Skip to main content

Minkä takia lupaatte varastossa oleville laitteille toimitusaikoja kun ette niistä selvästikään pysty pitämään kiinni? Tilasin varastotuotteen la 21.12. klo22.14. Sain 22.16 ilmoituksen "Tilaus käsittelyssä". Maanantaina ei tilaukselle tapahtunut mitään ja kyselinkin tilanteesta Chatin kautta. "Toivottavasti tulee perjantaina", oli vastaus.

 

Jouluaattona 24.12. ei edelleenkään ollut statuksessa tapahtunut mitään muutosta. Jouluaatto EI ole pyhäpäivä ja Postikin vielä jouluaattoina tavaraa toimittaa, joten Telialla olisi ollut mahdollisuus toimia lupauksensa mukaisesti. Paketin toimitus pyydettiin 24/7 automaattiin.

 

Tuote tilattiin Telialta nimenomaan sen vuoksi, että toimitusaikalupauksen mukaan se ehtisi vielä joulupakettiin. Muut toimittajat lupasivat 3-5 päivän toimitusaikoja.

 

Nyt perjantaina sain Postin seurantatunnuksen ja ilmoituksen tuotteen toimittamisesta Postin haltuun. Ei ollut seurantatunnuksen mukaan vielä saapunut Postille. En kauheasti laskisi sen varaan, että tänään saapuukaan ja näin ollen toimitus siirtynee ensi vuoden puolelle. Tuohonhan mahtuu vielä toinenkin aatto ennen vuoden vaihtumista ja aattojen kummallakin puolelle Telialaisilla lienee joku "ei tehdä mitään"-jakso.

 

Ihan vaan siis tiedoksi muille: omien kokemusteni mukaan nuo toimitusaikalupaukset on vitsi. Jos tuotteen saaminen tiettyyn päivään mennessä on kovinkin kriittistä, kannattanee kääntyä muiden toimittajien puoleen.


@PasiML@  kirjoitti:


Minkä takia lupaatte varastossa oleville laitteille toimitusaikoja kun ette niistä selvästikään pysty pitämään kiinni? Tilasin varastotuotteen la 21.12. klo22.14. Sain 22.16 ilmoituksen "Tilaus käsittelyssä". Maanantaina ei tilaukselle tapahtunut mitään ja kyselinkin tilanteesta Chatin kautta. "Toivottavasti tulee perjantaina", oli vastaus.



 



Jouluaattona 24.12. ei edelleenkään ollut statuksessa tapahtunut mitään muutosta. Jouluaatto EI ole pyhäpäivä ja Postikin vielä jouluaattoina tavaraa toimittaa, joten Telialla olisi ollut mahdollisuus toimia lupauksensa mukaisesti. Paketin toimitus pyydettiin 24/7 automaattiin.






Ilmoitamme ja viestimme aina hyvissä ajoin ennen joulua, että mihin päivään mennessä tehdyt tilaukset ehtivät kuusen alle paketiksi. Tänä vuonna 19.12. mennessä tehdyt tilaukset luvattiin jouluksi, mutta tämän jälkeen tehdyt tilaukset tosiaan tulevat vasta näin joulun jälkeen. Missään nimessä ei ole siis tarkoitus johtaa ketään harhaan, tai valehdella toimituksista, harmi jos viestintä tuon 19.12. päivän suhteen ei osunut silmään verkkokaupassa. 



 



Jouluaatto ei tosiaan ole virallinen pyhäpäivä, mutta se on kuitenkin monilla aloilla virallistettu palkallinen vapaapäivä. Näin ollen Jouluaattoa ei myöskään voi pitää tavallisena arkipäivänä. Ymmärrän harmituksesi tilauksesi suhteen, mutta tosiaan näin joulun aikaan pakettien toimitus vie useamman päivän. Toivotaan että saat pian tilauksesi, ja tuote on tästäkin huolimatta mieluinen! 


Kiitos vaan vastauksestasi. Kuten tuossa jo toisessa vastauksessa totesit, pahoittelu ei oikein poista mielipahaa, jonka tilauksen viivästyminen aiheutti. Ja meidän tapauksessa edelleen aiheuttaa.

 

Aamulla saamassani viestissä on Postin seurantanumero ja Postin status edelleen "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille". Eksyin tuotesivulle Googlen linkkien kautta, syötin sinne postinumeron saadakseni toimitusika-arvion. Kun se oli 1-2 päivää, uskalsin luottaa siihen ja tilasin tuotteen. Olisin sen ehtinyt moneen kertaan hakea jo ties mistä, mutta ajattelin säästyä 100-300km ajoilta. Jos tuolla ajamisella olisin välttänyt aiheuttamanne mielipahan, olisin ilman muuta käynyt ihan livenä lahjaksi tarkoitetun tavaran hakemassa. Missään vaiheessa en törmännyt lupaukseen, että viimeistään 19.12. tilattu paketti olisi ehtinyt perille.

