Skip to main content

Sain huhtikuun lopulla sähköpostia Telialta , että liittymäni muuttuu toiseksi 1.6.2025 alkaen tai viimeistään laskutuskauden vaihtuessa.

No laskutuskausi vaihtui 3.6.2025 ja myös veloitukset sen uuden liittymän mukaisiksi. Siltä osin Telia luonnollisesti hoiti asian pikaisesti , sillä liittymän hinta nousi. Sen sijaan liittymän nimi ei muuttunut Minun Teliassa sellaiseksi mikä saamassani sähköpostissa mainitaan.

Milloinka ajattelitte muuttaa myös sen liittymän nimen????

 

Edit Sallijf: Muokkasin otsikon “Liittymän muutos 1.6.2025” kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla paremmin.

Sain huhtikuun lopulla sähköpostia Telialta , että liittymäni muuttuu toiseksi 1.6.2025 alkaen tai viimeistään laskutuskauden vaihtuessa.

No laskutuskausi vaihtui 3.6.2025 ja myös veloitukset sen uuden liittymän mukaisiksi. Siltä osin Telia luonnollisesti hoiti asian pikaisesti , sillä liittymän hinta nousi. Sen sijaan liittymän nimi ei muuttunut Minun Teliassa sellaiseksi mikä saamassani sähköpostissa mainitaan.

Milloinka ajattelitte muuttaa myös sen liittymän nimen????

 

Edit Sallijf: Muokkasin otsikon “Liittymän muutos 1.6.2025” kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla paremmin.

Ompas erikoista, sillä liittymän tietojen tulisi päivittyä Minun Teliaan heti muutoksen jälkeen. Millä nimellä uuden liittymäpaketin tulisi näkyä Minun Teliassa ja millä nimellä lliittymäpaketti on tällä hetkellä?


Millä nimellä uuden liittymäpaketin tulisi näkyä Minun Teliassa ja millä nimellä lliittymäpaketti on tällä hetkellä?

Sähköpostiviestinne perusteella liittymän pitäisi olla Yhteys Rajaton Lite 100M ja nyt Minun Telia kertoo sen olevan Yhteys Puhelimeen.

Veloitukset ja ominaisuudet kyllä näyttävät olevan tuon Rajattoman mukaiset.


Kiitos tarkennuksesta. Lähdin asiaa nyt selvittämään, jotta Minun Teliaan saadaan päivitettyä oikea liittymäpaketin nimi. Palaamme tähän ketjuun, kun olemme saaneet tilannetta selvitettyä. Hyvä kuitenkin kuulla, että liittymä toimii normaalisti vaikka kaikki sopimustiedot eivät ole päivittyneet Minun Teliaan.


@kustaa1967 liittymäsopimuksen nimen päivittyminen riippuu siitä, mihin laskutusryhmään kuulut. Uskoisin että tiedot päivittyvät ajan tasalle viimeistään seuraavaan laskutukseen mennessä.


@kustaa1967 liittymäsopimuksen nimen päivittyminen riippuu siitä, mihin laskutusryhmään kuulut. Uskoisin että tiedot päivittyvät ajan tasalle viimeistään seuraavaan laskutukseen mennessä.

Liittymä vaihtui 1.6.2025 ja laskutuskausi 3.6.2025. Siis kyllä sen nimen olisi jo pitänyt muuttua , mikäli asia on laskutuskauden vaihtumisesta kiinni. Eipä ole vielä muuttunut.

Eipä tämä nyt mikään uskon asia ole eikä edes suuri kiusa asiakkaalle , mutta kertoo kyllä Telian toiminnasta jotakin eli asiat tehdään vain puolivalmiiksi.


Liittymä vaihtui 1.6.2025 ja laskutuskausi 3.6.2025. Siis kyllä sen nimen olisi jo pitänyt muuttua , mikäli asia on laskutuskauden vaihtumisesta kiinni. Eipä ole vielä muuttunut.

Eipä tämä nyt mikään uskon asia ole eikä edes suuri kiusa asiakkaalle , mutta kertoo kyllä Telian toiminnasta jotakin eli asiat tehdään vain puolivalmiiksi.

Mitään yleisiä viivästyksiä liittymäpaketin tietojen päivittymisessä ei kuulemma pitäisi olla. Jotta saamme tämän tarkempaan tutkintaan ja selvitykseen, täytäthän meille täältä häiriöilmoituksen. Voit siihen laittaa linkin myös tähän Yhteisön keskusteluun jotta häiriöilmoituksen käsittelijä myös näkee mitä kanssasi on jo asiasta juteltu! 


Häiriöilmoitus on tehty.


Korjaamatta on edelleen se liitymänimi.


Korjaamatta on edelleen se liitymänimi.

