Sonera liittymäni datapalvelut eivät toimineet muutama viikko sitten ja siksi soitin Soneran omaan vikapalveluun. Odotin 15 minuuttia eikä kukaan vastannut, joten lopetin puhelun. Nyt kun näin mitä Sonera kehtaa laskuttaa omasta asiakaspalvelunumerostaan on suorastaan törkeää. 1,57 e lisätty laskuun, kun yritin selvittää, ettei teidän palvelut toimi. Törkeää rahastusta! Vielä operaattorin oma vikapalvelunumero. Vähän väliä on ongelmia puheluissa ja datassa, ja kehtaatte laskuttaa noin törkeästi ettekä edes 15 min odottelun jälkeen vastaa puheluun. TÖRKEÄÄ. Menee liittymä heti vaihtoon Hävetkää!
@isadora546 kirjoitti:Sonera liittymäni datapalvelut eivät toimineet muutama viikko sitten ja siksi soitin Soneran omaan vikapalveluun. Odotin 15 minuuttia eikä kukaan vastannut, joten lopetin puhelun. Nyt kun näin mitä Sonera kehtaa laskuttaa omasta asiakaspalvelunumerostaan on suorastaan törkeää. 1,57 e lisätty laskuun, kun yritin selvittää, ettei teidän palvelut toimi. Törkeää rahastusta! Vielä operaattorin oma vikapalvelunumero. Vähän väliä on ongelmia puheluissa ja datassa, ja kehtaatte laskuttaa noin törkeästi ettekä edes 15 min odottelun jälkeen vastaa puheluun. TÖRKEÄÄ. Menee liittymä heti vaihtoon Hävetkää!
Hei!
Ikävää kuulla, ettei asia ole ratkennut ja puhelimeen ei vastattu. Joskus jonoaika voi kasvaa, eikä tuo 15min ole vielä edes pitkä jono. Soneran asiakaspalvelun numeroiden yhteydessä on mainittu myös jonotusajan maksullisuus, joten se ei pitäisi tulla yllätyksenä.
Vikapalvelu 0206 9 0101 (mpm/pvm, myös jonotusajalta)
Lähde: https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta
Jos asia on vielä ajankohtainen, olethan tietoinen, että Soneralle voi laittaa myös yhteydenottopyynnön, jolloin ei tarvitse jonottaa maksullisessa jonossa. Tämä onnistuu seuraavalta sivulta: https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto?&path=1
Myös Soneran Omilta sivuilta voi olla 24/7 yhteydessä maksuttomaan Chat-asiakaspalveluun, josta myös voitaneen laittaa soittopyyntöä eteenpäin.
Vastaamassasi viestissä ei näy vikapalvelun soiton, tai odotusajan hinta, en kuullut niitä kun soitin vikapalveluun. Miksi?
@isadora546 kirjoitti:
Vastaamassasi viestissä ei näy vikapalvelun soiton, tai odotusajan hinta, en kuullut niitä kun soitin vikapalveluun. Miksi?
"(mpm/pvm, myös jonotusajalta)" . MPM = sama hinta kuin liitymän soittaessa normaalihintaiseen numeroon, mutta ei mene puhelinpakettiin.
Puhelun alussa ei tarvitse hintaa kertoa. Lähde: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/11/22/asiakaspalvelunumerot-maksavat-maltaita
Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa? kyllä hinnat tulisi selkeästi sanoa, mitä ei todellakaan tullut ilmi kun soitin operaattorin omaan vikapalveluun. Maksan muutenkin jo kallista kuukausimaksua, ja jos se ei toimi olisi kohtuullista että siitä ilmoittaminen olisi maksutonta1
@isadora546 kirjoitti:
Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa? kyllä hinnat tulisi selkeästi sanoa, mitä ei todellakaan tullut ilmi kun soitin operaattorin omaan vikapalveluun. Maksan muutenkin jo kallista kuukausimaksua, ja jos se ei toimi olisi kohtuullista että siitä ilmoittaminen olisi maksutonta1
Hei isadora546! Nuo lyhenteet ovat olleet käytössä jo kymmeniä vuosia. Asiakaspalvelunumerot ovat olleet maksullisia kaikilla operaattoreilla vuosia. Tässä kuluttajaviraston tiedote maksullista yritysnumeroista ja niiden lyhenteistä : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/
Purnipsi mainitsikin jo noista maksuttomista vaihtoehdoista aiemmin. Tuo omien sivujen Chat on ollut hyvin kätevä keino ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja 24/7 eli aina tavoitettavissa. https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta
@isadora546 kirjoitti:
Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa? kyllä hinnat tulisi selkeästi sanoa, mitä ei todellakaan tullut ilmi kun soitin operaattorin omaan vikapalveluun. Maksan muutenkin jo kallista kuukausimaksua, ja jos se ei toimi olisi kohtuullista että siitä ilmoittaminen olisi maksutonta1
Kuten taisin mainita niin menee normaalin matkapuhelimella soitetun hinnaston mukaan, kuitenkaan niin ettei kuulu puhepaketteihin. Hinta vaihtelee liittymittäin / operaattorittain joten miten sinne sivulle hinta laitetaan oikeaksi? Jokaisella operaattorilla on oma minuuttihinnasto joten ei sitä voi määrittää mitenkään valmiiksi. Eikä nyt tonne soittaminen hirveen kallista yleensä ole... Onhan kalliimpiakin asiakaspalvelunumeroita.