 

Muut toimittajat lupasivat toimituspäiväksi rehellisesti 30.12., joka nyt tässä tapauksessa olisi ollut parempi valinta kuin nämä Telian katteettomat lupaukset. Kuten todettu, Telialla ilmeisesti aaton aatot(kin) ovat lepopäiviä. Lahjan saajaa on nyt onneksi osattu varoittaa, että paketti tuskin saapuu ennen vuoden vaihdetta.

 

Eniten tässä pännii se, että jos Telialla olisi oikeasti asiakaspalveluhalua, olisi teiltä jo maanantain yhteydenoton jälkeen voitu ottaa yhteyttä varastolle ja kysyä, onnistuisiko tilauksen edistäminen mitenkään vielä maanantain aikana. Sen sijaan vastaus oli "Toivotaan, että on perillä perjantaina". No, se toivotaa-toivotaan oli ja meni ja mielipaha jatkuu.

 

Meillä ei valitettavasti ole kuin yksi Telian liittymä irtisanottavaksi, mutta onneksi sekään ei ole ns ykkösliittymä...



@PasiML@  kirjoitti:


Kiitos vaan vastauksestasi. Kuten tuossa jo toisessa vastauksessa totesit, pahoittelu ei oikein poista mielipahaa, jonka tilauksen viivästyminen aiheutti. Ja meidän tapauksessa edelleen aiheuttaa.



 






Ymmärrän sen hyvin ettei pahoittelu tosiaan tässä kohtaa enää auta kun paketti jäi saamatta. Välitän palautteesi tuosta kuitenkin eteenpäin, ettei ainakaan enää viikonloppuna näkynyt verkkokaupassamme tarpeeksi selvästi viimeistä 19.12. tilauspäivämäärää. Toki otamme palautteesi kokonaisuudessaan myös huomioon, jos näin poikkeuspäivinä pystyisimme paremmin ja tarkemmin jatkossa ilmaisemaan mahdolliset viivästykset toimituksissa.



 



Yksittäisiä tilauksia ei ikävä kyllä ole mahdollisuus vauhdittaa asiakaspalvelussakaan, ja niin aatonaattona kuin myös nyt joulun pyhien jälkeenkin työskentelemme normaalisti ja teemme parhaamme jotta saamme jokaisen tilauksen mahdollisimman nopeasti matkaan. 



 



Minkäänasteinen harjaanjohtaminen toimituksen kestoissa tai muussakaan ei ole meidänkään edun mukaista tai tarkoituksellista. Ilman muuta haluamme myös että jokainen tuotteen tilaaja saa pakettinsa mahdollisimman nopeasti, ja näin joulun aikaan se olisi tietenkin eriarvoisen tärkeää. Kiitos siis vielä arvokkaasta palautteesta ja huomioistasi verkkokauppatilauksen tekoon liittyen! 


Tänään tuli tieto kello 13.00, että lähetys on kuljetuksessa. Postin seurannasta lisäinfoa klikaten selviää, että "Lähetys toimitetaan vastaanottajalle pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä.".

 

Huomenna taas aattopäivä, joka ei arvatenkaan ole Telialla/Postilla työpäivä.

 

Erittäin ala-arvoinen suoritus! Varsinkin kun käsittääkseni Posti hoitelee Telian tavaroiden varastoinnin ja siis lähettelee tuotteet "omasta" varastostaan. Pari ensimmäistä (arki!)päivää tilauksen status oli "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille.".

 

Ei ihan olla päästy siihen 1-2 päivän toimitusaikaan, ehkä 1-2 viikkoa olisi lähempänä totuutta. Mutta hei, numerot sentään oikein!

 

Kerran vielä, tämän toimituksen arvosana jossain surkean ja onnettoman välimaastossa.


Postin kiireet ja Telia lupaukset?? Tilasin TV kortin ja Conaxin 13.12. lähti 17.12. ei oo näkynyt. Hienosti toiminut asiakaspalvelija teki uuden tilauksen 22.12. ? ei ole posti kulkenut 30.12. mennessä. Oiskohan Telialla aika tarkistaa varastointi- ja toimituspaikkaa, kun tavara ei liiku. Aikaa on ollut ja arkipäiviäkin joukko.


Eikös uudenvuodenaatto ole aivan tavallinen työpäivä? 