Juhannus tässä välissä saattaa vaikuttaa tuohon. Sinuun otetaan meilitse yhteyttä häiriöilmoituksesi tiimoilta. 😊


Korjaamatta on edelleen se liitymänimi.

Juhannus tässä välissä saattaa vaikuttaa tuohon. Sinuun otetaan meilitse yhteyttä häiriöilmoituksesi tiimoilta. 😊

Jassoo.

No tämmöinen vastaus tuli eilen iltapäivällä.

“Hei,

vikaa selvitetty miksi liittymätyypin nimi ei ole muuttunut päivityksessä ja saatu vastaus että Yhteys puhelimeen on oikea mikä kuuluukin näkyä Minun Teliassa, tämä löytyy myös tilausvahvistukesta.

Ollaan yhteydessä

Telia Asiakaspalvelu”

Hiukkasen minua ihmetyttää , kun siinä keväällä tulleessa sähköpostissa sanotaan nimenomaan , että liittymän tyyppi/nimi ja hinnat muuttuvat 1.6.2025. Siis näin:

“Liittymän uusi tuotenimi on Yhteys Rajaton Lite 100M (nyt Yhteys puhelimeen S) “

No eipä se nimi muuttunut , mutta hinnat kylläkin. Toisekseen tämä muutos on Telian itsensä tekemä enkä ole mitään tilausvahvistusta tietenkään saanut , vaikka tuossa aspan vastauksessa sellaisesta puhutaan. Ainoa tilausvahvistus on se minkä sain , kun tilasin liittymän 2017.

Näyttää siltä , että Telian aspa puhuu puuta heinää eikä heillä ole vähäisintäkään käsitystä , mitä ovat tehneet liittymälleni. No toistaiseksi liittymä kyllä toimii ja vain nimi on erilainen miksi Telia sen ilmoitti muuttuvan , joten en jaksa tästä sen enempää vääntää.

Kovin kaksista kuvaa en kyllä saa Telian aspan toiminnasta/osaamisesta.

 


Jassoo.

No tämmöinen vastaus tuli eilen iltapäivällä.

“Hei,

vikaa selvitetty miksi liittymätyypin nimi ei ole muuttunut päivityksessä ja saatu vastaus että Yhteys puhelimeen on oikea mikä kuuluukin näkyä Minun Teliassa, tämä löytyy myös tilausvahvistukesta.

Ollaan yhteydessä

Telia Asiakaspalvelu”

Hiukkasen minua ihmetyttää , kun siinä keväällä tulleessa sähköpostissa sanotaan nimenomaan , että liittymän tyyppi/nimi ja hinnat muuttuvat 1.6.2025. Siis näin:

“Liittymän uusi tuotenimi on Yhteys Rajaton Lite 100M (nyt Yhteys puhelimeen S) “

No eipä se nimi muuttunut , mutta hinnat kylläkin. Toisekseen tämä muutos on Telian itsensä tekemä enkä ole mitään tilausvahvistusta tietenkään saanut , vaikka tuossa aspan vastauksessa sellaisesta puhutaan. Ainoa tilausvahvistus on se minkä sain , kun tilasin liittymän 2017.

Näyttää siltä , että Telian aspa puhuu puuta heinää eikä heillä ole vähäisintäkään käsitystä , mitä ovat tehneet liittymälleni. No toistaiseksi liittymä kyllä toimii ja vain nimi on erilainen miksi Telia sen ilmoitti muuttuvan , joten en jaksa tästä sen enempää vääntää.

Kovin kaksista kuvaa en kyllä saa Telian aspan toiminnasta/osaamisesta.

Hmm, näin asiakastietojasi näkemättä tulee mieleen vielä sellainen mahdollisuus, että liittymä ei olisi vielä kuitenkaan migraation myötä päivittynyt, ja siitä syystä luonnollisestikaan sen nimi ei ole muuttunut.

Kerroit kyllä, että hinta on jo muuttunut ja ominaisuudetkin, mutta voisiko olla, että liittymässäsi on etuhinta nyt laskutuskauden vaihtuessa päättynyt, jolloin hinta muuttui kyseisen liittymän hinnastohinnalle. Näin ollen se päivittyy vielä migraation myötä automaattisesti seuraavan laskutuskauden vaihtuessa, ja tällöin saat päivityksestä myös vahvistuksen.

Näin asiakastietoja näkemättä tämä on tosiaan vain arvailua, mutta asiakaspalvelumme kyllä näkee, onko liittymäsi hiljattain päivittynyt vai ei. Tuosta saamastasi vastauksesta en tosiaan saa nyt itsekään selkoa, onko kyseisen liittymän päivityshistoria tarkastettu vai onko vain kurkattu, mikä liittymä sinulla nyt on ja että se vastaa edellistä tilausvahvistustasi, jonka olet saanut aikoinaan sen tilattuasi tai edellisen päivityksen yhteydessä.