@isadora546 kirjoitti:
Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa?
Itse asiassa kyllä, kaikkien oletetaan ne tuntevan, tai jos ei tunne, niin ottavan selvää. Kyseiset lyhenteet ovat olleet käytössä jo pitkään, ja ovat normaaleja ja yleisesti käytettäviä virallisia lyhenteitä: mpm= matkapuhelumaksu, pvm = paikallisverkkomaksu.
Tuosta "suuntanumerosta" 0206 020-alusta pitäisi hoksata, että kyseessä on yritysnumero. Ainakin kun itse olen eri operaattoreilta liittymiä tilannut, on kerrottu, mitä numeroita kuuluu puhepaketteihin. Lisäksi tarkemmmat hintatiedot on ollut saatavilla. En tiedä, millainen liittymä aloittajalla on, mutta kyllä 020-alusta ja mpm/pvm merkeistä tulisi hoksata, että nyt soitetaan maksulliseen yritysnumeroon. Toki tuolla Soneran sivulla voisi kuitenkin olla viittaus hinnoista, ihan selkeyden vuoksi. Äkkiä kurkkasin, Elisalla sama tapa merkitä (mpm/pvm) Dna:lla aukee erillinen ikkuna.
Äkkiä en tietoa löytänyt siitä, voiko tuotteen tai palvelun virheestä reklamoinnista aiheutuvia kuluja hakea takaisin. Muistaakseni niitä voisi vaatia palautettavaksi, mutta tämä pitää vielä tarkistaa jostain.
Kas tässä, eikun onnea kokeilemaan. KKV ohjeistus reklamaatiokuluista
@Purnipsi kirjoitti:
Tuosta "suuntanumerosta" 0206 020-alusta pitäisi hoksata, että kyseessä on yritysnumero. Ainakin kun itse olen eri operaattoreilta liittymiä tilannut, on kerrottu, mitä numeroita kuuluu puhepaketteihin. Lisäksi tarkemmmat hintatiedot on ollut saatavilla. En tiedä, millainen liittymä aloittajalla on, mutta kyllä 020-alusta ja mpm/pvm merkeistä tulisi hoksata, että nyt soitetaan maksulliseen yritysnumeroon. Toki tuolla Soneran sivulla voisi kuitenkin olla viittaus hinnoista, ihan selkeyden vuoksi. Äkkiä kurkkasin, Elisalla sama tapa merkitä (mpm/pvm) Dna:lla aukee erillinen ikkuna.
Äkkiä en tietoa löytänyt siitä, voiko tuotteen tai palvelun virheestä reklamoinnista aiheutuvia kuluja hakea takaisin. Muistaakseni niitä voisi vaatia palautettavaksi, mutta tämä pitää vielä tarkistaa jostain.
Tuossa linkissä, jonka laitoin jo aiemmin oli tälläistä tietoa : yritysnumeroihin soittaminen ei saa ylittää laskennallista perushintaa 0,088 € / min. vaikka olisi kyseessä tuotteen tai palvelun virheen reklamointi.
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/
kiisseli67 kirjoitti
Tuossa linkissä, jonka laitoin jo aiemmin oli tälläistä tietoa : yritysnumeroihin soittaminen ei saa ylittää laskennallista perushintaa 0,088 € / min. vaikka olisi kyseessä tuotteen tai palvelun virheen reklamointi.
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/
Ja samassa linkissä myös maininta noista mpm/pvm numeroista
Asiakassuhteen hoitamisessa sallittuja perushintaisia numeroita ovat:
- kokonaan maksuttomat numerot.
- yritysnumerot, joihin soittamisen hinta ei ylitä Viestintäviraston määrittelemää laskennallista perushintaa. Voimassa oleva laskennallinen perushinta on 0,088 € / min.
