistamiseen eikä kierrätysluureihin. Ja muutenkin keskittyy verkkojen ylläpitoon laitteiden kustannuksella. Telia on ottanut myyntiin mm. imureita, pelikonsoleita, tietokonekomponentteja(ne vähenemässä), ilmastointikoneita. Niitä ei tarvitsisi olla myynnissä ollenkaan, koska minä en niitä tarvitse..
Minulla on kaksi kierrätyspuhelinta Telialta, molemmat olivat kunnoltaan erinomaisia. Toki ovat jo vanhoja ( Samsung Galaxy S9 ja iPhone 8 ), mutta hyvin toimivat varapuhelimina ja niissä Prepaid liittymät
En vastaa Recycled-konseptista ja tämä on täysin omaa pohdintaani mutta mietin valikoimaa myös asiakaskokemuksen kannalta.
Ymmärrän, että on tilanteita, jolloin itsekin haluaisin ostaa reilustikin halvemman käytetyn puhelimen, uuden sijasta. Joka tarkoittaa, että kuntoluokitus voisi olla 2 tai 3 (jos siis 1 vastaa uutta puhelinta).
Heitän hatusta mutta jos tuo luokan 3 puhelin olisi sellainen, että siinä olisi muutamia naarmuja. Mitäs sitten, kun asiakas saa netistä tilaamansa puhelimen ja katsoo että ei hemmetti, onpa kamala puhelin, palautan tämän välittömästi. “Mitä sekundaa Telia oikein myy?!?”.
Tai jos/kun siihen tulee ajan myötä vielä lisää naarmuja. “Tältä tämä Telialta hankittu puhelin näyttää, en enää ikinä osta käytettyä puhelinta ja varsinkaan Telialta!!”.
Vaikka hinta on edullisempi, kuin luokan 1 puhelimessa, niin odotukset puhelinta kohtaan ovat kuitenkin korkealla, kun firma sen kuitenkin myy. Ja pitäähän sille myös takuu tarjota, joten puhelimen pitää ihan käytännön syistäkin olla ns. ensimmäistä luokkaa.
En vastaa Recycled-konseptista ja tämä on täysin omaa pohdintaani mutta mietin valikoimaa myös asiakaskokemuksen kannalta.
Ymmärrän, että on tilanteita, jolloin itsekin haluaisin ostaa reilustikin halvemman käytetyn puhelimen, uuden sijasta. Joka tarkoittaa, että kuntoluokitus voisi olla 2 tai 3 (jos siis 1 vastaa uutta puhelinta).
Heitän hatusta mutta jos tuo luokan 3 puhelin olisi sellainen, että siinä olisi muutamia naarmuja. Mitäs sitten, kun asiakas saa netistä tilaamansa puhelimen ja katsoo että ei hemmetti, onpa kamala puhelin, palautan tämän välittömästi. “Mitä sekundaa Telia oikein myy?!?”.
Tai jos/kun siihen tulee ajan myötä vielä lisää naarmuja. “Tältä tämä Telialta hankittu puhelin näyttää, en enää ikinä osta käytettyä puhelinta ja varsinkaan Telialta!!”.
Vaikka hinta on edullisempi, kuin luokan 1 puhelimessa, niin odotukset puhelinta kohtaan ovat kuitenkin korkealla, kun firma sen kuitenkin myy. Ja pitäähän sille myös takuu tarjota, joten puhelimen pitää ihan käytännön syistäkin olla ns. ensimmäistä luokkaa.
Aika samaa mieltä. En ostaisi puhelinta mikä ei vastaisi melkein uutta. Se on harmi kun juuri haluaisi telialta hankkia( itsekin näin telian asiakkaana haluaisin täältä ostaa koska vielä saisi luotolla) mutta ei löydy juuri sitä mallia minkä haluaisi.
Juuri tämän hetken iphone 11 on hankittu 3 v sitten telialta käytettynä ja vielä toimii aivan hyvin. Harkitsin uuden hankkimista( tietenkin taas käytettynä jos mahdollista) mutta koska puhelin toimii vielä hyvin niin katsoin parhaimmaksi käyttää niin pitkään kuin pystyy, varsinkin kun ei hinta ja tarjonta ole vielä sopinut omalle kohdalle, säästää rahaa ja luontoa.
Ja tällä käyttötavalla näitä puhelimia ei sitten tulekaan niin paljon tuonne vaihtopalveluun. On jokaisella täysi oikeus vaihtaa puhelinta niin usein kuin haluaa ja tässä tavassa on myös sitten se hyvä puoli, että tulee näitä vaihtopuhelimia tuonne tarjolle muille halvemmalla ja pysyy kiertotalous kunnossa, kunhan tosiaan sitten aina uuden vaihtaessa toimii sen vanhan kanssa oikein kierrätyksen suhteen.