Asiakaspalvelun chatin kautta voimme kyllä vielä tarkistaa, milloin liittymä on viimeksi päivittynyt! Siten pystymme ainakin varmistamaan, että onko migraatio tapahtunut.

 


Eipä minulla mitään etuhintoja ole ollut vuosiin. Pikemminkin teiltä on tasaisin välein tipahdellut hinnankorotuksia.

No katsellaan nyt seuraavaan laskutuskauteen (3.7 alk.) asti muuttuuko se nimi ja palataan tarvittaessa asiaan.


Eipä minulla mitään etuhintoja ole ollut vuosiin. Pikemminkin teiltä on tasaisin välein tipahdellut hinnankorotuksia.

No katsellaan nyt seuraavaan laskutuskauteen (3.7 alk.) asti muuttuuko se nimi ja palataan tarvittaessa asiaan.

Laskutuskausi vaihtui ja liittymän nimi on edelleen Yhteys puhelimeen Minun Teliassa. Teiltä saamani sähköpostin mukaan liittymä muuttui jo 1.6.2025 alkaen Yhteys Rajaton Lite 100M:ksi , kuten olen edellä kertonut. Ominaisuuksiltaan liittymä toki muuttuikin ja toimii , mutta se nimi Minun Teliassa ei ole muuttunut vieläkään.

Saisitteko muutettua manuaalisesti vai lähettelettekö noita muutosilmoituksia virheellisillä tiedoilla vain asiakkaan hämäykseksi?????


Laskutuskausi vaihtui ja liittymän nimi on edelleen Yhteys puhelimeen Minun Teliassa. Teiltä saamani sähköpostin mukaan liittymä muuttui jo 1.6.2025 alkaen Yhteys Rajaton Lite 100M:ksi , kuten olen edellä kertonut. Ominaisuuksiltaan liittymä toki muuttuikin ja toimii , mutta se nimi Minun Teliassa ei ole muuttunut vieläkään.

Saisitteko muutettua manuaalisesti vai lähettelettekö noita muutosilmoituksia virheellisillä tiedoilla vain asiakkaan hämäykseksi?????

Jokin bitti siellä liittymän tiedoissa on nyt jumissa. Liittymän luokitukset/asetukset kuulostavat olevan kunnossa, koska liittymä toimii ja vastaa ominaisuuksiltaan oikeaa tuotetta. Voitko laittaa meille viestin tästä, jotta pääsemme tekemään manuaalisen korjauspyynnön Minun Teliassa esiintyvästä virheestä? Suosittelen laittamaan linkin tähän ketjuun, jotta korjauspyyntöä käsittelevä asiakaspalvelija saa oikean käsityksen tilanteesta. 

Kysyimme aiemmin varmistusta päivityksistä vastaavalta taholta, onko vastaavia ongelmia tunnistettu liittymäpäivitysten yhteydessä. Saimme tuolloin vahvistuksen, ettei päivityksen yhteydessä ollut tunnistettu vastaavaa ongelmaa, ainakaan suuremmassa mittakaavassa. Valitettavasti ilman liittymänumeroa tai asiakastietoja emme pysty edistämään asiaa Yhteisön kautta.


Laskutuskausi vaihtui ja liittymän nimi on edelleen Yhteys puhelimeen Minun Teliassa. Teiltä saamani sähköpostin mukaan liittymä muuttui jo 1.6.2025 alkaen Yhteys Rajaton Lite 100M:ksi , kuten olen edellä kertonut. Ominaisuuksiltaan liittymä toki muuttuikin ja toimii , mutta se nimi Minun Teliassa ei ole muuttunut vieläkään.

Saisitteko muutettua manuaalisesti vai lähettelettekö noita muutosilmoituksia virheellisillä tiedoilla vain asiakkaan hämäykseksi?????

Jokin bitti siellä liittymän tiedoissa on nyt jumissa. Liittymän luokitukset/asetukset kuulostavat olevan kunnossa, koska liittymä toimii ja vastaa ominaisuuksiltaan oikeaa tuotetta. Voitko laittaa meille viestin tästä, jotta pääsemme tekemään manuaalisen korjauspyynnön Minun Teliassa esiintyvästä virheestä? Suosittelen laittamaan linkin tähän ketjuun, jotta korjauspyyntöä käsittelevä asiakaspalvelija saa oikean käsityksen tilanteesta. 

