Skip to main content
Ratkaisu

Telian kierrätysetu ihan tyhjä lupaus?

  • July 16, 2025
  • 7 kommenttia
  • 115 katselukertaa

Telia lupaa vanhasta puhelimesta kierrätysedun kun ostaa uuden laitteen: “Kierrättämällä saat aina etua”, “Vanha puhelimesi on kirjaimellisesti kullan arvoinen”. Ostin sitten Telian liikkeestä Honor 400 5G puhelimen toukokuun lopussa ja tarjosin vaihtoehtona kierrätysetuun joko Huawei tai Nokia älypuhelinta, kumpikin ehjiä mutta vanhoja toki. Myyjä tarkasti kummastakin IMEI-koodin ja valitteli ettei nämä ole hänen listallaan kierrätysetua varten. Nyt huomasin Telian sivuilla laskurin, jonka mukaan kumpikin laite olisi ollut 9 euron kierrätysedun arvoinen. Tietysti laskurin tuloksessa lukee isolla kirjoitettuna “Laitteestasi saisi arviolta (tarkan hyvitysarvon saat Telia Kaupassa)” Eli tarkka arvio Telia kaupassa oli pyöreä 0 euroa kummallekin laitteelle! Onko Telian kierrätyskampanja taas kerran vain suuri sumutus?

Ratkaisu jäseneltä SalliJf

Telia lupaa vanhasta puhelimesta kierrätysedun kun ostaa uuden laitteen: “Kierrättämällä saat aina etua”, “Vanha puhelimesi on kirjaimellisesti kullan arvoinen”. Ostin sitten Telian liikkeestä Honor 400 5G puhelimen toukokuun lopussa ja tarjosin vaihtoehtona kierrätysetuun joko Huawei tai Nokia älypuhelinta, kumpikin ehjiä mutta vanhoja toki. Myyjä tarkasti kummastakin IMEI-koodin ja valitteli ettei nämä ole hänen listallaan kierrätysetua varten. Nyt huomasin Telian sivuilla laskurin, jonka mukaan kumpikin laite olisi ollut 9 euron kierrätysedun arvoinen. Tietysti laskurin tuloksessa lukee isolla kirjoitettuna “Laitteestasi saisi arviolta (tarkan hyvitysarvon saat Telia Kaupassa)” Eli tarkka arvio Telia kaupassa oli pyöreä 0 euroa kummallekin laitteelle! Onko Telian kierrätyskampanja taas kerran vain suuri sumutus?

Hei ​@Casmere ja tervetuloa Yhteisöön! Lupauksemme on, että hyvitämme kaikista asiakkaan tuomista laitteista vähintään yhden euron per laite. Kuulostaa erikoiselta, ettet saanut  laitteistasi lainkaan hyvitystä. Saitko kuitenkin laitteesi jätettyä liikkeeseen? Jos järjestelmämme ei tunnista laitetta, meillä on muut keinot laitteen rekisteröimiseksi ja hyvityksen tekemiseksi. 

Jos haluat antaa palautteen meille eteenpäin välitettäväksi, voit kertoa, missä Telia Kaupassa kävit asioimassa.

7 kommenttia

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • July 16, 2025

On tuo vähän nurinkurista, että mainostetaan isolla rahanarvoisia etuja, mutta ei sitten olekaan mitään arvoa. Putoaa pohja koko kampanjalta, jos on pikkupräntissä vain tietyt laitteet sallittu (kun ensin annettu ymmärtää, että laite kuin laite on pätevä).