 



Itse tilasin useista verkkokaupoista tavaraa Black Fridayn aikoihin ja tuotteet olivat seuraavan viikon alussa minulla. Varmasti osa tuotteista toimitetaan määräaikaan mennessä, mutta jouluna on moni muukin varmasti tehnyt tilauksia. Jos jokin tavara on kriittisesti saatava, niin ehkä kannattaa kivijalkamyymälästä käydä se noutamassa tai jo hyvissä ajoin ostaa. Jotkin kaupat tarjoavat varaa ja nouda -palveluita, jotta voit varata tarjoustuotteenkin ja noutaa myöhemmin soveltuvasta myymälästä.


Uuden vuoden aatto on tosiaan aivan tavallinen työpäivä, eli poikkeaa hieman juuri jouluaatosta, joka on puolestaan laajemmin vapaapäivä monilla aloilla.



 




@Jahola@  kirjoitti:


Tilasin TV kortin ja Conaxin 13.12. lähti 17.12. ei oo näkynyt. Hienosti toiminut asiakaspalvelija teki uuden tilauksen 22.12. ? ei ole posti kulkenut 30.12. mennessä. 






Kaapelikortit postitetaan hieman eri paikasta kuin muut laitteet, ja tavallisesti tilaukset käsitellään juuri noin viikon kuluessa. Mitään pitkää toimitusaikaa ei siis näidenkään kohdalla pitäisi olla.



Tuosta 22. päivästä ei ole nyt kulunut vielä montaakaan arkipäivää, eli se saattaa olla vielä postituksella käsittelyssä. Tuo aikaisemmin tehty tilaus onkin sitten mystisempi, että mihin se on hukkunut jos kerran 17.12. näkyy lähetyspäivä. Hyvä että olit kuitenkin jo asiakaspalveluumme yhteydessä, ja sieltä tehtiin tilaus uudelleen. Voimme toki tuon 22. päivänä tehdyn tilauksen tilannetta vielä asiakaspalvelussa tarkastella, että missä on parhaillaan etenemässä. 



 



Todella harmi, ettei kaapelikortin ja kortinlukijan tilaus ole tullut vielä perille ja toimitusaika on näin päässyt venymään! Pahoittelut vielä viivästyksestä, toivotaan että tuo uudelleen tehty tilaus on pian sinulle toimitettu.


Kaapelikortit ovat matkalla omissa kirjekuorissaan ja Conaxit omissaan, joten neljä postitusta etsii kotiaan. Noh, joulu se on 2020:kin, ehkä silloin on ainakin yksi kortti löytänyt perille Conaxin saan ehkä Sellon Telia-, Elia- tai DNA-kaupasta. Hyvää Uutta Vuotta!


Tilasin viikko sitten benq xl 2546 näytön ja eioo mitään tapahtunut viikossa tilaukselle vaikka sivuilla lukee varastossa? 



@samssoni@  kirjoitti:


Tilasin viikko sitten benq xl 2546 näytön ja eioo mitään tapahtunut viikossa tilaukselle vaikka sivuilla lukee varastossa? 






Näyttöä pitäisi tosiaan olla varastossa. Saitko tästä tilausvahvistuksen mailiisi? Mikäli vahvistus on saapunut, niin otatko yhteyttä vaikkapa chatin kautta, niin katsotaan mikä siellä on tilanne.




@Vieras74@  kirjoitti:







Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.  



@Merja_J@  kirjoitti:

@Vieras74@  kirjoitti:

Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.  


Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.



@Vieras74@  kirjoitti:

@Merja_J@  kirjoitti:

@Vieras74@  kirjoitti:

Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.  


Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.


Muuten en ota  kantaa asiaan  kun en ole lukenut  ketjua  kokonaan 

 mutta  välttäisin viimeiseen  saakka aina  maksamasta  tuotetta  ennen kuin olen saanut  sen koska  asiakas on aina heikoilla  jos  myyjälike  esim vaikka menny konkkaan .


Näköjään tällä palstalla vastataan nopeammin kuin asiakaspalvelussa. Hyvä niin ,että vastataan sentään jossain.



@Vieras74@  kirjoitti:






Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.






 



Oletko saanut meiltä kuittauksen s-postiisi tilauksen postituksesta? Siinä viestissä on mukana Postin seurantakoodi ja linkki Postin sivulle. Tilauksen ja toimituksen väli saattaa joskus venyä, jos laite on suosittu ja se pääsee hetkellisesti loppumaan meiltä. Itse tein joulun alla Telian verkkokaupasta tablettitilauksen, jonka toimitus venähti laitteen suosiosta johtuen, mutta jonka kuitenkin lopulta sain😁> Tilausvahvistuksen ja toimitusvahvistuksen välissä ei tule viestiä, joten on ymmärrettävää, että epäilykset onnistuneesta tilauksesta saattaa herätä, jos aikaa kuluu paljon eikä meistä kuulu mitään. Tilaus on kuitenkin meillä koko ajan käsittelyssä ja jonossa. 



 


Vastaa