Ei ole helppo homma saada tätä kierrätys puhelin systeemiä toimimaan kaikille tyytyväisellä tavalla koska se on täysin riippuvainen asiakkaiden palautuksista, milloin ja missä kunnossa niitä annetaan ja vielä mihin liikkeeseen niitä annetaan ja jos kaikki olisivat kuten minä, käyttää puhelinta mahdollisimman pitkään ja loppuun asti ei niitä tulisi sitten koskaan. Olisiko tämä sitten paras ratkaisu kaikkien kannalta, kuten totesin ei välttämättä.
Eipä näissä kommenttikentissä telian puolella tunnu kukaan toinen asiakaskaan IKINÄ ymmärtävän sitä syvintä pointtia näissä asioissa. Ei koskaan. Vaikka kuinka rautalangasta yrittäisi vääntää. Tuo recycled - homma on telia lla täysi vitsi, siitä olisi pitänyt luopua kokonaan jo aikaa sitten, kun kerran konseptin minkäänlainen kehittäminenkään ei kelpaa.
No, nyt sain sitten tehtyä sen parhaan päätöksen, siirryttyä Elisalle. 200m rajaton liittymä 19.99€/kk. Ja ainakin toivoa siitä, että asiakkaiden toiveita OIKEASTI kuunneltaisiin. Ainakaan teliaa huonommaksikaan ei voi mennä. Lasten liittymät siirtyi myös. Telia teki äsken tekstarilla surkean "pysythän meillä, 21,99€/kk tarjouksen voimalla". En pysy. Oikein hyvää jatkoa vaan teille kaikille keskinkertaisuutta ja kehittymättömiä palveluja arvostaville.
Kaikille ei vain ole maailman tärkein asia saada ikivanhaa omppuromua ylihinnalla, vaikka miten vääntää rautalangasta sen olevan tärkeää itselleen. Ethän sinäkään lopeta niiden haluamista, vaikka kuinka vääntäisin rautalankaa, miten minun mielestäni ne ovat totaalinen huijaus ja varsinkin ylihinnan maksaminen ikivanhasta romusta. En ole myöskään vuosikausia huudellut Telialle, että heidän on aivan pakko ottaa minun haluamani puhelimet myyntiin, vaan olen joka kerta katsonut mistä saa ja hakenut sieltä.
Joten itse pysyn mieluummin Telialla nauttimassa 15.99€/kk 200M rajoittamattomasta ja ostan edelleen puhelimia ihan mistä haluan. Toivottavasti Elisalla kuuntelevat yhtä asiakasta enemmän ja ottavat heti myyntiin kaiken mitä juuri sinä haluat.
Itselleni on puhelimen hankinta helppoa, kun kolmen vuoden välein työpaikalta saa uuden puhelimen. Luulen, että vanhat puhelimet päätyvät näihin recycle-myynteihin, jos ovat vielä siinä kunnossa. Kolme vuotta on pitkä aika puhelimelle, vaikka se olisi miten huippu omppulaite. Käyttö navigaattorina tai hotspottina kyllä haurastuttaa akun lisäksi itse puhelinta.
Yhden laitteen olen ostanut recycle-laitteena ja se lähti palautukseen. Akku oli loppu eikä laite toiminut suomalaisessa verkossa. Mutta jos tulee tarve ostaa oma puhelin vakituisempaan käyttöön, niin recycle-puhelin voisi olla mahdollinen vaihtoehto ja hankintapaikkana näihin erikoistunut liike/ketju. Tämä Telian versio näistä recycle-vehkeistä tuntuu olevan enemmän kotikutoista puuhastelua, eikä vakavasti otettava vaihtoehto. Suppeat valikoimat ja muuta.
P.S. Elisa ei kuuntele ainakaan kovin isolla korvalla asiakkaan ehdotuksia.
Eipä näissä kommenttikentissä telian puolella tunnu kukaan toinen asiakaskaan IKINÄ ymmärtävän sitä syvintä pointtia näissä asioissa. Ei koskaan. Vaikka kuinka rautalangasta yrittäisi vääntää. Tuo recycled - homma on telia lla täysi vitsi, siitä olisi pitänyt luopua kokonaan jo aikaa sitten, kun kerran konseptin minkäänlainen kehittäminenkään ei kelpaa.
