Minulla on kysymys, johon en saa vastausta, mutta haluan ainakin herättää keskustelua.
Telian myyjä soitti. Päivitettiin liittymät ja viihdepaketti. Sovittiin myös uuden reitittimen toimituksesta. Hieno homma.
Hetken päästä puhelin soi, luottotarkastus ei ollut mennyt läpi. Tämän seurauksena hirveä säätö jo sovittujen muutosten perumiseksi.
Asia harmitti ja ällistytti niin, että aloin penkoa juttua.
Asiakaspalvelu ei voi / osaa muuta kuin neuvoa ottamaan yhteyttä luotonvalvontaan.
Sitä ennen tarkistin, että ei varmasti ole laskuja rästissä. Ennen muinoin oli, mutta ei enää pariin vuoteen. Sergelin kannanotto asiaan:
"Hei, kiitos yhteydenotostasi. Telian luottopolitiikasta voit olla yhteydessä Telian luotonvalvontaan."
Joten seuraavaksi siis sinne soittamaan. Pitkähkön naputtelun jälkeen luottohenkilö sanoi, että ei heillä ainakaan mitään näy, mutta
"Telialla on jokin oma sisäinen käytäntö, johon me täällä emme voi vaikuttaa. Kannattaa kysyä Telian asiakaspalvelusta".
Joten takaisin alkuun. Kysyin suoraan, että kauanko Telia pitää asiakasta jollain mustalla listalla, vaikka laskuja ei ole rästissä ja luottotiedot puhtaat. Taas yritti asiakaspalvelija vierittää pallon luotonvalvonnan suuntaan. Selvitin tekemäni tiedustelut ja saamani vastaukset, erityisesti maininnan Telian omasta käytännöstä.
"jos sinulle on sieltä sanottu, että tämä on sisäinen asia, niin epäilen että sillon ei voi sitä mistäkään tiedustella sen tarkemmin"
Lopuksi pyysin yhteystietoa, minne voin lähettää aiheesta ihan virallisen reklamaation tai selvityspyynnön. Asiakaspalvelija yritti taas tarjota luotonvalvonnan puhelinnumeroa.
Tilanne on hämmentävä, kun samaan aikaan kuitenkin tälläkin foorumilla on kirjoituksia, joissa maksuhäiriökään ei ole estänyt tilauksia.
Eli Telia kohtelee asiakkaita joissakin tapauksissa "oman käytäntönsä" mukaan epäjohdonmukaisesti tai jopa räikeän eriarvoisesti. Sekä Sergel että luotonvalvonta pesevät asiasta kätensä joten syyttävä sormi osoittaa Teliaan.
Change my mind!