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • Ratkaisu
  • July 16, 2025

Telia lupaa vanhasta puhelimesta kierrätysedun kun ostaa uuden laitteen: “Kierrättämällä saat aina etua”, “Vanha puhelimesi on kirjaimellisesti kullan arvoinen”. Ostin sitten Telian liikkeestä Honor 400 5G puhelimen toukokuun lopussa ja tarjosin vaihtoehtona kierrätysetuun joko Huawei tai Nokia älypuhelinta, kumpikin ehjiä mutta vanhoja toki. Myyjä tarkasti kummastakin IMEI-koodin ja valitteli ettei nämä ole hänen listallaan kierrätysetua varten. Nyt huomasin Telian sivuilla laskurin, jonka mukaan kumpikin laite olisi ollut 9 euron kierrätysedun arvoinen. Tietysti laskurin tuloksessa lukee isolla kirjoitettuna “Laitteestasi saisi arviolta (tarkan hyvitysarvon saat Telia Kaupassa)” Eli tarkka arvio Telia kaupassa oli pyöreä 0 euroa kummallekin laitteelle! Onko Telian kierrätyskampanja taas kerran vain suuri sumutus?

Hei ​@Casmere ja tervetuloa Yhteisöön! Lupauksemme on, että hyvitämme kaikista asiakkaan tuomista laitteista vähintään yhden euron per laite. Kuulostaa erikoiselta, ettet saanut  laitteistasi lainkaan hyvitystä. Saitko kuitenkin laitteesi jätettyä liikkeeseen? Jos järjestelmämme ei tunnista laitetta, meillä on muut keinot laitteen rekisteröimiseksi ja hyvityksen tekemiseksi. 

Jos haluat antaa palautteen meille eteenpäin välitettäväksi, voit kertoa, missä Telia Kaupassa kävit asioimassa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 16, 2025

Niin on nurinkurista. Asiakkaana tulee tyhmä ja huijattu olo. Olisivat mieluummin lupaamatta mitään, säästyisi harmitukselta.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 16, 2025

Telia lupaa vanhasta puhelimesta kierrätysedun kun ostaa uuden laitteen: “Kierrättämällä saat aina etua”, “Vanha puhelimesi on kirjaimellisesti kullan arvoinen”. Ostin sitten Telian liikkeestä Honor 400 5G puhelimen toukokuun lopussa ja tarjosin vaihtoehtona kierrätysetuun joko Huawei tai Nokia älypuhelinta, kumpikin ehjiä mutta vanhoja toki. Myyjä tarkasti kummastakin IMEI-koodin ja valitteli ettei nämä ole hänen listallaan kierrätysetua varten. Nyt huomasin Telian sivuilla laskurin, jonka mukaan kumpikin laite olisi ollut 9 euron kierrätysedun arvoinen. Tietysti laskurin tuloksessa lukee isolla kirjoitettuna “Laitteestasi saisi arviolta (tarkan hyvitysarvon saat Telia Kaupassa)” Eli tarkka arvio Telia kaupassa oli pyöreä 0 euroa kummallekin laitteelle! Onko Telian kierrätyskampanja taas kerran vain suuri sumutus?

Hei ​@Casmere ja tervetuloa Yhteisöön! Lupauksemme on, että hyvitämme kaikista asiakkaan tuomista laitteista vähintään yhden euron per laite. Kuulostaa erikoiselta, ettet saanut  laitteistasi lainkaan hyvitystä. Saitko kuitenkin laitteesi jätettyä liikkeeseen? Jos järjestelmämme ei tunnista laitetta, meillä on muut keinot laitteen rekisteröimiseksi ja hyvityksen tekemiseksi. 

Jos haluat antaa palautteen meille eteenpäin välitettäväksi, voit kertoa, missä Telia Kaupassa kävit asioimassa.

En saanut edes sitä yhtä euroa vaikka sitä erikseen pyysin. Hyvin Telian järjestelmä telia.fi-sivuilla tunnisti laitteen sekä mallin että IMEI-koodin perusteella - onko Telia Kaupassa eri järjestelmä käytössä? Ja en jättänyt laitetta liikkeeseen. Asiointi tapahtui  Raision Myllyn Telia Kaupassa Mikon kanssa.

