Skip to main content

Tilasin uuden laajakaistaliittymän. Siihen kuuluva modeemi on tulossa postitse. Postin lähetysten seurannassa näin, että lähetys jäi kotikaupunkiin pyörimään. ”Toimitus automaattiin ei ole onnistunut. Uusi toimitus seuraavana työpäivänä.” ja siihen näytti juuttuvan.

 

Kävin jakelun kohteessa (R-kioski). Kerroin ongelman mainitsematta lähettäjää. Siellä kerrottiin, heidän automaattiin ei voi laittaa esimerkiksi Telian toimituksia, mutta silti Telia niitä lähettää.

 

Postin Chatissä toimituksen epäonnistumiseen kerrottiin syyksi, että lähettäjä on valinnut lisäpalveluksi ”noutomuistutus kirjeitse”, eikä tällaista palvelua voida toteuttaa pakettiautomaattiin toimituksessa.

 

R-kioskilla kuullun nopean vastauksen perusteella Telian lähetyksissä ongelma on toistuva.

Postin Chatissä asiakaspalvelija ehdotti, että hän poistaa lisäpalvelun ”noutomuistutus kirjeitse”. Näin tehtiin ja vajaan kahden tunnin kuluttua tuli viesti, että tilaus on noudettavissa R-Kioskilta.

 

Paketti siis on nyt tullut perille. Paketin päällä näkyi postin tekemä merkintä (kuva).

 

 

Siis paketti tuli perille, kun asiakas tarkkaili, ohjasi ja korjasi toimituksen kulkua. Muutama tunti tietokoneella ja ylimääräinen käynti R:llä.

 

Olisikohan Telian pakettien lähettämisestä vastaavien ihmisten ja Postin kuljetuspalveluista vastaavien ihmisten syytä yhdessä katsoa, mikä meni pieleen ja miksi, sekä suunnitella miten tällaisten toistuminen estetään.


Hyvä kuulla että paketti on vihdoin sinulla. Laitoimme tästä selvityspyyntöä eteenpäin, joten toivon mukaan saadaan käytäntöön jokin toinen ratkaisu. Eihän se ole asiakkaan eikä meidänkään edun mukaista jos toimitukset tämän takia viivästyvät. Hyvä että nostit asian esille niin pääsemme selvittelemään lisää. 


Vastaa