Ratkaistu

Telian verkkolaskut OpenTextille

  • 5 April 2023
  • 7 kommenttia
  • 191 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Moi, olemme tilitoimisto ja meillä on moni asiakas joka ei ole saanut Telian laskua mikä erääntyy 30.3.2023. Kaikilla verkkolaskutus.

Soitin asiakaspalveluun sieltä ilmoittivat että näyttäisi olevan telian puolelta Ok ja sanoivat että virhe olisi OpenTextin puolella.

Ohjelmatoimittajamme ilmoitti “Telian käyttämällä operaattorilla CGI:llä on ollut häiriötä ajalla 10.-21.3.2023 jonka vuoksi laskut eivät ole saapuneet OpenTextille”

Nyt haluaisin tietää kenellä tämä virhe on loppujen lopuksi ollut. Onko se OpenText vai onko se CGI?

Ja oli miten oli niin haluaisin että Telia/CGI/OpenText selvittävät tämän ja toimittavat laskutt uudestaan että saamme ne järjestelmään. Mitään 40e muistutusmaksuja näistä on turha lähettää ja liittymät mitä olette jo sulkeneet koska laskau ei ole tullut perille niin saatte avata maksutta.

CGI/OpenText saa keskenään selvittää kenen syy tämä on ja saatte sitten laskuttaa heitä asikkata tästä on turha laskuttaa.

icon

Ratkaisu jäseneltä LauraBeeHoo 6 April 2023, 13:30

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

7 kommenttia

Kunniamerkki +4

Heippa @TiliNolla ja tervetuloa Yhteisöön!

Heti alkuun pahoittelut että vastauksen saamisessa kesti hetken, mutta jouduimme selvittämään tätä asiaa sekä CGI:n että OpenTextin kanssa. CGI:n mukaan OpenText on itse tiedottanut, että heillä on ollut viivettä laskujen käsittelyssä kyseisellä aikavälillä.

Tässä kohtaa neuvoisin toimimaan siten, että mikäli teille on asiakkaan puolelta annettu valtuutus hoitaa laskutusasiat heidän puolesta (mahdollisesti Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tunnukset ja oikeudet hoitaa laskutusasiat/tehdä laskutukseen liityviä palvelupyyntöjä?), olisit yhteydessä yritysasiakaspalveluun ja pyytäisit saada jäämättä tulleet laskut. Huomioithan, että tämä edellyttää, että on annettu asiakkaalta valtuudet hoitaa laskutusasioihin liittyvät yhteydenotot.

Eli samalla yhteydenotolla toki hoituisi myös aiheettomien maksumuistutuskulujen poistaminen ja mahdollisten sulkeutuneiden liittymien avaus. 

Koska tämä on julkinen Yhteisö, emme täällä voi asiakastietoja pyytää laskujen lähetystä varten.

Kunniamerkki +1

Kiitos vastauksesta. Meille on ilmoitetu että OpenText olisi kirjoittanut että kyseessä olisi CGI:n virhe, ja CGI taas ilmoitti että OpenText olisi ilmoittanut häiriöstä. 
Ei mitään uutta siinä ettei kukaan asiakkaan kohdalla ota vastuuta. Emme voi käydä jokaista asiakasta läpi ja katsoa jos heille on tullut telian lasku tai ei ja pyytää laskukopioita. Tämä koskee varmaan myös muita toimittajia. CGI:n/OpenTextin tulee selvittää tämä ja saada laskut uusittua että saamme kaikki järjestelmään.

Se mikä tässä kuitenkin on ikävää on että tästä ei ole meille tullut mitään infoa, vain sen muodossa että yhden asiakkaan kohdalla liittymät oli suljettu kahden maksamattoman laskun suhteen mistä toinen ei ole tullut järjestlmään. Ja koska siitä syystä ruvettiin asiaa kaivamaan. 

Mutta kiitos kuitenkin vastauksesta, pitää jatkaa CGIn/OpenTextin kanssa.

Vastuullisena yrityksenä Telia voisi kuitenkin humioida kaikki laskut jotka lähetetty 10-21.3 ja missä vastaanottajalla OpenText sillä he eivät ole laskujaan vielä saaneet. Näiden muistutuskulut/liittymien avausmaksut voisi suoraan olla laskuttamatta asiakasta ja voitte varmaan laskuttaa joko CGI:tä tai OpenTextiä riippuen siitä kenen virhe tämä on.

Kunniamerkki +4

Suosittelen olemaan yhteydessä suoraan OpenTextiin, sillä he ovat velvollisia toimittamaan laskut asiakkaille. Emme valitettavasti voi lähettää kaikkia laskuja kyseiseltä ajanjaksolta uudestaan asiakkaillemme, joissa vastaanottajana OpenText, sillä siinä tapauksessa joillekin saattaisi mennä lasku tuplasti.

Kunniamerkki +1

Moi, juu ei teidän tarvitse lähettää uudelleen vaan operaattoreiden on selvitettävä tämä keskenään ja toimittaa laskut mitä ei ole toimitettu.

Telia voisi kuitenkin vastuullisena toimijana olla sulkematta liittymiä/olla lähettämättä 40e maksumuistutuksia laskuista mitä näille asiakkaille ei ole tullut perille. Sen sijaan laittakaa kulut tästä sille operaattorille joka on syypäänä.

Kunniamerkki +4

Meidän laskutuksen asiantuntija selvittelee asiaa, mutta koska Telialta lähtenyt aineisto normaalisti CGI:lle, ei valitettavasti saada mitään tarkempia lisätietoja näiden operaattoreiden välisistä asioista.

Kiitos kun laitoit tätä kyselyä tänne, teemme parhaamme asian ja asiakkaiden puolesta, ja selvitämme asiaa operaattoreiden kesken.

Kunniamerkki +1

Kiitos ja hyvää pääsiäistä

Kunniamerkki +4

Kiitos samoin 😊