 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • July 16, 2025

Telia lupaa vanhasta puhelimesta kierrätysedun kun ostaa uuden laitteen: “Kierrättämällä saat aina etua”, “Vanha puhelimesi on kirjaimellisesti kullan arvoinen”. Ostin sitten Telian liikkeestä Honor 400 5G puhelimen toukokuun lopussa ja tarjosin vaihtoehtona kierrätysetuun joko Huawei tai Nokia älypuhelinta, kumpikin ehjiä mutta vanhoja toki. Myyjä tarkasti kummastakin IMEI-koodin ja valitteli ettei nämä ole hänen listallaan kierrätysetua varten. Nyt huomasin Telian sivuilla laskurin, jonka mukaan kumpikin laite olisi ollut 9 euron kierrätysedun arvoinen. Tietysti laskurin tuloksessa lukee isolla kirjoitettuna “Laitteestasi saisi arviolta (tarkan hyvitysarvon saat Telia Kaupassa)” Eli tarkka arvio Telia kaupassa oli pyöreä 0 euroa kummallekin laitteelle! Onko Telian kierrätyskampanja taas kerran vain suuri sumutus?

Hei ​@Casmere ja tervetuloa Yhteisöön! Lupauksemme on, että hyvitämme kaikista asiakkaan tuomista laitteista vähintään yhden euron per laite. Kuulostaa erikoiselta, ettet saanut  laitteistasi lainkaan hyvitystä. Saitko kuitenkin laitteesi jätettyä liikkeeseen? Jos järjestelmämme ei tunnista laitetta, meillä on muut keinot laitteen rekisteröimiseksi ja hyvityksen tekemiseksi. 

Jos haluat antaa palautteen meille eteenpäin välitettäväksi, voit kertoa, missä Telia Kaupassa kävit asioimassa.

En saanut edes sitä yhtä euroa vaikka sitä erikseen pyysin. Hyvin Telian järjestelmä telia.fi-sivuilla tunnisti laitteen sekä mallin että IMEI-koodin perusteella - onko Telia Kaupassa eri järjestelmä käytössä? Ja en jättänyt laitetta liikkeeseen. Asiointi tapahtui  Raision Myllyn Telia Kaupassa Mikon kanssa.

 

Sinun olisi pitänyt saada kyllä tuo euron hyvitys tuosta. Pahoittelen tapahtunutta. Laitan tämän palautteen nyt eteenpäin, sillä hyvitys kuuluu antaa aina, vaikka puhelinta ei Telia Kaupassa löytyisikään järjestelmästä. En osaa ottaa kantaa tuohon, miksi verkkosivuilla annetaan täysin erilainen arvio. 


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • July 16, 2025

Voisitko selvittää, miksi arvio on noin erilainen Telian verkkosivujen ja kaupan välillä? Moni saattaa tehdä hankintapäätöksen verkkosivun tietojen pohjalta. On aika tympeää hakeutua liikkeeseen vain todetakseen, että eipä hyvitys ollutkaan yhtään sinne päinkään, varsinkin jos matkaa on edestakaisin 100km.


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • July 16, 2025

Voisitko selvittää, miksi arvio on noin erilainen Telian verkkosivujen ja kaupan välillä? Moni saattaa tehdä hankintapäätöksen verkkosivun tietojen pohjalta. On aika tympeää hakeutua liikkeeseen vain todetakseen, että eipä hyvitys ollutkaan yhtään sinne päinkään, varsinkin jos matkaa on edestakaisin 100km.

Verkkosivujen arvio on tosiaan vain arvio perustuen IMEI-koodin antamaan tietoon laitteesta. Kaupassa sitten myyjä “aistinvaraisesti” pystyy tutkimaan laitteen kunnon perusteellisesti, ja antamaan lopullisen kierrätysedun sen perusteella.

Mitä tähän ​@Casmeren tapaukseen tulee, niin yllä oleva ei kuitenkaan selitä hinta-arvion eroa netissä ja kaupassa saamaansa vastaukseen, sillä hänen olisi pitänyt saada jättäessään puhelimen tai puhelimet kierrätykseen vähintään 1€ per puhelin. 

Esimerkki sivuiltamme kierrätysedusta.