Kysyimme aiemmin varmistusta päivityksistä vastaavalta taholta, onko vastaavia ongelmia tunnistettu liittymäpäivitysten yhteydessä. Saimme tuolloin vahvistuksen, ettei päivityksen yhteydessä ollut tunnistettu vastaavaa ongelmaa, ainakaan suuremmassa mittakaavassa. Valitettavasti ilman liittymänumeroa tai asiakastietoja emme pysty edistämään asiaa Yhteisön kautta.

Olen tehnyt asiasta vikailmoituksen jo 18.6.2025 eikä vikaa ole vielä korjattu. Tosin sain 23.6.2025 teiltä sähköpostilla ilmoituksen , että vikaa on tutkittu ja mitään vikaa ei ole ja liittymän nimi on kuten pitääkin. No se teidän aiempi sähköposti väittää myös liittymän nimen muuttuvan 1.6.2025 eikä vain liittymän ominaisuuksien.

Kumpi teidän viesteistä pitää paikkansa???

Mitään uutta vikailmoitusta en enää ala kirjoittelemaan . kun teillä siellä jo yksi on. Käyttäkää sitä.

Tässä viestissä edellä olen kuvannut mitä on tapahtunut. Jos vaikka vaivautuisitte lukemaan sen.

 


Olen tehnyt asiasta vikailmoituksen jo 18.6.2025 eikä vikaa ole vielä korjattu. Tosin sain 23.6.2025 teiltä sähköpostilla ilmoituksen , että vikaa on tutkittu ja mitään vikaa ei ole ja liittymän nimi on kuten pitääkin. No se teidän aiempi sähköposti väittää myös liittymän nimen muuttuvan 1.6.2025 eikä vain liittymän ominaisuuksien.

Kumpi teidän viesteistä pitää paikkansa???

18.6 lähettämääsi korjauspyyntöä käsitellyt asiakaspalvelija ei näemmä ole ymmärtänyt, että liittymäsopimuksen nimen tulee vastata käytössä olevaa tuotetta. Yhteys Puhelimeen S-liittymä on eri tuote kuin Rajaton Lite M-liittymä.

Itse asiassa puolisoni käytössä on ollut juuri tämä sama Puhelimeen S -liittymä, ja myös se on päivitetty kesäkuussa Rajaton Lite M -liittymäksi. Minun Teliassa nimenä näkyy tämänkin liittymän liittymätyyppinä/sopimuksen nimenä edelleen Yhteys puhelimeen. Liittymän ominaisuudet tässäkin tapauksessa vastaavat Minun Teliassa Rajaton Lite M-liittymää. 

Laitan tästä viestiä päivityksistä vastaavalle ja käytän omistamaani liittymää esimerkkinä virheestä. Palaan ketjuun, kun saan häneltä vastineen. Jos kyseessä onkin laajempi virhe, niin tietenkin pystymme korjaamaan virheen ilman uutta palvelupyyntöä.


Olen tehnyt asiasta vikailmoituksen jo 18.6.2025 eikä vikaa ole vielä korjattu. Tosin sain 23.6.2025 teiltä sähköpostilla ilmoituksen , että vikaa on tutkittu ja mitään vikaa ei ole ja liittymän nimi on kuten pitääkin. No se teidän aiempi sähköposti väittää myös liittymän nimen muuttuvan 1.6.2025 eikä vain liittymän ominaisuuksien.

Kumpi teidän viesteistä pitää paikkansa???

Mitään uutta vikailmoitusta en enää ala kirjoittelemaan . kun teillä siellä jo yksi on. Käyttäkää sitä.

Tässä viestissä edellä olen kuvannut mitä on tapahtunut. Jos vaikka vaivautuisitte lukemaan sen.

 

Tähän asiaan saimmekin nyt selvyyden, ​@kustaa1967 ! Olit tämän osalta aivan oikeassa, lähettämässämme muutostiedotteessa oli virheellistä tietoa liittymän tuotenimen osalta.

Liittymän ominaisuudet ovat kuitenkin kirjeessä mainitun mukaiset, ja kuten itsekin huomasit, ne ovat päivittyneet oikein myös Minun Teliaan. Liittymän päivittymisen voit siis tällä hetkellä tarkistaa helpoiten siitä, että kotimaan datamääräksi on vaihtunut rajaton, ja EU- ja ETA-maiden dataa on käytettävissä 41 Gt.

Kiitos vielä suuresti, että toit asian esiin. Palautteesi ansiosta pystymme korjaamaan tiedot oikeaksi tulevassa viestinnässämme.


Vai sillä tavalla. 😂

Telia lähettelee viestejä asiakkaille edes itse tietämättä mitä tekee. En ole ollut järin luottavainen Telian viestinnän suhteen ja tällaiset sotkut eivät kyllä luottamusta lisää.

No onneksi se liittymä kuitenkin toimii pääsääntöisesti , joten en jaksa tästä sen enempää vääntää.


Vastaa