Skip to main content

Telian asiakaspalvelun laatu 2025

  • May 15, 2025
  • 5 kommenttia
  • 169 katselukertaa

Lähdin vetämään telialta ja siirryin elisalle. Elämäni paras päätös. Ihan jos pelkkää ASIAKASPALVELUA AJATTELEE.

 

ESIMERKKI äsken tapahtuneesta. Yritin päästä telian chattiin. Kirjauduin oma teliaan ja yritin sisään. Ei onnistu. Yritin kymmenen kertaa peräkkäin.. 

 

No, sitten piti valita se soitto asiakaspalveluun, jota halua välttää viimeiseen asti, koska telialla ei ole käytössä 0800 ilmaisumeroa tai edes tavallista matkapuhelinnumeroa omien asiakkaidensa tarpeisiin, vaan he joutuvat maksamaan soitosta kalliit matkapuhelinmaksut.

 

Kysymys sama, minkä olen esittänyt tuloksetta jo 25 kertaa. 

 

Saisinko telia Financen laskun muodostumaan jo aivan viimeistään kuun 15.pvä AAMUUN MENNESSÄ. MIELELLÄÄN JO 14.

 

JA JOS KUUN 15 ON VKLP, LASKU JO ENNEN VIIKONLOPPUA. EI SEN JÄLKEEN. 

 

NO, VUONNA 2025, EI TÄLLAINEN TUNNU ONNISTUVAN. 

 

EI SITTEN KIRVEELLÄKÄÄN. 

 

ASPA SANOO VAAN, ETTÄ MAKSA SAMALLA VIITTEELLÄ JA TILITIEDOILLA, KUN ENNENKIN. TOTEUTA VAIKKA HETI.. 

 

MITÄÄN MUUTA EI SANONUT. EI PAHOITTELUT KIRJAUTUMINEN ONGELMIA TMS. TÄYSIN VÄLIINPITÄMÄTTÖMÄN KUULOINEN AKKA. 

 

UNOHTI SANOA, ETTÄ MITÄS SEN SUMMAN KANSSA TEHDÄÄN, KUN SEHÄN EI AINA OLE SAMA…

 

NO, KOHTA TELIA FINANCE MAKSETTU POIS, NIIN EN IKINÄ ENÄÄ PIERAISEKAAN TELIAN SUUNTAAN. 

5 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • May 15, 2025

Onnea vaan, itse taas en myyntitilanteessa tapahtuneen suoranaisen valehtelun vuoksi ikinä koske mihinkään Elisan tuotteeseen. Kyllähän se summa osamaksuissa on tismalleen tiedossa joka kerta, kun se muuttuu vain jos joku on jo maksettu loppuun tai tullut uusi lisää. Jos ei ota mitään uusia niin vanhalla summalla maksaminenkaan ei tee muuta kuin lyhentää maksuja pois nopeammin. 


  • Aloittaja
  • May 15, 2025

Joo, varmaan voisin maksaa samoilla maksutiedoilla ja toivoa, että summa pysyy samana. 

 

Pointtihan tässä oli se, että vuonna 2025, korostan vielä, että eletään vuotta 2025, Telian kokoinen yritys ei muka pysty muuttamaan jonkun laskun muodostumis/toimituspäivää aikaisemmaksi. Kuussakin käyty jo 60-luvulla. 

 

Minua ei kiinnosta pätkääkään, miten se muutos tehdään, kunhan se tehdään. Tekoäly varmaan osaisi fiksata ajantasaisen laskun sinne telia financen sivuille kellontarkasti aina kuun 14. Pvä kello xx.xx

 

Asiakas on aina oikessa... Paitsi Telialla. 


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • May 15, 2025

No kokeile ihmeessä onnistuuko Elisalle saneleminen, että mihin kellonaikaan laskun tarvitsisi olla. Tai sitten vaan luovut tuosta tarpeesta ja huomaat, että summan suuruus ei muodostu toivomalla vaan tismalleen niistä kk-eristä kuin edellinenkin lasku. Kaikki 3 isoa kokeilleena voin kertoa, että vaihtamalla paranee vain kokemukset siitä, että samaa roskaa eri paketissa se on kaikilla. Helpoimmalla pääsee kun laittaa kaiken e-laskuksi niin ei tarvi arpoa summia, sen kun vaan hyväksyy laskun nettipankissa. 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • May 15, 2025

Joo, varmaan voisin maksaa samoilla maksutiedoilla ja toivoa, että summa pysyy samana. 

 

Pointtihan tässä oli se, että vuonna 2025, korostan vielä, että eletään vuotta 2025, Telian kokoinen yritys ei muka pysty muuttamaan jonkun laskun muodostumis/toimituspäivää aikaisemmaksi. Kuussakin käyty jo 60-luvulla. 

 

Minua ei kiinnosta pätkääkään, miten se muutos tehdään, kunhan se tehdään. Tekoäly varmaan osaisi fiksata ajantasaisen laskun sinne telia financen sivuille kellontarkasti aina kuun 14. Pvä kello xx.xx

Ymmärrän, että tuo laskun muodostumisen ajankohta on ominaisuus, jota joskus halutaan muokata. Tämä onkin tehtävissä normaalissa laskutuksessa, kuten liittymän osalta mutta rahoituslaskutuksessa lasku muodostuu aina kuun 15. päivä ja eräpäivä on kuun vaihteessa. Yleisesti asiakaspalvelijan antama ohje toimii hyvin, että voit vain maksaa laskun samoilla tiedoilla, koska rahoituslaskun loppusumma on aina sama lukuunottamatta tilannetta, että aiempi lasku olisi jätetty maksamatta tai lisäisit rahoitukselle lisää tuotteita.

Asiakaspalvelijan toimintaan en voi ottaa kantaa, koska en ole ollut kuulemassa puhelua mutta olet oikeassa, että hänen olisi pitänyt huomioida kertomasi ongelmat kirjautumisessa sekä mahdollisesti selvittää tai kertoa onko kyse ollut esimerkiksi häiriöstä Minun Teliassa. Pahoittelut omasta puolestani, että olet joutunut näkemään ylimääräistä vaivaa päästäksesi selvittämään laskutusasiaa.


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • May 15, 2025

Saisinko telia Financen laskun muodostumaan jo aivan viimeistään kuun 15.pvä AAMUUN MENNESSÄ. MIELELLÄÄN JO 14.

Telia Financella on ihan omat kuviot. En ainakaan itse pystynyt hoitamaan asiaani kuin Ruotsin kautta, tiedä häntä… Ihan yksinkertaista ei ollut tunnistautua.

Telia Finance

tänne, mutta onnistui kun tarpeeksi monta kertaa yritti. Mutta tätä kautta pystyi maksamaan ainoastaan koko velan pois, kun meni hermot...