Skip to main content

Sonera-tunnusten avaamilta sivuilta en ensi etsimällä löytänyt, kuinka vastaajaa hallinnoidaan. Onko se mahdollista vain puhelimen omilla sivuilla?

Yhditä matkapuhelimesi Sonera tunnukseesi ensin. Sitten on mahdollista hallita matkapuhelimen palveluita omilta sivuilla Sonera tunnuksella. 



 



http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/ohjeet/Yhdista-liittymasi-Sonera-Tunnukseen?id=14cba244-4f92-4782-80c2-9c68a6c4dbe7


Tein yhdistämisen. Saa nähdä mikä muuttuu ja milloin. Vielä ei ainakaan mitään uutta. Sonera-tunnusten omilla sivuilla oli ennen yhdistämistä jotain tietoja myös puhelinliittymästä mutta ei kaikkia? Onkohan tällainen moniportaisuus tarpeellista? Eikö yhdistäminen kannattaisi tehdä automaattisesti, kun Sonera-tunnus luodaan?


Olen samaa mieltä sillä matkapuhelinliittymä on pelkälle matkapuhelimelle (käyttäjälle, kätevä jos ei ole maksaja käyttäjänä, jos maksaja käyttää niin vähän turha) tarkoitettu ja Sonera tunnus niin kuin maksajalle. 


Moro Palterohapero ja tervetuloa Klaaniin :)

Tuo automaattinen yhdistäminen on vähän haasteellista, jos asiakkaalla on lukuisia kännykkäliittymiä niin mistä järjestelmä tietää yhdistää juuri sen oikean?

Sonera tunnushan on pääylläpitäjän tunnus? Eikö se osaa yhdistää liittymät jos tilauksen yhteydessä annettu esim henkilötunnus, laskutus-osoitteen ja nimen? Minusta ei ihan mahdoton idea? Minusta koko matkapuhelin / laajakaistatunnus tulisi unohtaa kokonaan tai tehdä mahdolliseksi että voi luoda halutessaan esim jos tätä liittymää halutaan hallita toisella tunnuksella. 


No siis periaatteessa kyllä jos asiakastiedoissa yhteysnumeroksi olisi merkitty tuo sama numero. Se muuten tuli vielä mieleeni että tässä on taustalla osin myös se että erillisellä yhdistämisellä varmennetaan/todennetaan että ko liittymä on omassa käytössä (ja tämä tapahtuu siis syöttämällä liitettävän liittymän tunnus ja salasana). Taustalla on siis myös tietoturvaseikkoja mutta onko sitten tämä varjelu jo sitten liian pitkällä niin se on varmaan sitten makuasia :)

Voin tätä yhdistämistä ja sen helpottamista tiedustella kun tarvittavat tahot palaavat lomilta. Palaan tässä ketjussa, karkeasti 2-3 viikon sisällä 🙂

Maalaisjärki sanoo, että kaikki yhden henkilön liittymät on helpointa hallinnoida yhdessä paikassa, yhden salasanan takana?


Samaa mieltä, ja tämä onkin ajatus Sonera Tunnuksessa. Tosin ainakin tämä nyky"malli" on parempi sellaisiin tilanteisiin joissa liittymillä on eri käyttäjä jokaisessa. Jos kaikki ovat saman henkilön käytössä niin tämä yhdistely kieltämättä omastakin mielestä tuntuu vähän turhalta :)

Ja sellainen lisätieto vielä, voit hallita Vastaajaa myös liittymäkohtaisilla tunnuksilla eli jos kirjaudut Omille Sivuille ko puhelinnumerolla ja salasanalla niin homma hoituu myös siten. Täällä aiheesta lisää juttua --> linkki.


Vahvistan tässä vielä Teron tuumailut siitä, että taustalla on sekä teknisiä-, laki- ja tietoturvaseikkoja, jotka käytännössä ovat sanelleet nykyisen ratkaisun. Koska vastaaja on käyttäjätason palvelu, niin emme voi sallia asiakkaan pääsyä vastaajan tietoihin noin vain.

 

Tunnusten yhdistäminen on välttämätön paha siinä tapauksessa, jos asiakas on myös liittymän käyttäjä ja haluaa pääsyn yhdellä tunnuksella kaikkiin palvelutasoihin. Tätä ei nykyisellään voi suoraan automatisoida.

 

Tunnusten yhdistämisestä on tullut paljon palautetta ja siinä on parantamisen varaa viestinnän tai selkeyden osalta. Tätä asiaa lupaan edistää.


Vastaa