Skip to main content
Ratkaisu

Telian Sakkomaksu

  • January 18, 2019
  • 3 kommenttia
  • 385 katselukertaa

Jouduin vaihtamaan Telian liikkuvan nettiyhteyden toiseen liittymään, sillä Telia ei toiminut, vaan toistuen pätki yhteyttä. 

Telia rankaisi tästä 50e "sopimuksenrikkomismaksulla"

 

Kiitos vaan Telia, pääsitte kerralla meidän liittymistä eroon lopullisesti!

En suosita Teliaa kenellekään.

Ratkaisu jäseneltä EssiJn

Suosittelen olemaan tästä vielä yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pääsemme tutkimaan tilannetta asiakastietojesi kanssa.

Lähtökohtaisesti määräaikainen sopimus on sitova sopimuskauden loppuun asti. Jos yhteys ei kuitenkaan toimi kuten palveluehtojen mukaan pitäisi, voidaan määräaikainenkin sopimus toki tarvittaessa purkaa kesken sopimuskauden. Nämä tilanteet ovat aina tapauskohtaisia ja tutkitaan myös tapaus kerrallaan. Häiriötilanteissa suosittelemmekin aina jättämään häiriöilmoituksen, jotta tilanne saadaan korjattua tai vaihtoehtoisesti sopimus purettua, ellei häiriötä saada kuntoon.

 

3 kommenttia

JoonasLam
Telialainen
  • Telialainen
  • January 18, 2019

Hei @Juulia333 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Tuo 50e sopimussakko viittaa siihen, että sinulla on ollut määräikainen sopimus. Esimerkiksi liittymä + tabletti kytkysopimuksella. Mikäli mobiililiittymän määäräaikaisen sopimuksen irtisanoo ennen sopimuksen päättymistä, siitä veloitetaan 50e sopimussakko sekä mahdolliset jäljellä olevat laitemaksut, mikäli sellaisia oli vielä jäljellä. 

Näissä tilanteissa kuitenkin lähtökohtaisesti tulisi selvittää, että mistä tämä pätkiminen johtuu ja mitä ongelmalle olisi tehtävissä. Selvitettiinkö sinun tilannettasi meidän häiriöilmoitusten puolelta aiemmin ennen liittymän irtisanomista? 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • January 18, 2019

Sopimuksen mukaan nopeus oli 100M, yhteys pätki kuitenkin jatkuvasti ja mitattu nopeus oli 10-13M.

Olin yhteydessä Kampin Teliaan, ja suositeltiin kalliimpaa yhteyttä, joka toimisi kuulemma noin nopeudella 20M.

Mielestäni sopimusrikkomuksen teki Telia.

 

Myöskään liittymäsopimusta tehdessä mistään sakkomaksuista ei mainittu.

Mietinkin juuri, olisiko yhteydessä Kuluttajaneuvontaan.


EssiJn
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • Ratkaisu
  • January 18, 2019

Suosittelen olemaan tästä vielä yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pääsemme tutkimaan tilannetta asiakastietojesi kanssa.

Lähtökohtaisesti määräaikainen sopimus on sitova sopimuskauden loppuun asti. Jos yhteys ei kuitenkaan toimi kuten palveluehtojen mukaan pitäisi, voidaan määräaikainenkin sopimus toki tarvittaessa purkaa kesken sopimuskauden. Nämä tilanteet ovat aina tapauskohtaisia ja tutkitaan myös tapaus kerrallaan. Häiriötilanteissa suosittelemmekin aina jättämään häiriöilmoituksen, jotta tilanne saadaan korjattua tai vaihtoehtoisesti sopimus purettua, ellei häiriötä saada kuntoon.