No, nyt sain sitten tehtyä sen parhaan päätöksen, siirryttyä Elisalle. 200m rajaton liittymä 19.99€/kk. Ja ainakin toivoa siitä, että asiakkaiden toiveita OIKEASTI kuunneltaisiin. Ainakaan teliaa huonommaksikaan ei voi mennä. Lasten liittymät siirtyi myös. Telia teki äsken tekstarilla surkean "pysythän meillä, 21,99€/kk tarjouksen voimalla". En pysy. Oikein hyvää jatkoa vaan teille kaikille keskinkertaisuutta ja kehittymättömiä palveluja arvostaville.
Hyvä että paremmin soveltuvat palvelut löytyivät. Ehkäpä Teliakin rupeaa tuossa vähitellen ymmärtämään, kun asiakkaita vuotaa syystä tai toisesta kilpailijoille.
Eipä näissä kommenttikentissä telian puolella tunnu kukaan toinen asiakaskaan IKINÄ ymmärtävän sitä syvintä pointtia näissä asioissa. Ei koskaan. Vaikka kuinka rautalangasta yrittäisi vääntää. Tuo recycled - homma on telia lla täysi vitsi, siitä olisi pitänyt luopua kokonaan jo aikaa sitten, kun kerran konseptin minkäänlainen kehittäminenkään ei kelpaa.
Se, että konsepti ei ole kehittynyt ei tarkoita, ettemmekö ymmärtäisi tilannetta tai kuuntelisi asiakkaita. Kyllä meillä on ihan fiksuja tyyppejä töissä
Jos tai kun meillä ei ole kerrottavana uutisia, tässä tapauksessa Recycled-valikoiman laajentamisesta sekä erilaisten kuntoluokitusten omaavien laitteiden lisäämisestä valikoimaan, niin ei meillä ole paljoa tähän ketjuun tuotavissa.
En ole edelleenkään Recycled-konseptin vastaava, nämä on edelleen vain omaa pohdintaa.
Keskustelussa on ollut kommentteja siitä, että mistä käytettyjä laitteita saisi myyntiin. Hyväkuntoisia laitteita pitää saada varastoon säännöllisesti, joista sitten tarkistaa ja kunnostaa myyntikappaleet. Tämä on yksi haaste tällaisessa konseptissa. Haaste vielä kertautuu sen mukaan mitä useampi eri malli (valmistaja + malli + muistikoko- ja värivariantti) sekä kuntoluokituksen laite on myynnissä.
Yhteistyö isojen käytettyjen laitteiden ostajien ja myyjien kanssa voisi olla tosiaan yksi vaihtoehto mutta siinäkin lienee omat haasteensa. Otaksun, että jos yhteistyö olisi helppo toteuttaa niin sellainen olisi varmaankin jo käynnissä. Ollaanhan me tehtykin yhteistyötä jo mutta eri tasolla:
Asiakkaat haluavat kierrättää vanhat puhelimet myymälöissä – Telia Kaupat vastaanottavat Swappielle myytyjä laitteita
Kierrätyspuhelimien markkinajohtaja Swappie ja Telia yhteistyöhön – tavoitteena saada Suomessa joka kolmas puhelin kierrätykseen
Mitä tulee eri kuntoluokituksen omaavien puhelimien myyntiin niin siitä tuossa aiemmin jo kirjoitin.
Siinä olen kanssanne samaa mieltä, että konseptia voisi kehittää tai sitten kuopata kokonaan. Nykyisellään siitä ei ole juurikaan hyötyä.
Meidän ydinliiketoimintaa ovat yhteydet eli puhelin- ja nettiliittymät. Aika näyttää mitä ydinliiketoimintaan keskittyminen tarkoittaa käytännössä.
No, nyt sain sitten tehtyä sen parhaan päätöksen, siirryttyä Elisalle. 200m rajaton liittymä 19.99€/kk. Ja ainakin toivoa siitä, että asiakkaiden toiveita OIKEASTI kuunneltaisiin. Ainakaan teliaa huonommaksikaan ei voi mennä. Lasten liittymät siirtyi myös. Telia teki äsken tekstarilla surkean "pysythän meillä, 21,99€/kk tarjouksen voimalla". En pysy. Oikein hyvää jatkoa vaan teille kaikille keskinkertaisuutta ja kehittymättömiä palveluja arvostaville.
Tämä on todella harmi kuulla, että päädyit vaihtamaan meiltä pois. Ymmärrän toki tilanteesi ja miksi näin päädyit tekemään.
Jos joskus tulee jotain eteen niin mielelläni näkisin sinut jälleen asiakkaanamme