- yritysnumerot, joihin soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella (pelkkä pvm/mpm).
- matkapuhelinnumero tai lankaverkonnumero, johon soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella.
Minulla on hyviä kokemuksia Soneran sivuilta löytyvästä yhteyden otto pyyntöpalvelusta. Ei tarvitse jonottaa
ja yhteyden ottokin on tullut kohtuullisessa ajassa. Apuakin sieltä on saanut.
:smileyvery-happy:
tossa tietoo mitä asiakaspalveluun soitto saa maksaa http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/
@MMALINEN kirjoitti:
tossa tietoo mitä asiakaspalveluun soitto saa maksaa http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/
Hienoa, kolmas kerta toden sanoo. :smileywink:
@JUNNU1059 kirjoitti:
Kyllä 15 min. on tosi pitkä jono! Mikä on Soneran mielestä pitkä ja mikä lyhyt jonotusaika?
Tähän kyllä kaipaisi Soneralta kommenttia, itsekin olen vain asiakas. Mutta kyllä jos asioit esim. Sonera Kaupassa, voi olla ruuhkaa. Tai ihan missä vain palvelupisteessä, vaikkapa terveyskeskuksen päivystyksessä. Sielläkin voi olla ruuhkaa ja kaiken lisäksi käytössä on kiireellisyysluokitus.
@Ronron kirjoitti:
15 min. jono maksulliseen palveluun ei operaattorin mielestä ole vielä pitkä!!! Haloo ja kuulemiin Sonera
Korostan, että en puhu Soneran suulla, olen vain asiakas. En itsekään pidä jonottamisesta, mutta joskus voi vain joutua jonottamaan. Onneksi on vaihtoehtoisia tapoja ottaa yhteyttä Soneraan, joissa ei joudu jonottamaan tai jonottaminen on ilmaista.
Eikä Soneran numero nyt edes kalliimmasta päästä ole. Monien julkisten palveluiden numerot ovat kalliimpia, tai yritysten numerot. Pankinkin numero on yli euron minuutilta. Niihin kyllä sapettaa joutua jonottamaan.
Tervehdys kaikille tasapuolisesti puolesta ja vastaanpuhujille! :smileywink:
Tämä on yllättävän suosittu aihe, joten laitan lisää kirjoitusta jonon jatkoksi...
https://www.sonera.fi/sonera-fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot >
Matkapuhelinhinnasto 15.6.2016 (pdf)
Esimerkiksi Sonera Sopiva -liittymissä matkapuhelinmaksu (mpm) on 0,099 €/alk. min eli 15 minuutin puhelu tai jonottaminen Soneran Vikapalveluun on n. 1,49 €. Tämä on mielestäni kohtuullinen hinta, koska vaihtoehtoja on olemassa erilaisia kuten esimerkiksi:
- Yhteydenottopyyntö-lomake (ensisijainen, Omilla Sivuilla tai Ota yhteyttä -sivulla)
- Omat Sivut Chat (Sonera asiakaspalvelu)
- Facebook & Twitter (Sonera asiakaspalvelu)
- Soneran myyntipisteet (Sonera asiakaspalvelu)
Kuten
Lisätietoja on osoitteessa https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta. Vastausajat löytyvät myös puhelinnumeroiden alapuolelta. Jos asia on oikeasti kiireellinen niin soittaminen aina kannattaa :smileyhappy:
mutta on palvelu kulttuurissakin tapahtunut muutos kun enne ei asiakkaita laitettu jonottaan kymmeniä minuutteja puhelimessa ja liikkeissä vaan palveltiin mahdollisimman pian nykyään kun tuntuu että jokapaikaan joutuu ottaan mukaan jotain viihdykettä että viittii jonottaa tunnin että pääsee hoitaan asiansa
Kannattaa soittaa skypellä niin pääsee edullisemmin.
@rouvitu kirjoitti:Kannattaa soittaa skypellä niin pääsee edullisemmin.
Jos jotakin kiinnostaa Skype puhepaketit, niin osoite on https://secure.skype.com/fi/calling-rates?wt.mc_id=legacy&expo365=empty
Suosisin mieluummin Soneran soitto-, tekstiviesti- ja netti-pakettia (yhteispakettia), koska tulee halvemmaksi. Tietenkin riippuu mihin sitä puhelinta käyttää :)
käytän skypeä vain soneran asiakaspalveluun soittaessa. lataan välillä rahaa skypeen, ei mitään pakettia käytössä. muuten soneran puhepakettia käytän.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.